Mint köztudott, a Citroen alaposan megnyirbálja versenyprogramját 2016-tól fogva: a WTCC-ben négy helyett csupán kettő gyári autót indítanak, mielőtt a rákövetkező idényben kiszállnak, a rali-világbajnokságon pedig csak kiválasztott versenyeken vesznek részt a 2017-es visszatérés előtt. Ezeken a ralikon – köztük Monte-Carlóban januárban – Kris Meeke lesz a csapat fő versenyzője, aki új, hároméves szerződést írt alá a Citroennel.
„Nézzék meg a menetrendet augusztustól novemberig. Az embernek nem jut ideje kifújnia magát, ha részt vesz a teljes bajnokságban, és ez csupán a ralikra vonatkozik. Bármiféle tesztelést végezni nagyon, nagyon nehéz lenne” – magyarázta a Citroen döntését Meeke az Autosport lapnak, utalva arra, hogy az említett időszakban hat versenyt rendeznek. „Ez is egy oka annak, hogy még jobban örülök a programunknak. Ideális helyzetben leszünk: meglesz a szabadságunk tesztelni, és formában maradunk a raliknak köszönhetően. Persze a puding próbálja az evés, de boldog vagyok vele.”
„Nem kérdéses, a világbajnoki címet kell célba vennünk. Erre a lehetőségre vártam mindeddig. Nincs kétségem afelől, hogy mikor 2017 (a szabályváltozások éve) elkezdődik, készen fogunk állni a Volkswagenre. Ne felejtsük el, sok tényező segítette a VW sikerét. Amikor a buldózerük megjött, a Citroen épp elkezdett a WTCC-re koncentrálni, a raliautó pedig lényegében csak gurult pár évig. Ehhez hozzájött Loeb kiszállása és az én érkezésem zéró tapasztalattal” – beszélt a brit pilóta arról, miért lehet egy felkészült Citroen méltó ellenfél a szériát 2013 óta domináló VW-nel szemben.