DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 27. vasárnap

„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt

Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?

„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:

„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”

f1-horner-verstappen-redbull

A Mercedes aerodinamikai főnökét is elhalászta az Aston Martin

Folytatódik az építkezés az Aston Martin Formula-1-es alakulatánál: újabb neves szakember érkezik hozzájuk a közeljövőben. Ezúttal Eric Blandin, a Mercedes aerodinamikai vezetője csatlakozik majd Lawrence Stroll gárdájához: a csapat szóvivője a RaceFans.net szaklapnak megerősítette ezt a tényt, de azt még nem tudták megmondani, pontosan mikor áll munkába jövőre a szakember. Blandin korábban a Red Bullnál és a Ferrarinál is dolgozott, mielőtt a Mercedeshez igazolt, ahol 2017 óta töltötte be a vezető aerodinamikai főnök szerepkörét.

Nem ő az első szakember, akire kivetette hálóját az Aston Martin: arról, hogyan építi a csapatot idősebb Stroll, az Autósport és Formula Magazin számában is írtunk korábban.

aston-martin-f1-2021-dppi

Jön a MotoGP-be is a fenntartható üzemanyag

A kétkerekű motorsportok csúcskategóriáját is utolérte az utóbbi évek trendje: a MotoGP bejelentette, hogy a közeljövőben teljesen átállnak a fenntartható üzemanyagok használatára. A közleményben megfogalmazott konkrét célok szerint 2024-re szeretnék elérni, hogy az üzemanyagok 40 százalékban készüljenek nem fosszilis eredetű anyagokból, s 2027-re legyen százszázalékos ez az érték. A MotoGP-ben minden gyártó a saját üzemanyagbeszállító gyártójával együtt dolgozik ezen, míg a Moto2-ben és a Moto3-ban továbbra is egyenbeszállító látja el üzemanyaggal a csapatokat.

motogp-start-2021-dppi

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Tűzijáték, csaták, defektek – a legjobb katari onboard felvételek

Megérkezett a szokásos válogatás a legutóbbi F1-es versenyhétvége legjobb fedélzeti kamerás felvételeiből, amelyben többször is feltűnik Sergio Perez, valamint a rajtot is megnézhetjük több szemszögből – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

katar-onboard-video

Bejelentést tett az Alfa Romeo: 2022-ben is folytatódik a lengyel-svájci barátság

Igazi nemzetközi csapat az Alfa Romeo Racing: az olasz autógyártó F1-es istállója valójában a svájci székhelyű Sauber, az együttműködés főtámogatója pedig egy lengyel olajvállalat, a PKN Orlen, amely 2019-ben csatlakozott a fedélzetre.

Az Alfa mai bejelentése értelmében az együttműködést meghosszabbították, így az Orlen a csapat névadó szponzora marad a harmadik évben is. A hírt a lengyel cég közösségi médiás oldalán Robert Kubica jelentette be, aki – a csapat által kiküldött sajtóközlemény alapján –marad az istálló tartalékpilótája 2022-ben is az új versenyzői páros, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou mellett az állandóságot képviselve.

Újra összeáll a Vettel–Schumacher páros a Bajnokok Tornáján

Újabb sztárindulók részvételét jelentették be a február 4-6-án, Svédországban megrendezendő Race of Champions szervezői: Sebastian Vettel és Mick Schumacher alkotja majd a németek csapatát a Nemzetek Kupájában, de persze külön-külön az egyéni versenyben is rajthoz állnak. Nem először alkot majd egy párost a két Formula-1-es pilóta: a legutóbbi, 2019-es kiírás során egészen a döntőig jutottak a nemzetek versenyében. Vettel korábban Mick apjával, a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacherrel pedig zsinórban hatszor meg is nyerte a Bajnokok Tornáját párosban 2007 és 2012 között.

A négyszeres világbajnok és a Haasnál újoncévét teljesítő pilóták indulásával biztossá vált, hogy legalább három aktív F1-es pilóta lesz a résztvevők között, hiszen Valtteri Bottas szereplését már korábban bejelentették a havas-jeges pályán rendezendő eseményen.

vettel-schumacher-roc-1

Tovább folytatódik Carlos Sainz kiváló sorozata

A spanyol versenyző első szezonját teljesíti a Ferrarinál, ami eddig a lehetőségekhez képest kifejezetten sikeresnek mondható. Sainz a Stájer Nagydíj óta folyamatosan a legjobb tíz között zárt, ráadásul a Hungaroringen és Szocsiban is a dobogóra állhatott, a Katari Nagydíjon elért hetedik helye pedig a 13. pontszerző helye volt zsinórban. A Ferrari jelenleg a konstruktőri pontverseny harmadik pozíciójában található, amihez a 27 esztendős versenyző eredményei is jelentősen hozzájárultak.

Hamilton hétvégéje a 102-es számról szólt Katarban

A hétszeres világbajnok számára kiválóan alakult a Katari Nagydíj versenyhétvégéje, miután szombaton jelentős előnnyel szerezte meg az első rajtkockát, egy nappal később pedig a futamon is nyerni tudott, így tovább csökkentette a hátrányát Max Verstappennel szemben. A Mercedes a Twitteren egy elég érdekes statisztikai adatot osztott meg ezzel kapcsolatban, Lewis Hamilton ugyanis vasárnap óta ugyanannyi futamgyőzelemmel és pole-pozícióval rendelkezik, egészen pontosan 102-vel.

Matematikailag még világbajnok is lehet a szezonzárón Szabó Krisztián

A Ralikrossz-vb idénye a november 27-28-i hétvégén dupla fordulóval zárul a Nürburgringen, azaz 60 pont szerezhető, ami azt jelenti, hogy a pontverseny ötödik helyén tartózkodó – az éllovas Timmy Hansenhez képest 51 ponttal lemaradó – Szabó Krisztián is lehet még világbajnok!

Az esély azonban elméleti, a ralikrossz sajátos pontrendszere révén Szabónak csodára – egyszerre négy riválisnak pedig katasztrófára – lenne hozzá szüksége. A versenyző is realista, ezért célja a hétvégére a spái harmadik helyezés, Magyarország első WRX-dobogója után legalább egy újabb top 3-as eredményt elérni, valamint kiváló sorozatát folytatva döntőbe jutni a szezon összes versenyén.

Gyakorlati esélye két versenyzőnek van a 2021-es vb-címre: az éllovas Timmy Hansennek, valamint a 17 ponttal lemaradó címvédő Johan Kristofferssonnak. A peugeot-s svéd második, audis honfitársa negyedik világbajnoki titulusát érné el a sikerrel. Kevin Hansen hátránya is csupán 19 pont, de ő várhatóan bátyja sikeréhez fog asszisztálni. A negyedik esélyes, Niclas Grönholm – Szabó csapattársa a GRX-nél – lemaradása 29 egység.

 

MiniDrivers: Verstappen sötét segítséghez folyamodik

Elkészült a Katari Nagydíj viccekben ezúttal sem szegény összefoglalója a MiniDriverstől. Lássuk, hogyan úszta meg a defektet és ezáltal állhatott fel a pódiumra 2014 után először Fernando Alonso, hogyan jártak pórul a többiek, és miféle fondorlatos úton próbálja megállítani Hamiltont Verstappen, hogy övé lehessen a világbajnoki cím év végén.

Óriási „mi lett volna, ha” maradna, ha így érne véget Marquez karrierje

A Formula Motocast legfrissebb adásában beszéltünk Marc Marquez újabb sérüléséről, amelynek köszönhetően kettős látás miatt kénytelen volt kihagyni az idei utolsó két futamot és a jerezi tesztet: szót ejtettünk arról, mi várhat rá, de azt is megemlítettük, hogy a Honda kommunikációja sem az igazi az ügyben. A vonatkozó részt 15:44-től hallgathatjátok:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Mercedes állítja, az a szárny sziklaszilárd, a Red Bull valótlant állít

A Red Bull továbbra is folyamatosan arra utal a médiában és az FIA előtt is, hogy a Mercedes hátsó szárnya szabálytalan, hajlékony és a rivális csal - erre bizonyíték viszont továbbra sincs, a Mercedes eszköze minden mérésen átment. Dr. Helmut Marko már azt is megpendítette, hogy a csillagosok egészen biztosan azért lassultak az egyenesben, mert levették ezt a trükköt az autójukról - a címvédő istálló viszont előbb hivatalosan kommunikálta, hogy egyszerűen most a gyengébb motorjuk volt Lewis Hamilton autójában Interlagoshoz képest, majd most az Auto Motor und Sportnak megerősítették: dehogy vették le azt a szárnyat.

