Szerdai hírösszefoglalónkat kezdjük Lewis Hamiltonnal, aki kapcsán kiderültek részletek arról, hogy mikor ülhet először Formula-1-es Ferrariba. Erre nem az Abu Dhabi Nagydíj utáni teszten fog sor kerülni, mivel akkor még köti majd a szerződése a Mercedeshez, amelynek színeiben szponzoreseményre lesz aznap hivatalos. Jövő év elején azonban feltehetően egy 2022-es Ferrarit fog majd először vezetni: Frederic Vasseur egy vagy két napnyi régi autós körözésre számít a bahreini hivatalos gyakorlást megelőzően.
Eközben az olasz Sky Sports kommentátora, Carlo Vanzini arról számolt be, hogy Hamilton Enzo Ferrari egykori házában szállhat meg, ha a Ferrari-főhadiszálláson van dolga. Ilyen kiváltságban legutóbb Michael Schumacher részesült – ugyanakkor más sajtóértesülések szerint ez a híresztelés nem fedi a valóságot, a hétszeres világbajnoknak nem lesz ilyen előjoga.
A nap legfontosabb bejelentése az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media részéről érkezett: Greg Maffei 2024 végén távozik a vezérigazgatói posztról, helyét ideiglenesen John Malone, a Liberty elnöke veszi át.
Jön a hő elleni védelem, az újoncsprint nem: A következő két évet érintően egyaránt hozott döntéseket az F1 Bizottság – részletek itt.
A Mercedes vezető F1-es pályamérnöke egyértelműen beazonosította a W15-ös gyenge pontját, amelyen javítani akarnak a jövő évi autóval: ez pedig a lassú kanyarokban való viselkedése az autónak.
S ha már Mercedes: a nyilvánosság nem feltétlenül látja, de Toto Wolff jó kapcsolatot ápol Max és Jos Verstappennel is: úgy fogalmaz, ki tudja, a jövő még mit tartogat az F1-ben.
Sergio Perez arról beszélt, hogy két csapatot is visszautasított a Red Bullért: állítja, hogy élvezi a Verstappen jelentette kihívást, és azért maradt a bikáknál, mert szeretné a pályafutását egy topcsapatnál befejezni.
Mattia Binotto elmondta, miért nem Valtteri Bottast választották: „erős jelölt” volt a finn az F1-es Audi-vezér szerint, de úgy érezte, az átállás és a várható nehézségek miatt inkább egy fiatal pilóta kell szavazniuk.
Mikor Franco Colapinto menedzserét arról kérdezték, mekkora az esélye tízes skálán, hogy védence a Formula-1-ben lesz 2025-ben is, Maria Catarineu húszat mondott. A Bullet Sports menedzsercég üzleti igazgatója arra épít, hogyan a fiatal argentin mögött hatalmas támogatás sorakozik fel, rengetegen dolgoznak azon, hogy Colapinto jövőre is a rajtrácson maradhasson – bővebben ide kattintva.
Bár a versenyzői üléstől elbúcsúzik a Haasnál Kevin Magnussen, a csapattól nem feltétlenül köszön el: Ayao Komatsu már a versenyző távozásának bejelentésekor tett egy olyan megjegyzést, hogy „valamilyen kapacitásban” folytathatják a közös munkát, most a dán beszélt a fejleményekről.