Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Marko: Ha megkapja a szuperlicencet, megvan a megállapodás Hertáról
https://formula.hu/parc-ferme/33417
A Formula.hu is hallott arról a forgatókönyvről az elmúlt hetekben, hogy a Fernando Alonsót és Oscar Piastri elvesztő Alpine Pierre Gaslyra csapna le. A franciát ugyan már bejelentették az AlphaTaurihoz 2023-ra is, a Red Bull ugyanakkor nyitott rá, hogy elengedje a pilótát, amennyiben kapnak „cserébe” valamit. Ez pedig a sajtóhírek szerint Colton Herta lehet: a többszörös IndyCar-győztes amerikait ültetnék második számú csapatának autójába az energiaitalosok. A fő akadálya ennek az lehet, hogy Herta nem rendelkezik a szuperlicenc kiadásához szükséges ponttal, az FIA viszont állítólag vizsgálja, hogy különengedélyt adjon a pilótának – még ha ez több csapatfőnöknek és magának az F1-vezér Stefano Domenicalinak sincs feltétlenül az ínyére.
Mindenesetre a Racer szaklap arról számolt be, hogy az említett igazolások már csak az FIA jóváhagyásától függnek, s ezt maga Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója jelentette ki Zandvoortban: „Bámulatos módon az összes érintett féllel és csapattal megállapodásra jutottunk. Először kell egy határozott válasz az FIA-tól, aminek szerintem Monzáig meg kell lennie” – fogalmazott Marko, aki hozzátette, hogy mindez természetesen Gasly Alpine-hoz szerződését is jelentené: „Ha működik a megállapodás, akkor az Monzában megtörténik, és természetesen Pierre számára is.”
Marko elmondása szerint egyébként megnézték a szabályokat, és szerinte a koronavírus-járvány miatti helyzet okán lehetőség van arra, hogy Herta megkapta az FIA engedélyét. „Nyert hét futamot az IndyCarban, ami szerintem hasonlítható értékben egy F1-es nagydíjhoz, szóval sajnálatos lenne, ha nem kapná meg a szuperlicencet” – nyilatkozta.
Tsunodára tízhelyes rajtbüntetés várhat Monzában
https://formula.hu/parc-ferme/33419
Mint beszámoltunk róla, Perez és Tsunoda is látogatást tett a stewardoknál a Holland Nagydíjat követően különböző esetek miatt, de a komoly szankciókat mindketten megúszták. A japán versenyzőt azért idézték be a felügyelők, mert a kerékcseréjét követően félreállt, mivel azt hitte, hogy nem megfelelően tették fel az egyik kereket, de mint később kiderült, a differenciálművel volt problémája az AlphaTauri pilótájának. A csapatrádión ezt követően szóltak neki, hogy a kerekekkel nincsen semmi probléma, így próbálja meg újraindítani a motort, és hajtson tovább.
Igen ám, csakhogy eddigre Tsunoda már kikötötte a biztonsági övét, így be kellett hajtania a bokszba ismételten, ahol - ha már arra járt - lecserélték neki a kerekeket, hogy kiderüljön a probléma valós oka és vissza is kötötték az övét. A kikötött övvel való vezetés miatt idézték be tehát Tsunodát a felügyelők, ami miatt megrovásban részesült, de itt mg nincs vége a történetnek. Ugyanis ez már a japán ötödik megrovása volt, s a sportszabályzat kimondja, hogy amennyiben egy versenyző egy naptári éven belül öt megrovásban részesül, és abból legalább négy közvetlenül vezetési szabálysértés miatt volt, akkor a pilóta a soron következő versenyére egy tízhelyes rajtbüntetést kap, így Tsunoda jó eséllyel a mezőny végéről tudja majd csak megkezdeni az Olasz Nagydíjat, mivel bár ez nem volt vezetési szabálysértés, amit Zandvoortban elkövetett, de az előző négy alkalom igen:
1. Bahreini Nagydíj: feltartotta Lelerc-t a második szabadedzésen.
2. Ausztrál Nagydíj: feltartotta Sainzt a második szabadedzésen.
3. Ausztrál Nagydíj: szükségtelenül lassan vezetett a bokszba bevezető körén az időmérő edzésen.
4. Monacói Nagydíj: feltartotta Magnussent a második szabadedzésen.
Ítéletet hirdettek Perez és Tsunoda ügyeiben
https://formula.hu/parc-ferme/33418
Több esetet is a futam után tekintettek át a felügyelők a Holland Nagydíjon. Sergio Perezt és Carlos Sainzt az első kerékcseréknél történt incidens miatt idézték be a stewardok: a mexikói áthajtott a Ferrari kerékpisztolyán a kiállása után. A Red Bull-versenyzőt azonban nem büntették: az indoklás szerint a csapat képviselőinek meghallgatása és a videofelvételek megtekintése után arra jutottak, hogy bár a bal hátsó kerékhez tartozó pisztoly a megszokottnál távolabb feküdt az aszfalton, de még a belső sávban, míg Perez a lehető leghamarabb a gyorssávba hajtott a szervizelése után, az incidens mérlegelésénél pedig azt is figyelembe vették, hogy különösen szűk a bokszok kialakítása Zandvoortban.
A másik ügy Yuki Tsunodához kapcsolódott, aki a futam során gyors egymásutánban kétszer is leparkolt a pályán. Az első leállása után azonban még újraindult a csapata utasítására – csakhogy addigra a japán már meglazította a biztonsági övét a kiszálláshoz (ezt igazították meg neki az AlphaTauri szerelői a bokszlátogatásakor). A stewardok emiatt megrovásban részesítették Tsunodát, mivel nem biztonságos módon vezette az autót. Az ezzel kapcsolatos dokumentumban azt is megerősítették, hogy a pilóta első megérzéseivel ellentétben egyáltalán nem volt gond a kerék rögzítésével, így nem volt szó veszélyes kiengedésről a kerékcsere után.
Csak a szokásos: Ferrari-baki és Verstappen-győzelem – ez történt Zandvoortban
https://formula.hu/parc-ferme/33415
A Ferrari újra bakizik a bokszutcában, Hamilton feltámad, majd rossz stratégia miatt visszaesik, Verrstappen pedig zsinórban negyedszer nyer. Ez volt a 2022-es Holland Nagydíj. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Piastri: Nem utasíthattam el a lehetőséget azért, mert ezzel Danielt túrom ki
https://formula.hu/parc-ferme/33412
Pénteken végre eldőlt, hogy Oscar Piastri a McLarennél fog bemutatkozni a Formula-1-ben 2023-ban. A tavalyi Formula-2-es bajnok ezzel éppen honfitársa, Daniel Ricciardo helyére érkezik a wokingiakhoz Lando Norris mellé. Piastri elmondta: nagyon tiszteli Ricciardót, de nem utasíthatta vissza a mclarenes lehetőséget csak amiatt, mert épp őt túrná ki ezzel.
„Ausztrálként szerencsétlen helyzet, hogy az egész mezőnyből épp Daniel helyére fogok érkezni” – mondta el a fiatal pilóta a Formula1.com hasábjain. „Danielt már vagy tíz éve követem rajongóként, igazából amióta elkezdtem versenyezni. Rettenetesen tisztelem őt: a sportban elért eredményeit, a győzelmeit és a dobogóit, de a személyiségét is, amit behoz a sportba. Úgy gondolom, ő egy fantasztikus személyisége a sportunknak. A legjobbakat kívánom neki, bármit is hozzon számára a jövő. Ugyanakkor nincs lehetőségem kiválasztani, hogy melyik pilóta helyét veszem át. Nem utasíthatom a lehetőséget azért, mert aki előzőleg elfoglalta azt az ülést, épp Daniel volt. A McLaren nagyon szeretett volna a fedélzeten látni, és ez egy túl jó lehetőség volt ahhoz, hogy visszautasítsam.”
