Az itthoni illetve a szomszédjainknál rendezett utolsó fordulók is bőven tartogatottak meglepetéseket és izgalmakat Klauszéknak. A duó előbb az október 16-18-ai, 49. Léta-Ker Mecsek Ralin, majd a november 5-7-ei Waldviertel Ralin állt rajthoz. Itthon az 5-ös kategória és a 2WD, Ausztriában pedig a Junior értékelés bajnoki címe volt a tét a páros számára.
A páros egyetlen célt tűzött ki maga elé az Országos Rally Bajnokság szezonzáró futamára, méghozzá azt, hogy biztonságosan vigyék célba a Peugeot 208 R2-es gépüket. A 2WD értékelés bajnoki trófeájának elhódításához ugyanis már az elég lett volna, ha csak átgurulnak a célvonalon. Az 5-ös kategória bajnoki címe a pontszámítás furcsasága és a kevés számú nevező miatt már a rajt előtt biztossá vált számukra. „Nagyon boldog vagyok, hiszen kiváló eredménnyel sikerült megkoronáznunk az idei, magyar bajnoki szereplésünket. A murva bajnokság 2WD és kategória elsősége mellett az ORB 5-ös kategóriájában is bajnokká avattak minket, valamint a kétkerekesek között is elsőként zártuk az idei évet” – mesélte Klausz Kristóf.
A duó elmondása szerint autójuk egész versenyen gyengélkedett, de a hiba okát nem találták meg a helyszínen. Valószínűleg a motornál jelentkezhetett a probléma, a kocsi ugyanis pont a szezonzáróra kapott új szívet. „Nem voltunk sajnos csúcsformában, de most nem is az volt a cél, azt kellett szem előtt tartanunk, hogy célba érjünk. A feladatunkat teljesítettük, így hazai környezetben ünnepelhettem a bajnoki címeket rengeteg szurkoló, barát és családtag előtt, ami így még nagyobb élményt nyújtott számomra” – foglalta össze a navigátor, Kecskeméti Balázs.
A Mecsek Rali után két héttel ismét nagy dobásra készültek Klauszék: az osztrák bajnokság junior kategóriájának bajnoki címéért szálltak harcba a Waldviertel Ralin. „Az idényzáró futamra a versenyzők és a nézők számára is egy különleges meglepetéssel készültek a szervezők: az egyik gyorsasági szakaszt szinkron pályára tervezték meg, tehát egyszerre két versenyző alakulat is pályán volt, és ezt élőben közvetítette is az országos tévécsatorna. Hatalmas buli volt, akárcsak az éjszakai gyorsaságik izgalma! A Peugeot-val egyre jobban felvettük a ritmust, folyamatosan gyorsulni tudtunk vele. Technikai probléma nélkül, sikerrel teljesítettük a Waldviertel Ralit, ami szintén bearanyozta a 2015-ös szereplésünket.” A Klausz-Kecskeméti duó a junior bajnoki cím megszerzése mellett az osztrák 2WD értékelés bronzérmét is elhódította.
„Hatalmas öröm számomra, hogy végül ilyen eredményesen zártuk az idei szezont. Boldog vagyok, hogy a tavalyi szerencsétlen évünk után most összejött a magyar bajnoki elsőség, a munkánk gyümölcse beérett. Műszaki problémáink azért most is adódtak: Miskolcon és Kassán is utolért bennünket a technika ördöge. Az év legszerencsétlenebb versenye mégsem ezek közül került ki – a Barum Rali volt az a megmérettetés, ami egyáltalán nem nyerte el a tetszésünket. Az volt az első komolyabb futamunk a Peugeot-val, és nagyon nem találtuk még meg akkor vele a közös ritmust. Legszívesebben viszont a Veszprémi ralira emlékszem vissza, ahol egész hétvégén tökéletesen és pontosan autóztunk. Emellett szívesen gondolok vissza a székesfehérvári futamra is, ahol – a borulásunkat leszámítva – szintén sikerült jó időket mennünk és magabiztosan megnyernünk a kategóriánk és a 2WD értékelését is. Az osztrák futamok közül a Weiz Ralin küzdöttünk a legtöbbet, de kitartóak voltunk a technikai hibákkal szemben, ráadásul eredményesen, ezért azt a versenyt élveztem a legjobban Ausztriában ” – emlékezett vissza Kristóf.
Balázs így értékelte a 2015-ös szereplésüket: „Elégedett vagyok, a magyar bajnokságban sikerült minden címet elhódítanunk, amikor nem volt technikai problémánk, akkor meg is nyertük az 5-ös kategória és a 2WD értékelését is. Az osztrák szereplésünkre sem lehet sok panaszom: megnyertük az első ízben kiírt junior bajnokságot, a 2WD értékelésben pedig, egy erős hajrával elhoztuk az év végi bronzot is. Ráadásul végre kint is sikerült elsőként teljesítenünk egy versenyt a kétkerék-hajtásúak között. Az Eb-n még gyorsulnunk kell, oda az ellenfelek 250%-os felkészültséggel érkeznek, amivel nehéz a versenyt felvenni. Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy a junior Eb szerintem jelenleg a legkomolyabb, legádázabb versengés a jelenkor ralijában.”
Az éles küzdelmek tehát sikerrel zárultak, a Klausz-Kecskeméti duó összesen 5 bajnoki címmel gazdagodott a 2015-ös szezonban. Idén két autóval is láthattuk versenyezni őket: egyszer a Renult Clio R3-mal, máskor pedig a Peugeot 208 R2-vel indultak el a futamokon, és gyűjtötték be a sikereket. A jövőre nézve azonban más terveik vannak: a Peugeot-t szeretnék kiismerni, és gyűjtenék a tapasztalatokat – elsősorban ismét a magyar és az osztrák bajnokságokban –, hogy később az Európa Bajnokságban is méltó ellenfelek lehessenek.
A fiúk azonban még nem akasztják szögre a bukósisakot és a tűzálló overállt: előbb a Mikulás, majd a Szilveszter Ralin állnak rajthoz, hogy örömautózással vezessék le a szezonbeli pörgést.