Vasárnap már a negyedik futamot teljesítette a Formula-E mezőnye a berlini hatosból, ebből a másodikat a pálya eredeti vonalvezetésén. A német fővárosban ezen a héten még egyszer sem taszították le a pole-ból a DS Techeetah-t, most ráadásul Jean-Eric Vergne vezetésével a két autó ki is sajátította az első rajtsort, ráadásul Antonio Felix da Costa abban a tudatban parkolhatott be a második rajtkockába, hogy ha semmi drámai nem történik vele, minden bizonnyal már bajnokként ünnepelhet a futam végén.
Akik nagyon hamar megtudhatták, hogy nem fognak ünnepelni, az a szombati első két helyezett, hiszen Robin Frijns műszaki hiba miatt a rajtrácsra sem tudott kiállni, Maximilian Günther pedig az első körben durván elfékezte magát az egyik féktávon és belerohant Oliver Turvey NIO-jába. A verseny előtt a tabella második helyén álló BMW-s kiesett, előcsalogatta a biztonsági autót, és rövid időn belül kapott is három rajthelyes büntetést a következő futamra.
Az élen sokáig változatlan maradt a sorrend, a Techeetah-kat a Nissanok követték nagy közelségből. A verseny elején még az eső is megérkezett a pálya fölé, de mivel még ezen az esti órán is 30 fok felett volt a levegő hőmérséklete, az aszfalté pedig még magasabb, komoly gondot nem okozott az univerzális gumikon haladó versenyzők számára.
Az élmezőnyben is történtek helycserék, de csak a csapattársak között: egy rádióüzenet hatására Vergne elengedte maga mellett da Costát, a verseny későbbi szakaszában azonban visszaelőzött, miközben a Nissanok ott loholtak a nyakukon, és a támadó módok felvételekor rövid időre még vegyülni is tudtak velük. A Nissannál szintén eszközöltek egy helycserét a verseny végén, amikor az addig sikertelenül próbálkozó Rowland előreengedte Buemit, de az utolsó körökben már ő sem tudott előzni – ellenben Rowlandtől elvette a negyedik helyet a mercedeses Nyck de Vries.
A DS Techeetah-k megőrizték a vezetést a végére, Vergne-nek a negyedik berlini futamon végre összeállt a szerencséje, viszont a mögötte befutó da Costa lehetett a legboldogabb, aki ezzel behozhatatlan pontelőnyre tett szert és bezsákolta első bajnoki címét a Formula-E hatodik szezonjában, két versennyel az évad vége előtt. A kettős győzelem azt is jelentette, hogy a DS Techeetah a csapatok bajnoki címét is behúzta.
Precioso
— Eurosport.es (@Eurosport_ES) August 9, 2020
Vergne, campeón en 2018 y 2019, se funde en un abrazo con el nuevo campeón, su compañero Da Costa, que le ha cedido hoy la victoria en Berlín #SeasonSixFinale pic.twitter.com/xmCI1zldKg
A negyedik berlini verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Jean-Éric Vergne | DS | 46:24.803 | 37 |
2 | A.F.da Costa | DS | 0.497 | 37 |
3 | Sébastien Buemi | Nissan | 1.392 | 37 |
4 | Nyck de Vries | Mercedes | 3.791 | 37 |
5 | Oliver Rowland | Nissan | 5.018 | 37 |
6 | Lucas di Grassi | Audi | 9.805 | 37 |
7 | Mitch Evans | Jaguar | 14.814 | 37 |
8 | André Lotterer | Porsche | 15.755 | 37 |
9 | Alex Lynn | Mahindra | 21.001 | 37 |
10 | Felipe Massa | Venturi | 22.809 | 37 |
11 | Sam Bird | Virgin | 22.911 | 37 |
12 | S.Vandoorne | Mercedes | 23.388 | 37 |
13 | Alexander Sims | BMW | 23.575 | 37 |
14 | Edoardo Mortara | Venturi | 23.889 | 37 |
15 | J.d'Ambrosio | Mahindra | 23.914 | 37 |
16 | René Rast | Audi | 24.381 | 37 |
17 | James Calado | Jaguar | 26.600 | 37 |
18 | Daniel Abt | NIO | 29.121 | 37 |
19 | Neel Jani | Porsche | 29.527 | 37 |
20 | Nico Müller | Penske | 34.431 | 37 |
21 | S.Sette Câmara | Penske | 36.315 | 37 |
22 | Oliver Turvey | NIO | 1:01.473 | 37 |
- | Max Guenther | BMW | - | 0 |
- | Robin Frijns | Virgin | nem indult | 0 |