A Toyota négy egyéni, és három csapatvilágbajnoki címet szerzett a ralisport legmagasabb kategóriájában, többek között Carlos Sainz, Juha Kankunnen és Didier Auriol révén, de 1999 végén kivonták az ikonikus Corollát a világbajnokságból. A japánok tekintete ekkorra már a Forma 1-re és CART-ra (mint motorszállító) irányult, és hosszú ideig nem került szóba a WRC-s visszatérés Tokióban.
Egészen mostanáig, ugyanis az Autosport megszellőztette, hogy 2017-től ismét láthatjuk a Toyotát a rali-világbajnokságon, gyári csapatként. „Toyoda-san sohasem rejtette el szenvedélyét a rali iránt” – nyilatkozta a rejtélyes forrás Akio Toyodáról, a cégóriás elnökéről. „Lelkesedést akart látni a vállalaton belül és kívül is, és úgy hiszem, most ez történik.”
Mindennek bizonyítékaként Stéphane Sarrazin és Sebastian Lindholm idén már tesztelte a Yarist Olaszországban. A forrás szerint jövőre újabb tesztek következnek, elsősorban havas körülmények között szeretnék kipróbálni autójukat. Arról azonban még nincs döntés, hogy a Yarisszal, vagy esetleg a Corollával szállnának be a világbajnokságba, hiszen minden a szabályoktól függ majd. „A Toyota részt vett a szabályokat érintő megbeszéléseken, és elégedettnek tartja azokat” – mondta az informátor, aki hozzátette, hogy a WRC bizottsági vezetője, Jarmo Mahonennek igaza volt, amikor úgy nyilatkozott a Toyotával kapcsolatban, hogy a japán gyártó nem erőlteti a hibrid elemek bevezetését.
„A Toyota Motorsport GmbH a ralizásra épült, és számtalan olyan dolgozónk van mind a mai napig, aki részt vett a WRC-projektben a hetvenes évek óta. A sportág mindig is a vállalat szívében maradt és őszintén kívántunk visszatérni. Japánban ugyanez a helyzet, szerintem Akio Toyoda ezt egyértelművé tette” – mondta a csapat munkatársa.