„Roppant veszélyes lehet” – aggódnak a jósolt széllökések miatt az F1-es pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/38324
Az előrejelzések szerint nem lesz túl kedvező az időjárás a Formula-1-es Holland Nagydíj első két napján, ugyanis míg a futam szinte biztosan száraz pályán fog zajlani, péntekre és szombatra is várható eső Zandvoortba. Ám ami ennél is nagyobb problémát jelenthet, hogy komoly szeleket is jósolnak, egyes széllökések akár a 70-80 km/h-t is elérhetik. Márpedig a pilóták szerint ez akár veszélyessé is teheti a körülményeket:
„Sokkal trükkösebb, mint az emberek gondolnák” – felelte Lando Norris a RacingNews365.com portál azon kérdésére, hogy mennyire nehéz vezetni az F1-es autókat erős szélben. „Már a 20-25 km/h is sok. Még a szélcsendről 10 km/h-ra váltásnál is érzed a különbséget. Amikor konstansan 25 km/h, akkor is nagy a különbség. De itt lehet, hogy 40-50-60-70-80 km/h-s szél lesz, még sosem tapasztaltam ilyesmit. Nyilván ez roppant veszélyes lehet, mert ha egy bizonyos tempóval mész be a kanyarba, mint a 7-es, és közben 60-80 km/h-s széllökés ér, az megváltoztatja az autó viselkedését. Semmit sem tehetsz olyankor versenyzőként, a sóderágyban vagy a falban fogsz kikötni.”
Charles Leclerc szerint ha bejönnek az előrejelzések, nem sok akciót láthatunk majd a pénteki szabadedzéseken: „Nem hiszem, hogy bármelyik autót olyan szélviszonyokra tervezték volna, mint amiket jósolnak. Azt hiszem, 80 km/h-t is mondanak. Szerintem nem sok autót fogunk látni a pályán, ha ez lesz a helyzet. Azt hiszem, szombatra és vasárnapra csillapodni fog, de még úgy is roppant erős szelek lesznek” – vélekedett a ferraris. Guanyu Zhou viszont abba a táborba tartozott, aki úgy nyilatkozott, hogy szerinte nem lesznek vezethetetlenek a körülmények, csak valamelyest kiszámíthatatlanabbá válhat az autók viselkedése a szélben.
A Colapinto-hatás: már jött is egy nagy argentin szponzor a Williamshez
https://formula.hu/parc-ferme/38358
A Williams F1-es csapata az Olasz Nagydíj első két szabadedzése között jelentette be, hogy megállapodást kötött az argentin Mercado Libre nevű céggel, amely így a grove-iakon keresztül száll be a száguldó cirkuszba.
A Latin-Amerikában több mint 100 millió felhasználóval rendelkező vállalat érkezése aligha véletlen: a héten jelentették be, hogy Franco Colapinto révén argentin versenyző kap lehetőséget a Williamsnél a szezonból hátralévő kilenc versenyhétvégén.
Emellett tegnap egy másik, kisebb argentin céggel, a Globanttal is megállapodott a Williams, a csapat tehát Colapinto szerződtetésével azonnal megjelent az argentin piacon.
MotoGP: Marquezé a péntek Aragonban, a Balaton Park bekerülhet a 2025-ös naptárba?
https://formula.hu/parc-ferme/38357
Két edzéssel vette kezdetét pénteken a MotoGP aragóniai fordulója. A nap egyértelműen Marc Marquezről szólt, aki mindkét alkalommal behúzta az első helyet, a tétre menő délutáni tréningen ráadásul 1:45,801-es új pályarekordot is felállított. A Gresini Ducati Aragonban rendre erős spanyolja mögött az Aprilia duója következett Aleix Espargaróval és Maverick Vinalesszel.
A két vb-aspiráns közül az ötpontos hátrányban lévő Jorge Martin a negyedik, az éllovas Francesco Bagnaia a hatodik időt futotta. Közéjük Alex Marquez fért be, míg a top 10-es és ezáltal a holnapi Q2-es mezőnyt Franco Morbidelli mellett és a két Trackhouse Aprilia mellett meglepetésre az LCR Hondát erősítő Johann Zarco tette teljessé. Q1-es szereplésre kényszerül viszont az összes KTM, valamint Enea Bastianini a gyári Ducatival.
A nap magyar szempontból lényeges fejleménye, hogy a Balaton Park Circuit és a Magyar Nagydíj bekerülhet jövőre a MotoGP versenynaptárába. A lap úgy tudja, a jövő hónapban jelenthetik be a helyi hatóságok és a Dorna mindezt. A Balaton Park már idén is tartalékhelyszín volt, de a törlések ellenére sem került be a menetrendbe, a Superbike-vb ottani fordulóját pedig le kellett fújni, mivel a szükséges munkálatokkal/átalakításokkal nem készültek el időre – további részletek és hírek a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'45.801 | |
2. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'46.073 | 0.272 |
3. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'46.117 | 0.316 |
4. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'46.379 | 0.578 |
5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'46.406 | 0.605 |
6. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'46.591 | 0.790 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'46.705 | 0.904 |
8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'46.732 | 0.931 |
9. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'46.840 | 1.039 |
10. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'46.855 | 1.054 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'46.884 | 1.083 |
12. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'46.932 | 1.131 |
13. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'46.946 | 1.145 |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'47.029 | 1.228 |
15. | Enea Bastianini | Ducati | 1'47.031 | 1.230 |
16. | Jack Miller | KTM | 1'47.269 | 1.468 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'47.280 | 1.479 |
18. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'47.302 | 1.501 |
19. | Alex Rins | Yamaha | 1'47.400 | 1.599 |
20. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'47.401 | 1.600 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'47.664 | 1.863 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'48.441 | 2.640 |
„Szerencse is kellhet hozzá” – Hamilton Norris vb-esélyéről
https://formula.hu/parc-ferme/38356
Lando Norris domináns hollandiai győzelme óta nagy kérdés a Formula-1-es berkekben, hogy vajon lehet-e még esélye a McLaren britjének ledolgoznia a Max Verstappennel szembeni 70 pontos hátrányát és harcba szállni a vb-címért. Maga Norris úgy fogalmazott Zandvoort után, hogy „ostobaság” jelenleg a végső sikerre gondolnia, viszont Verstappen pedig arról beszélt már Monzában a csütörtöki sajtónapon, hogy természetesen szeretne nyerni, de jelenleg az autó teljesítménye miatt „nem a saját kezében van” a címvédés sorsa.
Az eszmecserébe pedig az F1-es Olasz Nagydíj sajtótájékoztatóján a mezőny legeredményesebb pilótáját, Lewis Hamiltont is bevonták: „Még sok pont szerezhető, szóval szerintem határozottan nem lehetetlen. Maxnak talán már csak második helyen kell végeznie minden futamon, míg neki minden egyes versenyt meg kellene nyernie, és még lehet, hogy az sem lenne elég. Szóval akkor némi szerencsére is szükség lenne hozzá, úgy gondolom” – vélekedett Hamilton, aki viszont a McLaren konstruktőri diadaláért kifejezetten szorít, amelyre szerinte reális esély van: „Nagyon-nagyon izgalmas ez, hiszen nyilván ott voltam, amikor utoljára megnyertük a konstruktőrit. Nyilván elvették tőlünk, de az éves teljesítmény alapján mi nyertük” – utalt akkori csapatának kizárására a 2007-es kémbotrány kapcsán.
Újra a padlólemezekkel kísérletezik a monzai F1-es edzésen a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/38355
Még a nyári szünetet megelőző Formula-1-es Belga Nagydíjon vetett be egy új padlólemezt a Mercedes, amelyet azonban Spában a kétséges pénteki eredmények után mégsem használtak. Zandvoortban viszont újra felkerült a W15-ösre a fejlesztés, a Holland Nagydíjon pedig csak negyedik erőként zárt a csapat, amely előtte négyből három versenyt megnyert – közte a belgiumit is. James Allison, a Mercedes F1-es technikai igazgatója elismerte: egyelőre nem tudják, hogy problémás-e az újításuk, mivel a várt leszorítóerőt ki tudják mutatni mérésekkel, de elképzelhetőnek tartják, hogy megbontotta az autó egyensúlyát.
Mindenesetre a Mercedes a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – amelyen Andrea Kimi Antonelli debütál majd George Russell autójában – összehasonlító teszteket igyekszik majd végezni a régi és az új specifikációval, hogy megállapítsák, hogy a padlólemez tehetett-e a hollandiai küszködésről.
Russellnek egyébként meggyőződése, hogy nem vagy legalábbis nem teljesen: szerinte ha egy gyenge hétvége egybeesik egy fejlesztés bevetésével, akkor az emberek könnyen arra mutogatnak, pedig valójában amúgy is ingadozhat egy alakulat teljesítménye. „Biztos vagyok benne, hogy a padlólemez a várakozásoknak megfelelően működik, és szerintem a zandvoorti problémáink nem annak voltak betudhatók. De most újabb lehetőségünk van ezt felmérni, és talán valami másra jutunk Monza után” – mondta el az Autosport által idézett brit.
Közleményben reagált a dolgozók tervezett tiltakozására az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/38354
Mint arról korábban beszámoltunk, tüntetést szerveznek a Formula-1-es Olasz Nagydíj hétvégéjére az Alpine felháborodott alkalmazottai: a franciaországi központban a motorprojekten dolgozó Renault-alkalmazottak nehezen veszik ugyanis tudomásul, hogy a cégvezetés azt tervezi, hogy bezárja az F1-es motorprogramot. Az Alpine a RacingNews365.com szaklapnak eljuttatott közleményben reagált minderre, hangsúlyozva, hogy folytatják az érintettekkel a párbeszédet, és még nincs végleges döntés a fentiekről:
„Tudomásunk van róla, hogy néhány tevékenységet szerveznek erre a hétvégére a Viryben dolgozók. A kommunikációjuk alapján úgy tudjuk, ezek békés tiltakozások lesznek, és nem fogják érinteni a csapat működését. Az átalakítási projekt kiértékelése még folyamatban van, és egyelőre még nem hozott döntést az Alpine vezetősége. A párbeszéd, amely már akkor megkezdődött, amikor a projektet prezentáltuk a Viryben dolgozók képviselőinek, fontos az Alpine vezetősége számára, és a következő hetekben folytatódni is fognak.”
Az F3-as bajnokesélyről mond le Colapinto üléséért az argentin utódja
https://formula.hu/parc-ferme/38353
Azzal, hogy a Williamstől menesztett Logan Sargeant helyén Franco Colapinto bemutatkozhat a Formula-1-ben, felszabadult a Formula-2-ben is egy ülés, az MP Motorsport #12-es számú autója, amellyel az argentin az egyéni bajnokság hatodik helyén állt.
Csütörtökön bejelentették, hogy a megüresedett ülést a 19 éves német pilóta, Oliver Goethe foglalja el, aki a Formula-3-ból, a Campostól lép fel a magasabb kategóriába. A váltás különlegessége, hogy míg az F2-ből négy helyszín is maradt, az F3 véget ért Monzában, a bajnoki cím hét esélyese között pedig a német is szerepelt.
Igaz, az esély matematikai jellegű volt, hiszen az Imolában futamot nyerő Goethe csak hetedik helyen áll a bajnokságban, lemaradása 35 egység, miközben az olasz hétvégén 39 pont szerezhető maximálisan – dupla győzelemmel, pole-pozícióval, leggyorsabb körökkel együtt. A Red Bull juniorcsapatba tartozó Goethe esélye így csak minimális lett volna, azzal a kitétellel, hogy a négy fő esélyesnek katasztrofális hétvégéje van: de a nullánál nagyobb.
A német, akit Colapintóhoz hasonlóan a Bullet Sport Management cég menedzsel, azzal indokolta a váltást, hogy jövőre az F2-ben akar szerepelni, így pedig értékes tapasztalatot szerez – mellékesen hozzátette, korábban még szimulátorban sem vezetett F2-es autót.
A safety car szenvedett balesetet a Parabolicában az Olasz Nagydíj csütörtöki napján
https://formula.hu/parc-ferme/38352
A hagyományos pályafeltérképezés mindig a versenyhétvégék csütörtöki napjára esik a biztonsági autó esetében, ilyenkor a pilóta is felmérheti, hogy mi lehet majd az ideális tempó, illetve a különböző rendszerek működését is ellenőrizhetik. Monzában azonban szokatlan baleset szakította félbe a próbát: a safety car lesodródott az új aszfaltról a Parabolica kanyarban, és a külső gumifalba csapódott.
Szerencsére sem Bernd Maylander, sem az utasa nem sérült meg, az orvosi autó pedig nem sokkal később már folytathatta a felkészülést.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tüntetést szerveznek a dühös Renault-alkalmazottak az F1-es Olasz Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/38351
Tüntetést szerveznek a monzai F1-es hétvégére az Alpine felháborodott alkalmazottai. A franciaországi központban a motorprojekten dolgozó Renault-alkalmazottak nehezen veszik tudomásul, hogy a cégvezetés bezárja az F1-es motorprogramot, aminek nemrég nyílt levélben is hangot adtak. Most pedig tüntetést szerveznek a monzai hétvégére: a francia L'Equipe-nek eljuttatott közlemény szerint nagyjából száz alkalmazott érkezik a helyszínre, akik két csoportra oszlanak meg, és speciális pólókban, zászlókkal felszerelkezve tüntetnek majd azért, hogy legyen francia motor az F1-ben.
fotó: Ollé Iván
A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?
https://formula.hu/parc-ferme/38350
A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.
Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.
Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal
https://formula.hu/parc-ferme/38349
Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.
fotó: Ollé Iván
Örömhír a magyar MotoGP-rajongóknak: Brno visszatér a naptárba!
https://formula.hu/parc-ferme/38348
Örömteli hírt kaptak szerdán a magyar motorsportrajongók, hiszen bejelentették, hogy 2025-től öt éven át, azaz 2029-ig újra ellátogat Brnóba a MotoGP mezőnye. A Cseh Nagydíj a pálya közelsége miatt a hazai szurkolók kedvenc célállomása volt, különösen a Red Bull Ring 2016-os debütálásig, és főként Talmácsi Gábor időszakában töltötték meg a magyar rajongók a lelátókat.
Csehországban 1965 óta rendeznek motoros világbajnoki nagydíjakat, a jelenlegi pálya 1987 óta látta vendégül a mezőnyt. Egészen 2020-ig, utána azonban kikerült a naptárból Brno azok után, hogy az aszfalt minősége miatt felújításokra lett volna szükség, ám azok költségét egyik fél sem állta. Tavaly ugyanakkor tulajdonosváltásra került sor, idősebb Karel Abraham eladta a létesítményt, az új tulaj, Karel Hubacek vállalkozó pedig küldetésének érezte, hogy visszacsábítsa a MotoGP-t a versenyzők által is közkedvelt helyszínre. Úgy fest, sikerrel is járt, hiszen szerda délután a pályán tartottak sajtótájékoztatót, amelyen Hubacek mellett részt vett a cseh miniszterelnök – garantálva az állami támogatást –, valamint online formában a Dorna első embere, Carmelo Ezpeleta is.
A MotoGP teljes 2025-ös versenynaptárát várhatóan a következő hetekben hozzák majd nyilvánosságra, de jó esély van rá, hogy a brnói futamra a korábban szokott módon augusztusban kerüljön sor, az Osztrák GP-vel párban – főleg annak fényében, hogy a Cseh Nagydíj hagyományos időpontjáról áthelyezték a silverstone-i fordulót május végére.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Fotó: így néznek ki a Ferrari F1-es autói hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/38347
A beharangozott fekete színezésből az autón szinte semmi sem látszik: a rajtszámok változnak meg feketére, egyébként a pilóták fekete ruházata lesz a leglátványosabb módosítás a Ferrarinál az F1-es Olasz Nagydíjra.
A Scuderia megmutatta, hogy hogyan néznek majd ki az autói a hétvégén, és drámai változtatásról nem tudunk beszámolni:
„Az egy pont is sok a tempónk fényében” – Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/38346
Csalódáskeltő hétvégét teljesített az F1-es Holland Nagydíjon az Aston Martin, amely egyetlen pontot szerzett Fernando Alonso tizedik helye révén, azaz a McLaren, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes párosai mellett még az Alpine-t erősítő Pierre Gasly is megelőzte őt. A spanyol nem is tagadta, hogy akár ennél rosszabb is lehetett volna a helyzet, ha csak a tempójukat nézzük:
„Talán még az egy pont is kicsit sok a tempónk fényében. De jó időmérőt teljesítettünk és a hetedik helyről rajtolhattunk, ami lehetőséget adott arra, hogy megszerezzük ezt a pontot. Javulnunk kell. Volt már néhány futam, ahol azzal is küszködtünk, hogy néhány középcsapat tempóját tartsuk. Meg kell értenünk, hogy miért, és jobban kell teljesítenünk” – fogalmazott Alonso, aki a verseny után újfent elismételte: mivel a négy élcsapatot elérhetetlennek tartja, az Astonnak inkább a 2025-ös projektre kell koncentrálnia.
Hivatalosan is eldőlt, melyik csapatnál debütál jövőre a Ducati újonca
https://formula.hu/parc-ferme/38345
Fermin Aldeguer tavaly parádés győzelmi sorozattal zárta a Moto2-es szezont, amely több királykategóriás gyártó figyelmét is felkeltette. A Ducati végül már az idei évad kezdete előtt leszerződtette a fiatal spanyolt, így garantálttá vált, hogy 2025-ben a bolognaiak egyik csapatánál fog debütálni a MotoGP-ben.
Az pedig egy ideje már nem lehetett kérdéses, hogy melyiknél, hiszen a gyári istálló foglalt volt Francesco Bagnaiával és Marc Marquezzel; a Pramac Yamahára vált jövőre; a VR46-nál pedig Fabio di Giannantonio hosszabbítása – és gyári státuszúvá való előléptetése – mellett Franco Morbidelli érkezése is hivatalossá vált. Így maradt a Gresini Racing és az idősebb Marquez által üresen hagyott motor, s ezt szerdán be is jelentette az alakulat, így immár hivatalos, hogy Aldeguer az ifjabb Marquez, Alex oldalán fog bemutatkozni a legnagyobbak között egy egyéves specifikációjú, GP24-es Ducatin. A szerződés két évre, azaz 2025-re és 2026-ra szól a Gresinivel. Aldeguer egyébként idén már kevésbé meggyőző, jelenleg két győzelemmel a vb-összetett ötödik helyén áll a Moto2-ben.
A Gresini bejelentésével már csak három hely kiadó a MotoGP 2025-ös rajtrácsán: a Pramac Yamaha párosa és az LCR Honda második ülése – ám az értesülések szerint előbbi kettő Miguel Oliveiráé és Jack Milleré lesz, utóbbira pedig a jelenleg azt birtokló Takaaki Nakagami mellett Somkiat Chantra az esélyes.
fotó: DPPI
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Tudom, mennyire brutális ez a sport” – Albon üzent Sargeantnak
https://formula.hu/parc-ferme/38344
Kedd este jelentette be a Williams, hogy azonnali hatállyal Franco Colapinto váltja a hátralévő kilenc 2024-es Formula-1-es nagydíjra Logan Sargeantot az autójukban. A közleményben az alakulat hangsúlyozta, hogy a menesztett amerikait továbbra is támogatni fogják és a Williams család részeként kezelik, ugyanakkor a csapattárs Alexander Albon volt az, aki igazán szívhez szóló üzenettel búcsúzott tőle az Instagramon:
„Első kézből tudom, mennyire brutális tud lenni ez a sport” – írta a thai-brit pilóta, utalva a saját Red Bull-os elküldésére, amely után egy évig csak tesztpilóta volt az F1-ben –, „és nehéz azt látni, hogy Logan év közben hagyja el a csapatot. Mindent beleadtál, haver, és megtiszteltetés volt a csapattársadnak lenni. Tudom, bármit is csinálsz legközelebb, lenyűgöző leszel benne.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Karbonfekete-sárga ruházatot villantott az F1-es Olasz Nagydíjra a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38343
Egyedi versenyruházatot és pólókat mutatott be a Ferrari két Formula-1-es pilótája, Charles Leclerc és Carlos Sainz az istálló hétvégi hazai futama, az Olasz Nagydíj előtt. A „Monza Karbonszálas Kollekció” névre hallgató dizájn alapja a karbonfekete, némi sárgával fűszerezve. A Ferrari több fotót is videót is posztolt a speciális öltözékről – de vajon az autó festése is hasonló egyedi festést kap majd Monzára?
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 27, 2024
Where innovation meets fashion
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 27, 2024
Unveiling our special Monza Carbon Fibre collection pic.twitter.com/iRNuA7YEuc
Új fejlesztési csomagot hoz az F1-es Olasz Nagydíjra a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/38342
Charles Leclerc megerősítette, hogy Monzában hozza új fejlesztési csomagját a Ferrarit. Az olaszok a félresikerült barcelonai csomag óta keresik a válaszokat arra, hogy miért pattog az autó, és hogy hogyan tudják megoldani a problémát, az utóbbi versenyhétvégéken inkább erre koncentráltak és nem az eredményességre – a hétvégi Olasz Nagydíjon viszont már megérkeznek a megoldásnak szánt frissítések.
„Szerintem volt három-négy olyan versenyünk, ahol elég sokat foglalkoztunk a felfedezéssel és azzal, hogy megértsük, mik az autó alapvető problémái, illetve hogy hogyan kellene fejlesztenünk középtávon. Most viszont jön egy fejlesztési csomagunk, sőt igazából már ki is mondhatom, hogy Monzában jön. Az pedig reményeim szerint segít csökkenteni a hátrányunkat” – mondta a Holland Nagydíj után Leclerc.
A Ferrari csomagjáról korábban olyan hírek jöttek, hogy a jelenlegi konfigurációval nem tudják megoldani a plusz leszorítóerő által generált pattogást, és a padlólemez módosítása mellett a futóműhöz is hozzá kell nyúlni – kíváncsian várjuk, hogy mit mutat majd be a Scuderia pénteken.
fotó: Ollé Iván
Antonelli már alig várja a pénteki F1-es debütálását
https://formula.hu/parc-ferme/38341
Toto Wolff a hétvégén elárulta, hogy pénteken szabadedzésen kaphat lehetőséget Monzában, saját hazájában Andrea Kimi Antonelli: az olasz fiatalról már azt is elmondta a Mercedes csapatvezetője, hogy 2025-ben ő lesz George Russell csapattársa és bemutatkozik az F1-ben, most pedig szabadedzésen vezetheti majd a W15-öt.
Antonellivel komoly tesztprogramot futtat idén a Mercedes, többször is vezette már a korábbi autókat, de ez lesz az első alkalom, hogy egy F1-es hétvégén, élesben, aktuális autóval is tesztelhet.
„Az első F1-es szabadedzésemen való részvétel különleges lesz. Nagyon izgatott vagyok amiatt, hogy vezethetem a W15-öst, és hogy ennyi csodálatos versenyzővel lehetek egy pályán. Alig várom! Hihetetlen lesz az is, hogy hazai közönség előtt debütálhatok. Szeretnék sokat tanulni, és közben hozzátenni a csapat hétvégéjéhez” – idézi Antonelli szavait a Racingnews365.com.
Újabb fontos kinevezés az Audi F1-es projektjében
https://formula.hu/parc-ferme/38340
Hétfő délelőtt a Sauber közleményben jelezte, szeptember 1-jétől új kommunikációs igazgatót neveztek ki a csapat és az Audi Formula-1-es projektjének élére Florian Büngener személyében. Büngener egy személyben fogja irányítani a 2026-tól a német márka gyári csapatává avanzsáló istálló kommunikációs tevékenységeit, beleértve az Audi neuburgi motorfejlesztéseivel kapcsolatos ilyen irányú feladatokat is. A szakember komoly tapasztalattal rendelkezik, hiszen megfordult az ABT Sportsline-nál és a Fiatnál, legutóbb pedig nyolc éven át töltötte be a Hyundai Europe-nál a PR- és kommunikációs igazgató posztját.
„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38339
Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?
„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:
„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”