DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Na ezek a nem egyszerű képek: Nico Rosbergből Abu Dhabiban előbújt a partiállat

pf_rosberg_parti2

pf_rosberg_parti1

Meghökkentő kijelentés Bereznay Danitól: „Így csalt a Ferrari... és az FIA?”

A magyar e-sportoló kifejtette a véleményét arról, hogy mi is történt.

„A mai videóban telemetriával mutatom meg mennyit jelentett a Ferrari "trükközése" a Forma-1 2019-es szezonja folyamán, és kicsit kérdőre vonom az FIA-t, akik nem tudom mi a fészkes fenét csinálnak odafenn a toronyban...” – olvasható a leírásban.

Te mire vagy képes szűk két másodperc alatt? A Red Bull kicserél négy kereket

1,9 másodperc. Ennyi idő a hétköznapi életben alig elég valamire, számos sportágban azonban ennyi dönt győzelemről és vereségről. A Red Bull F1-es szerelőcsapatának nem is volt szüksége többre négy kerék kicseréléséhez, így a Spanyol Nagydíjon megdőlt a szezon leggyorsabb bokszkiállásának rekordja.

Elindult a Formula Retro csoportunk

Szívesen olvasol Michael Schumacher rekorddöntő sikereiről, a hőskor hátborzongatóan nagy csatáiról vagy a múlt izgalmas technikai megoldásairól? Akkor csatlakozz folyamatosan növekvő Facebook-csoportunkhoz, ahol nap mint nap kitárgyaljuk az éppen évfordulós eseményeket!

senna-19861

Fotó: DPPI

A rali és ralikrossz specialistája az AFM stúdióvendége

Szokás szerint ebben a hónapban is megtartottuk az Autósport és Formula Magazin stúdiófelvételét, amelyen egy különleges pályafutást felvonultató versenyző volt egyik vendégünk: a Csucsuként ismert Lukács Kornél, aki dupla szezont fut 2020-ban a rali és ralikrossz magyar bajnokságában – utóbbiban már futamgyőzelmet is szerzett – pályafutása során azonban az Európa-bajnokságot, sőt a világbajnokságot is megjárta a két szakágban, emellett NASCAR-autót is tesztelt.

A másik vendég a Magyar Gokart Szövetség főtitkára, Horváth Péter volt, akivel a rendhagyó 2020-as szezon volt a beszélgetés témája.

Verstappen hosszan magyarázza a helyzetet a csapatnak, Bottasnak melege van, Leclerc-nek ki van kapcsolva az öve - így szólt a rádió Barcelonában

A Formula-1-es hétvége legjobb rádióüzenetei ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthetők!

Vettel most odatette magát – de mi történik közte és a Ferrari-között?

Legújabb podcastünkben többek között Sebastian Vettel hétvégi teljesítményét és a Ferrarival való egyre rosszabbra forduló kapcsolatát is kielemeztük. Ha nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!

Az adás Vettelről szóló része 25:43-tól hallható.

 

 

Megható búcsú Felipe Massától... négy éven belül harmadszor

Hiszen a brazil 2016 novemberében elbúcsúzott a Formula-1-től, aztán váratlan maradása után 2017 végén ismét, most pedig két szezonig tartó együttműködése ért véget a Formula-E-ben a Venturival. A monacói csapat összeállított egy búcsúvideót Massa legjobb pillanataiból, a csapattársával való bolondozásokról, a pályán látott megmozdulásairól és persze a fénypontnak számító tavalyi monacói dobogóról.

Egyelőre nem tudni, hova vezet a 39 éves pilóta útja, de ígéri, hamarosan részleteket árul el erről. 

Nincsenek szavak: ezt látta Rossi a felé repülő motorból

Csak egy másodperc töredéke a veszélyes pillanat, de mi nem tudjuk hátborzongás nélkül végignézni ezt a videót, amit Valentino Rossi fedélzeti kamerája rögzített a MotoGP Osztrák Nagydíján, Johann Zarco és Franco Morbidelli balesete után.

Előzmények:

- a baleset

- futambeszámoló

- Rossi és Vinales a baleset megúszásáról

- Zarco és Morbidelli nyilatkozata

Schumacher már 2007-ben felismerte Hamilton egyik legnagyobb erősségét

Az F1 Youtube-oldala előásott egy 13 éves felvételt, amelyen Michael Schumacher az akkor újonc Lewis Hamiltonról nyilatkozott. A hétszeres világbajnok már akkor nagyon tehetségesnek tartotta a brit pilótát, és egyáltalán nem érte meglepetésként a fiatal pilóta teljesítménye. Amit viszont meglepőnek talált, hogy Hamilton a kora ellenére mennyire kiegyensúlyozott teljesítményre volt képes. Ez mai napig a brit egyik legnagyobb erőssége, és Schumacher már akkor kiszúrta.

Három korábbi világbajnok is lesz a WRX hétvégi dupla szezonnyitóján

Hétvégén Svédországban, Höljesben elkezdődik a ralikrossz-világbajnokság szezonja – szombaton és vasárnap két teljes értékű fordulót tartanak –, a rajtlistán pedig jól ismert név szerepel: Mattias Ekström, a 2016-os világbajnok, aki hazai pályán tér vissza beugróként. A DTM és WRX korábbi ásza utoljára tavaly, a spái versenyen szerepelt a mezőnyben – Szabó Krisztián ideiglenes csapattársaként –, 2018-ban hagyott fel állandó jelleggel a versenyzéssel.

Ez lesz viszont az első alkalom, hogy nem saját istállója, az EKS neve alatt versenyez a vb-n: a KYB Team JC Audi S1-esével indul, Robin Larsson csapattársaként. Ekströmmel együtt a sorozat három bajnoka lesz a rajtrácson Höljesben: visszatér a 2017-es és 2018-as szezont uraló Johan Kristoffersson, valamint címet véd Timmy Hansen. A nagy nevek tekintetében ez jelentős változás 2019-hez képest, amikor egy korábbi bajnok sem szerepelt a szériában.

Ekström váratlan szereplésének oka, hogy a Team JC 2020-ra leszerződött versenyzője, Janis Baumanis anyagi problémákkal szembesült a gazdasági világhelyzet miatt, ezért nem tud részt venni a WRX teljes szezonjában. Mivel a csapat az EKS által fejlesztett Audi Supercarral versenyez, Mattias Ekström jutott Joel Christoffersson eszébe.

Szabó Krisztián ugyancsak rajthoz áll a szezon első versenyhétvégéjén, a GRX harmadik számú Hyundai i20 versenygépével. A kétszeres Európa-bajnok a tervek szerint részleges szezont fut idén a WRX-ben.

Amikor egy sérülés befolyásolta a vb-küzdelmet

Marc Marquez az idénynyitón olyan bukást szenvedett, amely alapjaiban befolyásolja a 2020-as év végkimenetelét – ennek apropóján összeszedtünk néhány példát az elmúlt évtizedekből, amikor az egyik favorit esése teljesen átírta az adott szezon forgatókönyvét. Olvasható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

5gypu3mtk61eije9jwz8_lg

Vettel mérföldkőhöz érkezett abban a statisztikában, ami már semmire sem jó

Az F1 hivatalos patformjainak tartalomgyártói mégis eléggé rá voltak pörögve a Spanyol Nagydíj hétvégéjén a témára, hogy a német elérheti a karrierje során megszerzett 3000 pontot. A verseny végén jegyzett 7. helyezése éppen elég volt ehhez, és Lewis Hamilton után ő a második, aki elért ehhez a mérföldkőhöz. Persze a pontok statisztikája az, amit a legkevésbé érdemes alapul venni bármiféle összehasonlításhoz, hiszen a pontrendszer számos alkalommal változott már 1950 óta - a legnagyobbat akkor, amikor 2010-től, Vettel első világbajnoki évétől kezdve 10 helyett már 25 pont járt a győzelemért, legutóbb pedig tavaly, amikor újra pontot kezdtek osztani a leggyorsabb körért.

Vannak weboldalak, amelyek kifejezetten azért jöttek létre, hogy tegyenek valamit a pontranglista használhatatlansága érdekében: például a Formula1points.com, amely az összes eddigi pontrendszer szerint képes átalakítani a múlt és a jelen F1-es pilótáinak eredményeit, így összevethetővé téve őket. Ebből derül ki, hogy Lewis Hamilton megszerzett pontok terén is éppen mostanság éri be Michael Schumachert - egyes rendszerekben kicsivel kevesebb, másokban már kicsivel több pontja van nála. Ha például mindkettőjük összes eredményét a 2019 óta érvényben lévő rendszerre vetítjük le, akkor az jön ki, hogy Hamiltonnak már csak kilenc pont a hátránya a némettel szemben.  

Marquez még a Stájer Nagydíjat is csak a tv-ből nézheti

Ezt csapata, a Repsol Honda erősítette meg az első spielbergi futam után, így az idénynyitón jobb felkartörést szenvedő, majd a második jerezi versenyen indulni próbáló, de végül visszalépő Marc Marquez sorozatban már a negyedik nagydíjat lesz kénytelen kihagyni. A spanyolt ezúttal is a HRC tesztversenyzője, Stefan Bradl fogja helyettesíteni.

Marquez így leghamarabb a szeptember 13-i San Marinó-i Nagydíjon ülhet motorra. A címvédésre egyre haloványabb az esély, mert bár Fabio Quartararo spanyolországi duplája után igencsak megkavarodtak az erőviszonyok a MotoGP-ben, s a francia „csak” 67 ponttal vezet a tabellán (a repsolos még egyetlen egységet sem gyűjtött), a koronavírus-járvány miatt lerövidített naptár csak legfeljebb kilenc forduló áll majd a hondás rendelkezésére, hogy ezt a hátrányt ledolgozza – noha a Spanyol GP-n látott tempója alapján még esély is lehetne erre, de azt sem tudhatjuk, hogy Marquez milyen állapotban fog majd visszatérni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés,

 

A hétvége hőstette, hogy még a Spanyol Nagydíjból is sikerült hatperces összefoglalót készíteni

Merthogy megérkezett a barcelonai futam hivatalos videós összefoglalója is – ha valaki esetleg lemaradt volna a versenyről, pörgesse át ezt gyorsan (miután átkattintott a YouTube-ra):

 

Portugália a legnagyobb autósportos sikerét ünnepli – át tudjuk érezni, hogy ez milyen!

Antonio Felix da Costa megérkezett Portugáliába a Formula-E bajnoki címének berlini bezsebelése után, a repülőtéren pedig éljenző és a himnuszt éneklő nagyobbfajta tömeg várta őt babérkoszorúval. Elég ismerős felvételek, hiszen Michelisz Norbert is valami nagyon hasonló fogadtatásban részesült, miután tavaly decemberben bajnok lett a WTCR-ben.

Kubica Formula-1-es motorcsónak „ellen” Varsó utcáin

Fontos történelmi évfordulóhoz érkezett Lengyelország, hiszen most van 100 éve, hogy a lengyelek győzelmet arattak a Vörös Hadsereg ellen a Varsói csatában. Az évforduló megünnepléséhez pedig Robert Kubica és az Alfa Romeo segítségét kérték, hiszen egy látványos videó felvételéhez a pilóta a lengyel főváros utcáin száguldozhatott, miközben társa, a Formula-1-es motorcsónak-világbajnokságon szereplő Bartek Marszalek a Visztulán szelte a hullámokat.

Egy korábbi pilóta Roy Nissanyval példázza, mi a baj az F1-gyel

Az MNASZ elnöke által patronált Roy Nissanyt mi is kifaggattuk, miután a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén megkapta a nagy lehetőséget a Williamstől, és először vezethetett Formula-1-es autót egy futamhétvége során. Az izraeli egész jól helytállt első bevetésén, hiszen csapattársától, Nicholas Latifitől csak három tizedmásodpercre maradt el a 90 perces gyakorlás végén. Azon persze nincs mit titkolni, hogy Nissany a Formula-2-ben nem az élmezőnyben küzd, emiatt pedig vannak is, akik irigykedve, vagy éppen rosszallással nézik az F1 felé való lépdelését.

Érdekes megállapítást tett ennek kapcsán Tiff Needell, aki nemcsak a Top Gear korábbi műsorvezetője, de 1980-ban még egyszeres nagydíjrésztvevő is volt, és máig rajta tartja a szemét az autóversenyzés világán.

"Az egyik legaggasztóbb dolog az F1-ben, hogy egy Roy Nissany be tudja vásárolni magát az első szabadedzésre, ahol képes három tizedmásodpercen belül maradni a csapattársa mögött, majd átpattan egy F2-es autóba, ahol közel másfél másodpercet kap a legjobbtól..." - írta közösségi oldalán a barcelonai edzésnap végén.

A Tridentnél, azaz kétségtelenül nem az F2-es mezőny erősebb csapatainak egyikénél versenyző Nissany aztán az időmérőn 15. lett a 22 indulóból, majd az első verseny végén a 20. helyről esett ki, a másodikat pedig a 12. pozícióban zárta.

 

nissany

Brutális baleset, szétszakadó motorok a MotoGP spielbergi futamán

Már a Moto2-ben is láthattunk egy ijesztő bukást, de a MotoGP Osztrák Nagydíjának harmadánál óriási esés történt: Johann Zarco és Franco Morbidelli ütközött össze a 3-as kanyar előtt, kettejük motorja pedig szanaszét szakadva pattogott vissza a pályára, majdnem eltalálva Maverick Vinalest és Valentino Rossit. Bár Morbidellit hordágyon vitték el, szerencsére úgy tűnik, mindenki megúszta a komoly sérülést. Videón az ijesztő jelenetsor:

Óriás Moto2-bukás: földön fekvő motornak száguldott a maláj versenyző

Ijesztő baleset történt a Moto2 spielbergi futamán, azt követően, hogy a bajnokságot vezető Enea Bastianini elesett az 1-es kanyar kijáratánál. Bár ő gyorsan le tudott menekülni a pályáról, motorja az út közepén marad, aminek pillanatokkal később nekiszáguldott Hafizh Syahrin, a korábban a MotoGP-t is megjárt maláj versenyző.

A baleset miatt piros zászlóval ideiglenesen leállították a futamot. Syahrint a pályakórházba vitték, és egyelőre csak annyit lehet hivatalos forrásból tudni, hogy a versenyző végig eszméleténél volt. További információk a vizsgálatot követően várhatók a 26 éves versenyző állapotáról.