Rögtön drámával indult a Német Rali, hiszen Kris Meeke már az első, szuperspeciál-jellegű, bemelegítő szakaszon hibázott csütörtök este, ezzel azonnal behozhatatlan hátrányba került az összetettben és néhány méter után kiszállt a versenyből. A néha vizes, néha száraz, néha saras, de mindenképpen folyamatosan változó pályák aztán alaposan feladták a leckét a mezőnynek pénteken.
A leggyorsabban a spanyol Dani Sordo kezdett és úgy festett, hogy ez a Hyundai futama lehet, de már a következő pályán visszavágott a Ford: Tanak volt a leggyorsabb, a nyomában Ogier-vel. A világbajok ekkor már túl volt egy meleg pillanaton, de fő riválisa, Thierry Neuville is kis híján összetörte az i20 WRC-t - nekik is meggyűlt a bajuk a körülményekkel. Délelőtt aztán még a citroenes Mikkelsen, valamint az említett Neuville is nyert egy-egy szakaszt, Latvala viszont eközben kiszállt az élmezőnyből, miután több technikai hiba is adódott a Toyotával.
A délutánt hat másodpercen belül kezdte Mikkelsen, Tanak és Ogier az első három helyen, de az észt fordos az utolsó szakasz előtt már átvette a vezetést, miközben Neuville is megindította a hajrát és feljött a negyedik helyre, megelőzve Elfyn Evanst. A nap zárása aztán neki sikerült jól, mert Ogier ismét hibázott, eldobott újabb húsz másodpercet, így a világbajnoki cím két esélyese (azonos pontszámmal állnak az élen), helyet cserélt - a szombati szakaszokat Tanak-Mikkelsen-Neuville-Ogier sorrendben kezdi majd meg az élmezőny.
A futam vesztese eddig mindenképpen a Toyota, hiszen Latvala technikai hibája mellett a Finn Rali győztese, Esapekka Lappi is komoly hátrányban van már, miután hibázott és kiütötte a Yaris futóművét - jelenleg Hanninen hatodik helye a legjobb a csapaton belül, Latvala nyolcadik. A Hyundai sem ünnepelhet, mert Paddon egyelőre nem tudja felvenni az élmezőny ritmusát, a győzelmi reményekkel érkező Sordo pedig összetörte autóját a negyedik gyorsaságin, ő kiszállt a harcból. A Ford ezúttal is masszív, Tanak az első, Ogier a negyedik, Evans az ötödik, míg a Citroennél Mikkelsen eddig felülteljesít azzal, hogy az első helyért csatázik - Meeke nem faktor, Breen pedig szenved a C3 WRC kezelhetőségével.
Összességében iszonyatosan hosszú lesz még ez a két nap a mezőny számára, mert gyakorlatilag mindenki hibázott már, sőt, a legtöbben nem is egyszer - kinek szerencséje volt, kinek nem, aki viszont óvatosabban vezet, az nagyon hamar behozhatatlan hátrányt szed össze. Vajon mire megy egymással Ogier és Neuville, illetve a Tanak-Mikkelsen páros közül valaki képes lesz megnyerni a futamot?
A Német Rali állása a pénteki napot követően:
1. Ott Tanak Ford Fiesta WRC 1:07:23,0
2. Andreas Mikkelsen Citroen C3 WRC +5,7
3. Thierry Neuville Hyundai i20 WRC +20,2
4. Sebastien Ogier Ford Fiesta WRC +30,6
5. Elfyn Evans Ford Fiesta WRC +52,1