Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Két szerződéshosszabbítást is bejelentett hétfő reggel a Honda a MotoGP-ben: Luca Marini a gyári csapatnál marad további egy évig, míg Johann Zarco egyenesen két évre újította meg a kontraktusát a szatellit gárdánál, az LCR-nél.

Joan Mir helye eddig is fix volt a japán gyártónál, hiszen a 2020-as világbajnok szerződése eleve 2026-ig szólt. A csapattárs Marini ülését viszont egy ideig fenyegethette az a tény, hogy Jorge Martin szakítani akart az Apriliával, s a Honda tűnt a fő opciójának. Ám miután Martin kijelentette, hogy mégis marad a jelenlegi helyén, az olasz jövője is biztossá vált.
Az egyéves hosszabbítással egyébként összhangba kerül a mezőny túlnyomó többségével, akiknek egyaránt 2026 végén jár le az aktuális megállapodásuk, egyúttal arra is lehet ebből következtetni, hogy 2027-re újra megpróbálhatja megszerezni Martint a Honda.
Zarco hondás maradása sem volt kérdés azok után, hogy különösen az évad első felében ő nyújtotta a legkiemelkedőbb teljesítményt a márka motorosai közül, még a Le Mans-i szenzációs győzelmén túl is.

Az csak egy rövid időre röppent fel, hogy esetleg a gyári alakulathoz léptetik elő, ám mivel az LCR-nél is abszolút gyári támogatást és technikát kap, a szatellit istállónál is azonos feltételekkel versenyezhet, mint Mir és Marini. Ráadásul a francia szerződése 2027 végéig szól, azaz ő biztosan Hondán vág majd neki a MotoGP új, 850 köbcentis érájának is (nem mellesleg ezzel ő lett az első, akinek megállapodása van a 2027-es idényre).
Az utolsó Honda-ülés is elkelhetett
A Honda-armadán belül már csak az LCR második motorja kiadó 2026-ra, de sajtóhírek szerint az is megtalálhatta már új birtokosát a Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira személyében. Moreirát az elmúlt hetekben a Pramac Yamahával és az LCR Hondával is szóba hozták, ám úgy hírlik, végül utóbbira esett a választása (és ezzel a Pramacnál pedig várhatóan maradhat Jack Miller Toprak Razgatlioglu mellett).
A brazil várható leigazolása azt is jelenti, hogy Somkiat Chantra egyetlen, meglehetősen gyenge teljesítményeket hozó szezon után elveszítheti a helyét a MotoGP-ben, s a második Idemitsu-támogatott LCR Honda sem lesz már feltétlenül japán/ázsiai versenyzőknek dedikálva.