Rosberg szerint szebb búcsút érdemelt volna Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/38468
Nico Rosberg véleménye szerint Daniel Ricciardo (minden valószínűség szerint) utolsó F1-es versenye nem méltó módon alakult múlt hétvégén Szingapúrban.
„Ő egy szép búcsút érdemelne, hiszen ez volt az utolsó hétvégéje. Hivatalosan ez még nincs is megerősítve, szóval nem túl szerencsés a helyzet. Ennél jobbat érdemelne” – mondta Rosberg.
„Nem méltó módon alakult Daniel pályafutásának a vége, de ugyanez elmondható Sebastian Vettelről is. A sportban töltött utolsó pillanatok örökre az emberrel maradnak – számomra nagyon fontos volt, hogy ez megfelelő legyen. Másrészről persze tudom, hogy sok embernek nem tetszett a visszavonulásom, hiszen élvezték a Lewisszal való csatánkat. Saját magam és a családom számára viszont ez volt a jó döntés” – tette hozzá 2016 F1-es világbajnoka.
Óriási csata az F3-as sprinten, 16 éves Red Bull-junioré a győzelem
https://formula.hu/parc-ferme/37525
Miközben az F1-esek még edzenek és kvalifikálnak pénteken Bahreinben, a Formula-3-asok számára a sprintfutammal ténylegesen is elrajtolt a 2024-es szezon. A fordított rajtrács értelmében Laurent van Hoepen várhatta a 19 körös viadal startját, de már az első kanyarban kívülről megelőzte őt ART-s csapattársa, Nikola Tsolov. Kettejük között kemény csata bontakozott ki, a negyedik körben Van Hoepen megelőzte a bolgárt, aki azonban rögtön visszavette tőle az első pozíciót a következő egyenesben.
Féltávnál aztán újra próbálkozott a holland újonc, de Tsolov ismét egyből visszatámadta – kettejük csatája révén pedig megérkezett a nyakukra Arvid Lindblad, Leonardo Fornaroli és Max Esterson triója is. Előbbi pedig szintén keményen megtámadta Van Hoepent, de végül annak hibája kellett ahhoz, hogy Lindblad feljöjjön a második pozícióba. Ott viszont nem is állt meg a 16 éves Red Bull-junior: második nekifutásra ugyan, de legyűrte Tsolovot is, így a Prema újoncának győzelmét hozta a bahreini F3-as sprint. Tsolov végül a pódiumról is lecsúszott, hiába védekezett hősiesen sokáig: Van Hoepen lett a második, Fornaroli pedig a harmadik.
A csütörtöki időmérős remeklő párosnak nem volt jó napja: a szombati főversenyen pole-ból induló Dino Beganovic már a start utáni első kanyarban ütközött Santiago Ramosszal, így defekt miatt a bokszba kellett hajtania, míg Luke Browning egy szabálytalan előzés miatt kapott tíz másodperces büntetéssel csúszott ki a pontszerzők közül.
Visszavonták az F1-es időmérőre tervezett szigorítást
https://formula.hu/parc-ferme/37524
Mint arról mi is írtunk néhány napja, az FIA szigorítani igyekezett az előírásokon, hogy megakadályozzák, hogy a pilóták túl lassan haladjanak a pályán a kvalifikáció során. A tavalyi Olasz Nagydíjtól kezdve van érvényben az az útmutatás, hogy a versenyzőknek egy előírt maximum időhöz kell tartaniuk magukat a két safety car-vonal közötti szakaszon (ami gyakorlatilag a bokszkijáratot és a bokszbejáratot jelenti). Most ezt tervezték szigorítani azzal, hogy az egyes sportbírói szektorokban is a megadott időnél nem mehettek volna lassabban az autók: ezzel azt akarták elérni, hogy ne úgy tartsák be a teljes körre vonatkozó maximum köridőt, hogy a pálya bizonyos szakaszain így is túl lassan, máshol pedig gyorsabban haladjanak.
Nos, ez a plusz kitétel azonban a pénteki napra kikerült Niels Wittich versenyigazgató útmutatásával: az új szövegezés alapján ismételten csak a két SC-vonal közötti kvázi teljes körben futott időt nézi, amelyet egyébként 1:54,0-ban határoztak meg a csütörtöki szabadedzések tapasztalatai alapján. Az a kiegészítés viszont maradt, hogy a bokszutcában is figyelni kell, hiszen az előző évad végén tendenciává vált, hogy a bokszkijáratnál is hajlamosak voltak feltartani egymást a versenyzők. A 2023-as szezon utolsó futamain amúgy jellemzően hiába vizsgáltak számos ilyen jellegű kihágást a stewardok, néhány figyelmeztetéssel járó kivételtől eltekintve elfogadták az érvelést, miszerint jó okuk volt a pilótáknak a megengedettnél nagyobb mértékű lassításra (például azzal, hogy így nem tartották fel a másik autót).
Videó: egy kör Valentino Rossival a WEC-BMW-ben és Kubicával a Ferrari hypercarjában
https://formula.hu/parc-ferme/37523
Ezen a hétvégén a WEC-szezonja is megkezdődik Katarban, a szabadedzéseken már túl vagyunk, és mutatunk két belsőkamerás felvételt két, sokak által követett versenyzőtől. Egyrészt Valentino Rossi egy körét a GT3-as BMW-vel, másrészt Robert Kubica teljesítményét az AF Corse által felkészített Ferrari-hypercarban:
Melyik két csapatból választhat Sainz, széteshet-e az Alpine?
https://formula.hu/parc-ferme/37522
Mészáros Sándor kollégánk több érdekes információt is begyűjtött csütörtökön a bahreini F1-es paddockban, Carlos Sainz jövője és az Alpine helyzete is szóba került a nap során. Erről és a nap érdekességeiről szokásos videós bejelentkezésében beszélt a YouTube-csatornánkon.
A videó megtekinthető az alábbi képre, vagy erre a linkre kattintva!
Jön az F1-es időmérő: íme a pénteki program
https://formula.hu/parc-ferme/37521
Ugyan még csak péntek van, de már F1-es időmérőt rendeznek a szokatlan hétvégi lebonyolítás miatt. Íme a mai autósport-menetrend:
Péntek
9:00-10:00 WEC, harmadik szabadedzés
11:15 Formula-3, első futam
13:30-14:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
14:00-15:08 WEC, időmérő (Eurosport 2)
15:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)
17:00-18:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
A teljes hétvégi program itt található!
Új pole-pozíciós az F2-ben és az F3-ban is
https://formula.hu/parc-ferme/37520
A szokatlan bahreini menetrendben a juniorkategóriák eseményei is korábbra kerültek, így már csütörtökön az első rajtkockákért folyt a harc a Formula-2-ben és a Formula-3-ban. A közel-keleti késő délutánban először az F3-as versenyzők küzdöttek meg a pole-pozícióért. Az időmérő egyes részein Max Esterson, Mari Boya és Leonardo Fornaroli is vezetett. Ebben a szakaszban Dino Beganovic elmaradt az olasztól 6 századmásodperccel, azonban a javításokat követően az edzés végére már az ő neve állt az élen 1:46:431-gyel. A PREMA-versenyző mögött Luke Browning és Gabriele Mini sorakozhat majd fel a rajtrácsra szombaton. A pénteki sprintet Laurens van Hoepen és Nikola Tsolov kezdheti majd meg az első sorból. Dino Beganovic a tavalyi szezonban nem tudott pole-t szerezni, így ez volt a Ferrari-akadémista első sikere időmérő edzésen.
Hasonló történt a száguldó cirkusz belépő kategóriájában is, ahol Kush Maini szerezte meg az első rajtkockát. Az indiai pilóta erősen is kezdte az időmérőt, az első köröket követően ő vezetett. Az idő elteltével élre állt Isack Hadjar, majd Zane Maloney is, azonban Maini újabb körén már nem tudtak javítani. Az Invicta Racing elégedetten zárhatta a napot, hiszen nemcsak a pole-t, hanem az egész első sort sikerült bezsebelniük. Mainit csapattársa, Gabriel Bortoleto követte az eredménylistán, mögötte az említett Hadjar-Maloney duóval. A pénteki sprintfutamot Taylor Barnard és Victor Martins kezdheti majd meg az első két pozícióból.
FRISSÍTÉS: Később az autóval kapcsolatos szabálytalanság miatt kizárták Mainit, így a pole-t az F2-ben most debütáló tavalyi F3-as bajnok, Bortoleto örökölte meg.
Jogi lépésekkel fenyeget a MotoGP-ből kirúgott csapat volt tulajdonosa
https://formula.hu/parc-ferme/37519
Tavaly a valenciai szezonzáró után robbant a bomba, miszerint a FIM, a Dorna és a csapatokat tömörítő IRTA megvonta 2024-re az indulási jogot a CryptoDATA RNF Racing csapatától a MotoGP-ben. A CryptoDATA 2023-ról nemcsak névadó szponzora lett Razlan Razali alakulatának, hanem többségi tulajdonosa is, az idény végén viszont a „részvételi megállapodásban foglaltak sorozatos megszegésére” hivatkozva kirakták őket a mezőnyből. A helyüket gyakorlatilag azonnal átvette a NASCAR-ból ismert Trackhouse Racing, amely így az RNF helyett lett az Aprilia új szatellit alakulata, megtartva a személyzet és a felszerelés nagy részét, valamint a Miguel Oliveira, Raul Fernandez versenyzőpárost is.
Bár a CryptoDATA vezére, Ovidiu Toma elsőre egy meglehetősen kemény hangvételű közleményben fenyegette a Dornát, utána úgy hírlett, hogy a felek rendezték a soraikat. A The Race szaklap viszont most úgy értesült, hogy ez mégsem történt meg, sőt a román kriptocég jogi eljárással fenyegeti a MotoGP kereskedelmi jogtulajdonosát. A The Race által látott dokumentum szerint a CryptoDATA azzal vádolja a Dornát, hogy nem tett eleget az anyagi kötelezettségeiknek, valamint „olyan cselekményeket hajtott végre, amelyek hatalommal való visszaélésnek és a versenyjog megsértésének minősülnek”. A vállalat szerint ez nemcsak anyagi veszteséggel, hanem a hírnevük aláásásával is járt számukra, és mindezt bizonyítékokkal alátámasztva fogják felhívni az illetékes versenyhatóságok figyelmét a történtekre. Az idézett portál kereste a Dornát is, de nem kommentálták a hírt.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Videó: szénné égett a Toyota egyik autója a tereprali-vb második futamán
https://formula.hu/parc-ferme/37518
Lucas Moraes az abszolút első helyért is harcban volt, ám nem sokkal a szerdai szakasz vége előtt lángra kapott a gyári Toyota Hilux, és gyakorlatilag szénné égett. A páros szerencsére sértetlenül ki tudott menekülni a kigyulladó autóból, de a versenyt értelemszerűen nem tudják folytatni.
A drámai szakasz összefoglalója ezen a linken olvasható, alább pedig mutatjuk a videót az égő autóról:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sprintszétlövés helyett sprintidőmérő, két parc fermé-időszak – véglegesek az F1-es sprintváltozások
https://formula.hu/parc-ferme/37517
Néhány hete az F1 Bizottság már elfogadta, szerdai ülésén pedig az FIA Motorsport Világtanácsa is rábólintott a sprinthétvégék lebonyolítását érintő változtatásokra. Ezek lényege, hogy változik az események sorrendje – méghozzá még a formátum fő kritikusának számító Max Verstappen szerint is logikus irányba –, így a pénteki egyetlen szabadedzést követi a sprint rajtrácsát meghatározó kvalifikáció, szombat dél körül rendezik magát a sprintversenyt, majd délután a szokott időpontban a „rendes” időmérőt, vasárnap pedig a nagydíjat.
Egy apró változtatás még, hogy a Formula-1 sportszabályzatában immár nem a tavaly használt sprintszétlövésként, hanem egyszerűen sprintidőmérőként hivatkoznak a péntek délutánra átkerülő rövidített kvalifikációra. Érdekesség, hogy anno a sprintek bevezetésekor, 2021-ben még magát a sprintversenyt nevezték sprintkvalifikációnak, hiszen akkor még annak az eredménye határozta meg a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét, így okozhat még azért némi kavarodást a mostani sprintidőmérő elnevezés, még ha szebben is hangzik, mint a szétlövés…
A sportszabályzatból az is kiderül, hogy bár eddig hivatalosan nem kommunikálták, valóban megnyitják majd a parc fermét a sprintfutam és az időmérő között, azaz a csapatok hozzányúlhatnak az autókhoz és a beállításokhoz a sprint után és a hagyományos kvalifikáció előtt. Ezzel gyakorlatilag két parc fermé-fázisra bontják a sprinthétvégéket: a sprintidőmérő kezdetétől a sprintig, valamint a szombati kvalifikáció indulásától a nagydíjig nem lehet hozzányúlni a versenygépekhez. A változtatást már előre üdvözölték az istállók és a versenyzők, hiszen eddig egyetlen szabadedzés alapján kellett megtalálniuk a megfelelő beállításokat, s ha azokkal félrement valaki, akkor ugrott az egész hétvégéje, míg ezentúl a sprint után még lesz lehetőség módosításokra.
Ricciardo imádná, ha dobogón végeznének
https://formula.hu/parc-ferme/37516
Daniel Ricciardo elhessegette azokat a feltételezéseket, miszerint az idei Visa Cash App RB a Red Bull tavalyi autójának a másolata lenne, mindenesetre rendkívül élvezné, ha sikerülne egy nagyobb előrelépést megtenniük 2024-ben.
„48 órán belül mindenre választ kapunk. Néhány ember azt gondolja, hogy mi leszünk az idei év Aston Martinja vagy a Pink Mercedes” – utalt Ricciardo a 2020-as Racing Pointra, mely nagyban hasonlított az egy évvel korábbi Mercedeshez.
„Meglepő lenne, de imádnám, ha képesek lennénk dobogós helyezésekért harcolni. Mindenesetre úgy gondolom, hogy az emberek reálisabban értékelik majd a helyzetet, ha meglátják, hogy milyen eredményekre vagyunk képesek.”
„Természetesen használunk néhány alkatrészt a Red Bulltól, de ezek megengedettek a szabályok alapján” – tette hozzá Ricciardo.
Így orvosolták a bahreini csatornafedélgondokat az F1-es szezonnyitóra
https://formula.hu/parc-ferme/37515
A múlt heti előszezoni teszten kétszer is meg kellett szakítani a csapatok munkáját, mert a 11-es kanyar felszakadt egy csatornafedél-darab. A második nap során jelentkezett problémát még hegesztéssel igyekeztek orvosolni, ám amikor másnap ugyancsak előállt a gond, már egyértelmű volt, hogy más megoldásra lesz szükség. A bahreini pálya illetékesei pedig léptek is: a helyszíni jelentések szerint az ominózus részen, valamint a 7-es kanyarnál is betonnal öntötték tele a csatornákat, amelyeket aztán a rázókő színeire festettek, ahogy az Albert Fabrega szakíró Twitterre feltöltött fotóin is látható:
Ya se han cubierto con cemento las zonas de drenaje de agua que se soltaron durante el test. No hay previsión de lluvia. #BahrainGP pic.twitter.com/ht0Yk10ieL
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 27, 2024
A RacingNews365.com és a The Race szaklapok szerint a pálya más pontjain emellett extra hegesztéssel igyekezték elejét venni a hasonló problémáknak. Amelyeket egyébként az új ground-effect autók szívóhatása mellett az is kiválthatott múlt héten, hogy a versenyzők szélesebben fordultak, jobban kihasználták a rázókövet a 11-es kanyar előtti szakaszon, mint korábban.
Itt a TCR World Tour hétfordulóssá kurtított 2024-es versenynaptára
https://formula.hu/parc-ferme/37514
Nemrég már beszámoltunk róla, hogy a TCR Australia közölte, hogy a szervezők szállítási és logisztikai problémák miatt – amelyeket a Vörös-tengernél kialakult helyzet váltott ki – kikerült a TCR Világsorozat idei menetrendjéből a két ausztrál forduló. A Motorsport Világtanács szerdai ülésén ratifikálták is ezt a lépést, így eldőlt, hogy az immár FIA-státuszt kapó World Tour 2024-ben csak hét fordulóból fog állni.
Viszont ezzel egyidejűleg a naptárral kapcsolatos utolsó kérdőjel is kiegyenesedett, hiszen eddig nem lehetett tudni, pontosan hol rendezik majd a júliusra kiírt brazíliai futamokat. Nos, a mai bejelentésből kiderült, hogy az F1-es nagydíjnak is otthont adó interlagosi pálya lett a befutó. További változás, hogy a kínai futamok szeptember közepi időpontról átkerültek október közepére, így időben közelebb került a ZhoZhou pályán rendezendő forduló a makaói fináléhoz. A TCR Világsorozat egyébként egy európai, egy afrikai, egy észak-amerikai, két dél-amerikai és két ázsiai állomást fog tartalmazni az előttünk álló szezonban.
A World Tour idei mezőnyével kapcsolatban amúgy mindezidáig annyi bejelentés történt hivatalosan, hogy az új GOAT Racing két Hondát fog indítani a bajnokságban.
A TCR Világsorozat 2024-es naptára:
Április 19-21. | Vallelunga, Olaszország |
Május 3-4. | Marrakesh, Marokkó |
Június 7-8. | Mid-Ohio, USA |
Július 20-21. | Interlagos, Brazília |
Augusztus 2-4. | El Pinar, Uruguay |
Október 19-20. | ZhuZhou, Kína |
November 14-17. | Makaó, Kína |
Sajtó: Horner úton az F1-es Bahreini Nagydíjra – de nem tudja, mi a döntés
https://formula.hu/parc-ferme/37513
Szerdán a médianappal megkezdődik a Formula-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj hétvégéje, de továbbra is a levegőben lógó a Christian Horner ellen zajló vizsgálat, amelyet „nem megfelelő viselkedés” miatt indított a Red Bull a csapatfőnök ellen egy külső szakértő bevonásával. Hétfőn mi is írtunk róla, hogy sajtóértesülések szerint napokon belül megszülethetett az ítélet Horner kapcsán, most viszont a Motorsport.com és a Sky Sports is úgy tudja, hogy mindettől függetlenül a lassan két évtizede az istállót vezető Horner úton van Szahírba. A Sky Sports riportere azt is hozzátette: mindez nem jelenti azt, hogy kedvező döntés születik a csapatvezető szempontjából, amelyet akár már szerda este, a sajtónap végén megismerhetünk, ugyanis tudomása szerint még maga Horner sem tudja, milyen ítélet született vele kapcsolatban.
Tippjátékunkban is indul az F1-es szezon, a pénteki időmérő kezdetéig tippelhettek a Bahreini Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/37512
Ebben a szezonban is folytatódik a Formula.hu Péter Loránd által fejlesztett F1-es tippjátéka: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hónapban nyerhettek, hiszen aki az adott hónapban a legtöbb pontot szerzi, az jutalomban részesül. Egy-két újítással is készültünk a szezonra, vannak új tippelési lehetőségek, és már látszanak is a kiszámolt szorzók.
Részletek a Formula.hu Tippjáték menüpontjában és a https://formula-tipper.com/login oldalon, és ne feledjétek: ahogy tavaly, úgy idén is az időmérő kezdetéig adhatjátok le a tippjeiteket, ami most magyar idő szerint péntek délután 17:00.
Játékra fel!
Mikor kezdődik az F1-es Bahreini Nagydíj?
https://formula.hu/parc-ferme/37511
A mai sajtónappal megkezdődik az F1-es szezonnyitó hétvégéje, így érdemes ismét áttekinteni, hogy mikor is kezdődnek az egyes események, hiszen ahogy arról többször írtunk már, ezúttal szombatin rendezik a versenyt, és nem vasárnap.
Íme az F1-es menetrend:
Csütörtök
12:30-13:30 Első szabadedzés
16:00-17:00 Második szabadedzés
Péntek
13:30-14:30 Harmadik szabadedzés
17:00-18:00 Időmérő
Szombat
16:00 Futam
Hogy mi várható a hétvégétől, azt ebben a rövid videónkban foglaltuk össze:
Videó: Verstappen a világ leggyorsabb drónja ellen
https://formula.hu/parc-ferme/37510
Remek videót tett közzé a Red Bull, melyben a világ leggyorsabb drónja veszi fel a versenyt Max Verstappen 2024-es versenyautója ellen.
A Dutch Racing Gods által megalkotott drón egy igazán különleges találmány, hiszen nincs a világon még egy olyan drón, amelyik hasonló sebességre lenne képes, emellett pedig videófelvételt is készít – rendkívül jó minőségben.
A drón végsebessége 350 km/h, gyorsulása pedig jobb, mint egy F1-es autóé: mindössze négy másodperc alatt képes 300 km/h-s sebesség elérésére.
Minden eddiginél korábban megjelenik az F1 24-es videojáték – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37509
Az EA Sports az új Formula-1-es szezon előestéjén bejelentette, hogy minden eddiginél korábban, már május 31-én érkezik majd a 2024-es hivatalos Formula-1-es videojáték, az F1 24. Túl sok részletet egyelőre nem árultak el róla, csupán annyit, hogy átalakították és kijavították benne a karriermódot. Egy rövid kedvcsináló viszont már érkezett is a játékhoz:
Nem fogja az Alpine F1-es autóját tesztelni Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/37508
Kettős szerepköre van 2024-ben Mick Schumachernek: miközben tavalyhoz hasonlóan maradt a Mercedes Formula-1-es teszt- és tartalékpilótája, eközben az Alpine leszerződtette az endurance-világbajnoki alakulatába is. A WEC-ben jelenleg a szezon előtti tesztet teljesítő, a hétvégén pedig a katari évadnyitón be is mutatkozó német többször is elmondta, hogy nem titkolt célja visszajutni az F1-be – az Alpine autóját viszont biztosan nem vezetheti majd idén:
„Nem, nem tehetjük. Nem tervezünk ilyesmit, mivel Jack Doohan személyében van saját tartalékversenyzőnk, Mick pedig a Mercedes tartalékosa. A Mickkel kötött szerződésünk kizárólag az endurance-ra vonatkozik” – húzta alá Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke. Famin egyébként a 2025-ös versenyzői felállást illetően megjegyezte: elégedettek a jelenlegi Esteban Ocon, Pierre Gasly párossal, de hozzátette, hogy sok opciójuk lehet és mindenre fel kell készülniük a várhatóan őrültnek ígérkező átigazolási piacon.
Megtartotta egyik fontos partnerét az F1
https://formula.hu/parc-ferme/37507
Az F1 bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a német DHL-lel, és továbbra is ez a cég lesz a sportág kiemelt logisztikai partnere. A DHL már több mint húsz éve dolgozik együtt az F1-gyel, és fontos szerepet játszik a sportág 2030-ra kitűzött karbonsemlegességi törekvéseiben is. A szerződéshosszabbítás időtartamát nem jelentették be, csak hogy egy új hosszútávú megállapodást írtak alá egymással.
„Lauda megakadályozta volna Hamilton átigazolását a Ferrarihoz”
https://formula.hu/parc-ferme/37506
Február első napján derült ki, hogy Lewis Hamilton aktiválta a kilépési záradékát a Mercedesszel kötött szerződésében, így a szezon végén elhagyja eddigi legnagyobb sikerei helyszínét, s jövőre már a Ferrari pilótája lesz az F1-ben. Gerhard Berger korábbi Formula-1-es versenyző és csapatvezető azonban úgy véli, ha a Mercedesnél annak idején ügyvezetői jogkör nélküli elnöki pozíciót betöltő legenda, Niki Lauda máig élne, az osztrák meggátolta volna az évtized szenzációját:
„Niki mindent megtett volna azért, hogy biztosra menjen, hogy Lewis Hamilton nem igazol át a Ferrarihoz. Ez megijesztette volna, és meg is akadályozta volna” – vélekedett Berger az AutoBild hasábjain. Lauda egyébként annak idején kulcsszerepet játszott abban is, hogy Hamiltont sikerült 2013-ra átcsábítani a Mercedeshez a McLarentől.
fotó: DPPI