DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

F1-Archív: Rosberg Bahreinben vért ivott

Nem az idei volt az első F1-es Bahreini Nagydíj, amely előtt Nico Rosberg vért ivott, és a legagresszívabb formáját hozta. 2012-ben Lewis Hamilton és Fernando Alonso ezt a saját bőrén érezhette.

Raikkönen tagadott, a Porsche indokolt, Alonso töretlenül hitt, Schumachernek nem hiányzott, Lauda követelt, Ecclestone kaszált – az elmúlt 16 év legérdekesebb F1-es hírei április 23-áról.

 



2014: Kimi Raikkönen tagadja azokat a spekulációkat, amelyek szerint a vártnál gyengébb szezonkezdés folytán elvesztette volna motivációját, és újbóli visszavonulását fontolgatná az F1-ből. „Ha nem lennék motivált, nem lennék itt” – zárta rövidre a témát akkor a Ferrari finnje.

2013: A Porsche logikus érvvel indokolja, miért választották inkább a Hosszútávú Világbajnokságot (WEC), mint az F1-et. Az ok egyszerű: ők sportautókat gyártanak, és az emberek az LMP1-es versenyautókat sokkal inkább tudják azonosítani utcai modelljeikkel, mint egy F1-es autót valaha is tudnának.

2012: Nico Rosberg nem 2015-ben ivott először vért a Bahreini Nagydíj előtt. A Mercedes német pilótája a 2012-es szahíri versenyen előbb Lewis Hamilton (McLaren), majd Fernando Alonso (Ferrari) ellen is kőkeményen védte pozícióját, mindkettőjüket lekergetve a pályáról. Hamiltont így pályán kívüli előzésre kényszerítette, míg Alonso be sem tudta fejezni előzési manőverét. Rosberg a büntetést mindkét esetben megúszta, ami szerinte jó döntés volt a versenybírák részéről, mivel egyszerűen csak jó show-t produkáltak a nézőknek. Az alábbi videóban a Hamiltonnal szembeni eset 0:56-tól, az Alonso elleni manőver 1:19-től látható.

2011: Fernando Alonso töretlenül hisz abban, hogy a Ferrari a vártnál gyengébb szezonkezdés ellenére harcba tud szállni ez évben is a világbajnoki címért. Hitét a maranellóiak évközbeni fejlesztési ütemére alapozza, ami szerinte legendás.

2010: Nico Rosberg szerint a világbajnoki sorozatba ekkor visszatérő mercedeses csapattársa, Michael Schumacher egyre jobb és jobb formába lendül majd az év előrehaladtával, ezért ő nem számít arra, hogy végig megmarad vele szemben a szezon első versenyein látott előnye.

2009: Kimi Raikkönen leszögezi, nem fogja használni az újonnan bevezetett KERS-t (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) Ferrarijában a Bahreini Nagydíjon, miután a rendszer egyelőre nem működik megbízhatóan. Ez nemcsak a Ferrarinál volt dilemma akkoriban, hanem sok másik csapatnál, mivel eleinte a KERS használata több kockázatot rejtett magában, mintsem előnyt.

2008: A Ferrari alelnöke, Piero Ferrari kritikus hangot üt meg a következő évtől az F1-ben bevezetni tervezett KERS használata ellen, mondván, az új rendszer csak a költségek növelését szolgálja, és ez által nem lesznek jobbak a versenyek. Izgalmas nyilatkozat az egy évvel későbbi történések fényében…

 

2007: Michael Schumacher szűk félévvel első F1-es visszavonulása után úgy nyilatkozik, egyelőre nem hiányzik neki a versenyzés, noha továbbra is nagyon közel maradt ehhez a közeghez, és mindenről értesül, ami a motorsportban történik. Mint tudjuk, olyan nagyon sokáig azért nem bírta az F1 nélkül.

2006: Michael Schumacher (Ferrari) nagy csatában legyőzi a regnáló világbajnokot, Fernando Alonsót (Renault), és megnyeri az Imolában rendezett San Marinói Nagydíjat, két másodperccel előzve a spanyolt a célban. Harmadik Juan-Pablo Montoya a McLarennel.

2005: Kimi Raikkönen (McLaren) három ezredmásodperccel bizonyult gyorsabbnak a San Marinói Nagydíj szombaton rendezett első időmérő edzésén Fernando Alonsónál (Renault), így a finn szerezte meg az ideiglenes pole-pozíciót. A 2005-ös szezon elején ugyanis az a furcsa szabály volt érvényben, hogy szombaton, illetve vasárnap reggel is rendeztek egy-egy külön kvalifikációt, és a kettő összesített eredményei alapján alakult ki a rajtrács sorrendje. Pole-pozícióját Kimi másnap így is megtartotta.

2004: Ayrton Senna 10 évvel ezelőtt bekövetkezett tragikus halála kitörölhetetlen nyomot hagyott a brazil emberek emlékezetében. Az Autosport világhírű brazil sportolók nyilatkozatait gyűjtötte össze egy helyre, akik kérésükre a tragédia napjára emlékeztek vissza, és elmondták, éppen mit csináltak akkor, amikor értesültek a szörnyű balesetről. A világbajnok labdarúgó Ronaldo például a nemzeti tizenegy edzőtáborában televízión nézte a San Marinói Nagydíjat, és sohasem fogja felejteni ezt a megrázó emléket.

 

2003: Juan-Pablo Montoya bukott és összetörte a Williamst, de így is ő zárta az élen a silverstone-i F1-es teszt második napját, megelőzve a jordanes Ralph Firmant. Egyszerre több helyen tesztelt a mezőny, Mugellóban Rubens Barrichello (Ferrari) diktálta ezen a napon a tempót.

2002: Az akkor a Jaguar F1-es csapatfőnökeként ténykedő Niki Lauda felszólította a márkát tulajdonló Ford vezetőit, tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy versenyképessé tegyék a Jaguar F1-es szerepvállalását.

2001: A Sunday Times kimutatása szerint Bernie Ecclestone vagyona nőtt a legtöbbet az elmúlt egy évben, miután az F1 kereskedelmi jogbirtokosa újabb 25%-ot adott el F1-es részvényeiből, amiért cserébe körülbelül ezer millió brit font ütötte a markát.

2000: McLaren kettősgyőzelemmel és David Coulthard elsőségével zárult a Brit Nagydíj. A skót pilóta másfél másodperccel előzte meg a célban csapattársát, Mika Hakkinent, míg mögöttük a Schumacher-fivéreket intették le a 3-4. helyen: Michael a 3. helyen hozta célba a Ferrarit, míg Ralf 4. lett a Williamsszel. Jenson Button (Williams) és Jarno Trulli (Jordan) fért még be a pontszerzők közé. 

1999: A Bridgestone külön tesztet szervezett az F1-es csapatoknak Jerezben, ahol az európai versenyszezonra készültek a csapatok. Az első napot Michael Schumacher és a Ferrari zárta az élen. A német csapattársa, Eddie Irvine megfázás miatt nem vett részt a teszten.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: