Egy ilyen próbára került sor a Monte-Carlo Rallye felkészülési tesztjén is, ahol a DS 3 WRC-re egy nagyobb aerodinamikai hatásfokot ígérő első lökhárítót szereltek fel, amit mélyebbre húztak, és splitterrel is ellátták azt. A Kris Meeke által teljesített futások célja nyilván az volt, hogy megnézzék a megoldás hatásfokát, hogy mennyit javult elöl a leszorítóerő. Míg a hátsó szárny elég nagy leszorítóerőt tud generálni, elöl minimális módosításokra van jelenleg lehetőség, így ez a mai WRC-k aerodinamikai szempontból kritikus pontja. A 2017-es szabályzat ugyanakkor szabadabb kezet ad a mérnököknek, könnyebb lesz az egyensúlyt megtalálni a két tengely között, de mindehhez jól megtervezett elemekre, kísérletezésre és tesztelésre van szükség.
A hírek szerint a C3-as lesz a kiválasztott modell, de a francia gyártó sportrészlege egyelőre nem jelentette be, hogy melyik típussal tér vissza a világbajnokságra az új éra kezdetén, 2017-ben. Annyi bizonyos, hogy nem DS jelű modell lesz ez. Ami a kocsi megalkotását illeti, a Citroen Racing a tervezési fázisnál tart még, a tesztelés megkezdését áprilisra tervezik.