Nagyon nehéz időszakon van túl a csapat, a tavaszi murvás teszt után újabb négyhónapos szünet következett, ami versenyzés helyett sokismeretlenes egyenletrendszerek megoldásával telt. Persze nem matekoztak a fiúk, hanem a járványidőszak alatt érkező híreknek megfelelően módosították a programot, tervezték át a logisztikát, kalkulálták a büdzsét, tartották magukat formában, és várták a pillanatot, amikor újra beszíjazhatják magukat a Volkswagen Polo GTI R5-be.
„Elsőként azt emelném ki, hogy kimondhatatlanul hálásak vagyunk a támogatóinknak, azért, hogy ebben a nehéz helyzetben is lehetővé teszik, hogy részt vegyünk a Rali Európa-bajnokságon, és folytatni tudjuk a megkezdett utat. A rali a folyamatos alkalmazkodásról szól, mi is ezt tettük az elmúlt hónapokban, alkalmazkodtunk a folyamatosan változó körülményekhez. Jelen állás szerint azon szerencsés sportolók közé tartozunk, ahol a legbiztosabb a sorozat, amiben versenyzünk. A tervezett nyolc futamból hatot megtartanak, és nagyon fontos, hogy a hazai versenyünk, a Rally Hungary is közte van. Mindent megtesznek a szervezők és a rendező országok, hogy ezen a hat eseményen biztonságos körülmények között versenyezhessünk, és egy teljes értékű bajnokságon vegyünk részt” – mondta Herczig Norbert.
A MOL Racing Team versenyzői remek formában várják az olaszországi futamot, a FIT4Race edzések mellett Norbi a kerékpársportba is belevetette magát, és amikor lehetett nyeregbe ült. A versenyautó is jobb lett. A BRR-nél tavasszal is folyamatos volt a fejlesztés, sokat teszteltek, és a Róma Rali előtti tesztre többek között egy új lengéscsillapító szettel érkeztek.
„Csehországban aszfalton teszteltünk, és az újra látszott, hogy aszfalton kevesebb kilométerre van szükségük ahhoz, hogy akklimatizálódjunk. Ennek az az oka, hogy a hazai futamok javarészt aszfaltosak, így ezeken a pályákon jóval nagyobb a rutinunk. Nagyszerű érzés volt újra találkozni a csapat tagjaival, és azt talán mondanom sem kell, hogy megkora megkönnyebbülés volt újra versenyautóban ülni. Szakmai szempontból tökéletes teszten vagyunk túl, kipróbáltuk a korábbi felfüggesztést és az újat is, és azonnal éreztem a javulást. Egy új hátsó differenciálművet is kaptunk, így Olaszországba azzal a tudattal utazunk, hogy a Polo GTI R5 csúcsformában van” – ismertette Norbi a teszt tapasztalatait.
A Róma Ralin 18 gyorsasági szakasz várja a versenyzőket összesen 206 kilométerrel, míg a teljes versenytáv 955 kilométer lesz. Javarészt ismert pályák, hiszen ez lesz a MOL Racing Team első olyan teljes ERC éve, ahol nem kell az ismeretlenbe ugrani, mind a hat futamon legalább egyszer elindult már a csapat. Olaszországban 2019-ben versenyzett először Norbi és Ramón, hetedik helyen értek célba, úgy, hogy a második napon késhegyre menő csatát vívtak a tavalyi bajnok Chris Ingrammel.
„Tavaly meglepően jó volt a tempónk, nagyon pici volt az élmezőnyhöz képest a különbség, úgy, hogy elsőre indultunk ott, ezért most még szorosabb csatát várok. Az első versenynapon ráadásul óvatosabban autóztunk a defektveszély miatt, de bízom abban, hogy idén a Pirelli gumikkal ez másképp lesz” – mondta Norbi az olasz futamról, majd az idei szezon sajátosságaira is kitért. „Azt hiszem, hogy ebben az évben az lesz eredményes az ERC-ben, aki higgadtan, nem kapkodva tudja kezelni a jelenlegi helyzetet. Nagyon nehéz bármilyen elvárást megfogalmazni, nemcsak nekünk, hanem a többieknek is. Most arra a kétéves rutinra építhetünk, amit már összegyűjtöttünk az ERC-ben, sőt ezalatt a két év alatt teljesen összeszoktunk Ramónnal is. Ez előrevetíti azt, hogy van esélyünk egy jó eredményre, de nagyon fontos, hogy örömet szeretnénk okozni mind a raliszurkolóknak, mind a magyar embereknek. Rengeteg támogatást kapunk tőlük, és ahogy eddig is, most is igyekszünk ezt meghálálni, hiszen 2019 óta, a hazai versennyel az ERC már a magyaroké is.”
Az olasz futamon debütál a Volkswagen Polo GTI R5 új „ruhája” is, amiről a csapat a tesztfotók és videók láttán rengeteg pozitív visszajelzést kapott.
A Róma Rali lebonyolítása ebben az évben eltér a megszokottól. A pénteki kvalifikációt követően szombaton két kör vár a párosokra, ám vasárnap nem lesz a tavaly látott verseny végi szuperspeciál, helyette egy harmadik kört kell teljesíteni.
A Rally Di Roma Capitale programja:
07.24. péntek:
09:30 Kvalifikáció – Fumone – 4.02 km
17:15 Rajtceremónia és rajtpozíciók kiválasztása
07.25. szombat:
09:13 SS1 Pico - Greci 1 – 13.40 km
10:02 SS2 Roccasecca – Colle San Magno 1 – 13.93 km
10:52 SS3 Santopadre – Arpino 1 – 21.17 km
15:26 SS4 Pico - Greci 2 – 13.40 km
16:15 SS5 Roccasecca – Colle San Magno 2 – 13.93 km
17:05 SS6 Santopadre – Arpino 2 – 21.17 km
07.26. vasárnap:
08:32 SS7 Rocca di Cave 1 – 7.25 km
08:49 SS8 Rocca Santo Stefano 1 – 14.6 km
09:45 SS9 Guarcino 1 – 11.75 km
12:17 SS7 Rocca di Cave 2 – 7.25 km
12:34 SS8 Rocca Santo Stefano 2 – 14.6 km
13:30 SS9 Guarcino 2 – 11.75 km
16:02 SS7 Rocca di Cave 3 – 7.25 km
16:19 SS8 Rocca Santo Stefano 3 – 14.6 km
17:15 SS9 Guarcino 3 – 11.75 km
18:30 Céldobogó
A Rali Európa-bajnokság 2020-as versenynaptára:
június 26-28.: Rally Poland, murva
július 24-26.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 14-15.: Rally Liepaja, aszfalt
szeptember 17-19.: Azores Rallye, murva
október 16-18.: Ciprus Rally, murva
november 6-8.: Rally Hungary, aszfalt
november 26-28.: Rally Islas Canarias, aszfalt