Ugyan végig száraz, napsütéses időjárás fogadta a WRC mezőnyét Portugáliában, de mégis rengeteg hibát, problémát hozott a verseny. A győztes végül teljesen megérdemelten Kalle Rovanpera lett: a világbajnok idén először tudott futamot nyerni, méghozzá domináns teljesítménnyel, néhány olyan szakaszeredménnyel, amellyel hatalmas különbséget alakított ki a riválisokkal szemben. Rovanpera végül a power stage-et is megnyerte, így a maximális 30 pontot szerezte meg a hétvége során, és kicsit meg is lógott a ponttáblázaton - a szezon során először jött ki neki igazán a lépés, és először autózott úgy, ahogy tavaly az év nagy részében.
A dobogó másik két fokán Dani Sordo, valamint csapattársa, a Horvátország után újra harmadikként záró Esapekka Lappi osztozott. A két hyundaios pilóta már felkészült lélekben arra, hogy félreállítják őket az egyéni vb-címért is induló csapattársuk, Thierry Neuville útjából, aki negyedikként haladt, ám a belga versenyző (aki addigra egyébként Lappit már meg is előzte) alatt elromlott az i20 Rally1 turbója vasárnap reggelre, és onnantól csak begurult - végül ötödik lett, sokat veszített, de a csapat így is hozta a dupla dobogót.
Negyedik lett Ott Tanak, aki kihozta a maximumot a hétvégéből: a Ford Puma csak a jobb minőségű pályákon volt versenyképes, a második körökben az exvilágbajnok szerint közel vezethetetlennek bizonyult. Ugyan Tanak három gyorsasági után még vezette a versenyt, de aztán kapott egy defektet, amivel visszaesett, szombaton tönkrement a hibrid rendszere, és a kéziféke, végül a teljes vasárnapot hibrid nélkül teljesítette - ahhoz képest az abszolút negyedik és a power stage-en négy pontot érő második hely remek eredmény, bár a pilóta természetesen a problémákkal volt elfoglalva.
Tanak ezzel Rovanpera mögött második a tabellán, míg a Portugáliába listavezetőként érkező Elfyn Evans még pénteken lenullázta magát: nagyon csúnyán összetörte a Toyotát, és később sem tudott visszasállni, így pont nélkül távozhatott a versenyről.
Greensmith nyert a WRC2-ben
Óriási küzdelmet hozott a WRC2, ahol a csúcskategória gyér létszámával ellentétben több mint 40 autó feszült egymásnak, rengeteg klasszispilóta ült autóba ezen a futamon, köztül például a visszatérő Andreas Mikkelsen és Kris Meeke. Utóbbi kiesett még pénteken, Mikkelsen pedig szakasz közben cserélt defektet, amivel elment a győzelmi esélye, de becsületére legyen mondva, hogy remek tempót diktálva felzárkózott, és végül a harmadik helyen zárt, megelőzve az eddig kettőből kettőt nyerő citroenes Yohan Rosselt.
A győzelmet végül az a Gus Greensmith szerezte meg, aki pénteken kapott egy defektet, vasárnap pedig kormányszervo-problémával bajlódott, de a futamot simán vezető Oliver Solberg odaadta neki a győzelmet: a fiatal pilóta magabiztosan állt az élen, de szombat este egy szuperspeciálon fánkozott egyet a nézőknek, amit a szabályok tiltanak, és ezért egyperces büntetést kapott. Greensmith gondjai miatt így is rendkívül szoros lett a vége, de hiába nyerte meg a power stage-et Solberg, a hibás kormányszervóval is elöl tudott maradni az összetettben Greensmith, aki 1,2 másodperccel (!) nyert - ezzel idei második győzelmét aratta.
Solberg büntetést érő körzője:
Felemás magyar szereplés
Két magyar párosnak is szurkolhattunk a versenyen, a Herczig Norbert, Ferencz Ramón duó mellett László Zoltán és Zsiros Gábor is rajthoz állt. Herczigék a WRC2-es kategória 20. helye körül mozogtak a futam során, szombat délután 16.-ak voltak, amikor egy technikai hiba miatt ki kellett állniuk. Vasárnap szuperralival folytatták a küzdelmet, de az utolsó előtti szakaszon a pilóta hibázott, leestek egy szakadékba, és ismét fel kellett adniuk a futamot - az autó összetört, de szerencsére a párosnak nem esett baja.
László és Zsiros az RC2-es autók között a 20. helyen ért be. míg az 50 év feletti versenyzők számára kiírt Masters Cupban a harmadik helyet szerezte meg.
A Portugál Rali végeredménye:
1. Rovanpera, Halttunen Toyota
2. Sordo, Carrera, Hyundai, +54,7
3. Lappi, Ferm, Hyundai, +1:20,3
4. Tanak, Jarveoja, Ford, +2:04,1
5. Neuville, Wydaeghe, Hyundai, +8:22,5
Az egyéni pontverseny állása öt futam után:
1. Rovanpera, Halttunen, Toyota 98 pont
2. Tanak, Jarveoja, Ford 81 pont
3. Ogier, Ingrassia, Toyota 69 pont
4. Evans, Martin, Toyota 69 pont
5. Neuville, Wydaeghe, Hyundai 68 pont