Reggel változékony időjárás, helyenként eső, máshol száradó pálya fogadta a II.Boldogkő Rally indulóit. Ez megnehezítette a helyes gumiválasztást, hiszen a három különböző gyorsasági szakaszon nem egyforma időjárás várt a mezőnyre. Aztán szép lassan felszáradtak a pályák, a verseny második felében már a száraz aszfaltra kellett a lehető legjobb gumikeveréket kiválasztani. „Úgy gondolom, hogy egész nap sikerült a legjobb döntéseket hoznunk a gumiválasztással kapcsolatban. Ebben nagy segítségünkre volt Tóth Imi, aki folyamatosan a legjobb tanácsokat adta.” – mondta a verseny végén Mads. „Az autó és a csapat is nagyon jól működött! A Tagai Racing Technology szerelői a beállításokat minden szervizben megfelelően módosították, így vizes és száraz körülmények között is jól működött a Citroen C3 Rally2 versenyautónk.”
Már az első gyorsaságit követően az élre állt a páros és a futam végéig magabiztosan tartották a megszerzett előnyt. Hiba és defekt nélkül autóztak, talán csak az állatok zavarták meg őket, hiszen az egyik szakaszon három kutya állta az útjukat, a Power Stage-en egy őz miatt kellett lassítaniuk. „Azt hiszem, túl sok izgalmas pillanatunk volt az elénk kerülő állatok miatt…” – nevetett a norvég versenyző – „De szerencsére sikerült minden esetben megmenteni az életüket, még akkor is, ha ez egy kis időveszteséggel járt.”
A céldobogón önfeledten nyilatkozott a Citroen Rally Team Hungary színeiben versenyző exvilágbajnok: „Jó érzés újra nyerni! Főleg, ha arra gondolok, hogy tavaly itt az utolsó szakaszon egy defekt miatt nem sikerült a győzelem. Kettőből kettőt nyertünk az idén. Ennél jobb kezdést el sem tudtunk volna képzelni. Egyszerű a képlet: ezt kell folytatnunk!”
A bajnokság második futamán a bajnoki pontokat 1,2 szorzóval számolják a hosszabb össztáv miatt. Így két futam után már 13 pont előnnyel vezeti a nyolc fordulóra tervezett magyar ralibajnokságot Citroenjével a Mads Ostberg, Patrik Barth kettős.
A második futam után a magyar ralibajnokság nem hivatalos állása:
1. Mads Ostberg-Patrik Barth - Citroën C3 Rally2 - 74,8 pont
2. Vincze Ferenc-Németh Gergely - SKODA Fabia R5 - 61,8 pont
3. Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt - SKODA Fabia Rally2 Evo - 51,8 pont
4. Bodolai László-Deák Attila - Ford Fiesta R5 MkII - 37 pont