Január óta tudjuk, hogy Nissany a Williams akadémia tagja lesz idén és ezzel párhuzamosan tesztpilótaként is dolgozik majd a nagy múltú különítménynél, az első éles bevetésre azonban mostanáig kellett várnia az F2-ben is versenyző pilótának. A barcelonai nyitóedzésen a versenyzői pályafutását hazánkban kezdő, az MNASZ elnökeként is tevékenykedő Oláh Gyárfás által menedzselt izraeli pilóta George Russell autóját kapta meg, amellyel 25 kört tett meg és első nekifutásra a keményebb abroncsok ellenére is csupán 0,3 másodperccel maradt el a csapat állandó versenyzőjétől, a jóval tapasztaltabb Nicholas Latifitől.
„Nagyon jól éreztem magam a pályán – mondta a Formula.hu-nak péntek este Nissany, aki röviddel az F1-es bevetés után már F2-es csapata, a Trident kötelékében vett részt az időmérő edzésen, ahol felül is múlta csapattársát, Marino Satót. „Az első installációs kör kisebbfajta sokk volt, de pillanatok alatt átállítottam az agyamat erre, nagyjából mint egy robot, hogy azonnal keményen tudjam nyomni a gázt. Nagy meglepetés egyébként nem ért, mert minden nagyszerűen elő volt készítve, így pontosan tudtam, hogy mi vár rám. Tudtam, hogy mit kell tennem. Átbeszéltük a rám váró feladatokat és az edzés során minden ennek megfelelően alakult.”
Nissany beszélt arról is, hogy milyen programot bonyolított és elárulta, hogy a Williams dicséretben részesítette: „A csapat azt kérte tőlem, hogy próbáljak ki pár újdonságot, néhány olyan apró fejlesztést, amit erre a hétvégére hoztak. Kíváncsiak voltak a visszajelzéseimre is néhány olyan változtatással kapcsolatban, amelyet a folytatásra terveznek. Nagyon boldog vagyok, mert arról számoltak be, hogy elégedettek a visszajelzéseimmel és a teljesítményemmel” – mondta lelkesen a pilóta.
Noha ez volt az első alkalom, hogy hivatalos versenyhétvégén lehetőséget kapott, a határok feszegetése közben pedig adódott egy megpördülés is, az izraeli reménység úgy érzi, hogy komoly pozitív hozadéka lesz a barcelonai menetnek: „Fantasztikus tapasztalat volt ez számomra, mert ennek köszönhetően már sokkal jobban értem azt, hogy mi a különbség procedúrák és érzés terén egy hivatalos szabadedzés, valamint egy olyan teszt között, mint amilyenen a tavalyi év végén, Abu Dhabiban vettem részt. Úgy érzem, hogy tapasztalatszerzés vonatkozásában ez egy roppant komoly mérföldkő volt számomra, hiszen sikerült ráéreznem a dolgokra, így mostantól fogva könnyebb dolgom lesz és jobb munkát tudok majd végezni” – fogalmazott a pilóta, akinek főszponzora egy kanadai-izraeli milliárdos, Sylvan Adams, aki az Israel Start-Up Nation elnevezésű kezdeményezésen keresztül támogatja. Ennek köszönhetően előreláthatólag még legalább két hasonló lehetőséget kap majd az idei szezonban.
A Formula.hu elérte Oláh Gyárfást is, aki – furcsa az élet – épp ebben a fontos pillanatban nem lehetett a védence mellett: a menedzsernek a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökeként természetesen a hazai autósport a legfontosabb, amely ezen a hétvégén a Miskolc Raliról szól, így neki is ott volt jelenése.
„Egy roppant hosszú úton érkeztünk el egy különösen fontos mérföldkőhöz, hiszen amikor sok évvel ezelőtt elkezdtük a közös munkát, álmodni sem nagyon mertünk arról, hogy egy napon hivatalos F1-es versenyhétvége keretein belül vezethet majd. Ma ez megtörtént és nagy öröm számomra, hogy Roy jó teljesítményt nyújtott, a csapattól kapott visszacsatolás is kedvező volt. Várjuk az újabb lehetőséget és közben Roy természetesen az F2-es szereplésre összpontosít, hiszen a jövőt illetően nagy jelentőségű, hogy ott is jól alakuljanak a dolgai” – mondta érdeklődésünkre a magyar autósport-diplomácia elsőszámú vezetője.