DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Rali

Újabb érdekesség a Skoda Fabia R5-ről

Nasser Al-Attiyah a 2015-ös Német Ralira nem a megszokott Ford Fiesta RRC-vel, hanem egy Skoda Fabia R5-össel nevezett. Ez a kívülállók számára kisebb meglepetés lehetett, nem úgy a katari pilótához közeli embereknek. A kocsi a Wevers Sporttól érkezett, de Al-Attiyah szokásos csapata, az Autotek is részt vett a Fabia szervizelésében.

al-attiyah_deutschland_skoda_2015



„Lengyelországban a sima murván láttuk a Skoda R5-ös autójának sebességét, emiatt Nasser úgy gondolta, hogy Skodával menne a kettő közül az egyik aszfaltos versenyen, ami még hátra van számunkra, melyek Németország és Libanon” – mondta el az Autotek vezetője, Ken Skidmore. „A legnagyobb különbség a két autó között a szűkítő mérete. Egy R5-ösön 32 milliméteres szűkítőd van, ami 25 vagy 30 lóerővel nagyobb teljesítményt ad, mint egy RRC, még akkor is, ha az R5-ös szériaalapú alkatrészeket használ, szemben a globális motorral. Az R5-ös Skoda megbízhatósága eddig nagyon jónak tűnik a Fiestával együtt, míg a Peugeot-nak és a Citroennek van némi problémája. A Skoda kicsit gyorsabbnak tűnik, mint az RRC autó, talán nincs meg az a rugalmassága, bár úgy tűnik, a Skoda nagyon jó munkát végzett a motor programozásával. Egy motorhibánk volt ugyanakkor, viszont azért volt ez, mert úgy vezette a pilóta a kocsit, hogy rajta volt a lába a kuplungon. A kuplung főtengelyen lévő csapágyai standard alkatrészek. Amikor benyomod a kuplungpedált, nincs olajellátás, úgyhogy elég óvatosnak kell lenned. Nagyon nehéz ez, amikor forgalomban van az autó. Nem ülhetsz úgy, hogy a kuplungpedálon van a lábad, ki kell venned sebességből és kiengedni a kuplungot, aztán visszatenni sebességbe és menni. A kuplungnak benyomva kell lenni vagy kiengedve. Ha túl sokáig tartod a kuplungot, kiszáradnak a csapágyak, amitől károsodik az egész főtengely.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: