Balogh Tamás
20 napja2025-11-22 07:05:00
Veszélyben lehet Sainz harmadik rajthelye, a Mercedeseket akár ki is zárhatják
https://formula.hu/parc-ferme/39998
Több vizsgálatra is sor fog kerülni az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője után, amely alaposan átrajzolhatja akár a futam rajtrácsát is. Az egyik felügyelők által beidézett versenyző Carlos Sainz, aki még a Q1-ben tért vissza a pályára állítólag nem biztonságos módon az esőben történt egyik kicsúszását követően: az esethez a stewardok Lance Strollt is beidézték, aki előtt történt a spanyol megmozdulása. Sainz a szenzációs harmadik helyen zárta a kvalifikációt, így érzékenyen érintené egy esetleges rajthelybüntetés a Williams pilótáját.
Emellett bajban lehet a Mercedes is, csak más okból. Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja ugyanis jelezte, hogy mind George Russell, mind Kimi Antonelli esetén késve adták le a beállításokról szóló dokumentumokat a csapat részéről: már 12 perce zajlott a Q1, amikor még mindig nem érkezett be tőlük az előírt dokumentáció. Erre a parc fermé-szabály miatt van szükség, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurul az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz, ezt rögzítik ebben a dokumentumban.
A szabályzat nem konkretizálja az ilyen kihágásért kiosztható büntetést, szóval megrovástól akár a kizárásig bármi szóba jöhet: jó pár éve a Williams egyszer megúszott az előbbivel egy hasonló szabálysértést, ám ott volt enyhítő körülmény, részben saját hibájukon kívül nem tudták eljuttatni az FIA részére a dokumentációt – kiderül majd, hogy a Mercedes esetén most mi a helyzet, mindenesetre Russellnél a negyedik, Antonellinél viszont csupán egy 17. rajthely foroghat kockán.

Héjas Szilárd
2 órája2025-11-22 07:05:00
Hangpróba: A Honda beindította 2026-os F1-es motorját
https://formula.hu/parc-ferme/40074
A Honda feltöltötte a közösségi média különböző felületeire, hogy beindította a 2026-os erőforrást. Mint ismert, a japánok idén év végén szakítanak a Red Bull-lal, és 2026-tól már az Aston Martint látják el erőforrásaikkal. Még csak most ért véget a 2025-ös szezon, de máris nyakunkon 2026!
Héjas Szilárd
3 órája2025-11-22 07:05:00
Verstappen nem vesz részt az idei FIA-gálán
https://formula.hu/parc-ferme/40073
Betegség miatt kihagyja a 2025-ös FIA díjátadó gálát Max Verstappen, aki idén ugyan óriási felzárkózásba kezdett a nyári szünetet követően, végül 2 pontos lemaradásával elvesztette az idei vb-csatát, így 2020 után először nem ő lett a világbajnok. Az év végi gálán tipikusan az első három helyezett teszi tiszteletét, akiket díjaznak is, azonban Verstappen a hírek szerint elkapta az influenzát, így nem vesz részt az Üzbegisztánban rendezendő gálán, ahol pénteken meg is tartották az FIA tisztségújítását is. Az ellenfél nélkül induló Mohammed Ben Sulayem újabb négy évig marad az FIA élén.

Héjas Szilárd
4 órája2025-11-22 07:05:00
Hihetetlen: Doohan egymás után háromszor törte össze ugyanott az autóját
https://formula.hu/parc-ferme/40072
Az Alpine Formula–1-es csapatánál a 2025-ös Miami Nagydíjat követően leváltott Jack Doohan a japán Super Formula sorozattal tesztel jelenleg Suzukában, ahol aligha került a napokban erősebb helyzetbe az F1-es visszatérését illetően. Az ausztrál pilóta ugyanis egymást követő három napon dobta el ugyanott, a Degner 1, Degner 2 kanyaroknál az autóját, mindháromszor ripityára törve azt.
Az első hiba:
A második ütközés:
A harmadik baleset:
Balogh Tamás
8 órája2025-11-22 07:05:00
„Még van egy álmom” – Hamiltonnak eszében sincs visszavonulni
https://formula.hu/parc-ferme/40071
Továbbra is van egy álma az F1-ben, annak eléréséért dolgozik – jelentette ki Lewis Hamilton. A hétszeres Formula-1-es világbajnok csalódáskeltő első szezonon van túl a Ferrarival: bár Kínában sprintet nyert, vasárnapi nagydíjon dobogóra sem állhatott, és házon belül is jelentősen elmaradt a csapattárs Charles Leclerc-től. Emiatt sokakban felmerült, hogy a 40 éves pilótának vissza kellene vonulnia, Hamiltonnak azonban esze ágában sincs ilyesmi:
„Nem mondanék semmit nekik. Egyikük sem csinálta azt, amit én, szóval nincsenek is a szintemen” – felelte arra a kérdésre az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után, hogy mit üzenne a jövőjében kétkedőknek. De vajon mi tartotta motiváltan a gyenge eredmények közepette? „Annak a szeretete, amit csinálsz, a versenyzés szeretete. Lenyűgöző támogatást kapok a körülöttem állóktól, a rajongóimtól. Folyamatosan rajta tartom a szemem az álmomon. Továbbra is van egy álmom, amelyben reménykedem a szívem mélyén, és ezért dolgozom.”

Gobodics Tamás
1 napja2025-11-22 07:05:00
Az Év Sportszemélyisége díjra jelölték Norrist
https://formula.hu/parc-ferme/40070
Lando Norris az F1-es bajnoki címének megszerzése után a 2025-ös BBC Sports Personality of the Year díj hat jelöltje közé került.
A rangos brit díjat 1954-ben alapították, és eddig kétszer nyerte el Lewis Hamilton, Damon Hill és Nigel Mansell. A díjat elnyerő további F1-es pilóták között van Jackie Stewart és Stirling Moss, Norris pedig a hatodik pilóta lehet, aki ezt megteszi.
A szavazásra a díjátadó ünnepségen kerül sor, amelyet december 18-án, csütörtökön tartanak.
A hat jelöltet csütörtök reggel jelentették be, Norris mellett Luke Littler dartsjátékos, Rory McIlroy golfozó, Hannah Hampton és Chloe Kemp angol labdarúgók, valamint Ellie Kildunne rögbijátékos is szerepel a listán.
A favorit a fogadóirodák szerint McIlroy, de Norris szoros második.

Gobodics Tamás
1 napja2025-11-22 07:05:00
Megkötözték és kirabolták Schumacher egykori menedzserét és feleségét
https://formula.hu/parc-ferme/40069
Michael Schumacher egykori menedzserét, a 83 éves Willi Webert kedd este kirabolták és megkötözték a saját villájában.
A németországi Stuttgart exkluzív lakónegyedében élő Weber villájába három, símaszkot viselő betörő hatolt be, miközben Schumacher egykori menedzsere és két másik személy otthon tartózkodott.
A Stuttgarter Zeitung szerint Weber feleségével és házvezetőnőjével volt otthon, amikor a rablás történt.
Mindhármukat megkötözték a rablás során, és a három betörő feltörte Weber széfjeit.
A rendőrség szerint több százezer euró értékű ékszert és készpénzt loptak el, majd a tolvajok észrevétlenül távoztak.
Weber a Bildnek elárulta, hogy csak egy óra múlva sikerült az egyik áldozatnak kiszabadulnia a kötelekből, hogy értesítse a rendőrséget.
Az esetet még vizsgálják, de az áldozatok számára szörnyű élmény volt, Weber pedig „teljes sokkban” maradt.

fotó: DPPI
Gobodics Tamás
1 napja2025-11-22 07:05:00
A szurkolók szavazhatnak a Williams első 2026-os F1-es festéséről
https://formula.hu/parc-ferme/40068
"Your vote, your livery" - ezzel hirdetett meg szurkolói programot a Williams F1-es csapata. A grove-iak ezt arra értik, hogy közzétettek hat különböző festésopciót 2026-ra, és a szurkolók választhatnak közülük, hogy melyiket használja az istálló.
Na de nem a szezonban, hanem az első tesztnapon, még Barcelonában, januárban, bár hozzátették, hogy a csapat történelmében is szerepet kap ez a dizájn. Szavazni december 16-áig lehet ezen a linken!

Gobodics Tamás
1 napja2025-11-22 07:05:00
Még mindig az F2 alá árazza be az IndyCart az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/40067
Az FIA a WMSC ülése után bejelentette, hogy változtat a néhány más szériához képest nevetségesen alacsonyra szabott szuperlicensz-pontokon az IndyCar esetében.
A versenyzőknek három év alatt legalább 40 szuperlicensz-pontot kell szerezniük ahhoz, hogy az F1-ben versenyezzenek. 2025-ben az FIA 201 pontot adott az F2 bajnokság első 10 helyezettjének, de csak 124-et az IndyCar ugyanazon 10 versenyzőjének. Még a Formula-3 pilótái is több pontot kaptak, mint az IndyCar pilótái, az első 10 helyezett összesen 128 pontot.
Ez jövőre megváltozik, mivel az FIA növeli a pontok elosztását az IndyCar-szezon legjobb helyezettjei számára. A rendelkezésre álló pontok száma 158-ra emelkedik, ami még mindig lényegesen kevesebb, mint az F2-ben kiosztott pontok. Az IndyCar bajnoka továbbra is 40, második helyezettje 30, a tizedikje pedig 1 szuperlicenszpontot kap, a változások a 3-9. helyeket érintik az alábbi módon:

Gellérfi Gergő
2 napja2025-11-22 07:05:00
Norris: Az akartam, hogy Oscar nyerjen Abu Dhabiban
https://formula.hu/parc-ferme/40064
Lando Norris elmondása szerint tökéletesen rendben volt számára, hogy Oscar Piastri már az első kör felénél megelőzte őt a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíjon. „Nem volt pontosan kidolgozott terv, de örömmel elengedtem Oscart” – mondta Norris, aki szerint csapattársa kulcsszerepet játszott abban, hogy taktikailag nyomást gyakoroljanak Max Verstappenre. Háláját is kifejezte: „Oscar épp annyira része volt annak, amit ma elértünk, és ezért köszönettel tartozom neki.”
Mivel Verstappen megnyerte a futamot, Norrisnak harmadik helyre volt szüksége ahhoz, hogy világbajnok legyen – és ezt teljesítette is. Ha viszont Piastri győzött volna, Norrisnak már egy ötödik hely is elég lett volna. „Azt akartam, hogy Oscar nyerjen” – mondta erről később. „Még boldogabb lettem volna, ha ő áll a dobogó tetején. Ő is elérte volna a célját a második helyért a bajnokságban, és én is az enyémet.”
Norris végül így is világbajnok lett, de őszintén sajnálta, hogy nem jött össze a McLaren kettős sikere az egyéni tabellán. Mint mondta, „nagyon remélte”, hogy Piastri fog nyerni.

Horváth Dániel
2 napja2025-11-22 07:05:00
Lawson: „Teljesen más érzés” volt a 2026-os gumikat használni
https://formula.hu/parc-ferme/40066
Liam Lawson 141 kört teljesített Abu Dhabiban a szezon utáni teszten, ahol először próbálhatta ki a 2026-os szezonra szánt új Pirelli-gumikat. A Racing Bulls versenyzője szerint az abroncsok „nagyon más érzést” adnak, és már most jól látszik, hogy a vezethetőség jelentősen változik az új szabályok miatt: „Fontos volt, hogy a lehető legközelebb kerüljünk ahhoz a működési ablakhoz, amit jövőre tapasztalni fogunk” – mondta.
Az új-zélandi szerint nemcsak az érzés volt szokatlan, hanem az, hogy a csapat rengeteg olyan adatot gyűjthetett, amely a 2026-os fejlesztések alapját adhatja. „Érdekes nap volt, sok mindent megértettünk. Jó előre megismerni az új dolgokat, mielőtt pályára gurulunk az új autóval.”
Lawson hozzátatte, hogy a téli szünetben részletesen elemzik majd a tapasztalatokat: „A téli szünet alatt lesz időm átgondolni, amit most vezettem. Már nagyon várom, hogy visszatérjünk az új autóval.”

Balogh Tamás
2 napja2025-11-22 07:05:00
„Mindent elértünk, amiről valaha álmodtunk” – így búcsúzik Markótól Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/40065
Rövid érzelmes posztban köszölt el a Red Bulltól az év végén távozó Helmut Markótól Max Verstappen. Az energiaitalosok kedden jelentették be, hogy a 82 éves szakember az esztendő végén elhagyja az alakulatot. Az F1-es sportszakmai tanácsadó komoly szerepet játszott az elmúlt két évtizedben a versenyzők kiválasztásában, így például Verstappen pályafutásának egyengetésében, a kettejük közötti szoros kapcsolatot pedig jól mutatja, hogy amikor tavaly év elején a Christian Horner körüli botrány kirobbanásakor felmerült, hogy Marko esetleg távozhat, a holland pilóta eléggé határozottan kiállt az osztrák mellett.
Most Verstappen néhány fotó kíséretében az alábbi bejegyzéssel búcsúzott Markótól: „Köszönöm, Helmut! Mindent elértünk közösen, amiről valaha is álmodtunk. Örökké hálás leszek, hogy bíztál bennem!” – írta a négyszeres világbajnok.

Balogh Tamás
3 napja2025-11-22 07:05:00
Sajtó: Lambiase marad Verstappen F1-es versenymérnöke
https://formula.hu/parc-ferme/40063
Bár felröppentek találgatások az F1-es Abu Dhabi Nagydíjat követően, a jelek szerint Gianpiero Lambiase marad 2026-ban is Max Verstappen versenymérnöke – számolt be róla értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Mint arról mi is írtunk még a minap, a „GP” becenévre hallgató szakember idén két versenyt is kihagyott – Ausztriában és Belgiumban Simon Rennie dolgozott Verstappen versenymérnökeként – magánéleti okok miatt, és több olyan értesülés is napvilágot látott az évadzáró után, hogy jövőre ugyanígy személyes okokból már nem fog a nagydíjakra járni, hanem a Red Bull Milton Keynes-i központjában fog valamilyen szerepet vállalni.
A RacingNews365.com viszont úgy tudja, Lambiase végül marad Verstappen oldalán. A duó az F1 egyik legösszeszokottabb és legsikeresebb pilóta–mérnök párosítása: GP a holland versenyző 2016-os évközi fellépése óta dolgozik mellette, és közösen nyerték mind a négy világbajnoki címüket.
Egy fontos szakember azonban távozik a Red Bulltól, hiszen közben hivatalossá vált, hogy Helmut Marko elhagyja az istállót – erről itt írtunk bővebben.

Balogh Tamás
3 napja2025-11-22 07:05:00
Porschék és Rossi nélkül érkezett meg a WEC előzetes 2026-os nevezési listája
https://formula.hu/parc-ferme/40062
Hétfő este közzétette az FIA és a WEC az Endurance-világbajnokság 2026-os előzetes nevezési listáját, amely versenyzők terén még azért eléggé foghíjas. Ezen 35 egység található, ami eggyel kevesebb az idei 36-nál. A különbséget a Hypercar kategóriában kell keresnünk: a Porsche már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból, és bár némi esély mutatkozott rá, hogy a privát autójukat idén indító Proton Competition valahogy mégis benevez két versenygépet, ez a terv végül nem valósult meg (a The Race információi szerint még akár az anyagi háttér is meglett volna ehhez, ám a német gyártó nem akar kavarodást a márka stratégiája körül). A gyártók száma így sem csökken a csúcskategóriában, hiszen érkezik viszont a Genesis, többek között André Lottererrel a volánnál. Egyedül a Ferrari fog egyébként három autót indítani a Hypcercar géposztály nyolc márkája közül.

Az LMGT3-ban maradt a kilenc gyártó, 18 autó felállás: a McLaren, a Ferrari, a Porsche, a Ford, a BMW, az Aston Martin, a Corvette, a Mercedes és a Lexus egyaránt két-két versenygéppel nevezett. Vannak azért fontos változások itt is: azt például már egy ideje tudni lehet, hogy a hölgyversenyzőket felvonultató Iron Dames kiszáll a WEC-ből, az viszont új fejlemény, hogy a BMW-ket futtató Team WRT-nél hiányzik a #46-os egység, azaz Valentino Rossit nem láthatjuk jövőre a világbajnokságon.
A WEC előzetes 2026-os nevezési listája:

Balogh Tamás
3 napja2025-11-22 07:05:00
Norris döntött: az #1-es rajtszámmal versenyez jövőre az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/40061
Lando Norris elárulta: a világbajnokoknak kijáró #1-es rajtszámot fogja használni 2026-ban a Formula-1-ben. Amióta az állandó rajtszámok intézményét bevezették 2014-ben, Lewis Hamilton volt az egyetlen világbajnok, aki megtartotta a saját #44-esét a címvédőnek fenntartott #1-es helyett, Sebastian Vettel és Max Verstappen is élt a lehetőséggel (Nico Rosbergről meg sosem derült ki mindez a visszavonulása miatt). Bár Norris brandjének is szerves része az általa választott #4-es rajtszám, mégis lecseréli jövőre – a Sky Sports Newsnak nyilatkozva azt is elmondta, hogy részben a csapata miatt is teszi ezt:
„Ez egy hagyomány, okkal van meg. Azért van meg ez, mert megpróbálhatod keményen megdolgozva megszerezni. A csapatnál mindannyian, akiknek szerepük van a McLarennél vagy az autómnál, büszkén fogják ezt viselni. Az összes szerelőm, mérnököm, mindenki, aki a McLarennek a része, megkapja ezt az elismerést. Szóval ez nemcsak nekem szól, hanem nekik is. Az ő büszkeségük is, tudva azt, milyen sok munkát és erőfeszítést fektettek mindenbe, hogy ők is mondhassák, hogy ’mi vagyunk az 1-es számúak’. Az nem annyira klassz, amikor azt mondod, hogy ’mi vagyunk a 4-es számúak’, szóval ők még boldogabbak lesznek, mint én!”

Balogh Tamás
3 napja2025-11-22 07:05:00
„Senki nem fog elérni a télen” – Hamilton a telefonját sem viszi magával
https://formula.hu/parc-ferme/40060
Csak a téli szünetet várja a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj után Lewis Hamilton, aki annyira ki akar kapcsolódni a csalódáskeltő első ferraris idénye után, hogy elmondása szerint telefonon sem lehet majd őt elérni. Hamilton számára idén a kínai sprintgyőzelem és néhány kisebb villanás mellett jószerivel csak a küszködésről szólt a ferraris szereplés: zsinórban három Q1-es kieséssel zárta az évadot, ráadásul nagydíjon egyszer sem tudott dobogóra állni. Abu Dhabiban nyolcadik lett, az értékelésekor hintette el a téli terveit:
„Pillanatnyilag csak a szünetet várom. Csak a kikapcsolódást, hogy senkivel ne beszéljek. Senki sem fog tudni elérni ezen a télen. Nem lesz nálam a telefonom. Várom már ezt. Teljesen lekapcsolódom a mátrixról” – fogalmazott a hétszeres világbajnok, megjegyezve, hogy főleg a versenyzésen kívüli egyéb F1-es tevékenységektől, mint pl. a fotózások szeretne távolmaradni a következő időszakban. De korábban azért nem volt ennyire radikális a hozzáállása: „Nem különösebben, nem mondanám. Nem, általában mindig nálam volt, most viszont a kukában landol” – mondta a telefonjáról Hamilton.

Gellérfi Gergő
4 napja2025-11-22 07:05:00
Formula1.5 – Kitartott az előny, Albon a másodosztály bajnoka!
https://formula.hu/parc-ferme/40059
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Bár Olaszországban aratott futamgyőzelme óta nagydíjon még csak dobogóra sem állhatott, de mivel az első számú üldöző, Isack Hadjart Katarban a technika hagyta cserben, Abu Dhabiban pedig elveszett a mezőnyben, Alexander Albon nyerte meg a bajnokságot. A szezonhajrá nem kettőjükről szólt, sokkal inkább a mögöttük végző Alonso, Sainz, Bearman hármasról, akik az utolsó kilenc hétvégén az USA Nagydíjat leszámítva az összes győzelmet egymás közt osztották le.

A konstruktőrök között természetesen a Williams győzött megelőzve a Racing Bullst, valamint a Haast, míg az Aston Martinnak Alonso gyenge szezonkezdése és Lance Stroll roppant gyenge produkciója miatt be kellett érnie a negyedik hellyel.
Természetesen a 2026-os szezonban is figyelemmel fogjuk kísérni a másodosztály küzdelmeit, de hogy melyik csapatok alkotják majd a Formula1.5 mezőnyét, azt jelenleg csak találgatni lehet…

Gobodics Tamás
4 napja2025-11-22 07:05:00
Alig két büntetőpontra van az eltiltástól Bearman
https://formula.hu/parc-ferme/40057
A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott Oliver Bearman azért, mert túl sokszor váltott irányt a Lance Stroll elleni védekezés közben.
Ez pedig nehéz helyzetbe hozza a Haas britjét: így ismét tíz büntetőponttal áll és aki tizenkét hónap alatt tizenkettőt begyűjt, az automatikusan egyfutamos eltiltást kap.
Bearmannek pedig hat futamot ki kell bírnia mindenfajta hiba nélkül 2026-ban, az új érában: csak Miami után vonnak le bármennyit a büntetőpontjai közül, szóval úgy kezdi meg az új szezont, hogy azonnal az eltiltás küszöbén áll.

fotó: MoneyGram Haas F1 Team
Gobodics Tamás
4 napja2025-11-22 07:05:00
„Most hülye vigyort vágsz?” – Verstappent felhúzta egy újságíró
https://formula.hu/parc-ferme/40058
Az Abu Dhabi Nagydíj utáni hivatalos FIA-sajtótájékoztatón egy újságíró megkérdezte Max Verstappent, hogy a barcelonai őrjöngésén úszott-e el a vb-címe, tekintve, hogy két ponttal kapott ki, ott pedig saját hibájából ennél többet veszített.
„Elfelejtetted az összes más dolgot, ami történt a szezonom során? Az egyetlen dolog, amit felhoztál, az Barcelona, tudtam, hogy ez jön. Igen” – reagált a holland, majd pár másodperc szünet után még visszavágott egyszer:
„Most egy hülye vigyort vágsz? Nem tudom. Igen, a végén az is a versenyzés része, tudod, élsz és tanulsz. A bajnokság 24 futamon keresztül zajlik. Kaptak sok korai karácsonyi ajándékot is a szezon második felében, szóval azokat is megkérdőjelezheted” – tette hozzá.

fotó: Red Bull Content Pool
Gellérfi Gergő
4 napja2025-11-22 07:05:00
Miért nem büntették Lando Norrist az Abu Dhabi Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/40056
A világbajnoki címről döntő F1-es Abu Dhabi Nagydíjon Lando Norris és Yuki Tsunoda látványos csatát vívtak közvetlenül a brit pilóta kerékcseréje után. Tsunoda egyértelműen igyekezett feltartani Norrist, hogy ezzel segítsen csapattársának, Max Verstappennek a világbajnoki csatában. A hosszú egyenesben a japán versenyző többször is irányt változtatott, Norris pedig végül a pályán kívül előzött.
A felügyelők mindkét versenyzőt vizsgálták: Tsunodát többszöri irányváltásért végül ötmásodperces büntetéssel sújtották, Norris viszont megúszta szankció nélkül a pályán kívüli előzést. Az alábbiakban olvasható a sportfelügyelők indoklása:
A felügyelők megvizsgálták a pozíciós/sportbírói rendszer adatait, valamint a külső és fedélzeti kamerás felvételeket. A 4-es rajtszámú autó a pályán kívül előzte meg a 22-es rajtszámú autót; ez azonban azért történt, mert a 22-es rajtszámú autó versenyzője több mozdulattal védte pozícióját a 4-es rajtszámú autóval szemben. Ha a 22-es rajtszámú autó nem tette volna meg ezeket a mozdulatokat, a 4-es rajtszámú autó úgy is megelőzte volna, hogy nem hagyja el a pályát, de azért ment le a pályáról, hogy elkerülje az ütközést a 22-es rajtszámú autóval.
Ahogy a versenyzési irányelvek kimondják, ha egy autót „leszorítanak” (ami gyakorlatilag itt történt), akkor azt nem tekintik úgy, hogy átlépte a pálya határait. Bár technikailag az előzés a pályán kívül történt, a fentiekre való tekintettel úgy döntöttünk, hogy további intézkedés nem szükséges.

Gobodics Tamás
4 napja2025-11-22 07:05:00
Rosberg: Lando tökéletes volt ezen a hétvégén, ő a legnépszerűbb pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/40055
2016 világbajnoka, Nico Rosberg szerint Lando Norris azért (is) érdemli meg ezt a vb-címet, amilyen fejlődést bemutatott az utóbbi időszakban, és amilyen változtatásokat eszközölt a céljainak elérése érdekében.
„Lando megmutatja a sebezhetőségét – mindig nyitott és őszinte. Ezért ő a legnépszerűbb pilóta, akinek a legtöbb rajongója van. Tökéletes befejezése a szezonnak” – mondta Rosberg a Sky Sportsnak.
„Kikapcsolta a közösségi médiát. Korábban folyamatosan ott volt, ami nagyon kimerítő. Tényleg változtatott, megkérdőjelezte a megközelítését, javított a dolgokon, és ez meg is látszott a pályán. Briliáns teljesítmény volt tőle, hogy idén megtalálta magában ezeket a fejlődési lehetőségeket.”
„Ezen a hétvégén mindent tökéletesen csinált, ami tükrözi azt a Landót, akit a szezon második felében láttunk – ezt a jobb Landót, aki még a legőrültebb nyomás alatt is higgadtabb volt és kevesebb hibát vétett.”

fotó: McLaren