fotó: DPPI
A MotoE-ben is csúcsra ért a Supersport-vb-t domináló svájci
https://formula.hu/parc-ferme/33405
Megvan az első 2022-es bajnok a gyorsaságimotoros-vb-n: az elektromos MotoE Világkupában dőlt el az összetett elsőség sorsa a misanói szezonzáró első, szombati futama után. Dominique Aegerter tavaly drámai finálé után maradt le a végső sikerről, idén azonban roppant kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott: három győzelmet aratott, de ami ennél is fontosabb, hogy egyetlen kivétellel az összes futamot a dobogón zárta (most második lett), így már a vasárnapi verseny eredményétől függetlenül behozhatatlan előnyre tett szert az eddig ötször nyerő Eric Granadóval szemben.
Aegerter elképesztő formában van, hiszen tavaly a MotoE ezüstérme mellett világbajnok lett a Supersportban, ahol idén még dominánsabb teljesítményt nyújt: az eddigi 12 futamból kilencet megnyert (ráadásul zsinórban!), úgyhogy ott is jó esélye van a címvédésre – igaz, a döbbenetes eredménysor ellenére sincs messze tőle a második helyeket halmozó Lorenzo Baldassarri, Sebestyén Péter csapattársa.
Salute the 2022 #MotoE World Cup Winner!
— MotoGP™ (@MotoGP) September 3, 2022
Congratulations @DomiAegerter77, you are number 1! #DomiFighter pic.twitter.com/AuKGwLhBpV
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Barbadosi győzelem és új bajnoki éllovas az F3-ban
https://formula.hu/parc-ferme/33411
A Formula-3-asok főversenye nyitotta a vasárnapi programot Zandvoortban. A pole-ból Zane Maloney startolhatott, de Victor Martins jobban indult és kemény manőverrel az élre állt. Nem sokáig körözhetett zavartalanul azonban a mezőny, Brad Benavides és William Alatalo ütközése miatt ugyanis pályára gurult a biztonsági autó. Az újraindításnál maradt Martins az első, Jak Crawford viszont támadta Maloney-t, ám ő vesztett rajta ezen, ugyanis elfékezte magát és több pozíciót veszített.
A táv feléhez érve aztán Maloney lendült támadásba, és egy szép megmozdulással vissza is szerezte a rajtnál elveszített vezetést. Martins ezután sem lélegezhetett fel, Franco Colapinto ugyanis megpróbált elmenni mellette – ezt a csatát aztán a David Vidales leálló autója és a Gregoire Staucy gépéről lerepülő törmelék miatt beküldött safety car akasztotta meg. És ezzel még nem volt vége a biztonsági autós fázisoknak: később a Juan Manuel Correával összeakadó Rafael Villagomez sóderágyban ragadó autója miatt is szükség volt az SC-jelzésre.
Az utolsó két körben már nem történt változás az élen: Maloney idei második győzelmét aratta, a barbadosi mellé pedig Martins és Colapinto állhatott fel a dobogóra. Martins ezzel újra élre állt a bajnokságban: öt ponttal előzi meg az ezúttal csak ötödik Isack Hadjart. Mögéjük a ma negyedik Roman Stanek zárkózott fel harmadiknak, hátránya 17 pont Martins mögött. A Prema bajnokesélyes duója nagy előzéseket produkált a mezőny sűrűjéből indulva, de csak Oliver Bearman ért fel a pontszerző tizedik helyre (bár még vizsgálni fogják). A címért még ők is versenyben vannak: Bearman 20, Arthur Leclerc 25, a közéjük ékelődő Maloney 24 pontra van az éllovastól. A debütáns Sebastian Montoya kettős pontszerzéssel (dupla 8. hely) mutatkozott be az F3-ban. A mezőny magyarja, Tóth László a 25. helyen látta meg a kockás zászlót. A szezon egy hét múlva, Monzában zárul.
Hol veszített 21 ezredet Leclerc Verstappenhez képest? – videó
https://formula.hu/parc-ferme/33410
Az idei legkisebb különbség döntött a Holland Nagydíj rajtelsőségéről Max Verstappen és Charles Leclerc között előbbi javára, az F1 pedig egymás mellé rakta a két versenyző Q3-as gyorskörét. Ezen az látszik, hogy az első szektor után még a ferraris vezetett, sőt egy ponton egy tized fölé is nőtt a fórja, a 8-as kanyarban azonban sokat veszített a hollandhoz képest. Ennek ellenére Leclerc az utolsó kanyarig újra előnybe került, a 21 ezredmásodperces lemaradást pedig onnan kigyorsítva, a célvonalig szedte végül össze. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Jön a futamok napja: íme a vasárnapi menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/33403
Az F1-es Holland Nagydíj mellett rengeteg más versenyt nézhetünk meg a mai nap folyamán, íme a peogram.
Vasárnap (szeptember 4.)
8:45 Formula–3, második futam (00:40-től M4 Sport)
10:20 Formula–2, második futam (10:45-től M4 Sport)
11:00 Moto3, futam (Aréna4)
12:20 Moto2, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
15:00 Formula–1, futam (M4 Sport)
15:30 MotoE, második futam
17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő
21:30 IndyCar, futam
fotó: dppi
F2: Az utolsó körös újraindítás sem vette el Armstrong győzelmét a sprinten
https://formula.hu/parc-ferme/33409
Marcus Armstrong a Formula-2 sprintfutamának mind a 29 körét vezette: a második startpozícióból már a rajtnál megelőzte Clement Novalakot. Az új-zélandinak végig állnia kellett francia üldözője nyomását, aki egy késői baleset folytán kapott még egy váratlan lehetőséget. A mezőny női pilótája, Tatiana Calderon a kavicságyban kötött ki a 26. körben, biztonsági autós periódust követően pedig az utolsó körre még újraindították a versenyt. Armstrong azonban kivédte Novalak támadásait, a Hitech új-zélandija idén már harmadszor nyert versenyt.
A második Novalak első Formula-2-es dobogóját szerezte a pole-pozícióból, a szintén elsőéves Dennis Hauger állt a legalsó fokra. Nem szerzett pontot a bajnokság első és második helyezettje sem: Felipe Drugovich 10. helyen végzett – vasárnap a rajtelsőségből viszont erős eredménnyel szépíthet –, fő üldözője, az időmérőn balesetező Theo Pourchaire pedig felzárkózás közben már a második körben kavicságyba csúszott, innentől pedig a mezőny végén ragadt.
Az F2-es sprintfutam eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Marcus Armstrong | Hitech Grand Prix | 43:42.549 |
2 | Clément Novalak | MP Motorsport | 0.880 |
3 | Dennis Hauger | Prema Racing | 1.990 |
4 | Liam Lawson | Carlin | 2.517 |
5 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | 3.026 |
6 | Ayumu Iwasa | DAMS | 3.318 |
7 | Richard Verschoor | Trident | 4.268 |
8 | Logan Sargeant | Carlin | 4.650 |
9 | Jack Doohan | Virtuosi Racing | 4.840 |
10 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 5.458 |
11 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 6.287 |
12 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | 6.719 |
13 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 7.416 |
14 | David Beckmann | Van Amersfoort Racing | 8.103 |
15 | Roy Nissany | DAMS | 8.940 |
16 | Jehan Daruvala | Prema Racing | 9.719 |
17 | Ralph Boschung | Campos Racing | 9.818 |
18 | Calan Williams | Trident | 10.445 |
19 | Marino Sato | Virtuosi Racing | 11.288 |
20 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 11.470 |
Tatiana Calderón | Charouz Racing System | kiesett | |
Olli Caldwell | Campos Racing | kiesett |
5000 eurót ért a McLaren bokszutcai hibája
https://formula.hu/parc-ferme/33408
A szabadedzések alapján jó kvalifikációs teljesítményben reménykedhettek a McLarennél, ám az istálló végül felemás napot zárt. Míg Daniel Ricciardo a Q1-ből sem tudott továbbmenni, és mindössze csak a 17. helyen zárt, addig csapattársa, Lando Norris a hetedik legjobb volt szombaton. Bár utóbbi egy egészen jó eredménynek tűnik, sajnos nem lehetnek teljesen elégedettek, miután az időmérő edzés első szakaszában veszélyesen engedték ki a brit pilótát Yuki Tsunoda elé, aminek majdnem egy ütközés lett a vége. A történtek miatt a felügyelők egy 5000 eurós pénzbírsággal sújtották a wokingi csapatot.
Verstappen a holland szurkolóknak: Ez hülyeség, ne csináljátok
https://formula.hu/parc-ferme/33407
Késett a Q2 kezdete a Holland Nagydíj időmérőjén, mert egy szurkoló bedobott egy narancssárga füstgránátot a pálya. A helyi szervezők már a hétvége előtt is felhívták a figyelmet arra, hogy ilyen nem fordulhat elő, az FIA hivatalosan megerősítette, hogy az eset után, még a Q2 kezdetét megelőzően a biztonságiak el is vezették a lelátóról a bűnöst, mindenesetre Max Verstappen kapott egy kérdést ezzel kapcsolatban a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón.
„Ez nagyon hülye dolog. Tartani egy ilyen füstölőt még jó dolog, bár ott sem mindegy, hogy mennyit, a pályára dobni viszont egyszerűen hülyeség. Ha jól tudom, ki is tessékelték az illetőt. Szóval ne csináljatok ilyet, nem jó senkinek, kidobhatnak titeket, nem látjátok a futamot, számunkra pedig megállítják a munkát, mert veszélyes. Ne csináljátok” – mondta Verstappen a Formula.hu jelenlétében.
fotó: Formula1.com
Eldőlt: Marquez részt vesz a misanói teszten
https://formula.hu/parc-ferme/33406
Néhány nap múlva visszatér a MotoGP-be Marc Marquez: a sorozat orvosi csapata fittnek nyilvánította a spanyolt, aki már a San Marinó-i Nagydíj helyszínén tartózkodik, így kedden motorra ülhet a misanói kollektív teszten. A nyolcszoros világbajnok két éve eltört jobb felkarcsontját nyár elején műtötték meg negyedszerre is, azóta folyamatosan jól haladt a gyógyulása és a rehabilitációja, nemrég pedig már a motoros edzéseket is engedélyezte neki az orvosi stábja. Mivel az aragóniai gokartpályán való körözése is biztatóan alakult, a minap a Repsol Honda közölte, hogy Marquez útnak indult Misanóba azzal a céllal, hogy részt vegyen az említett teszten, a mostani zöld jelzéssel pedig az utolsó akadály is elhárult az elől, hogy újra GP-gép nyergében lássuk a spanyolt.
A Honda már korábban is jelezte, hogy amennyiben olyan állapotban lesz, számítanának Marquez segítségére a teszten, a japán gyártó ugyanis minden eddiginél komolyabb gödörben van jelenleg, és 29 éves versenyzőjüktől azt remélik, hogy segíthet nekik kilábalni belőle. Azt egyelőre nem kommunikálta a csapat, hogy mindez azt is jelenti-e, hogy Marquez a két hét múlva esedékes Aragóniai Nagydíjon már a versenyen is rajthoz áll-e, ez vélhetően a teszten tapasztaltaktól is függ majd.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Wolff szerint Hamilton a pole-ért harcolt, de Perez hibája benne volt a pakliban
https://formula.hu/parc-ferme/33404
Nem tudott igazán nagyot domborítani a Holland Nagydíj időmérő edzésén a Mercedes, mert a végén Sergio Perez megforgása miatt sem Lewis Hamilton, sem George Russell nem tudta befejezni a második próbálkozását. Ők mentek a sor végén a saját döntésük miatt és végül erre fáztak rá, pedig Toto Wolff szerint a pole is elérhető volt Hamilton számára. Így sem elégedetlen, félmosollyal, bár meglehetősek szűkszavúan foglalta össze az eseményeket.
„Igen, nagyon frusztráló a helyzet, egy tizeddel előrébb voltunk Verstappennél és Leclerc-nél, szóval Lewis a pole-pozícióért harcolt. Előrébb volt, de nyilvánvalóan nem ez történt a végén. Checo nagyon nyomta neki, hibázott, az ilyenek megtörténnek. Elveszíthetjük a pole-t egy sárga zászló miatt, de amiatt is, hogy korábban megyünk ki, szóval mindig utólag tudni, hogy mi volt a jobb választás. Bármi lehetséges holnap, jó versenyautónk van, a második sorból rajtolunk, meglátjuk, hogy mire megyünk ezzel” – mondta Wolff az időmérőt követően.
„Ki lehet esni műszaki hiba, motorhiba és Latifi miatt”
https://formula.hu/parc-ferme/33402
A nap aranyköpése az Alfa Romeo-csapatfőnök Frederic Vasseur-től származik, a francia a következőt mondta a csapatfőnökök szombati sajtótájékoztatóján Zandvoortban:
„A kieséseknél nincsen szerencse vagy balszerencse. Néha műszaki hiba, néha motorhiba, néha Latifi miatt történik” – viccelődött a csapatvezető a kétes hírnevű kanadaival, aki legutóbb Spában (teljesen szándék nélkül) Valtteri Bottas kiesését okozta.
Drága mulatság volt az Alpine-nak a CRB-hez fordulni
https://formula.hu/parc-ferme/33401
Miután az Alpine és a McLaren is állította, érvényes szerződése van Oscar Piastrival 2023-ra, a francia csapat az FIA szerződéseket felülvizsgáló bizottságához fordult döntésért: melyik istálló tarthat jogot az ausztrál fiatalra. Az Alpine veszített, emiatt pedig neki kell állnia a CRB-tárgyalás költségeit.
Az Alpine-nak saját költségein túl ki kell fizetnie a McLaren részét (230 ezer font), Piastri kiadásait (120 ezer font), a CRB költségeit (16 ezer svájci frank), valamint a négy döntőbíró honoráriumát: Ian Hunter 74 ezer font, Dr. Klaus Peter Berger 35 ezer font, Matthieu de Boisseson 37 ezer dollár, Stefano Azzali 34 ezer font díjazást számított fel. A CRB dokumentuma hozzáteszi, a testület tagjai 1000 fontos óradíjat számítottak fel.
A számla a különböző valutákat összesítve 530 ezer angol fontot tesz ki, ami átszámítva 240 millió forinttal egyenértékű. A CRB-határozatból nyilvánvalóvá vált, hogy Piastri szerződtetését az Alpine baltázta el tétovázásával, ráadásul a csapat egy kisebb vagyont is kifizetett azért, hogy ez napvilágra kerüljön – drága mulatság volt a csapatnak a Piastri ügy…
Kiteheti tartalékos posztjából Piastrit az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/33400
Furcsa helyzet állt elő azzal, hogy bár Oscar Piastri és az Alpine viszonya a Magyar Nagydíjat követő szerződésbotrány miatt megromlott, az ausztrál tartalék- és tesztpilóta kötelezettségeinek megfelelően a holland hétvégén, akárcsak előtte Belgiumban szokásos szimulátoros kötelezettségeit végzi a csapatnál. Jelenleg december 31-ig van érvényes szerződése az Alpine-nal, de könnyen lehet, hogy a csapat ezt felbontja, miután a szerződéseket felügyelő CRB döntésével nyilvánvalóvá vált, az ausztrál a McLarennél folytatja.
„Velünk van ezen a hétvégén, folytatja a szimulátoros munkát” – mondta a Formula.hu részvételével zajló szombati sajtótájékoztatón Otmar Szafnauer Alpine-csapatfőnök. „Már csak a mai és holnapi nap van vissza, hétfőn pedig összeülünk vele és eldöntjük, hogyan tovább. Hétfőn megszületik a döntés, de most nem akarok ezen gondolkodni.”
Piastri friss interjújában sem mondott hízelgő dolgokat az Alpine-ról, ráadásul értékes tudást vihet át a McLarenhez – érthető, hogy ez utóbbit az Alpine szeretné elkerülni, viszont a szerződésbontás valószínűleg azt is jelentené, hogy Piastri rövidesen munkába állna új csapatánál, ami szintén a riválist erősítené.
F3: Holland csapat győzött a holland sprinten
https://formula.hu/parc-ferme/33399
Caio Collet, az MP Motorsport versenyzője nyert a Formula-3 holland futamának szombati napján Juan Manuel Correa és Zak O' Sullivan előtt. Az első sorból az ART versenyzői, Correa és Grégoire Saucy indultak a tegnap megszerzett 11., illetve 12. helyeiknek köszönhetően. Saucy visszaesett a rajtnál, azonban Correa megtartotta helyét és mögé Collet érkezett meg, aki a magyar sprintfutamon aratott győzelmet.
A 4. körben a pole-pozíciós még vissza tudta verni a támadást, azonban egy körrel később már nem volt válasza a brazil pilóta próbálkozására. Ezt követően Correa mögött feltűnt Zak O'Sullivan is, azonban ő már nem tudott túljutni az amerikai versenyzőn. A negyedik helyet Jonny Edgar szerezte meg, az ötödik Saucy lett. A további pontszerző pozíciókért a bajnoki címért küzdő versenyzők harcoltak, a hatodik Isack Hadjar, a hetedik Victor Martins, a nyolcadik peidg a bemutatkozó Sebastian Montoya lett, aki körökön keresztül tartotta fel sikeresen Jak Crawfordot. A tizedik helyet Roman Stanek szerezte meg.
A pontverseny élmezőnyéből Oliver Bearman a 11., Arthur Leclerc pedig a 12. lett. A mezőny magyar versenyzője, Tóth László a 27. pozícióban futott be. A tabella továbbra is nagyon szoros, Hadjar 111 ponttal vezet, mögötte 108, illetve 105 ponttal áll Martins és Bearman. A negyedik helyen Leclerc 101, az ötödiken pedig Stanek 97 egységgel áll. A holnapi futamon az első helyről Zane Maloney indulhat Martins elől.
Kiderült, kik a legnépszerűbb versenyzők a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/33398
A nyáron nagyszabású közlemény-kutatást folytatott le a MotoGP a Nielsen és a Motorsport Network segítségével, amelynek főbb tanulságait Misanóban ismertették. Bár idén csökkennek a nézőszámok a helyszínen és a tv-ben egyaránt, a kutatás azt mutatta ki, hogy hűséges rajongótábora van a gyorsaságimotoros-vb-nek: a kitöltők 82 százaléka már legalább hat éve követi a sportot, s ugyanennyi százalékuk legalább 15 versenyt megnéz egy szezonban. A MotoGP-vel összefüggésbe hozott leggyakoribb öt kifejezés az „izgalmas”, a „versengő”, a „szórakoztató”, a „világszínvonalú” és a „kiszámíthatatlan” volt: a rajongók 94 százaléka szerint produkál izgalmas versenyzést a széria, 79 százalékuk pedig a világ legizgalmasabb versenysorozatának nevezte – ami persze érthető, elvégre rajongók töltötték ki a kérdőívet.
Persze talán az lehet a legérdekesebb, hogy mely versenyzők és csapatok voltak a legnépszerűbbek – főleg úgy, hogy a visszavonulása révén Valentino Rossi már nem volt választható opció. Az eredmények alapján a regnáló világbajnok, Fabio Quartararo a legnépszerűbb: a Yamaha franciáját 21 százalék szavazta az első helyre, de csaknem a voksok felében ott volt a top 3-ban. Marc Marquez lett a második: 19,8 százalék tette az első helyre, de csak 32 százalék az első háromba. A képzeletbeli dobogót Francesco Bagnaia tette teljessé (11 százalék választotta a kedvencének). A csapatok között szoros volt a verseny a Monster Yamaha és a gyári Ducati között: 1,4 százalék választotta el őket egymástól, a harmadik hely pedig a Repsol Hondáé lett. A pályák közül egyébként Mugellót (60 százalék), Assent (48) és Phillip Islandet (37) nevezték a legfontosabbnak.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!