A feje tetejére állt 2020-as évben az egyik stabil pontot a hazai rendezésű ERC futam jelentette a MOL Racing Team számára. A bizonytalanság, a képlékeny versenynaptár, és az emiatt bekövetkezett logisztikai rémálom közepette mindig ott volt a csapattagok gondolataiban, hogy novemberben a Rally Hungaryn hazai közönség előtt versenyezhetnek. Ez a pillanat most elérkezett, szinte csak néhány óra, és elkezdődik a hivatalos program.
„Márciusban amikor berobbant a pandémia, még abban bíztunk, hogy a Rally Hungary már zavartalanul meg lesz tartva. Ez annyiban módosult, hogy a járvány itt maradt velünk, így a szigorú járványügyi intézkedések betartásával ugyan, de lesz futam. Ennek nagyon örülünk, és nem csak mi, hanem az a nagyszámú résztvevő, akik leadták a nevezésüket és eljöttek Magyarországra. Büszkén mondhatom, hogy az év legerősebb ERC mezőnye jött össze, ami versenyzőként is nagyon fontos számunkra, és a szurkolók is remek versenyt láthatnak majd” – mondta Herczig Norbert.
Minden valószínűséggel hazai rali-történelmi pillanat lesz a Rally Hungary rajtja, mert ERC futamon még nem indult magyar színekben apa és fia. Ez most megtörténik. Herczig Norbert 11-es rajtszámú autója mellett Herczig Patrik neve is ott olvasható a rajtlistán.
„Elsősorban óriási büszkeség édesapaként, hogy a fiam ott lehet egy ERC futamon. Patrik többször bebizonyította már, hogy fiatal kora ellenére, nagyon éretten és felelősségteljesen gondolkodik, és tudja, hogy első ralis évében az a dolga, hogy minél több kilométert gyűjtsön. Emiatt nyugodt is vagyok, mert tudom, hogy nem feltétlenül a helyezésekért megy majd, hanem elsősorban a céldobogóra szeretne felállni. Természetesen meg kellett hoznom azt a döntést, hogy a futam alatt mennyi figyelmet fordítok majd rá. Profi autóversenyzőként ez a döntés nyilvánvalóan az, hogy a saját versenyünkre koncentrálunk. Mivel előttük megyünk, nem kérdés, hogy ha látunk valami rendkívülit a pályán, akkor értesítjük őket, de az időeredményeit nem fogom nézni. Ugyanakkor óriási plusz motivációt ad, hogy együtt tesztelünk, közösen megyünk a pályabejárásokon és egy szálláson leszünk. Biztos vagyok benne, hogy ezeket a tényezőket a javunkra fordítjuk majd” – fogalmazott Herczig Norbert.
A Rally Hungary pénteken a máriapócsi Rabócsiringen rendezett speciálszakasszal kezdődik, majd szombaton és vasárnap további 15 gyorsaságit teljesítenek a párosok. A versenytáv összesen 956 kilométer lesz, ebből 191 kilométer a gyorsaságik hossza. A pálya felülete jellemzően aszfalt, de a szervezők 7,5 százaléknyi murvás útszakaszt is kijelöltek. Herczig Norbert és Ferencz Ramón ebben az évben sajnos nagyon keveset ült versenyautóban, mindössze két futammal a hátuk mögött érkeznek Nyíregyházára.
„Sajnos nagyon keveset tudtunk versenyezni, de Portugáliában nagyon jó volt a tempónk, és abban bízom, hogy ez most is meglesz. Ha kérhetnék valamit az égiektől, akkor az most az lenne, hogy a tavalyi évben elszenvedett defekteket számítsák be idénre is, és most ne kapjunk defektet. A pályákat, ha régebbről is, de ismerjük, és 2019-ben az esőből is kaptunk bőven ízelítőt. Az elmúlt versenyen is tudtunk esőben menni, és a Pirelli vizes abroncsait is megismertük már, így az esőtől sem félünk, inkább a nézők miatt szurkolunk a jó időnek. A megszokott tökéletességre törekvés mind a Volkswagen, mind a BRR Team részéről továbbra is töretlen, ez nem csak abban jelentkezik, hogy makulátlanul felkészített autót kapunk minden futamra, hanem abban is, hogy a Volkswagen Polót gyakorlatilag az első pillanattól kezdve folyamatosan fejlesztik, így egyre jobb és jobb az autó” – foglalta össze a várakozásokat Herczig Norbert, és külön kiemelte azt is, hogy a hazai közönség támogatása mennyire fontos.
„Másodperceket jelent egy-egy gyorsaságin a magyar szurkolók buzdítása. A külföldi versenyeken is megdobban a szívünk, ha magyar zászlót látunk, vagy magyar szót hallunk a szervizparkban, most pedig óriási plusz, hogy a pályák szélén magyar szurkolók állnak majd. Az is büszkeséggel tölt el minket, hogy a gyönyörű tájakon versenyzünk, ezen a téren is felvesszük a versenyt bármelyik ERC helyszínnel, ráadásnak pedig ott a két speciálszakasz. A máriapócsi és a nyíregyházi gyorsasági is nagyon sikeres volt tavaly, és most is szerepelnek a programban, nagyon várjuk mindkettőt.”
A csapat most is teszttel készül a futam előtt, Cereden egy hosszabb gyakorláson tökéletesítik majd az autó beállításait. Az eredménnyel kapcsolatban most sem akar találgatásokba bocsátkozni a csapat, de az látható, hogy ebben az évben a Rally Hungary az a verseny, ahol a dobogó a leginkább elérhető.
A MOL Racing Team ezúton is kéri a szurkolókat, hogy a járványügyi előírásokat maradéktalanul tartsák be, nemcsak maguk, hanem a rendezők és a csapattagok egészségének védelme érdekében, valamint azért is, hogy megmutassuk, hogy a jelenlegi helyzetben is képes Magyarország egy színvonalas és biztonságos versenyt rendezni!
A Rally Hungary programja:
11.06. péntek:
17:55 Rajtceremónia - Nyíregyháza
18:58 SS1 Rabócsiring – 2.4 km
11.07. szombat:
09:33 SS2 Újhuta – Bózsva 1 – 14.45 km
10:01 SS3 Füzér – Abaújvár elágazás 1 – 23.90 km
11:04 SS4 Fóny - Óhuta 1 – 10.85 km
12:02 SS5 Mád- Disznókő 1 – 10.19 km
13:17 Szerviz - Nyíregyháza
14:50 SS6 Újhuta – Bózsva 2 – 14.45 km
15:18 SS7 Füzér – Abaújvár elágazás 2 – 23.90 km
16:21 SS8 Fóny - Óhuta 2 – 10.85 km
17:19 SS9 Mád- Disznókő 2 – 10.19 km
11.08. vasárnap:
08:33 SS10 Erdőbénye - Aranyospuszta 1 – 11.20 km
09:26 SS11 Telkibánya - Rakodó 1 – 13.10 km
09:44 SS12 Kőkapu - Újhuta 1 – 7.75 km
11.12 SS13 Nyíregyháza – 5.78 km
12:05 Szerviz - Nyíregyháza
13:33 SS14 Erdőbénye - Aranyospuszta 2 – 11.20 km
14:26 SS15 Telkibánya - Rakodó 2 – 13.10 km
14:44 SS16 Kőkapu - Újhuta 2 – 7.75 km
16:30 Céldobogó