Egy háromszoros F1-es világbajnok a helyszínről nézte a wimbledoni elődöntőt
https://formula.hu/parc-ferme/4879
Sir Jackie Stewart is ott ült a lelátón Andy Murray és Roger Federer teniszmeccsén. Mielőtt elkezdődött volna a torna egyik legjobban várt mérkőzése, a skót F1-es legendának még volt ideje két teniszlegendával fényképezkedni - a képen Björn Borggal és Rod Laverrel pózol.
Csak az első teszt után mutatja be idei festését az Alfa Romeo
https://formula.hu/parc-ferme/31399
Újabb csapatbemutató időpontja vált ismertté: az Alfa Romeo F1 Team ORLEN jelentette be, hogy február 27-én, vasárnap reggel 9 órakor egy online prezentáció keretében rántja le a leplet az idei versenygépe dizájnjáról. Ez nem csupán azért érdekes, mert az eddigi legkésőbbi időpont, hanem mert két nappal a barcelonai teszt után lesz esedékes, azaz a pályán előbb fogjuk látni Valtteri Bottas és Guanyu Zhou autóját, mint a hivatalos bemutató – viszont ott még a hírek szerint más, speciális tesztfestésben fog tündökölni az autó (az F1 pedig eleve nem is szeretné, ha „rendes” tesztként tekintenénk a spanyolországi körözésre…).
Az is kiderült az Alfa Romeo közleményéből, hogy az autó a C42-es kódjelet fogja viselni. A tavalyi esetén az új szabályok elhalasztása okán a C40-est kihagyták a sorban, így felmerült, hogy esetleg most pótolják majd azt, de a csapat láthatóan el akarta kerülni a kavarodást.
Most már csak három istálló adós a bemutatója időpontjával: a Red Bull, a Williams és a Haas – igaz, utóbbi kapcsán Günther Steiner nemrég elhintette, hogy lehet, hogy mindenki mást be fognak majd előzni a leleplezéssel.
Az eddig ismert csapatbemutató-időpontok:
Február 10.: Aston Martin
Február 11.: McLaren
Február 14.: AlphaTauri
Február 17.: Ferrari
Február 18.: Mercedes
Február 21.: Alpine
Február 27.: Alfa Romeo
Negyeddöntők és hosszabbítás: a Formula–E új szezonjáról
https://formula.hu/parc-ferme/31398
Talán túl sok focit néztek a Formula–E szabályalkotói? Az elektromos világbajnokság legújabb szezonjára bevezetett szabályok kapcsán ez is felmerült bennünk – a Formula Podcast legújabb adásában megoszlottak a vélemények a szériáit illetően, de abban azért egyetértettünk, hogy azt a bizonyos szabálykönyvet nem ártott volna még egy-kétszer átgondolni (minderről 01:03:02-től hallhatsz)!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Formula-E: Egyesítheti erejét a McLaren és a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/31396
A Mercedes már második szezonjában, a 2020/21-es évadban megnyerte a Formula-E egyéni és gyártói világbajnoki címét, melyet követően a közvéleményt meglepve közölték, hogy címvédő szezonjuk végén gyári kapacitásban kiszállnak a sorozatból: az alakulat azonban privát státuszban maradhat a kategóriában. A Mercedes a 2021/22-es szezont is acélosan kezdte, a bajnok Nyck de Vries révén futamgyőzelemmel Szaúd-Arábiában: jók az esélyek a duplázásra.
A McLaren ugyanakkor érkezik a Formula-E-be: a következő, 2022/23-as szezonban, a Gen3 szabályrendszer első évében való szereplésre opciós szerződést kötött a cég. A The Race szaklap szerint az egyik lehetőség, hogy Woking a jelenlegi gyári Mercedes utódcsapatával egyesülve száll be a sorozatba, gyakorlatilag nevét adva a struktúrájában változatlan formációnak. Zak Brown McLaren-vezérigazgató és Ian James Mercedes-csapatfőnök közt több találkozó is történt az elmúlt egy év folyamán.
Ha a két istálló egyesíti erejét, szükség lesz egy partnerre, amely a hajtásláncot biztosítja: ez a szaklap szerint a Nissan lehet. Ugyanakkor továbbra is van esély rá, hogy a McLaren nem koprodukcióban, hanem önálló csapattal indul a Formula-E-ben.
Hosszabbított egyik régi szponzorával a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/31392
A McLaren és a Hilton szállodalánc együttműködése már 2005 óta tart, és most a felek újabb, többéves szerződést kötöttek. A Hilton szállásolja el a személyzetet a világ különböző pontjain, és különböző szórakoztató projekteket is készítenek együtt, mint például az iskolába fuvarozós videót, amiről mi is írtunk.
McLaren Racing and @Hilton are today announcing a multi-year extension to their long-standing partnership, which has been in place since 2005.
— McLaren (@McLarenF1) February 1, 2022
Videó: Russell először járt hivatalosan a két Mercedes-gyárban
https://formula.hu/parc-ferme/31397
Habár az elmúlt években számos alkalommal tesztelt a Mercedesszel és 2020-ban egy nagydíjra is beugrott a csapathoz, George Russell először járt az istálló leigazolt versenyzőjeként a két bázison, Brackley-ben, ahol az autó készül, valamint Brixworthben, a motorgyárban. Az első hivatalos napról – amely során még egy pohár pezsgőt is a kezébe nyomtak – a Mercedes most tette közzé videóját:
Loeb újabb történelmi magasságokba jutott januárban
https://formula.hu/parc-ferme/31395
Az első autóversenyző, aki négy világbajnoki rangú sorozatban is dobogóra állhatott, és immár a legidősebbb WRC-futamgyőztes: ezzel egészítette ki már eddig is egészen elképesztő eredménysorát Sebastien Loeb januárban, így hát természetesen róla is szót ejtettünk a Formula Podcast legújabb adásában, melyben az év első hónapjának eseményeit összegeztük – az adás e szakasza 47:25-től hallható.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Vettel vs. Bottas, Loeb vs. Solberg – sorsoltak a Bajnokok Tornája előtt
https://formula.hu/parc-ferme/31393
Február első hétvégéjén, Svédországban kerül sor az idei Race of Championst: a meghívásos gálaversenyt először rendezik jeges pályán. Nem akármilyen nevezési lista állt össze a megmérettetésre, kedden pedig a sorsolást is megtartották, ahol kiderült, hogy az egyéni küzdelmek során több szakágon belüli rangadót is rendeznek már az első körben is. Összekerült például az IndyCar-menő Helio Castroneves és Colton Herta, a ralilegenda Sebastien Loeb és Petter Solberg, a WRX-ben tavaly a vb-címért is csatázó Johan Kristoffersson és Timmy Hansen, míg pikáns Formula-1-es párosítás alakult ki Sebastian Vettel és Valtteri Bottas között. További érdekesség, hogy a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson a kétszeres F1-es vb-győztes Mika Hakkinen ellen kezd, Mick Schumacher a W Series kétszeres bajnokával, Jamie Chadwickkel csap össze, de egymásnak feszül majd David Coulthard és a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen is.
Az egyéni küzdelmeket a Bajnokok Tornáján vasárnap délben rendezik, ezt előzi meg szombaton ugyanabban az időpontban a Nemzetek Kupája is, ahol kétfős csapatok versengenek a végső titulusért. Ott a Vettel–Schumacher német duónak előselejtezőn kell majd részt vennie a szimulátorosok különversenyének győztesével, de érdekes lehet a Bottas–Hakkinen páros összecsapása is Coultharddal és Chadwickkel. A teljes ágrajz a képeken látható, a résztvevők listája pedig IDE KATTINTVA nézhető át.
Megérkezett a 2022-es F1-es Ferrari neve
https://formula.hu/parc-ferme/31394
A Scuderia esetén mindig legalább akkora érdeklődés övezi, hogy milyen szempontok alapján nevezik el az adott évi Formula-1-es versenyautójukat, mint magát a leleplezést, hiszen a legtöbb csapattal ellentétben nem egy kiismerhető mintázat alapján, folyamatosan növekvő számokkal keresztelik el azokat. Nos, az új szabályok szerint épített 2022-es gép neve F1-75 lesz: mint a csapat közleményéből kiderül, ezzel a Ferrari fennállásának 75. évfordulója előtt tisztelegnek, hiszen 1947-ben indította be először az alapító Enzo Ferrari az első autójuk, az 125 S motorját.
Az F1-75-öst, amellyel idén is Carlos Sainz és Charles Leclerc igyekszik minél jobb eredményeket elérni és a reményeik szerint a vb-címet célba venni, február 17-én 14 órakor leplezik le.
Ezek voltak a hibridéra legkülönlegesebb festései
https://formula.hu/parc-ferme/31391
Hamarosan új korszak kezdődik a száguldó cirkusz történetében, az F1 Instagram-oldalán, egy rövid videóban pedig az elmúlt évek tiszteletére összeollózott egy újabb válogatást, ezúttal a 2014 és 2021 közötti időszak legjobb festéseiből. Nektek melyik volt a kedvencetek?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Elárverezik Alonso egyik F1-es autóját
https://formula.hu/parc-ferme/31390
Szerdán kalapács alá kerül a Renault 2004-es konstrukciója, az R24-07 névre hallgató versenygép, melyet egy bizonyos Fernando Alonso vezetett a szezon utolsó három versenyén. Az előzetes várakozások szerint 300 000 és 385 000 font közötti összegért kelhet majd el az autó, amely több másik jármű – például néhány ritkaságnak számító Ferrari – társaságában keres majd új gazdát.
Nem áll le Ogier: teljes szezont fut a WEC-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/31389
A nyolcszoros világbajnok WRC-legenda, Sebastien Ogier újabb kihívást talált magának. A francia hétfőn jelentette be, hogy a Richard Mille Racing csapatával teljes szezont fut a Hosszútávú Világbajnokság LMP2-es kategóriájában. Csapattársai a kategória jelenlegi bajnoka, Charles Milesi, valamint egy hölygversenyző, Lilou Wadoux lesznek.
Ogier tavaly beszélt először arról, hogy szívesen versenyezne a szériában, novemberben pedig a WEC újonctesztjén is vezethetett, a Toyota Hypercar-autóját. Természetesen a francia tisztában van azzal, mekkora fába vágta a fejszéjét. „Tudom, hogy ez nagy kihívás, de valami olyasmit kerestem, ami motivál, és nem csupán egy egyszerű megoldás. Eddig a ralis karrieremre fókuszáltam, de mostanra megérett bennem a gondolat, hogy a hosszútávú versenyzés remek próbatétel lenne” – nyilatkozta Ogier, aki alig várja, hogy végre többekkel együtt dolgozhasson a sikerért és megoszthassa azt velük. Természetesen a ralit sem hagyta még abba, legközelebb tervei szerint májusban, Portugáliában ül majd autóba a WRC-futamon.
The Richard Mille Racing Team is replacing its driver line-up with a new trio combining ambition, experience and talent: eight-time world rally champion @SebOgier, @LWadouxD44, a rising star in motorsport and @Charles_Milesi, reigning champion and 24 Hours of Le Mans. pic.twitter.com/BMWIPvKARP
— Richard Mille (@Richard_Mille) January 31, 2022
A Mercedes mérnöke is rajthoz áll az Ázsiai Le Mans Sorozatban
https://formula.hu/parc-ferme/31388
James Vowles munkanapjain a Mercedes főstratégájaként tevékenykedik, februárban azonban a bokszfalról leugorva versenyautóba pattan, és egy McLaren volánja mögött részt vesz az Ázsiai Le Mans Sorozatban. A kétfordulós, összesen négy versenyt magába foglaló megmérettetésen többek között az egyik tavalyi győztes, Manuel Maldonado lesz a csapattársa.
Megmenekül Schumacher gokartpályája
https://formula.hu/parc-ferme/31387
A hétszeres világbajnok legenda karrierje az otthonához közeli kerpeni gokartpályán kezdődött, aminek azután a tulajdonosa is lett. A pálya enélkül sem volt jelentéktelen az autósport történetében, egészen 2001-ig még világbajnoki futamokat is rendeztek rajta, ám a hely jövője veszélybe került, amikor az RWE energetikai cég tulajdonába került a környék 2016-ban. A vállalat a Hambach-erdőben tervezett lignitet bányászni, az útban lévő aszfaltcsíktól pedig szerettek volna megszabadulni. Ezt először egy természetvédelmi akció lehetetlenítette el, mostanra pedig egyezség született az RWE és a pálya menedzsmentje között, így a legendás helyszínnek már biztosan nem esik bántódása. Az első körben tíz évre szóló megállapodás megnyitotta a kaput a pálya modernizálása előtt, amely főként újraaszfaltozást, új kerékvetők telepítését és a kerítés felújítását jelenti. A vezetőség reméli, hogy hamarosan visszatérhet hozzájuk a Gokart-világbajnokság, más neves sorozatokkal egyetemben.
Nézd vissza a januári Motorsporthíradót
https://formula.hu/parc-ferme/31386
Tartalom:
- A Szilveszter Ralival ért véget a 2021-es szezon.
- Bemutatjuk TOP50 magyar autóversenyző ranglista élmezőnyét.
- Vogel Adrienn, a legjobb magyar hölgyversenyző volt vendégünk.
- Így búcsúzott a Mercedestől Valtteri Bottas.
Megalakult a Motorosok az Állatokért Mozgalom
https://formula.hu/parc-ferme/31380
A Harley-Davidson Budapest Szalonban rendezett sajtótájékoztatón jelentették be, hogy Sarudon megalakult a Motorosok az Állatokért Mozgalom, amely összefogja azokat, akik a motorozásnak és az állatvédelemnek is a szerelmesei. Az egerhirek.hu tudósítása szerint a sajtótájékoztatón egy asztalnál ült a Harley Davidson Budapest vezetője (Hankó Ákos), a chopperes (Rádi Károly-Motorosok az Állatokért), az állatvédő (Bregócs Edina-Motorosok az Állatokért, Kapin Richárd-Szurkolók az Állatokért, Kovács Sándor-Motorosok az Állatokért), a Macskaárvaház kuratóriumi elnöke, valamint a Jet Power Hungary Kft., az elhíresült Can-Am quadok és a Sea-Doo jetskik forgalmazó cégének tulajdonosa (Bóday Pál) és nem utolsó sorban a StuntRider bajnok (Palatinus Attila). Az eseményen mindenki egyetértett abban, hogy ott, ahol közösek a célkitűzések, a sikerek és az eredmények nem maradhatnak el. Célként az ivartalanítási program népszerűsítését, valamint a szaporítótelepek, az állatviadaloztatók és az állatkínzókkal szembeni küzdelmet jelölték meg.
Videó: Így újult meg a melbourne-i Albert Park
https://formula.hu/parc-ferme/31383
Többször is beszámoltunk már róla, hogy több ponton is átalakításon esett át a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj helyszíne. A promóter most egy videót is közzétett, amelyben sorra veszik ezeket a változásokat, többek között Daniel Ricciardo kommentálásával. Mint az elhangzik, több kanyart is szélesebbé tettek – a 6-ost például annyira, hogy az előzetes kalkulációk szerint 70 km/h-val gyorsabban veszik majd be az autók. Összességében 23 méterrel lett rövidebb a nyomvonal, ám mivel több helyen is gyorsult a pálya, így a várakozások szerint nagyjából öt másodperccel fognak megjavulni a korábbi köridők.
Boldog új évet kíván Guanyu Zhou
https://formula.hu/parc-ferme/31385
A kínai pilóta nincsen komoly fáziskésésben: a kínai naptár szerint február 1-jén kezdődik el az új év, amely a Tigris éve lesz – különleges év a Formula-1-es újonc számára.
„Boldog kínai új évet! A Tigris éve, tegyünk róla, hogy jó év lesz” – posztolta az Alfa Romeo 22 éves versenyzője.
HAPPY CHINESE NEW YEAR!
— Guanyu Zhou (@GuanyuZhou24) January 31, 2022
Year of the tiger, let’s make it a good one. #ChineseNewYear #TeamZHOU
Mercedes: Már január 13-án átestünk az FIA-törésteszten
https://formula.hu/parc-ferme/31384
A napokban kapott szárnyra egy pletyka, miszerint a Red Bull RB18 után a Mercedes W13 sem teljesítette sikeresen a Nemzetközi Automobil Szövetség töréstesztjét. A brackley-i székhelyű csapat vasárnap cáfolta a hírt, most pedig a Formula.hu-hoz is eljuttatott egy részletesebb közleményt arról, hogy a töréstesztet már január 13-án teljesítették.
„A hétvégén láthattatok bizonyos beszámolókat 2022-es autónk homologizációjával kapcsolatban. Tisztázásként, a W13 teljesítette az FIA homologizációs procedúráját, 2022. január 13-án. A releváns procedúrák (melyek valamennyire megváltoztak az idei szezonra, beleértve egy megerősített oldalsó préselő tesztet) a 2022-es technikai szabályzat 13-as cikkelyében találhatók meg” – tudta meg a Formula.hu a Mercedes szóvivőjétől.
Ezért „fokozták le” és rejtik el a világ elől a barcelonai tesztet
https://formula.hu/parc-ferme/31382
A Formula-1 a múlt héten erősítette meg hivatalosan is, hogy a tesztszezon két háromnapos etapból fog állni: előbb Barcelonában köröz a mezőny február 23-tól 25-ig, majd Bahreinben március 10-től 12-ig (azaz alig egy héttel az ugyanott esedékes évadnyitót megelőzően). A közlemény azonban látványosan különbséget akart tenni a két esemény között: a barcelonaira csak amolyan „szezon előtti bemelegítésként” hivatkoztak, míg a bahreinit nevezték a hivatalos előszezoni tesztnek, ráadásul előbbiről sem élőképes közvetítés, sem élő időeredmény-követő szolgáltatás nem lesz, csupán nap végi eredménytáblázatok és rövid beszámolók, ami meglehetősen szokatlannak számít 2022-ben.
A Motorsport.com olasz kiadása szerint mindezek mögött az áll, hogy Bahrein minden áron meg akarta őrizni az idényindító státuszát, ráadásul ennek idén külön jelentősége lesz az új szabályok alapján épített autók miatt. A híresztelések szerint azt is megpróbálták elérni, hogy a csapatok Barcelonában még ne a végleges festésükkel guruljanak pályára, ám ezt az istállók a szoros menetrend miatt elvetették. Így az F1 vezetése állítólag ezzel a megkülönböztetéssel és a jóval kisebb tartalomszolgáltatással akarja elérni, hogy Bahrein továbbra is úgy érezze, hogy náluk lesz az új versenygépek „világpremierje”, éppen ezért a barcelonai alkalmat hivatalosan még tesztnek sem fogják hívni – csak hát ahogy a sprintek esetén, attól még, hogy valamit nem annak nevezünk, de ugyanúgy zajlik, mint egy teszt, akkor az bizony teszt…
fotó: DPPI
Leclerc öccse futamot nyert Dubajban, és a bajnokság élére állt
https://formula.hu/parc-ferme/31381
A hétvégén rendezték a Formula Regional Asian Championship második fordulóját, amelynek a dubaji pálya adott otthont. A három versenyt két különböző pilóta nyerte: az elsőn és a másodikon Hadrien David látta meg elsőként a kockás zászlót, a másodikon viszont a ferraris Charles Leclerc öccse, Arthur Leclerc, aki ráadásul ezzel az eredménnyel az összetettben is az élre állt: előnye kilenc pont francia riválisával szemben.
A mezőnyben ezúttal is ott volt Révész Levente, az Evans GP Academy színeit erősítő magyar pilótának azonban nem jött ki jól a lépés, az Abu Dhabiban begyűjtött pontok után ugyanis ezúttal nem tudott beférkőzni a top 10-be egyik versenyen sem.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon