A MOL Racing Team párosa a 220 kilométernyi gyorsasági szakasz feléről már elkészítette az itinert, a gyorsaságik másik fele viszont új lesz ebben az évben. Ennek ellenére Herczig Norbert jó érzésekkel utazott az év harmadik aszfaltos versenyére:
„Ugyanazt érzem, mint a Kanári-szigetek előtt. Ott köszöntek vissza leginkább a tavalyi emlékek, és tudtunk építeni a 2018-as itinerre. Ismerős pályákon mentünk, ahol sokat tudtunk gyorsulni. Itt is ezt várom, már tavaly is, ott ahol nem volt gondunk jó tempóra voltunk képesek, most pedig további gyorsulást várok.”
Kedden a szokásos verseny előtti teszten vett részt a csapat, ami sajnos az idei év többi tesztjéhez hasonlóan most sem sikerült zökkenőmentesre.
„Elrajtoltunk, és egy kilométer után elágazott a pálya. Egy hosszabb és egy rövidebb szakasz közt lehetett választani. Mi a hosszabbat preferáltuk, de sajnos történt egy baleset, és emiatt az utolsó órákban már nem lehetett ott tesztelni. Úgy látszik idén ezeken a teszteken nincs szerencsénk. Ennek ellenére nincs bennünk hiányérzet, sikerült minden eltervezett munkát elvégezni, így magabiztosan várjuk a rajtot” – mondta Herczig Norbert, majd azt is elárulta, hogy pontosan milyen munkát végez a futam előtti teszten a csapat. „Készültünk többféle verzióra. A kvalifikáció más beállítást igényel, mint a versenyen szereplő gyorsaságik, ezeket is kipróbáltuk. Gyakoroltunk arra az eshetőségre, hogy mi történik akkor, ha leesik az eső. Kipróbáltuk a vizes beállításokat, különböző hasmagasságokkal mentünk, különböző gátlóbeállításokat teszteltünk, illetve modelleztük azt is, hogy két gyorsasági között mi, milyen módosításokat tudunk elvégezni akkor, ha hirtelen változnának a körülmények.”
Tavaly megtanulta a Herczig-Ferencz kettős, hogy a Barumon nem lehet előre tervezni, az időjárás bármikor megváltozhat, a black ice-nak is nevezett cseh aszfalt pedig pokolian tud csúszni, így a jó beállítások különösen fontosak. Csakúgy, mint a megfelelő gumik, ezért a Michelin kínálatának minden tagjából alaposan bespájzolt a csapat.
„Egyre jobban kezdjük érezni a Michelin abroncsokat. A Kanári-szigeteken már megszereztük az aszfaltos tapasztalatot velük, így a Barumon már a Volkswagen Polo GTI-vel is a korábbi ismeretek birtokában választhatunk a keverékek közül. Most már „csak” jól kell tudnunk dönteni” – mondta Norbi.
A mezőny a megszokott Barum színvonalat hozza majd. 34 darab R5-ös autó adta le a nevezését, és az ERC élmezőny mellett a cseh menők is komoly ellenfélnek számítanak, hiszen hazai pályán pokoli tempóra képesek. A tradíció is az ő oldalukon áll, már 1971-ben az első Barum Ralin is egy cseh versenyző, Jan Halmazna diadalmaskodott egy Skoda 1000 MB-vel. Most is ott lesz a mezőnyben az elmúlt négy futam győztese Jan Kopecky, aki négyes rajtszámmal indul, míg Herczig Norberték Volkswagenjére ezúttal a 6-os került. A MOL Racing Team mellett még két magyar páros is ott lesz a versenyen, így egy kisebb magyar küldöttségnek szurkolhatnak a helyszínre látogató ralirajongók, akik minden bizonnyal szép számmal ott lesznek a pályák mentén.
„A Barumon mindig sok a magyar szurkoló, mi pedig szeretettel várjuk őket, remélem, sokan eljönnek majd a szervizparkba is. Mindig jó érzés találkozni a hazai szurkolókkal, rengeteg erőt ad nekünk a támogatásuk” – fogalmazott Herczig Norbert, ám az elvárások terén már óvatosabb volt. „Szeretnénk jót autózni. Ahogy az idei versenyek mindegyike előtt, most is azt szeretném, hogy jó érzésekkel szálljunk ki a céldobogó után az autóból. Ha sikerül jó időket autózni, tartani az élmezőny tempóját, és látjuk a fejlődést az elmúlt évhez képest, akkor meglesz ez az érzés.”
A verseny szokás szerint a péntek esti szuperspeciállal kezdődik, majd szombaton nyolc, vasárnap pedig hat gyorsasági vár a mezőnyre.
A Barum Rally Zlín programja:
08.16. péntek:
09:35 Kvalifikáció
16:00 Rajtceremónia
21:15 SSS Zlín – 9.51 km
08.17. szombat:
10:16 SS2 Brezova – 15.48 km
11:14 SS3 Semetín – 11.55 km
13:12 SS4 Halenkovice – 13.66 km
14:05 SS5 Kostelany – 12.70 km
16:41 SS6 Brezova – 15.48 km
17:39 SS7 Semetín – 11.55 km
19:42 SS8 Halenkovice – 13.66 km
20:35 SS9 Kostelany – 12.70 km
08.18. vasárnap:
08:43 SS10 Maják – 8.15 km
09:26 SS11 Pindula – 18.64 km
10:14 SS12 Kasava – 24.88 km
13:15 SS13 Maják – 8.15 km
13:58 SS14 Pindula – 18.64 km
14:46 SS15 Kasava – 24.88 km
16:58 Céldobogó
A Rali Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:
március 21-23: Azores Airlines Rallye, murva
május 2-4.: Rally Islas Canarias, aszfalt
május 24-26.: Rally Liepaja, murva
június 28-30.: Rally Poland, murva
július 19-21.: Rally di Roma Capitale, aszfalt
augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt
szeptember 27-29.: Ciprus Rally, murva
november 8-10.: Rally Hungary, aszfalt