DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 16. kedd
Rali

Német Gábor és Németh Gergely csúcsra ért

Felért a hazai ralibajnokság csúcsára a Német Motorsport: a páros magabiztos teljesítménnyel, már egy futammal a szezon vége előtt elérte a célját, vagyis megnyerte a 2025-ös abszolút bajnoki címet.

Változatlan felállásban, de ambiciózus céllal vágott neki a 2025-ös bajnoki szezonnak a Német Motorsport: maradt Német Gábor és Németh Gergely már bizonyított kettőse, illetve az Eurosol Racing Team Skoda Fabia RS Rally2-je is. A célok azonban kicsit módosultak: a tavalyi futamgyőzelem és év végi dobogó után szerettek volna merészebb álmokért küzdeni.

„A csomag nagyon jól összeállt 2024-ben, így fel sem merült, hogy változtatunk. Szerettünk volna a tavalyi tanulságokból helyes következtetéseket levonni, fejlődni és még jobb eredményt elérni év végén” – tekintett vissza Német Gábor.

A páros nem kezdett szerencsésen: a szezonnyitón, ráadásul Gábor számára hazainak számító Diósgyőr Ralin ugyan harcban voltak a futamgyőzelemért, de egy defekt megpecsételte a sorsukat, és végül csak a negyedik helyen értek célba.

GYOR_RALLY_25_MK_-340_resize



Így érkeztek meg a kulcsfontosságú, másfélszeres szorzóval bírált Rally Hungaryre, a Veszprém környéki murvás viadalra. Ott sikerült fordítaniuk a szezonjukon: magabiztos autózást bemutatva nemcsak megnyerték a magyar értékelést, de az Európa-bajnoki mezőnyben is az abszolút ötödik helyen, legjobb magyarként zártak, ez volt az idényük egyik fénypontja.

„Sok minden kavargott bennünk a veszprémi futam után, tudtuk, hogy átvettük a vezetést a bajnokságban, azt is, hogy ez volt az egyik, ha nem a legfontosabb verseny az évben, és éreztük, hogy ez adhat nekünk egy löketet a folytatásra. Határtalanul boldogok voltunk, ott is voltak feszült pillanataink és defektjeink, de a végére összeállt minden, az ERC 5. helye pedig hab volt a tortán. Az az egész hétvége örök élmény marad, a legkedvesebb emlékeink közé került” – idézte fel a veszprémi sikert Németh Gergely.

Ezt követően világossá vált a feladat: a megszerzett pontelőnyt menedzselve a bajnoki cím lehet a cél. De azt nem adták könnyen: előbb a Mecsek Ralin, majd Győrben is egy utolsó pillanatokig kiélezett, parázs csata következett a győzelemért.

BP_ERC_HUN_2025-0215_resize

„Két kőkemény aszfaltos futam és körömrágós csata következett még úgy is, hogy sajnos a Székesfehérvár Ralit nem tudták megrendezni. A Mecsek Ralin az utolsó pillanatokig küzdöttünk Turán Frigyesékkel, és bár tudtuk, hogy nem szabad felesleges kockázatot vállalnunk, de megtettük, ami tőlünk telt, és mi bírtuk jobban a feszült végjátékot. Az utolsó előtti szakaszon átvettük, majd az utolsón megőriztük a vezetést, sorozatban második győzelmünkkel pedig nagy lépést tettünk előre” – mesélte Gábor.

Az elmaradó székesfehérvári futam után bizonytalanság uralkodott abban a kérdésben, hogy hány versenyt rendeznek még 2025-ben, és hogy egész pontosan hogyan érdemes taktikázni a szeptemberi Győr Ralin. Ezért a páros úgy döntött, hogy sehogy, mindent meg kell tenni a sikerért ismét!

„Végül az utolsó gyorsasági döntött, az életünk egyik legkeményebb szakasza volt. Nedves, saras úton, közben megérkező esővel, azzal a tudattal, hogy van esélyünk nyerni, amiről azt azért tudtuk, hogy nagyon sokat érhet… nem mondom, hogy nem kockáztattunk a power stage-en, de végül kifizetődött: megnyertük azt is, a versenyt is, és végül kiderült, hogy a bajnokságot is” – mondta Gergő.

BP_ZEMPLEN2025-1218_resize

Az utolsó gyorsaságin történt fordítással és sorozatban harmadik futamgyőzelmükkel tudták, hogy minimum nagyon közel kerültek a bajnoki címhez, de több nap telt el, mire hivatalossá vált, hogy már csak egy verseny van hátra, így matematikailag is megnyerték a bajnokságot: ezzel teljesítették a céljaikat és felültek a hazai ralibajnokság trónjára.

„Nyilván jobb lett volna ott, a dobogón megünnepelni mindezt, de nem panaszkodunk, hiszen elértük, amiről álmodtunk, sőt talán még egy kicsit többet is! Nem gondoltam volna korábban, hogy egyáltalán futamot tudunk nyerni, az tavaly már sikerült, aztán azt sem, hogy bajnokságot nyerhetünk, és most ezt is megcsináltuk. Nagyon sokat tettünk érte, sokat dolgoztunk, sok időt és energiát fektettünk ebbe, nagyon jó átélni azt, hogy ez kifizetődött” – fogalmazott a pilóta.

Novemberben még elindultak a számukra már tét nélküli Zemplén Ralin, ahol végül a dobogón is felragaszthatták a szélvédőre a bearanyozott 1-es számot.

BP_MECSEK_2025-0050_resize

„Nehéz év volt, de azt gondolom, hogy amit tudtunk, azt kihoztuk belőle, mindent megtettünk, ami tőlünk telt. Nagyon boldogok vagyunk, és mindig örömmel gondolunk majd vissza 2025-re. Köszönjük a csapatnak a remek autót és kiszolgálást, egész évben nagyszerű munkát végeztek, és köszönjük a mögöttünk álló nagyon sok segítőnknek is, hogy kitartottak, és együtt végigcsináltuk az évet. Sokat jelentett a támogatásuk” – zárta gondolatait Gergő.

A páros végül a legtöbb futam- és a legtöbb szakaszgyőzelemmel, valamint természetesen a legtöbb megszerzett ponttal lett bajnok – nem hagytak kérdést afelől, hogy kik voltak a legeredményesebbek 2025-ben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: