Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 22. csütörtök
Rali

Egy kanyaron múlt

Célba ért a Rally di Roma Capitalén, de sajnos csak az ERC értékelés 32. helyén a MOL Racing Team párosa, Herczig Norbert és Ferencz Ramón. Erős kezdés után a negyedik gyorsasági szakaszon lecsúsztak az útról, eltaláltak egy fát, majd az elfolyt hűtővíz miatt korán befejezték az első napot Herczig Norberték.

A második napon a szuperrali szabályok szerint folytatni tudták a versenyt, de a rövid gyorsaságikon már nem tudták ledolgozni a félórás hátrányt.

„Sem mi, sem a többi versenyzőtársunk nem érti, hogy hogyan került murva abba az ártatlan hosszú balosba az erdő közepén, ahol kicsúsztunk. Pontos féktávval érkeztünk a kanyarhoz, elkezdtünk fordulni és már éppen a gázra léptem volna, amikor mintha kihúzták volna alólunk a talajt. Tele volt apró kavicsos murvával az út, és ezen négy kerékkel megcsúszott az autó a külső ív felé. Az árokban még próbáltam a gázt adni, de sajnos eltaláltunk egy fát, éppen az autó közepével. Tovább mentünk ugyan, de megsérült a hűtő és elfolyt a hűtővíz, így ki kellett állnunk” – számolt be Herczig Norbert a kiesés közvetlen okáról. Az már csak a sors fintora, hogy épp egy héttel ezelőtt Norbi fia Herczig Patrik is a hűtő sérülése miatt esett ki a hazai ob futamon. Mondani sem kell, hogy mennyire csalódott volt pilóta és navigátor, a hosszú szünet után nagyon várták már ezt a versenyt, ami az előzetes várakozásoknak megfelelően nagyon jól indult számukra.

114293282_3381269568563332_6810456557660590876_o



„Az első három gyorsaságikon nagyon jó időket mentük, végig az abszolút első tízben voltunk, ami ebben a roppant erős mezőnyben nagy szó. A dobogós helyek sem voltak messze, ezért nagyon bizakodóak voltunk az első kör végén” – mondta Norbi, és azt szerényen ki sem emelte, hogy a harmadik gyorsaságin azt a WRC pilóta Craig Breent is megelőzték, aki szintén csak tavaly ment először ezen a versenyen, így hasonló tapasztalata volt itt, mint a MOL Racing Team párosának.

A BRR csapat a megszokott profizmussal látott munkához szombat délután, így vasárnapra hibátlan autóval várták a versenyzőket. A szuperrali szabályok szerint minden kihagyott gyorsaságiért 10 perc időbüntetés járt. Ezt a félórás hátrányt esélyük sem volt ledolgozniuk a fiúknak, de a fontos versenykilométereket így is be tudták gyűjteni.

„Bevallom nem volt könnyű visszaülni az autóba. Jól sikerült a verseny előtti felkészülés, jó volt az itiner amit írtunk, és az első kör után egy jó stratégiával a dobogó is elérhetőnek tűnt. A kiesés után komoly munka volt, hogy újra megtaláljam a motivációt. A vasárnapi első három gyorsasági még nem is volt az igazi, de a második és a harmadik körben már megint jó időket mentünk, még úgy is, hogy biztonsági, de húzós tempót választottunk” – foglalta össze a második napot a pilóta.

A vasárnapi versenynapra is igaz volt, hogy a gyorsaságikon a dobogós hely és a tizedik közt mindössze néhány másodperc volt a különbség, ami jól mutatja a mezőny erősségét. A rendezés is magas színvonalú volt, a vírushelyzet miatti korlátozásokra alaposan felkészült az FIA és az ERC csapata, és ezeket mindenki fegyelmezetten be is tartotta.

„Nagyon sajnálom, hogy így alakult, mert jó versenyünk lehetett volna. De tudom, hogy a raliban ennek a szónak nincs helye. A csehországi teszten tapasztaltaknak megfelelően viselkedett a Volkswagen Polo GTI R5, az új fejlesztésekkel gyors volt, élmény volt vele minden kilométer. Ramónnal mi is elvégeztük a munkát, gördülékeny volt a pályabejárás, a shakedown és a kvalifikáció is a várakozásoknak megfelelően alakult, sajnos csak a legfontosabb, a jó eredmény hiányzott a végén. Ha viszont a számok mögé nézünk, akkor látjuk, hogy jó úton vagyunk, a tavalyi tapasztalatok visszaköszöntek, és sokat gyorsultunk az egy évvel ezelőttihez képes. Annak is örültünk, hogy ha a vírushelyzet miatt kevesen is, de jöttek magyar szurkolók, és szokás szerint otthonról is sok biztatást kaptunk. Mostantól előre nézünk, és mindent megteszünk azért, hogy három hét múlva a lehető legjobban felkészülve legyünk ott a Liepaja Rali rajtjában” – zárta Norbi az összefoglalót.

A lettországi futam aszfaltos pályákon zajlik majd, és az olasz versenyhez hasonlóan a MOL Racing Team versenyzői ott is 2019-ben versenyeztek először, így egy futamnyi tapasztalattal utaznak majd Liepaja városba.

A Rali Európa-bajnokság 2020-as versenynaptára:

július 24-26.: Rally di Roma Capitale, aszfalt – 32. hely

augusztus 14-15..: Rally Liepaja, aszfalt

szeptember 17-19.: Azores Rallye, murva

október 16-18.: Ciprus Rally, murva

november 6-8.: Rally Hungary, aszfalt

november 26-28.: Rally Islas Canarias, aszfalt

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?