DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
Rali

Ott Tanak: A Hyundai nem vonul ki a WRC-ből

Az észt versenyző cáfolta a pletykát, ami a Hyundai WRC-programból való kivonulásáról terjedt. Magabiztosan állítja, hogy a nehézkes kezdet után az élre tudnak állni a WRC hibrid korszakában is.

A dél-koreai márka a riválisaihoz képest jóval később jelentette be azt, hogy részt kíván venni a WRC új, hibrid korszakában. A halasztott döntés miatt az i20N versenyautó fejlesztésére is jóval kevesebb időt és energiát tudtak szánni a mérnökök. A versenygép csak decemberben tudta megfutni az első métereit, mindössze 1 hónappal a szezonnyitó előtt. A mérnökök azóta is megfeszített erőkkel dolgoznak a felzárkózáson, de nem segíti a csapat munkáját a tény, hogy az előző év végén Andrea Adamo csapatfőnök is távozott. Az elmúlt hónapokban ideiglenesen Julien Moncet, a hajtásláncért felelős vezető végzi a csapatfőnöki feladatokat. Természetesen az iparágban általánosan jelen lévő nyersanyag- és alkatrészhiány, valamint az energia- és finanszírozási költségek emelkedése sem segít.



A márka tudott már mutatni idén néhány felvillanást – Ott Tanak győzött Szardínián – de sokszor láthattunk megbízhatósági problémákat, vagy csak a tempó hiányát. Az észt versenyző a múlt hétvégén a hazai futamán mindent megtett, de a célba majdnem 2 perces hátránnyal érkezett a Toyotát irányító Kalle Rovanpera mögött. A gyártó nehéz szezonkezdése és rendezetlen menedzseri helyzete miatt pletykák kaptak szárnyra, miszerint fontolgatják a WRC-ből való távozást. A híresztelést Tanak határozottan cáfolta az észt futam utáni sajtótájékoztatón. Erősíti a szavait a tény, hogy az elmúlt napokban újabb három évvel meghosszabbította a csapat a Shell-lel érvényes névadó szponzori szerződését.

„Kiváló támogatást kapunk Dél-Koreából, a Hyundai mindenképpen folytatni fogja a versenyzést a WRC legmagasabb szintjén” – mondta Tanak a sajtó képviselőinek. „Az akarattal senki részéről nincs gond, de a jelenlegi struktúránkat alakítanunk kell, tisztáznunk kell a feladatokat és az egyes szereplők céljait. Dolgozunk ezen a téren is, mert nem csak nekünk fontos, hogy ismét a nyerő formánkba kerüljünk, hanem a sportágnak is.”

Az észtországi verseny során Tanak nem titkolta az i20N versenyautóval kapcsolatos csalódottságát: „Több része is van az autónak, ami nem jó, amit fejleszteni kell, viszont ezt most menet közben kell megoldanunk.” A 2019-es szezon világbajnoka úgy véli, hogy még a néhány hét múlva megrendezésre kerülő finn világbajnoki futam előtt javulni tudnak. A javításhoz azonban nem csak fejlesztő mérnök kell, hanem erős vezető is a csapathoz: „Biztos vagyok benne, hogy tudunk reagálni a technikai problémákra. Sok kihívással szembesültünk: későn jöttek az új szabályok, későn született meg a döntés a részvételünkről, elvesztettük a csapatfőnökünket. Mindenképpen szükségünk van egy erős vezetőre, hogy a részterületeken végzett munka összefogásával vissza tudjunk kerülni oda, ahová valók vagyunk: harcolni akarunk a Toyotával a győzelemért! Jelenleg nagyon erősek, gyorsan fejlesztenek, nagy munka vár ránk.”

Julien Moncet az észt futam előtt az Autosport.comnak mondott néhány szót a csapatról: „Sok belső megbeszélést tartunk, hogy javítani tudjuk a folyamatainkat. Természetesen néhány dologról nem beszélhetek, de mindannyian hiszünk abban, hogy felkészültebbek és eredményesebbek lehetünk hamarosan. Pontosan tudjuk, hogy mit akarunk elérni, össze kell állítanunk a tervünket és végre kell hajtanunk. Biztosan nem adjuk fel, még ha egy kis időbe is fog kerülni!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: