Nehéz ERC futamon van túl a Citroennel versenyző magyar csapat, ahol abszolút ötödik helyen végzett a Lukács Kornél – Tóth Imre egység. A murvás szezonzáróra kerül sor december első hétvégéjén, a Mikulás Ralin, amely futam évek óta szerepel a magyar ralinaptárban, de most először – a nyáron elmaradt Veszprém Rallye-t pótolva - került be a bajnoki értékelésbe.
A Citroen Rally Team Hungary párosa a hét közepén letudta a tesztet, ahol a hozzáértők számára meglepő módon nem az egész szezonban használt autóval gyakorolt Csucsu. A magyarázat kézenfekvő és Tagai Tamás hamar fel is fedte az igazságot: „Az egyik autónk Monzában van, a WRC3 bajnoki címéért küzd vele Marco Bulacia, míg a másik hazafelé tart a Kanári-szigeteki ERC futamról, így erre a versenyre béreltünk egy másik C3R5-öt a román DTO csapattól.”
A királyszentistváni teszt után a tapasztalt Tóth Imre is elismerően szállt ki a versenyautóból. „Kipróbáltunk pár dolgot a teszten, hiszen ez ugyanolyan ismerkedés lesz most majd, mint igazából az egész évünk volt. Nagyon fejlett technikát képvisel ez az autó, mindenen átmegy.”
Csucsu végig mosolygott: „Mentem már korábban Mikulás Ralin más típusú R5-ös autóval, ennek megfelelően volt egy elképzelésem arról, hogyan fog majd viselkedni murván a versenyautónk, de hihetetlen, hogy annál tízszer jobban mozog... A futóműve már-már aggasztóan jó Mondom ezt azért, mert tényleg annyira átmegy mindenen, a futómű, a kerekek mindent kimozognak. Pont emiatt mondom, hogy figyelni kell a defektre, mert szinte észrevétlenül lehet kapni. Mindemellett akkor lennék elégedett, ha az idei legjobb eredményünkkel tudnánk befejezni a szezont.”
A 24. Mikulás Rali vasárnap hét gyorsasági szakasszal zárja az idei rali bajnoki szezont.