DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Schumacher-bukással indult az év

Ecclestone és a nők, Barrichello a pole-ban, ennyi volt az USF1-nek, visszavárják a kirúgott pilótát, a Prodrive az F1-be készül, Schumacherről kanyart neveznek el. Két évtized hírei március 2-áról.

2014: A bahreini pálya vezetősége úgy döntötte, hogy Michael Schumacherről nevezi el a pálya egyes kanyarját. A német bajnok tanácsadóként részt vett az aszfaltcsík tervezésében, s itt futotta visszatérése utáni első versenyét 2010-ben.

2013: A Marussia csapatfőnöke leszögezte, hogy szívesen viszontlátják Luiz Raziát, akit szponzori pénzei meg nem érkezése miatt tettek lapátra. A brazil helyére a szintén újonc Jules Bianchi került.

razia_2013



2010: Úgy néz ki, hogy véget ért a USF1 rövid története, miután leálltak a munkálatok az amerikai istálló gyárában. A Ken Anderson és Peter Windsor által vezetett csapat helyére a Stefan GP léphet, ha az FIA is úgy látja jónak.

2006: Dave Richards egy interjúban elismerte, hogy istállója, a Prodrive Warwickshire-be tervezett új gyára egy lépés a csapat F1 felé vezet útján.

2005: A Ferrari megvétózta a Minardi próbálkozását, akik a tavalyi autójukkal akartak rajthoz állni a melbourne-i szezonnyitón. Paul Stoddart attól tart, hogy kénytelenek lesznek kihagyni az év első futamát.

minardi_2005

2002: Rubens Barrichello csapattársa elől szerezte meg a pole-t az évnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, miután öt ezreddel gyorsabbnak bizonyult Michael Schumachernél. A második sort Ralf Schumacher és Coulthard foglalja el, míg az újonc Webber kellemes meglepetésre 18. lett a Minardival, többek közt mindkét Jaguart megelőzte. A szintén újonc Sato nem fért be a 107 százalékba, de az esős időre és a japán műszaki nehézségeire való tekintettel engedélyezték neki, hogy rajthoz álljon.

2001: Michael Schumacher óriási balesetet szenvedett az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén – a német Ferrarija többször átfordult, nem sokkal a délutáni gyakorlást vége előtt. A hatos kanyarban kicsúszó címvédő 200 kilométer felett vesztette el uralmát autója felett.

2000: Bernie Ecclestone úgy nyilatkozott, hogy egy nő sosem kerülhet igazán jó csapathoz a Formula-1-ben, mivel senki nem veszi komolyan a hölgyversenyzőket.

1998: Johnny Herbert egy interjúban leszögezte, hogy Michael Schumachert nem szabad a tavaly Jerezben történtek alapján megítélni, ugyanis nem ez a német versenyző igazi énje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: