’A Tartu főterén megtartott rajtceremónia után kordonok és hatalmas nézősereg között a rövid belvárosi szakaszon abszolút negyedik időt mentünk. Szeretem ezeket a városi gyorsokat, bár igazából teljesen más jellegűek, mint a többi gyorsasági szakasz, ami ránk várt a szombati napon.’ – kezdte beszámolóját Botka Dávid a pénteki nyitó gyorsaságiról.
Szombaton 9 szakasz és 126 gyorsasági kilométer várt a sok északi - észt, lett, litván - pilótával felduzzasztott ERC mezőnyre: ’A pályabejárás után azt gondoltam, hogy ezeken a kötött talajú, jó minőségű pályákon zárt gumival fogunk majd tudni a leggyorsabban haladni. Ebből a gumiból hoztunk a legtöbbet, reméltem, hogy ezeken a gumikon egy kis előnyhöz jutunk a többiekhez képest. Hát ez nem jött be… A pályák minősége rohamosan romlott, a második körben már helyenként mély nyomvályúk alakulnak ki. A rosszul megválasztottunk gumijainkon nehezen találtuk meg a ritmust.’
Az első kör után az abszolút 16. helyen állt be a szervizbe a fekete Mitsubishi legénysége: ’Kicsit bíztam benne, hogy a helyiek tempóját fel tudjuk venni és jókat fogunk csatázni velük, de hamar kiderült,így első nekifutásra ez hiú remény maradt csak. Szeretnénk beérni a verseny végére az abszolút tízbe és abszolút pontokat is hazavinni.
Tanulom a pályákat és a stílust, ahogy ezeken a gyorsaságikon közlekedni kell. Hiába mentünk már rengeteg murvás gyorsaságin korábban, ezek észt pályák egyikhez sem hasonlítanak. Itt teljesen más dimenzióba kell vezetni az autót és teljesen más beállításokkal. Lazítottunk a hajtáson, hogy még többet tudjunk keresztben autózni, mert gyakorlatilag fék nélkül száguldozunk végig a szakaszokon.’
Folyamatosan javulnak az eredmények, a versenyzők egyre jobban élvezik ezeket az új körülményeket: ’Ha az idei évet így végig tudjuk csinálni, akkor ezekkel a tapasztalatokkal a jövő évi terveinket is könnyebben meg tudjuk valósítani…’
A verseny össztávjának kétharmadát teljesítette a páros és az abszolút 11. helyen, kategóriájuk ötödik helyén várják a folytatást. Vasárnap 6 szakasz és 63 gyorsasági kilométert kell megtenniük, hogy Tartu főterén a céldobogóra állhassanak.