Már a pénteki első gyorsaságitól kezdve kész káosz volt az ERC-szezonzáró futam a Kanári-szigeteken, mert összevissza esett az eső, vagy éppen volt száraz az út az előzetes előrejelzésekkel ellentétben. Emiatt nyilvánvalóan a gumiktaktikán múlt minden, illetve a rajtpozíción és az ezekből fakadó szerencsén, vagy balszerencsén – az nagyjából mindent elmond a versenyről, hogy a Magyarországon simán nyerő, korábbi vb-futamgyőztes Andreas Mikkelsen hozzá sem tudott szólni az élmezőny csatájához, egy-egy szakaszra is alig tudott megvillanni, egyszerűen mindig rosszul jött ki a gumizásból.
Szintén így járt a bajnoki címért érkező Alekszej Lukjanuk, aki próbált taktikázni, de a reggeli eső megviccelte, utána elkezdett felzárkózni és már a negyedik helyen állt, amikor ismét pórul járt az időjárással – péntek este a nyolcadik helyen állt, de mivel egyetlen állva maradt riválisa, Oliver Solberg is csak a hetedik volt, így igazából eldőlt, hogy ha beér, akkor biztosan Európa-bajnok. Az orosz teljesítette is a tervet, a nehéz körülmények között néhány kisebb hibát leszámítva óvatosan autózott és bár volt egy-két jó szakaszeredménye, de csak a végcélra koncentrált – végül hetedik lett, de ezúttal ez is elég volt pályafutása második Európa-bajnoki címéhez.
“Csalódott vagyok a mai teljesítményem miatt, kétszer is hibáztam, kemény volt ez a futam. Vártam már ezt a pillanatot, óriási nyomás volt rajtam az egész szezon során, most pihennem kell” – mondta a célban az orosz pilóta.
A versenyt végül a francia Adrien Fourmaux nyerte a Ford Fiestával, aki ezzel első ERC-futamgyőzelmét aratta – a második a regnáló francia bajnok Yoann Bonato lett a Citroennel, a harmadik pedig a spanyol Iván Ares a Hyundaijal, míg az említett Solberg végül a negyedik helyen zárt, ezzel az ERC Junior bajnoka lett 2020-ban.
Az ERC2-ben úgy érkezett meg a Kanári-szigetekre az ifj. Érdi Tibor - Csökő Zoltán páros, hogy háromból három futamot nyert meg eddig a bajnokságban, de négy eredményt értékelnek a szezon végén - az olasz Melegari volt az ellenfél, őket kellett nézniük ezen a hétvégén. Melegari új autót hozott a futamra, aminek jobban feküdtek ezek a pályák, de Érdiék így is gyorsabbak voltak és hat szakasz után közel egy perccel voltak riválisuk előtt, igaz, egy lengyel Abarth-os versenyző még náluk is gyorsabb volt.
A hetedik szakaszon aztán Melegari hibázott és kiesett, innentől csak a célbaérés kellett ahhoz, hogy bajnoki címet ünnepelhessenek Érdiék - ez pedig még édesebbre sikerült azzal, hogy a lengyeleknek volt némi problémájuk, így a magyar páros a negyedik futamát is megnyerte és 100%-os teljesítménnyel, parádés idényt futva lett Európa-bajnok.