DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Rali

Szabálymódosítások - Az RRC-nek vége...

Az új szabály, miszerint az RRC autókat 30 milliméteres turbószűkítő helyett 28-assal kell szerelni, arra kényszerítette a versenyzőket, hogy 2016-ban átgondolják programjukat. Emiatt többen is váltanak, ki autót, ki egyszerűen kategóriát.

Yazeed Al Rajhi azt jelentette be, hogy World Rally Car specifikációjú járgánnyal fog futni, a régi Ford Fiesta RRC helyett a Fiesta csúcskategóriás változatával fog szerepelni a világbajnokságon. A szaúdi versenyző programja Svédországban kezdődik, amit a portugál, a szardíniai, a lengyel, a finn és a brit viadal követ. A pilóta Svéd Rali előtt részt vesz az Artic Lapland Ralin is.

al-rajhi_ausztralia_2015_1



A világbajnokság vérkeringésében szintén évek óta jelen lévő Eurolamp World Rally Team is hasonlóképpen tesz, Valeriy Gorban és Mait Maarend nevezési lapját is úgy küldték el a Svéd Ralira, hogy azon WRC autó szerepel. Az ukrán csapat a jól megszokott MINI John Cooper Works-ökkel támad, a szándékok szerint a svéd futam után a kínai és az ausztrál forduló kivételével mindenhol rajthoz állnak.

Abdulaziz Al-Kuwari mindeközben lecseréli RRC-jét, és új autót használ majd. A típusról egyelőre nincsen döntés, az viszont bizonyos, hogy a katari versenyző a WRC 2-re és a közel-keleti bajnokságra fog koncentrálni. „Az RRC erősebb felépítésű, de a 28 milliméteres szűkítővel sokkal lassabb lesz, mint az R5-ösök”.

Al Rajhi navigátora, Michael Orr a következőképpen kommentálta az Regional Rally Car-ok körül kialakult helyzetet: „Úgy tűnik, az RRC-nek vége…”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: