DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Rali

Herczig: Ez a kiesés fájdalmas volt

A MOL Racing Team stábjának több gonddal is szembe kellett néznie az ERC-nyitányon, és végül technikai okok miatt kiállni kényszerültek. Bosszantó.

“Minden kiesés nehéz, de ezt a mostanit valahogy még rosszabbul élem meg” - mondta a MOL-csapatnak Herczig Norbi, akit a balul sikerült Azori-szigeteki ERC-nyitófutam után értünk utol.

“Talán az is benne van, hogy a tavalyi kiesés előtt éveken keresztül nem voltunk kénytelenek feladni versenyt műszaki okból, de azt gondolom, inkább azért nehezebb most, mert irgalmatlan mennyiségű munkát tettünk bele abba, hogy jól kezdjük az idei szezont” - tette hozzá a MOL Racing Team pilótája.

az1_resize



LEFULLADÁS A RAJTNÁL, AZTÁN KUPLUNGCSERE

Norbiék nagyszerűen kezdték a versenyt, a kvalifikáción a negyedik helyen végeztek, és bár voltak gondjaik a verseny elején is, biztatóan mentek, és élvezték a versenyzést. A gondok azonban már korán beköszöntek, Norbiék ugyanis az egyik gyorsasági szakasz rajtjánál lefulladtak. A MOL Racing Team pilótája nem az a fajta, aki nem vallja be, ha valamit elront, itt azonban nem biztos, hogy erről volt szó.

"A rajtnál nem éreztem, hogy túl gyorsan ugrottam volna le a kuplungról de lefulladt az autó és vesztettünk jó néhány másodpercet. A csapat az esti nagyszervizben szétszedte a kocsit, és kicserélte a kuplungot biztonsági okokból, amitől megnyugodtunk ugyan, de már ez mutatta, hogy nem indult zökkenőmentesen a verseny, ráadásul ugyebár a lefulladás miatt csak a 10. helyről kezdtük a pénteki napot” - mondta nagyot sóhajtva Norbi.

“Mivel az első tíz sorrendjét megfordítják a másnapi rajtnál, így elsőnek rajtoltunk, azaz mi takarítottuk a pályát a mezőnynek. Ez, mondanom sem kell egy murvás futamon nem ideális helyzet, ennek ellenére nagyon jól mentünk.

"Közel voltunk a dobogósok idejéhez, és bár elég ritkán vagyok elégedett, azt mondtam magamnak, ez már kezd hasonlítani arra amit várunk magunktól az idei szezonban. Gyorsak voltunk, éreztük a tempót, és úgy a féktávoknál, mint a kanyarokban megvolt az a magabiztosság is, amiben reménykedtünk. Úgy tűnt, minden rendben van.”

AZ AZ ÁTKOZOTT KORMÁNYMŰ!

“Aztán a hetedik gyorsasági szakaszon egy féktávot követően azt vettem észre, hogy jobbra fordul a kormány, balra azonban nem. Volt már olyan, hogy elment a szervó, de lehetett tekerni a kormányt, csak nagyon nehezen, most azonban valami úgy ment tönkre, hogy (talán egy törött csapágy) befeszült a kormányműben, és meg sem tudtam mozdítani. Nem ütöttük meg, nem történt semmi, ami a hibát előidézhette volna, egyszerűen csak iszonyú pechünk volt.”

“Amikor felocsúdtunk, az első csalódottságból, arról beszélgettünk Ramónnal, hogy igencsak éber volt az őrangyalunk, hiszen a hiba jelentkezése előtt nem sokkal még a vulkán tetején mentünk 160-nal és ha akkor jelentkezik a hiba, óriási bajba kerülhettünk volna. Persze így is vigasztalhatatlanok voltunk” - tette hozzá Norbi szomorkásan.

“Alapvetően pozitív ember vagyok, mindig próbálok abba kapaszkodni, amibe lehet, és most akadt ilyen is bőven. Az autósportban mindig benne vannak a technikai hibák, ilyenkor az ember szétteszi a kezét, és megpróbálja kitalálni, miért történt a hiba.

az4_resize

Ebben most ad egy kis támpontot az is, hogy nem egyedi eset a miénk, több márkatársunknál is hasonló hibák jelentkeztek, egy német pilótának a verseny előtt cseréltek komplett kormányművet, és nem ő volt az egyetlen, akinél jelentkeztek ezek a problémák az elmúlt pár hétben.”

NEM LÓGATJA SOKÁIG AZ ORRÁT

Elég csak megnézni a képet, amit a MOL Racing Team posztolt a kiesés után, és megérzi az ember, milyen sokat jelentett Norbiéknak az első verseny. A négyszeres abszolút bajnok pilóta is bevallotta, “kell néhány nap, mire felállok ebből”, de közben igyekszik előre nézni.

“Egészen biztos vagyok benne, hogy a gyár rendezni fogja a hibákat, hiszen ez számukra is óriási presztízsveszteség, ilyesmi nem fordulhat elő. Annál is inkább, mert maga a fejlesztés egészen kiváló, az autó egyébként tökéletesen egyben van, és mi is éreztük, hogy abszolút versenyképesek vagyunk vele. Biztos vagyok benne, hogy nagy meccseket fogunk vívni a legjobbakkal.”

“A kiesés nagy pofon volt, de ilyesmi előfordul. A címvédő például óriásit esett az egyik gyorsasági elején, és csúnyán össze is törte az autóját."

"Nekem az ad erőt, hogy túltegyem magam rajta, hogy nem követtünk el hibát, és ami a legnagyobb kérdés volt, hogy a tavalyi rutint mennyire tudjuk gyakorlatba ültetni, arra is pozitív választ kaptunk. Segít a rutin, magabiztosságot ad, és ezt erősíti bennünk az is, hogy a lengyel Lukasz Habaj (akit egyébként tavaly ezen a futamon az utolsó gyorsasági szakaszon utasítottunk magunk mögé) nyerte az Azores Rallye-t. Ő már 3-4 éve megy, többször is ment ezen a pályán, és most bizonyította, amit eddig is sejtettünk: az ERC-ben kulcsfontosságú a verseny- és pályarutin” - tette hozzá Norbi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: