DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat

Ezért esett ki a 400. F1-es nagydíjáról Alonso

Elképesztő mérföldkőhöz ért Fernando Alonso múlt hétvégén Mexikóvárosban, hiszen a 400. versenyhétvégéjét teljesítette a Formula-1-ben. Az ünneplés azonban magán a futamon nem tartott sokáig a 13. helyről induló és a rajtbaleset után némileg előrelépő spanyolnak, ugyanis a 15. körben ki kellett állnia végleg a bokszba az Aston Martinjával – a kétszeres F1-es világbajnok szerint törmelék vagy sisakfólia vezetett mindehhez:

„A startom rendben volt. Nyilván sok akció történt előttünk, úgyhogy ezt ki tudtuk használni, de aztán szemlátomást némi törmelék került az első fékcsatornába, a hőmérsékletek pedig az egekbe szöktek. Próbáltuk ezt enyhíteni például a fékegyensúly hátrafelé állításával és egyebekkel, de így sem tudtuk kontroll alatt tartani, ezért sajnos ki kellett állnunk az autóval.”

Alonso számára amúgy nem alakulnak jól a jubileumi futamok, hiszen a 200. és a 300. nagydíjhétvégéjén is kiesett. A 43 éves versenyző szerint azonban nem számít, hogy mennyinél jár épp a számláló, minden kiesés ugyanannyira fájdalmas – igaz, kevésbé frusztráló, ha egy gyengébb hétvégén történik, és Alonso szerint is valószínűtlen volt, hogy pontokat szerezzenek Mexikóban.

f1-alonso-aston-mexiko-400

Rosbergéknek maguknak kellett fizetniük az ütközésekből eredő károkat a Mercedesnél

Bár a Mercedes uralta a 2014-ben indult hibrid korszak első éveit, a két pilóta közötti belharc mégis olykor izgalmassá tette a versenyfutást, hiszen Lewis Hamilton és Nico Rosberg között 2014-ben és 2016-ban is csak a szezonzárón dőlt el a vb-cím sorsa – egyszer előbbi, egyszer utóbbi javára. A két versenyző ráadásul többször is ütközött a pályán, s bár azt eddig is tudni lehetett, hogy a Mercedesnél szigorú szabályok voltak érvényben az egymás elleni versenyzés kapcsán, Rosberg most a Business of Sport podcast adásában további részleteket is elárult:

„Amikor Lewis és én ütköztünk, a csapat velünk fizettette ki a károkat. Alá kellett írnunk egy szerződést, hogy mostantól ha ütközünk, nem számít, kinek a hibája, mi fizetjük a károkat. Emlékszem, mennyit kellett fizetnem: 360 ezer angol fontot kellett kicsengetnem az egyik ilyen balesetért. Eléggé fájdalmas volt. Utána nyilvánvalóan biztosra mentünk, hogy ne ütközzünk többet.”

f1-rosberg-hamilton-mercedes

Miami és Monaco esélyt jelenthet a Red Bull riválisainak

Öt F1-es versenyhétvége van a hátunk mögött 2024-ben, az öt futamból négyet Max Verstappen nyert, ebből pedig három alkalommal Red Bull kettős győzelem született. A Red Bull tehát csupán egyszer, a melbourne-i futamon nem tudott diadalmaskodni, Verstappen ezen a hétvégén technikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt.

Habár az osztrák csapat magabiztosan vezeti az egyéni és a konstruktőri pontversenyt is, nem dőltek hátra, sőt, a soron következő három versenyből kettő pálya is fejtörést okozhat számukra – legalábbis a csapat tanácsadójának, Helmut Markónak a véleménye szerint.

„Miami és Monaco olyan versenypályák, ahol a riválisaink egy kicsit közelebb lehetnek hozzánk. Különösképpen az időmérőn, ahol nagyon szoros lett a mezőny. Elképzelhetőnek tartom, hogy ezen a két helyszínen nem lesz könnyű pole pozíciót szereznünk” – mondta Marko.

A Miami Nagydíjat május első, a Monacói Nagydíjat pedig május utolsó hétvégéjén rendezik majd.

Hülkenberg megvédte a Ricciardót felöklelő Strollt

A vasárnapi F1-es Kínai Nagydíj egyik emlékezetes jelenete volt, ahogy a biztonsági autós újraindítás előtt a hátsó egyenes végén feltorlódott a mezőny, Lance Stroll pedig hátulról belement Daniel Ricciardóba. A tíz másodperces büntetést és két büntetőpontot kanadai hárította a felelősséget, míg a néhány kör múlva az ütközés következtében kieső ausztrál ettől igencsak bepöccent. Azóta az érintetteken kívül is megszólaltak néhányan: nem meglepő módon az Aston Martin F1-es csapatfőnöke, Mike Krack megvédte Strollt, a McLarent erősítő Oscar Piastri viszont rámutatott, hogy csak a kanadai nem tudott megállni a feltorlódás ellenére

Viszont egy versenytársa, nevezetesen Nico Hülkenberg némileg az Aston-pilóta védelmére kelt Sanghajban: „Elég látványos volt, ahogy bementünk a 14-es kanyarba. Annyit láttam, hogy Lance nem igazán lassított, és eléggé megemelte Danielt, aztán befordultam a kanyarba és többet nem láttam őket. Úgyhogy nyilván folytattam, mert nem tudtam megmondani, hogy ők tovább tudtak-e menni vagy sem. Úgy vélem, Lance-t talán némileg váratlanul érte mindez, ilyesmi megesik. Elég nagy a harmonika-effektus, különösen szerintem a biztonsági autós újraindításoknál, és talán hidegek voltak még a fékjei, így nem is volt teljes fékereje” – idézi a Haasszal az egy pontot érő 10. helyen befutó Hülkenberget a RacingNews365.com portál.

f1-stroll-aston-kina

Megszólalt Sainz menedzsere a spanyol F1-es jövőjéről

A pilótapiac két legfontosabb kérdése jelen pillanatban, hogy ki lesz Lewis Hamilton utódja a Mercedesnél, és hova igazol a hétszeres Formula-1-es világbajnok által a Ferraritól kiszorított Carlos Sainz. A spanyol kapcsán az elmúlt hetekben a Red Bull, a Mercedes és a 2026-tól Audivá váló Sauber is felmerült – sőt, utóbbiról úgy hírlik, hogy igen jövedelmező ajánlatot tettek le a pilóta elé, de egyelőre megvárják a versenyző válaszát. Maga Sainz Kínából úgy fogalmazott, hogy „a legjobb opció még nyitottak”, most pedig a háromszoros futamgyőztes menedzsere, Carlos Onoro az F1 Nation podcast adásában beszélt a helyzetről:

„Néhányat” – felelte Onoro arra a kérdésre, hogy vasat tartanak a tűzben. „Mondjuk úgy, hogy ez most egy érdekes időszak. A pilótapiac teljesen megbolydult az utóbbi időszakban, és szerintem a következő hetekben látni fogunk majd némi mozgolódást, de egyelőre folytatódik a zsonglőrködés” – fogalmazott a menedzser, aki azt is hozzátette, hogy a közeljövőben nem várható a részükről bejelentés: „Nem, nem, nem! Nyugodtan alhattok Kína és Miami között, ne aggódjatok! Nem lesznek nagy hírek, legalábbis a mi részünkről biztosan nem. Még mindig játsszuk a játékot, szóval meglátjuk.”

f1-sainz-sanghaj-1

Másfél hónap után zárták ki az IndyCar-szezonnyitó győztesét és dobogósát

Március 10-én rendezték meg St. Petersburgben az IndyCar 2024-es idényét, amelyet eredetileg Josef Newgarden nyert meg Pato O’Ward és Scott McLaughlin. Szerdán azonban az IndyCar bejelentette, hogy a Team Penske mindhárom versenyzője büntetést kapott utólag: Newgardent és McLaughlint kizárták, míg az eredetileg negyedik Will Power ugyan profitált mindebből, tőle viszont tíz bajnoki pontot levontak.

Történt ugyanis, hogy a néhány nappal ezelőtti Long Beach-i versenynap bemelegítő edzése során az illetékesek lehetséges szabálysértést észleltek az alakulatnál, és miután alaposabban megvizsgálták a másfél hónappal korábbi évadnyitó adatait, arra jutottak, hogy az autóik nem megengedett módon az újraindításnál is használták az előzéseket segítő Push-to-Pass rendszert, amit viszont a szabályok tiltanak. A döntéshozók arra jutottak, hogy Newgardennek és McLaughlinnak versenyelőnye származott mindebből, Powernek viszont nem, ezért az eltérő szankció. A Team Penske a dupla kizárást és tripla büntetést követő rövid kommünikéjében arról írt, hogy a St. Petersburg-i futamot megelőző tesztet követően maradt az autókban a szoftver, amely lehetővé tette a Push-to-Pass használatát a rajtoknál és az újraindításnál, és jelezték, hogy elfogadják a büntetést.

A kizárások azt jelentik, hogy az idei első versenyt így utólag az Arrow McLarennél szereplő Pato O’Ward nyerte meg Power és Colton Herta előtt. A bajnoki tabellát is felforgatja a diszkvalifikáció, hiszen Newgarden eredetileg vezette a pontversenyt, így viszont egészen a 11. helyig csúszik hátra, az első pozíciót pedig a Long Beach-i győztes Scott Dixon örökli meg tőle Herta és Alex Palou előtt.

indycar-newgarden

„Checo a legkeresettebb F1-es pilóta” – állítja az apja

Ahogy arról dr. Helmut Marko már beszámolt, Sergio Perez három évre szóló szerződést szeretne a Red Bullnál, de a csapat erről hallani sem akar – ha megtarthatja a helyét a mexikói, akkor egy szezonnal hosszabbíthatják meg a kontraktusát.

A pilóta édesapja, Antonio Perez viszont egészen máshova értékeli a fiát:

„Még tíz évig itt lesz az F1-ben. Sok lehetősége van, és ő a legkeresettebb F1-es pilóta manapság. Neki van a legtöbb szponzora, több mint Maxnak és Lewis Hamiltonnak együtt. A világ minden tájáról hozzá fordulnak a cégek, a világ legjobb promótere Sergio Perez. Sosem marad készleten semmi, amit vele reklámoznak, mert mindig azonnal elfogy” – mondta idősebb Perez a Relevónak.

Perez ülésére Carlos Sainz mellett Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda és Liam Lawson is vár, de jelenleg jó esély van rá, hogy ha úgy folytatja a szezont, ahogy elkezdte, akkor 2025-ben is ő lehet majd az energiaitalosok egyik versenyzője.

f1-redbull-perez

 

A Ferrari megmutatta, hogy milyen kék színt fog használni az F1-es Miami Nagydíjon

Arról már tegnap beszámoltunk, hogy erős kék színezéssel várja a jövő hétvégi Miami Nagydíjat a Ferrari F1-es csapata, most pedig újabb utalást tett közzé a csapat: megmutatta a hétvégére szánt ruházatát. Ha ilyen lesz az autó is...

Ronnie O’Sullivan: Világbajnok lennék autósportban is, megszorongatnám Hamiltont

Amikor két, gyökeresen különböző sport találkozik: Formula-1-gyel kapcsolatban nyilvánult meg a snooker legendája, Ronnie O’Sullivan. A hétszeres világbajnok azt fejtegette, akkor is sikeres lett volna, ha annak idején az autóversenyzésben épít karriert sportja helyett.

„Mondhatni, hogy jól boldogulok a volán mögött. Szerintem megvolt a tehetségem ahhoz, hogy jó versenyző legyek. Biztos vagyok benne, hogy világbajnokká váltam voltam az autósport valamelyik válfajában, nem fér hozzá kétség” – nyilatkozta az Eurosportnak a világelső O’Sullivan, majd a másik hétszeres világbajnok nevét is bedobta: „Valószínűleg Lewis Hamiltont szorongatnám egy Formula-1-es pályán, megfuttatnám a pénzéért.”

Az interjúban még egyszer előkerült Hamilton neve, mikor a bajnokok ismérvei kerültek szóba: „Erős karakterre van szükség, hogy valaki elérje, amit én is elértem, egy versenyképes sportban. Lewis Hamiltonnak, Tyson Furynak, Lionel Messinek sem ment volna erős karakter nélkül” – magyarázta Ronnie O’Sullivan.

Múltidézés: Kék szín jelenik meg Miamiben a Ferrarin

Persze elsőre meglepőnek hathat, hogyan illeszkedik a Ferrari tradícióihoz a kék, ám mivel a módosított dizájnnal a maranellóiak amerikai jelenléte, egészen pontosan annak hetvenedik évfordulója előtt tisztelegnek, a főhajtás nagyon is helyénvaló. Ahogy az alábbi, az F1 hivatalos honlapjáról származó képen is látható, a maranellóiak 1964-ben a szezon utolsó két, mexikói, illetve amerikai fordulóját kék-fehérben teljesítették, s nem ez az egyetlen mód, ahogy a szín megjelent a Scuderia történetében.

ferrari-blue

Számos Ferrari-pilóta ugyanis kék színű overálban (is) versenyzett a sportág első évtizedeiben, így többek között Alberto Ascari, John Surtees, Chris Amon, sőt eleinte Niki Lauda és Clay Regazzoni is. A világosabb Azzurro La Plata és a sötétebb Azzurro Dino árnyalat egyaránt megjelenik majd Miamiben a maranellóiak dizájnjában, de hogy pontosan milyen módon, az csak a floridai leleplezéskor derül ki, melynek időpontját egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

A Scuderia az elmúlt időben többször is különleges festést viselt: a tavalyi Olasz Nagydíjon a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelem előtt tisztelegtek a módosított dizájnnal, míg 2020-ban Mugellóban, a Ferrari 1000. F1-es futamán egy szokatlan sötét árnyalatú autóval versenyzett Charles Leclerc és Sebastian Vettel.

ferrari-battle-monza

A Ferrari nem akarja az aszfaltot kifogásként használni

A kínai F1-es hétvégén a Ferrari idén először a McLaren mögé szorult, s bár a Leclerc és Sainz által megszerzett 4-5. hely egyáltalán nem nevezhető tragikusnak, ez semmiképpen sem az az eredmény, amit a Scuderia el akar érni. Különösen problémás volt a két SF-24 számára a kemény keveréken teljesített etap, amihez hozzájárult a pálya részleges újraaszfaltozása is. Ezt Frederic Vasseur csapatfőnök is elismerte, de egyúttal azt is aláhúzta, hogy nem akarja a gyengébb teljesítményre mentségként használni ezt:

vasseur

„Ez nem lehet kifogás, mindenkinek ugyanolyan volt a pálya. Igaz, hogy először jöttünk Sanghajba ezzel az autógenerációval, és az aszfalt bevonata vagy festése nem segített, hiszen a hétvége során rengeteget fejlődött a pálya. De ez abszolút nem mentség, hiszen mindenki ugyanabban a helyzetben van, és néhány csapat jobban megoldotta, ami azt jelenti, hogy meg kell értenünk, hogyan tudunk jobb munkát végezni” – mondta Vasseur, majd aláhúzta, hogy ezen a hétvégén túl sokat hibázott a Ferrari:

„Ez arról szól, hogy mindent össze kell rakni, és ez nem volt egy tiszta hétvége a részünkről, kollektíven túl sok hibát követtünk el. És ez a társaság tudja, hogy ha nem végzel tökéletes munkát, akkor nem leszel az élen.”

leclerc-sainz

Kovalainen egyre jobban van életmentő műtétje után

A korábbi F1-es pilóta, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő Heikki Kovalainen márciusban jelentette be, hogy életmentő szívműtétre szorul, miután az orvosok egy rutinellenőrzés során megnagyobbodott aortát fedeztek fel testében. A műtétet nem sokkal később sikeresen el is végezték, s a ralikarrierjét kényszerűségből felfüggesztő 42 éves pilóta a Kínai Nagydíj hétvégéjén legalább virtuálisan vissza tudott térni kommentátori feladataihoz.

kovalainen-2018

Az persze szóba se jöhetett, hogy a finn versenyző el is utazzon Kínába, sőt a Viaplay virtuális stúdiójába is egyelőre csak hanggal csatlakozott be. Ettől függetlenül nagyon élvezte, hogy legalább ennyire részt vehetett a hétvégén: „A felépülés minden szempontból nagyon jól halad, de hosszú folyamat lesz” – idézi Kovalainent a finn Ilta Sanomat. „Jó volt a Viaplaynél lenni a hétvégén, bár még nem a kamerák előtt.”

„De elég fittnek éreztem magam ahhoz, hogy részt vegyek néhány közvetítésen. A hangommal még vannak kisebb problémák, a torkom egy kicsit irritált, és ezért nem is szerepelek még a stúdióban” – mondta, majd hozzátette: „De az egészségi állapotom jó, egyáltalán nincsenek fájdalmaim a műtét után, szóval pár hónap múlva meglátjuk, hogyan alakul a helyzet az orvosokkal.”

x-kovalainen

A kép még februárban, Kovalainen műtétje előtt készült.

Hihetetlen Red Bull-fölény a bokszban is

Elképesztő formában volt a Red Bull bokszcsapata Sanghajban, hiszen az idén eltelt öt futam három leggyorsabb kerékcseréjét egyaránt az energiaitalosok hajtották végre a Kínai Nagydíjon: az idei rekord Verstappen suzukai 2,08-as cseréje volt, erre sikerült rápakolni egy 1,9-es cserét Verstappen, valamint egy 2,00-ás és 2,05-ös cserét Perez autóján.

Összességében az idei év 9 leggyorsabb cseréje egyaránt a Red Bullhoz fűződik, a Ferrari Leclerc autóján bemutatott melbourne-i 2,18-as ideje a legjobb, amit nem az energiaitalosok követtek el. Így aztán nem csoda, hogy a DHL által szponzorált, a leggyorsabb kerékcseréket értékelő különversenyt is fölényesen vezeti a Milton Keynes-iek bokszszemélyzete:

1.

Red Bull

178

2.

Ferrari

86

3.

McLaren

64

4.

Mercedes

59

5.

RB

39

6.

Alpine

34

7.

Aston Martin

23

8.

Haas

16

9.

Williams

6

10.

Sauber

0

Komoly mérföldkövet ért el a kerékcserékkel sokat bajlódó Sauber, hiszen sikerült az első 3 másodperc alatti szerelést megoldaniuk: a később kieső Bottas autóján a 9. körben 2,82 másodperc alatt oldották meg a feladatot.

Különösen látványos volt a Red Bull első dupla cseréje Kínában:

Nincs vége: A héten folytatódik a Horner-ügy

Brit sajtóértesülések szerint „végre” folytatódik a Horner-ügy… A Red Bull csapatfőnökével szembeni vádakat megfogalmazó nő ugyanis a Daily Mail beszámolója értelmében „a Kínai Nagydíjat követő napokban” vallomást tesz a Christian Horner részéről elszenvedett zaklatásról, megtámadva az eredeti vizsgálat eredményét, mely felmentette az 50 éves brit sportvezetőt.

Az ügy új vizsgálók elé kerül, hiszen miközben a vádakat megfogalmazó nő őszinteségét megkérdőjelezték, egyúttal a vizsgálatot vezető személy pártatlanságával kapcsolatban is felmerültek bizonyos kétségek.

geri-horner-2

Erősorrend: Spanyolok Verstappen nyomában

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Kínai Nagydíjat követően így áll a 2024-es pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján – Verstappen első helye aligha meglepő, míg Sainz idei első gyengébb produkciója ellenére is őrzi a második helyet:

podcast-rankings

A kínai hétvégén két győzelmet és egy pole-t szerző Max Verstappen kapta a legmagasabb pontszámot, de erős értékelés jutott a sprintpole-t és nagydíjdobogót szerző Norrisnak is, míg a leggyengébbnek ezúttal Stroll és Sargeant produkcióját találtuk. A kínai hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:

 

A többiek mégis meg tudtak állni – Piastri a Stroll-balesetről

Már a Kínai Nagydíj futamának leintését követően beszédtémát szolgáltatott Lance Stroll balesete, amikor a kanadai versenyző egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál hátulról nekiütközött Daniel Ricciardo versenyautójának.

Stroll a futamot követően nem igazán érezte magát felelősnek, míg Ricciardo nem túl szép jelzőkkel illette az Aston Martin versenyzőjét. Lance Stroll egyébként tíz másodperces időbüntetést kapott az incidensért.

A média munkatársai a McLaren ausztrál versenyzőjét, Oscar Piastrit is megkérdezték a történtekről: „Igen, feltorlódott a mezőny, de a többiek mégsem ütköztek egymásnak. Ebben a kanyarban mindig fel kell készülni az ilyesmire, sokan nagyon közel kerültünk egymáshoz” – mondta a 23 éves ausztrál.

Komatsu: Még nem beszéltem Steinerrel

Ayao Komatsu, a Haas F1-es alakulatának japán csapatfőnöke a Kínai Nagydíj alatt elárulta, kinevezése óta még nem elegyedett szóba korábbi főnökével és elődjével, Günther Steinerrel.

Habár Steiner a Haastól való távozása után riporterként már feltűnt a paddockban, Komatsu mind ez idáig nem találkozott vele.

„Hogy őszinte legyek, elég elfoglalt voltam a csapat dolgaival. Nem találkoztam még vele, de biztos vagyok benne, hogy Miamiban össze fogunk futni. Ha jól tudom, nagykövetként lesz jelen azon a versenyhétvégén, szóval valószínűleg látni fogjuk egymást” – mondta Komatsu a Paddock Magazine-nak nyilatkozva.

Az F1-es Miami Nagydíjat május első hétvégéjén rendezik majd.

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

Marko: Norris és Piastri is „érdekes” lehet hosszabb távon

Miközben folyamatos találgatások zajlanak arról, hogy ki lehet Max Verstappen csapattársa jövőre, s Sergio Perez mellett az elmúlt években a faenzai B-csapat mindenkori versenyzői mellett felmerült többek között Alex Albon és Carlos Sainz neve is, van még egy név, mely újra és újra visszatér ebben a diskurzusban, méghozzá Lando Norrisé – mindezt annak ellenére, hogy hosszútávú szerződései miatt arra esély sem volt soha, hogy a britre „szabad prédaként” lecsaphassanak.

norris-australia-2

A Red Bull „házi tévécsatornájának”, az osztrák ServusTV-nek nyilatkozva Helmut Marko doktor ismét flörtölt kicsit Norrissszal, immár nem először és nem is másodszor: „Ő fiatal és mindenképpen a látókörünkben van. Az apja mindig azzal viccelődik, hogy Lando nem fogja megszerezni az első nagydíjgyőzelmét, amíg Max vissza nem vonul. Erre mondtam neki, hogy hozzánk kell szerződnie, akkor biztosan meglesz előbb is.”

Marko hozzátette, hogy rövid távon sem Norris, sem igen tehetséges csapattársa, Oscar Piastri nem lehet megoldás a Red Bull számára, de továbbra is figyelemmel kísérik a McLaren fiatal párosát: „Norrisnak legalább 2026-ig szóló szerződése van, így ő rövid távon nem opció, ahogy Oscar Piastri sem, de a jövőben mindkét pilóta egyértelműen érdekes lehet számunkra.”

marko-2024

Ricciardo az Idegeskedő Világbajnokság újabb futamgyőztese

A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén tavaly Pierre Gasly végzett, aki nem kevesebb, mint öt hétvégén bizonyult a legidegesebb embernek.

Idén viszont még csak duplázás sem történt, az ötödik versenyen az ötödik különböző F1-es személyiség kapta meg a Magas Vérnyomás Különdíjat, míg a csapatok versenyét a Red Bull és fiókcsapata, az RB vezeti két-két „győzelemmel”.

438101946_994731998815364_5173974253346786602_n

Hogy miért Ricciardo kapta az elismerést, arról a Formula Podcast futamértékelő adásában beszélgettünk, melyben a hétvége legfontosabb eseményei mellett néhány nagyon érdekes pilótapiaci sztorira is kitértünk:

 

Nyerj egy F1-es LEGO McLarent a Formula.hu-val!

Aki velünk játszik, az nyerhet egy 245 építődarabból álló, LEGO McLarent: a 2023-as F1-es autó mellé jár egy mini pilótafigura is, és a lehető legélethűbb részletekből tervezték meg, hogy minél pontosabban visszaadja Lando Norris és Oscar Piastri tavalyi versenyeszközét. A modell itt megtekinthető!

A nyereményért pedig csak egy egyszerű dolgot kell megtenni: iratkozzatok fel az Autósport és Formula Magazin YouTube-csatornájára, és jövő hétfőn, április 29-én, 12:00-kor kisorsoljuk azt a szerencsést, aki elviheti ezt az F1-es LEGO McLarent. A régi és az új feliratkozók egyforma esélyekkel indulnak, tehát ha már követed a csatornánkat, akkor automatikusan részt veszel a sorsoláson!

A csatornánkat ezen a linken találjátok: https://www.youtube.com/channel/UC4FMcxGXWMVlXNqdFAA1DPg 

f1-mclaren1_1

f1-mclaren2