DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Antonelli: Legközelebb kétszer meggondolom

A legjobb esélyének érezte Leclerc megelőzésére, ezért próbált rá a végül ütközéssel végződő manőverére a Mercedes újonca az F1-es Holland Nagydíjon.

Sajnálja a Charles Leclerc-rel történt ütközését Andrea Kimi Antonelli, aki ígéri: legközelebb csak akkor vág bele ilyen manőverbe, ha biztos a sikeres kivitelezésben, de ott és akkor úgy érezte, az lehet a legjobb esélye a monacói megelőzésére.

A vasárnapi F1-es Holland Nagydíj hajrájára fordultunk rá, amikor Antonellit friss gumikért hívta a bokszba a Mercedes, majd erre reagálva a Ferrari is lépett Leclerc-rel a következő körben. Az olasz a plusz egy kör miatt felért a monacóira, a döntött 3-as kanyarban pedig az alsó íven próbálkozott bevetődéssel, de ennek végül összeérés lett a vége, riválisa pedig a falnak csapódva ki is esett.

DPPI_00125018_1663_resize



Antonelli folytatni tudta a futamot, de a megmozdulásáért tíz másodperces időbüntetést, amelyet még tetéztek további öttel bokszutcai sebesség-túllépésért, így a 19 éves pilóta végül a pontszerzőzónából is kicsúszott. Az olasz természetesen sajnálta a történteket, de úgy érezte, próbálkoznia kell:

„Rápróbáltam, mert nagyon nehéz előzni. Minél több kört teszel meg a turbulens levegőben, annál jobban ártasz a gumidnak és a tempódnak. Megpróbáltam, de végül kicsit túl sok lett.”

„Újra fogom majd nézni. Egy ponton próbáltam elengedni, de már nem volt elegendő. Természetesen sajnálom őt. Legközelebb talán kétszer meggondolom, mielőtt megpróbálom a manővert – hacsak nem vagyok száz százalékig biztos benne, hogy sikerülni fog.”

f1-antonelli-mercedes-zandvoort

„Kár érte, mert a tempó jó volt, zárkóztunk vissza az elejéhez. Tudtam, hogy valószínűleg az a legjobb esélyem, meg kellett próbálnom a manővert, mert nagyon közel kerültem hozzá, és hideg volt még az abroncsa. Próbáltam, de kicsit sok lett. Mikor láttam, hogy elém fog visszatérni, próbáltam elengedni, de ez nem volt elég.”

„A sebességtúllépés kapcsán biztosra kell mennem, hogy újra ne kövessem el” – tette hozzá Antonelli. „Nem tudom pontosan, mikor követtem el, de gondolom, valószínűleg az első kiállásnál.”

„Aztán szerintem a kései biztonsági autó is balszerencsés volt, mert majdnem megvolt a tíz másodperces előnyöm a mögöttem haladóhoz képest, így szerintem elérhető lett volna hatodik-hetedik helyen végezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: