Ötödik helyen fejezte be a szezonnyitó Eger Rallye-t az újdonsült páros. Új volt nekik a versenyautó és a csapat is, de Velenczei Ádám és tapasztalt navigátora, Zsiros Gábor is profi versenyző, tudják, hogy több van bennük, több van az autóban.
A C Automobil Import Kft. és a Tagai Racing Technology által menedzselt Citroën Rally Team Hungary első versenye után egy komoly teszttel készült a csapat a második futamra, a miskolci versenyre. „Az egri beállításokat visszük tovább és a teszten tudtunk rajtuk még finomítani, még inkább a miskolci pályákra specializálni.” – mondta a szuhai teszt után a pilóta. „A teszt jól sikerült, remélem Miskolcon már a dobogóért tudunk harcolni!”
A miskolci program csütörtökön kezdődik a pályabejárással, majd este egy közös gokartozással rázza össze a rendező a mezőnyt. Pénteken délelőtt folytatódik a négy különböző pálya feldolgozása, este pedig a mindig nagyon népszerű salakpályás prológ szerepel az időtervben. A villanyfényes megmérettetés még nem számít bele a verseny értékelésébe, de a versenyzők nem szokták elspórolni a salakmotor-pályán zajló eseményt, hiszen már csak presztízsből is mindenki a legjobbat akarja kihozni magából és autójából.
Az igazi küzdelmek szombaton hajnalban kezdődnek, hiszen reggel 7 órakor már elrajtol a mezőny a bükkszentlászlói gyorsasági szakaszon. Négy pályán, összesen 3 körben kell bizonyítani azoknak, akik szombaton a DVTK Stadion mellett felállított céldobogón át szeretnének ünnepelni.
„Nagyon hosszú nap lesz szombaton!” – avat be minket Ádám a részletekbe. „A két hosszú pálya lesz a meghatározó. Mályinkát és Sátát is szeretem, mindkettőn versenyeztem már korábban. Nagyon várom már, mert például a mályinkai szakasz vége nagyon ritmusos, igazi élmény rajta gyorsan autózni. A Bükkszent nem a szívem csücske, a lyukóbányai gyorsasági pedig olyan rövid, hogy nem ott lehet megnyerni a versenyt.”
Az időjárás-előrejelzések nagyon változatosak erre a napra a térségre. Az majdnem biztos, hogy várható csapadék, az még kérdés, hogy milyen időintervallumban kell erre készülniük a csapatoknak. „Az esővel nincs gond, ha egész nap esik. Az sokkal rosszabb, ha már kijövünk a szervizből keményebb gumikon és akkor szakad le az ég… Igazából nincs gond, hiszen tudjuk, hogy az autón mit kell változtatni ahhoz, hogy ilyen körülmények között is megfelelően lehessen vele versenyezni.”
A Citroën C3 R5 versenyautót maximálisan felkészítette a Tagai Racing Technology csapata a futamra és a megfelelő PIRELLI gumikkal sem lehet gond, hiszen minden körülményre rendelkezésre áll az ideális keverék.
Várunk minden rajongót a 25. HELL Miskolc Rallye pályáin és az új építésű DVTK Stadionban, ahol szombaton a szervizpark munkáját nézhetik meg testközelből az érdeklődők.
A teszt után készült rövid videó interjú: