A mezőny nagy része kemény abroncsokkal indult neki a napnak, hiszen közel 45 km-re kellett gumizni, kemény murvás útfelületre. Az esőtől csúszóssá, helyenként sarassá, vízátfolyásossá való pályára nem ez volt az optimális, de már nem letett tenni semmit.
A Turán Motorsport párosa, Turán Frigyes és Farnadi Ági ennek ellenére jó tempót autózott a nyitó szakaszon, az 5. legjobb időeredményt jegyezték fel a nevük mellé. „Hirtelen csapott le az eső, rögtön a múltkori verseny villant be, ugyanakkor tudtam, hogy így is megvan az esélyünk a jó szereplésre. A körülmények ellenére sikerült felvenni egy jó ritmust és tempót, olyannyira, hogy az egyik ugratóhoz minden eddiginél gyorsabban érkeztünk. Itt egy picit meredekebb szögben érkeztünk le, de nem tűnt veszélyesnek a dolog, az addigi ritmusban haladtunk tovább, aminek az 5. idő lett az eredménye.”- kezdte ecsetelni élményeit Frici.
A gyorsasági után nem szerviz, hanem csak egy gyűjtőállomás következett, ahol a párosoknak meg kellett várniuk, hogy a teljes mezőny teljesítse a pályát, és utána újra nekivághassanak. „Az első gyorsasági után, már aszfaltozott közúton haladva egyszer csak hibaüzenet jelent meg az előttem levő képernyőn, és a hűtővíz túl magas hőfokára figyelmeztetett.” – folytatta Frici.
Kiderült, az ominózus – túlságosan is orra történő – landolást követően telement sárral és kaviccsal a hűtő, és ettől egy nagyon apró lyuk keletkezett rajta. Mivel még egy 22 km-es gyorsasági szakasz, meg előtte és utána jónéhány közúti kilométer várt a párosra, amit ilyen autóval képtelenség lett volna teljesíteni, a kiállás mellett döntöttek. A szuperrally szabály miatt – hiába csak egy gyorsaságit hagytak volna ki – olyan időhátrányba kerültek volna, amivel még a kategóriában is nehéz lenne a pontszerzés, nem csak az abszolútban, így fájó szívvel, de a végleges kiállás mellett döntöttek.
Mivel ez már a második 0 pontos versenye Friciéknek az idén, azért a bajnoki címért, illetve az előkelő helyezésért nem tudnak versenyben lenni. A folytatásban a július 15-16-i 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyre, illetve a két aszfaltos Országos Rallybajnoki futamra, az azokon elérhető legjobb eredményre koncentrálnak.