Mielőtt szakított volna a kilencszeres rali világbajnokával a márka, Loeb a harmadik és egyben utolsó túraautó világbajnoki szezonjára készült, és ezzel párhuzamosan esély volt arra is, hogy részt vegyen a Citroen új raliautójának, a 2017-ben bemutatásra kerülő C3 WRC-nek a fejlesztési munkálataiban is. A 42. életévét február végén betöltő pilóta néhány rali világbajnoki futamon is szeretett volna rajthoz állni ezen felül, az egyetlen megerősített versenye most azonban a jelen pillanatban is zajló Dakar Rali.
„A Monte a Dakar miatt nehéz lett volna” – mondta el az Autosport magazinnak Loeb. „Könnyű azt mondani most, hogy teljesítettem volna néhány rali világbajnoki futamot, nem volt meg az alkalmunk arra, hogy a lehetőségekről beszéljünk, a döntés elég későn jött. Ha megkértek volna, teljesítettem volna egy vagy két ralit 2016-ban.”
A ralisport rekordjait teljes mértékben átíró versenyző úgy véli, azzal, hogy teljes értékű szerződést kötött a Peugeot-val, bonyolult lenne visszatérnie a PSA testvérmárkájához, a Citroenhez.
„Teljes munkaidőben a Peugeot-nál vagyok, komplikált lenne visszamenni és bármit is csinálni a Citroennél” – mondta Loeb. „Nem hinném, hogy lehetséges lenne bármi is a raliautóval. Jó lehetőségük lett volna lekötni, de bezárták az ajtót. Nem csináltam volna teljes szezont ismét, de részt vehettem volna a fejlesztésekben és néhány versenyen.”