Nem sokon múlt, hogy a 2022-es Mecsek Rali jelentse Viszló Csaba karrierjének végét, egy hiba következtében ugyanis lesodródtak az útról és egy fának csapódtak – utóbbit pont ott kapták telibe, ahol a versenyző ült az autóban. „A bal oldalamon az összes bordám eltörött, a medencém három helyen, ki kellett venni a lépemet, a tüdőmet becsövezték. Élet-halál között voltam, életmentő műtéteket hajtottak végre rajtam, lélegeztetőgépre is kerültem” – sorolta a hátborzongató sérüléseket Viszló.

„Sok pénzt nem tettek volna arra, hogy viszszaülök az autóba, de három nap után már úgy éreztem, hogy meg akarom mutatni, hogy ennél többre vagyok hivatott, egy ilyen „kisebb” bökkenő nem lehet nekem akadály. Onnantól azért küzdöttem, hogy mihamarabb kijussak az intenzívről és a kórházból.”
Az akaraterőnek meg is lett az eredménye: öt hónap múlva rajthoz állt a Mikulás Ralin Bán Viktorral. 2023-ban Szegedi Mátéval az oldalán a Peugeot Kupában szerepeltek, de a baleset utóhatásai még érződtek, az erdei gyorsokon még nem érezte magát annyira komfortosan. A kilométerek gyűjtésével aztán nőtt az önbizalom is, a 2024-es azonban csonka esztendő lett számára, mivel Szegedi a nyergesi tragikus baleset után nem vállalta tovább a versenyzést, így navigátor nélkül maradt, majd egy gerincsérv is kijött nála, amelyet műteni kellett.

Viszló azonban ezután sem adta fel, 2025-nek Maricsek Miklóssal komoly célokkal vágtak neki. A féléves kihagyás után a Diósgyőr Ralin nem kockáztattak, de így is második helyen futottak be a Peugeot Kupában. „Veszprémbe, a Rally Hungaryre már győzni mentünk, ami sikerült is. Műszaki gond is nehezítette a versenyünket, de okos versenyzéssel győztünk. A Mecsek Ralin pedig plusz elégtételt jelentett, hogy három éve még az életemért küzdöttem, most pedig ott állhattam a Széchenyi téren a dobogó legfelső fokán.”
Ezt követte a Weizben, valamint az Európa-bajnoki Barum Ralin való szereplés, amely után következett a Győr Rali. Tudták, hogy jó eredménnyel már ott bebiztosíthatják a címet, ami sikerült is: Viszlóék újabb győzelemmel a Peugeot Kupa, az RC4 és a 2WD kategóriák bajnokai lettek három évvel a szörnyű baleset után! „A Zemplén Ralira már bajnokként mentünk, az első gyorson pedig lecsúsztunk az útról, ami a végét is jelentette a versenyünknek” – tette hozzá a ralis a balszerencsésen alakuló idényzáró kapcsán, amely persze nem árnyékolta be a bajnoki győzelmet és az odáig vezető küzdelmes utat.
Az Autósport évkönyv 2025 több mint 50 nemzetközi és hazai sorozat összefoglalójával, valamint a Száguldás és cirkusz 2025 című F1-es szezonösszefoglaló kiadvány kedvezményes áron megrendelhető a Formula.hu webshopjából!