„Cipruson jól működött az autónk, tudtunk egy biztonságos, de még elfogadható tempót diktálva versenyezni. A korábban összeszedett szemfájásom még akkor nem múlt el nyomtalanul, de már erre nem szeretnék semmit sem fogni. Jó verseny volt, fáradtan, de boldogan értünk haza.” – emlékszik vissza az előző futamra a pilóta.
A csapat versenyautója azóta már többször is bizonyított, minden bérlőjét célba vitte az elmúlt két hónapban. Túl van már a cseh futam előtti teszten a legénység, Dávidnak nem voltak kétségei, hogy minden rendben van a kocsival: „A szervizcsapatunk nem pihent, murvás és aszfaltos versenyeken is részt vett az elmúlt időszakban a Skoda. A fiúk most újra felkészítették a Fabia R5-öt és jó volt a verseny előtti teszten azt érezni, hogy minden porcikája azt várja, hogy a hétvégén újra mi versenyezhessünk vele. Jól éreztük magunkat a versenyautóban a teszten, sikerült jó beállításokat találnunk.”
A dobálós, technikás zlín melletti pályák nem ismeretlenek Dávid számára: „2015-ben, az első alkalommal, mikor itt indultam, még a Mitsubishivel, akkor nagyon jó időket tudtunk menni, megnyertük nem csak az ERC kategóriánkat, hanem a sok helyi pilótát is megelőztük, akik hasonló autókkal versenyeztek, mint mi. Utána a Citroennel volt egy komoly kalandunk, de beértünk a tizenegyedik helyre. Tavaly már Márkkal és a Skodával indultunk, akkor sajnos egy váltóhiba miatt nem tudtuk befejezni a futamot. Igazából ennyi a közös múlt a Barum Rally-val kapcsolatban.” – mesél a korábbi élményekről Dávid. „Idén most van először, hogy olyan pályákon versenyzünk az ERC sorozatban, amiken már korábban egytől-egyig mentünk. Eddig ugyan ismerősök voltak a versenyek, de új pályákat jelöltek ki. Itt ésmost tényleg ismerős minden. Reméljük ez ad egy kis előnyt, vagy ha azt nem is, de biztonságérzetet mindenképpen.”
Minden évben komoly mezőny gyűlik össze a cseh futamra és ez nincsen máshogy idén sem. Több, mint 25 R5-ös versenyautó, több ország nemzeti bajnoka mellett világbajnoki szereplők is fent vannak a nevezési listán. „Szeretjük, ha komoly a mezőny, mindig megtaláljuk a magunk kis csatáit valamelyik párossal, párosokkal. Nem vagyunk ráfeszülve az eredményre, de szeretnénk jót és látványosan autózni. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok magyar rajongó látogat el a versenyre. Remélem, örömükre szolgál majd az autózásunk és akkor mi is boldogak leszünk! Várunk mindenkit egy kézfogásra a szervizparkba!”
A cseh futam programja az elmúlt évekhez hasonló: csütörtökön gépátvétel, péntek délelőtt shakedown és kvalifikáció. A péntek esti városi szakasz után szombaton nyolc, vasárnap hat gyorsasági vár a mezőnyre, összesen 212 gyorsasági versenykilométerrel.