"Ez nem igaz, a szárnyat nem cseréltük, nem változtattunk rajta. Ez a szárny sziklaszilárd volt amúgy is, átment a teszteken. Rá lehet tenni száz kilomgramm súlyt, szóval a Red Bull legközelebb talán 105-öt kér majd" - olvasható a lap cikkében, amelyet egy névtelenséget kérő Mercedes-forrástól idéztek. 

00121042_385

fotó: dppi

Verstappen a 47. versenyző, aki matematikailag bebiztosíthatja a vb-címét egy futamon

Halovány az esély rá, de Max Verstappen nyolcpontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben azt jelenti, hogy úgy utazik a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra a holland pilóta, hogy akár már ott bebiztosíthatja a világbajnoki címét. Mint arra a RaceFans.net szaklap statisztikai összeállítása is rámutat, ezzel a Red Bull-os lett a 47. versenyző a száguldó cirkusz történetében, akinek matematikai esélye van arra egy futamon, hogy világbajnok legyen.

Az eddigi 46 pilóta közül 33-an lettek világbajnokok, 13-an viszont soha nem nyertek címet az F1-ben. A legutóbbi ilyen versenyző épp egy másik Red Bull-os, Mark Webber volt, aki 2010-ben Abu Dhabiban érhetett volna fel a csúcsra (értelemszerűen a szezonzárón eldőlő küzdelmek esetén az összes addig állva maradt pilótának volt matematikai sansza, így felkerült a listára). Érdekesség, hogy még két pilóta mondhatta volna ezt el magáról, de a sors megakadályozta őket abban, hogy rajthoz álljanak egy olyan versenyen, ahol matematikailag bebiztosíthatták volna az összetett elsőségüket: Didier Pironi 1982-ben sérülés miatt hagyta ki az utolsó két futamot, Wolfgang von Trips pedig halálos balesetet szenvedett az utolsó előtti 1961-es nagydíjon.

verstappen-katar-dppi-2021

Már megrendelhetők 2022-es F1-es és MotoGP-s falinaptáraink!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a szezon tervezett menetrendjét is feltüntettük. Ezúttal azonban nem álltunk meg ennyinél: idén az F1-es mellett immár MotoGP-s naptárat is kínálunk olvasóink számára, ugyanolyan paraméterekkel.

A naptárak egyenként 2990 forintba kerülnek, ha viszont valaki mindkettőre igényt tart, akkor párban 4990 forintért megvásárolhatja őket – részletek webshopunkban, ezen a linken!

falinaptar-egyutt

Elkészült a Gokart-ob 2022-es versenynaptára

Miután az elmúlt években a koronavírus-pandémia miatt leginkább Kecskemétre korlátozódott az Országos Bajnokság lebonyolítása - idén egyszer látogatott el a határon túlra, Bruckba a mezőny -, most kiderült, hogy végre sokkal színesebb versenynaptárnak örülhetnek a gokartosok. A szezon az április 8-10-i hétvégén veszi kezdetét Kecskeméten és Bruck mellett - ahol több vonalvezetést is kipróbálhatnak majd - az újonnan épített hajdúhadházi pályára is ellátogatnak kétszer a gokartosok. A szezon október 9-én, az ausztriai Bruckban ér véget.

Már a bokszban is egymást szívatja a Mercedes és a Red Bull?

A pályán és azon kívül is ádáz csata zajlik idén a világbajnoki címekért a Formula-1-ben, de egy Reddit-felhasználó újabb területet szúrt ki a Katari Nagydíjon, ahol megint a háború a Mercedes és a Red Bull között. A felvételek tanúsága szerint ugyanis egyik élcsapat – amelyek egymás mellett foglalnak helyet a bokszutcában – sem húzta félre a lelógó pneumatikus vezetékeket a saját bokszkiállási helyüknél, így szűkítve a teret, amelyen a rivális alakulat autója elhaladhat a maga kerékcseréje során.

A csapatok rendszerint meg szokták ezt tenni, de a jelek szerint a Mercedesnél és a Red Bullnál a vb-csata hevében felhagytak ezzel a szokással. Állítólag a címvédő alakulat már Brazíliában is trükközött ezzel – sőt, egyesek szerint már akkor ehhez folyamodtak, amikor néhány éve a Ferrari ellen harcoltak –, s most Katarban a Red Bull hasonló lépéssel válaszolt. Az árulkodó képek, összehasonlítva például a McLaren gyakorlatával, IDE KATTINTVA nézhetők meg.

boksz-rb-merci-katar-1

Ennyire más volt a világ Alonso 2014-es dobogójakor

Fernando Alonso a vasárnapi Katari Nagydíjon hét év böjt után térhetett vissza a pódiumra. Ez az idő egy örökkévalóságnak tűnt számára, az F1 pedig egy infografikán igyekezett érzékeltetni, valóban mennyire rég is volt az a 2014-es Magyar Nagydíj. Akkor például a most nyolcadik vb-címéért küzdő Lewis Hamilton még csak egyszeres bajnok volt, a Mercedes pedig nullaszoros, és abban az évben hódított az Ice Bucket Challenge is.

Alonso gyermeki öröme sokszorosan, és egyéb érzelmes eszmecserék – így szólt a rádió Katarban

A katari versenyhétvége is tartogatott emlékezetes rádióbeszélgetéseket, kezdve Sebastian Vettellel, akinek megint elszabadult valami az autójában, egészen a dühösből ujjongóba átforduló Strollig. Hallgasátok!

A videó a képre kattintva indul.

Közös statisztikában dönthet rekordot Hamilton és Verstappen - előbbi nagyon örülne neki

A hétvége egyik érdekes statisztikája: Lewis Hamilton és Max Verstappen már a 19. alkalommal fejezett be egy F1-es nagydíjat ebben a sorrendben, vagyis hogy Hamilton az első és Verstappen a második. Ennél csak két páros produkált több 1-2-t egy bizonyos sorrendben: Hamilton és Nico Rosberg, valamint Michael Schumacher és Rubens Barrichello is kereken 20 1-2-t könyvelhetett el. Ha Hamilton és Verstappen adata 21-re emelkedik idén és átveszik a vezetést a vonatkozó listán, akkor Hamilton lesz a világbajnok. Plusz adalék: Verstappen már sorozatban hatodszor végzett egy futam első vagy második helyen és 2021-ben soha, egyszer sem lett harmadik - pedig 16. alkalommal volt ott a dobogón.

image_1

fotó: formula1.com

Prost számára most Alonso a mezőny legjobbja

Alain Prost, az Alpine különleges főtanácsadója korábban bevallotta, hogy szkeptikus volt Fernando Alonso leigazolásával kapcsolatban - a spanyol személyisége, motivációja, nyugdíjból való visszatérése kérdéses volt számára. Az idény során aztán számára már bizonyított Alonso, a katari dobogó után pedig nagyon dicsérte pilótáját a korábbi négyszeres világbajnok:

"Számomra ő a mezőny legjobb pilótája. Egészen hihetetlen versenyt produkált, ahogy az is hihetetlen, ahogy érzi a gumikat, amilyen visszajelzéseket ad az autóról és hogy mikkel szolgál a mérnökök számára. Fernando mindig azt mondta, hogy megváltozott és azt kell mondanom, hogy igaza van. Teljességgel a csapatot szolgálja" - mondta Prost az Auto Motor und Sportnak.

00121042_361

fotó: dppi

Aston Martin Vantage-t hajtott meg Silverstone-ban Sebastian Vettel

Egész pontosan az F1 Edition volánja mögé ülhetett be a brit márka négyszeres világbajnok F1-es pilótája, aki szemmel láthatóan élvezte a kalandot: