Ahogy arra számítani lehetett, jelentős szerepe volt a pályatakarításnak az Ausztrál Rali első napján, így Sebastien Ogier és Thierry Neuville sem tudott beférni az élmezőnybe, de Ott Tanaknak is csak részsikerei voltak eddig. A világbajnoki címért igazából már csak Ogier és Neuville van versenyben, a francia három ponttal vezet és bár jobb gumiválasztással Neuville volt előrébb (ő volt a 7., Ogier a 10.) az utolsó igazi szakaszig, ott megtörtént a baj az ő szempontjából: előbb elnézett egy lassítót és lefulladt, majd egy ugrató után olyan szerencsétlenül landolt, hogy defektet kapott és jó negyven másodpercet kapott.
Emiatt aztán egyrészt 33 másodperccel visszacsúszott Ogier mögé, másrészt az első napot éppen a tizedik helyen zárta, ami azt jelenti, hogy nem szabadul meg a pályatakarítástól, holnap ő indul elsőként, ami borzasztóan nehéz helyzetbe hozza - Ogier a hetedik, ő már kicsit tisztább pályán autózhat és egyébként is ő van előnyben, egyelőre neki áll ez a világbajnoki cím.
Már csak azért is, mert Tanak is csak az ötödik, nem arról beszélünk, hogy az észt pilóta leosztja a mezőnyt és biztosan nyerni fog: neki sem volt még tökéletes a pálya, egyszer a Yaris WRC is megmakacsolta magát egy vizesároknál, bár a hátránya így is csak 17 másodperc az első helyhez képest és 21-gyel előzi meg Ogier-t.
A futamot egyébként a legjobb rajtpozíciót élvező Mads Osberg vezeti Craig Breen előtt, tehát Citroen 1-2 van jelen pillanatban annak ellenére, hogy Breen elütött egy kengurut még a verseny elején. A harmadik Latvala is tíz másodpercen belül van, de Paddon is ott ólálkodik mögöttük, úgyhogy még bármi történhet, főleg hogy a körülmények elég trükkösek, a különbségek kicsik, a rajtsorrend pedig most már nem jelent majd akkora előnyt a Citroeneknek.
A nap nagy vesztese Andreas Mikkelsen, aki elé bement a pályára egy traktor és bár a norvég pilóta elkerülte, annyira szétesett fejben, hogy az első komolyabb kanyarban leesett az útról ezt követően és ki kellett állnia - borzasztóan dühös volt ő is és a csapata is, érthető okokból. Mikkelsennel egyébként így Neuville is elvesztett egy csapattársat, aki segíthetett volna neki, bár amíg Ogier mögött van, addig nincs miről beszélni - jelen állás szerint tehát Ogier vinné az egyéni, a Toyota pedig a csapatbajnoki címet, utóbbi félig már kézben is van a japán-finn csapatnak.