DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap

Nem érzi kínosnak az amszterdami bulisérülését Norris

Mi is beszámoltunk róla néhány napja, hogy a közösségi médiában terjedtek fotók arról, hogy kisebb sérülést szenvedett bulizás közben Lando Norris, aki a Kínai és Miami Nagydíjak közötti szünetben Amszterdamban lazított a világhírű DJ, Martin Garrix társaságban. A képek tanúsága szerint a McLaren pilótája az orrát vágta meg egy törött üvegdarabbal – a Miami GP médianapján pedig (ahol már csak egy kis tapasszal az orrán jelent meg) elárulta a brit, hogy ennyi az egész történet, nincs semmi komoly sérülése:

„Sok barátom van, szóval jó hétvége volt, de már másnap reggel egyből repültem Miamiba. Csak egy kis törött üveg okozta, és nyilvánvalóan sokkal rosszabbul néz ki, mint amilyen, és mindenki azt gondolta, hogy borzalmas, de csak egy kis vágásról van szó. Bárcsak menőbb sztori lenne, de ha eltölthetek néhány napot a barátaimmal, akkor azt ki akarom élvezni. Az emberek nagyobb feneket kerítettek ennek az ügynek, mint amilyen valójában volt. Csak egy kis vágás, de nem érzem kínosnak, nem próbálom meg eltakarni.”

Norris azt is megjegyezte, hogy azért fújták fel az ügyet, mert felismerték és elterjedtek róla a fotók az interneten: szerinte különösképp a Drive to Survive miatti népszerűségnövekedés óta ismerik fel többen az F1-es pilótákat olyanok is, akik nem feltétlenül autósport-rajongók. „Azt kívánom-e, hogy kevesebben lássanak? Igen, de ez is része ennek, és nincs miért panaszkodnom. Olykor amikor elmész vacsorázni vagy a családoddal vagy, azt kívánod, bárcsak kevésbé ismernének fel, mindig úgy érzed, hogy valaki néz. De biztos vagyok benne, hogy a még híresebb embereknek ez még rosszabb, és abban is biztos vagyok, hogy sokan azt kívánják, bárcsak a Formula-1-ben versenyezhetnének, szóval ennek is vannak előnyei és hátrányai” – mondta el a fiatal pilóta.

f1-norris-miami-day0

fotó: DPPI

Csapatot vált, de marad az IndyCarban Grosjean

Romain Grosjean 2021 óta versenyez az IndyCarban, miután a Haasnál nem maradt neki hely a Formula-1-ben. Az elmúlt két szezont az Andretti Autosport színeiben töltötte, s bár a tempója sokszor ígéretes volt, több pole-t és dobogós helyezést is gyűjtött, az idei évad második felére beleszürkült a mezőnybe és inkább a hibáival hívta fel magára a figyelmet. A franciát nem is tartja meg 2024-re az Andretti, ami miatt Grosjean választottbírósági eljárást indít az istálló ellen.

Ennek a kimenetele még kérdéses, az viszont most eldőlt, hogy az F1-ben is dobogós helyezésekig jutó versenyzőt 2024-ben is az IndyCarban láthatjuk majd: a Juncos Hollinger Racing jelentette be az érkezését. Grosjean Callum Ilott helyét veszi át jövőre Augustin Canapino oldalán. Korábban felmerült az is, hogy visszatérhet a Dale Coyne Racinghez, ahol három éve debütált a tengerentúli formulaautós szériában, végül azonban a Juncos Hollinger Racingnél fog szerepelni a következő idényben.

indycar-grosjean

Az F1-be várja a francia-algériai tehetséget az AlphaTauri vezetője

Az algériai származású francia tehetség, Isack Hadjar a hétvégén túlesett F1-es versenyhétvégi debütálásán, hiszen a Red Bull őt ültette be az egyik AlphaTauriba az első mexikói szabadedzésen. Az energiaitalosok nevelőprogramjába tartozó fiatal versenyző a csapatrádióban úgy adott hangot lelkesedésének, hogy ez élete legjobb napja, amire Franz Tost csapatfőnök reagált is:

hadjar

„Remélem, nem ez volt élete legjobb napja, remélem, hogy versenyeket és bajnokságokat fog nyerni. Ne ez legyen a legjobb nap az életében. Persze jó munkát végzett, mindannyiunkat legnyűgözött” – mondta a szezon végén búcsúzó rutinos szakember, majd hozzátette: „Nagyon jó volt a technikai szempontú visszajelzése, hiszen ha összehasonlítjuk azt az adatokkal, akkor nagyfokú egyezést látunk. Szerintem hamarosan a Formula–1-ben fog szerepelni.”

Ha ez valóban bekövetkezik, úgy Felipe Nasr után Hadjar lehetne a második arab származású versenyző a királykategóriában.

A leglágyabb gumikkal készül a „szuperhideg” Las Vegasra a Pirelli

Bár még a Sao Pauló-i Nagydíj is előttünk áll, de a Pirelli már bejelentette az utolsó két fordulóra választott gumikiosztását: mind a most debütáló Las Vegas-i pályára, mind a már-már hagyományosan az évadzáró posztját betöltő Abu Dhabi GP-re a három leglágyabb, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös keveréket szállítja az abroncsgyártó.

Nyilvánvalóan előbbi az érdekesebb: a Pirelli a közleményében rámutatott, hogy a legendás Stripet is magába foglaló Vegas-i pálya mindenki számára ugrás lesz az ismeretlenbe, hiszen nincsenek adataik a helyszínről. Mindenesetre Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke arra számít, hogy nehéz lesz bemelegíteni az abroncsokat, két okból is: „Amennyire tudom, az aszfalt nagyon sima, szóval azt várom, hogy gyenge lesz a tapadás. Emellett hideg, szuperhideg lesz, így egy olyan pályán, amely eleve nem generál sok hőt, trükkös lesz a gumik felmelegítése” – idézi a szakembert a RaceFans.net szakoldal. Isola a hideggel arra utalt, hogy a Las Vegas-i eseményeket helyi idő szerint már naplemente után, késő este, sőt éjfél környékén fogják megrendezni (ami magyar idő szerint másnap hajnali-reggeli időpontokat eredményez), ezért addigra már jelentősen lehűl majd a levegő, komoly kihívás elé állítva a csapatokat.

f1-pirelli_3

Vihar és eső zavarhatja meg a pénteki időmérőt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon?

Egy évvel ezelőtt Kevin Magnussen emlékezetes pole-pozíciót szerzett a félig esős időmérőn a Haasszal Interlagosban, s ha lehet hinni az előrejelzéseknek, hasonló időjárás fogadhatja az előttünk álló hétvégén is a mezőnyt a Sao Pauló-i Nagydíj első napján. A RacingNews365.com szakportál által megkérdezett időjósok szerint ugyanis eső és vihar várható pénteken a pályán és környékén – és mivel ismét sprintformátum lesz érvényben, ez a kvalifikációt is érintheti, annak ellenére, hogy 30 fokos maximumok várhatók a helyszínen aznap.

Mindenesetre péntek után csillapodhat az időjárás Sao Paulóban: bár szombat reggel még eshet az eső, s így némi esély van arra, hogy a sprint rajtsorrendjét meghatározó szétlövésen (időmérőn) még vizes lesz a pálya, utána magán a rövid versenyen már száraznak ígérkezik a pálya. Ahogy a vasárnapi nagydíjra sem jósolnak csapadékot – ellenben a hőmérsékletek folyamatosan csökkenni fognak a hétvégén, a futam napján már csak 22 fok körüli maximumokra van kilátás.

Az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj menetrendje ide kattintva böngészhető át.

f1-interlagos

Két F3-as növendékét is F1-es autóba ülteti a Williams

Nem sokkal azt követően, hogy bejelentették, hogy a Formula-3-as szezont összetettbeli második helyezettként záró Zak O’Sullivan jövőre már a Formula-2 egyik legjobb csapatánál fog versenyezni, kiderült, hogy a 18 éves brit reménység egy F1-es hétvégén is lehetőséget kap. A Williams ugyanis őt ülteti az egyik autójába (Alexander Albon FW45-ösét veheti át) az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén. Ezzel a grove-i alakulat letudja a kötelező két újoncszerepeltetést, hiszen a bahreini nyitányon a debütáns Logan Sargeant vezetése is annak számított. O’Sullivan amúgy nem először ül majd Formula-1-es autó volánja mögé, hiszen tavaly az Autosport év fiatal pilótája díj elnyerése után vezethette a 2021-es Aston Martint Silverstone-ban.

O’Sullivan az évadzárót követő fiatal pilóták tesztjén is szerepelni fog a Williams színeiben, ahol viszont megosztja a teendőket egy másik F3-as akadémistával, Franco Colapintóval. Az argentin versenyző idén negyedik lett a Formula-3-ban két futamgyőzelmet aratva.

osullivan-colapinto-williams

Rossi részt vesz a WEC újonctesztjén Bahreinben

A hétvégén rendezik az Endurance-világbajnokság nyolcórás idényzáróját Bahreinben, de a mezőny a szombati viadal után is a szahíri pályán marad, hiszen vasárnap következik az újoncteszt. Amelynek nevezési listája az utolsó napokban egy igazi nagyágyúval bővült: ott lesz ugyanis a teszten Valentino Rossi is, aki a Team WRT LMP2-es versenygépét fogja vezetni. Rossi 2021 végén, 26 szezon és kilenc vb-cím után intett búcsút a MotoGP-ben, azóta a GT-versenyzésben próbál szerencsét, nem is sikertelenül: Misanóban megszerezte első győzelmét, de megnyerte a Road to Le Mans betétverseny második futamát is júniusban.

A Doktornak nem titkolt végcélja, hogy a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz álljon, ehhez lehet egy óriási lépés a vasárnapi újoncteszt – igaz, valószínűleg Rossi jövőre a GT-kategóriában csatlakozik a WEC-hez a BMW-vel, s ha meggyőző lesz a szereplése, akkor helyet kaphat a Hypercar-egységnél is (a bajor gyártó jövőre csatlakozik a csúcskategóriához).

Rossi mellett a háromszoros GT Sprint-bajnok Charles Weerts kap még lehetőséget a WRT-től, de az újoncteszten olyan neveket is láthatunk majd Bahreinben körözni, mint Robert Svarcman, aki a Ferrarit próbálhatja ki.

gt-rossi-wrt

Lawson nem versenyez a jövő szezonban

Amellett, hogy F1-es beugrásával számos elismerést begyűjtött, Liam Lawson a világ egyik leggyorsabb formulaautós sorozatában, a Super Formulában szerepelt 2023-ban, s végül a bajnoki ezüstérmet szerezte meg. Folytatás azonban nem lesz, ugyanis a Red Bull úgy döntött, hogy szeretnék minden egyes hétvégén maguknál tudni az új-zélandit, azaz „főállású” tartalékpilóta lesz jövőre.

Lawson persze nem örül annak, hogy nem versenyezhet, de látja a pozitívumokat is: „Sosem jó, ha csak nézni tud a versenyzést, de megpróbálom a legtöbbet kihozni a lehetőségből a felkészülésem érdekében, ahogy eddig. És bármennyire is szeretnék versenyezni, a Red Bull úgy döntött, hogy most ez a legjobb a számomra, azt akarják, hogy száz százalékosan arra fókuszáljak, hogy bármikor készen álljak” – mondta a fiatal versenyző, akinek utóda a Super Formulában valószínűleg a szintén a Red Bull-családba tartozó Ayumu Iwasa lesz a Mugen istállónál.

lawson-sf-1

Két fiatal német került a Red Bull programjába!

Idén is nagy átalakuláson megy keresztül a Red Bull juniorcsapata: miközben több versenyző, így Hauger, Crawford, Fittipaldi és Maloney távozását bejelentették, két fiatal német pilótát is szerződtettek. A múlt hónapban a 18 esztendős Tim Tramnitzet igazolták le, aki 2021-ben remekelt az F4-es színtéren, idén pedig a Formula Regionalban jeleskedett, míg ma az FIA F3-ban főversenyt nyerő, pole-t és második helyet is szerző dán-német Oliver Goethe szerződtetését jelentették be.

„Azért szerződtettük le őket, mert mindketten komoly potenciált mutattak a juniorszériáikban, és hiszünk abban, hogy képesek lehetnek eljutni az F1-ig” – nyilatkozta Helmut Marko a két fiatal leigazolásáról. „Ezért szerződtetünk fiatalokat a csapatba, a fejlődésük majd megmutatja, hogy mennyire jók, és bajnokok lehetnek-e egyszer.”

tramnitz

„Pereznek 350 milliárd kör után sem megy”

Az egykori F1-es pilóta, Christijan Albers egy podcastben beszélt arról, hogy látja Sergio Perez produkcióját. A később csapatfőnökként is tevékenykedő holland exversenyző elmondása szerint nem látott kivetnivalót abban, hogy Perez bevállalt egy kockázatosmanővert a verseny elején, másban viszont annál inkább…

„Egész hétvégén nem javul, miközben rendelkezésére áll Verstappen összes adata. Egyes időmérőkön túl nagy a lemaradása. Egyszerűen nem teljesít elég jól, nincs azon a szinten, mint Max, ez teljesen egyértelmű. Nem elég gyors” – mondta, majd így folytatta: „Ez a hazai pályája! Megtehetett rajta 350 milliárd kört, akár autóval, biciklivel vagy gyalog. Nem számít, a lényeg, hogy rengeteg kört ment rajta, és hatalmas tapasztalata van ott…”

s-perez-mexico

Massa Interlagosban sem lesz ott?

Az F1 nagyköveti pozícióját betöltő Felipe Massa a folyamatban lévő „Massa-ügy”, azaz a 2008-as világbajnoki cím megszerzéséért folytatott kétségbeesett küzdelem miatt az Olasz és a Japán Nagydíjat kihagyta annak ellenére, hogy eredetileg jelenése lett volna ott, s könnyen lehet, hogy hazai versenyén, Interlagosban sem lesz ott – legalábbis erről beszélt, amikor megkérdezték, hogy kapott-e meghívást.

massa-2018

„Egyedül azt tudom, hogy az F1 megkért, hogy ne menjek el a monzai versenyre. Úgy volt, hogy Japánba is elutazom, de nem tettem” – idézi Massát a motorsport.com. „Brazíliáról még nem beszéltünk, tulajdonképpen azóta a Monza előtti pillanat óta nem kommunikáltunk, szóval…” – tette hozzá Massa, aki „civilben” nem akar ott lenni a versenyen:

„Csak nagykövetként megyek versenyekre, de nem volt meghívás, nem volt egyeztetés a munkámról, szóval nem hiszem, hogy részt kéne vennem rajta.”

Formula1.5 – Hamilton az élre állt!

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

Az austini hétvégét követően Mexikóvárosban is nullázott a bajnokságot a szezonnyitó óta vezető Fernando Alonso, és ezúttal már nem sietett a segítségére az isteni beavatkozás, ami Austinban egy kizárás formájában megvédte az első helyét Lewis Hamiltontól. Az Ausztrália és Spanyolország után idei harmadik győzelmét arató brit ezzel átvette a vezetést a bajnokságban, s az elmúlt hetek formáját tekintve (Monza óta Alonso 24, Hamilton viszont 79 pontot szerzett – a legtöbbet egyébként Norris 121-gyel) nagyon nehéz elképzelni, hogy ne ő szerezze meg végül a "másodosztály" bajnoki címét.

pf-bliga19

Videó: Ralibalesetet szenvedett az idősebb Verstappen

A háromszoros világbajnok Max Verstappen édesapja, az egykoron maga is az F1-ben szereplő Jos Verstappen a mai napig versenyez, méghozzá a ralizásba igyekszik minél jobban beletanulni. Persze ez nem a legegyszerűbb műfaj a világon, amit a spanyol Rally La Nucíára készülve saját bőrén tapasztalhatott meg. Szerencsére a szalagkorlát tette a dolgát, és Verstappen sértetlenül szállt ki az autóból, mely némi javításra szorul, mielőtt Renaud Jamoul oldalán nekivághatnak a hétvégi megmérettetésnek.

„Nincs olyan előfeltétel, hogy ha nem lesz második, kirakjuk” – Horner Perezről

Sergio Perez már közvetlenül a rajt után kiesett hazai futamán, az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, miután a remek elindulása után az 1-es kanyarban az élre próbált állni, ám ütközött a mellette harapófogóba kerülő Charles Leclerc-rel. Az így nullázó mexikóit védelmébe vette a Red Bull vezetősége, Christian Horner is megértően nyilatkozott arról, hogy a pilóta át akarta venni a vezetést a szurkolói előtt.

Ezzel a kieséssel viszont újfent reálissá vált, hogy Lewis Hamilton letaszítsa őt a vb-összetett második helyéről, hiszen 20 pontra megközelítette őt. Horner azonban bízik Perezben: „Három versenye van most, hogy beváltsa azt a második helyet. 20 pont van közte és Lewis között. Volt néhány balszerencséje, néhány problémája, de továbbra is hisszük, hogy képes lesz rá” – idézi a RacingNews365.com a Red Bull-főnököt, aki azt is újfent cáfolta, hogy Perez 2024-es ülése függne a világbajnoki ezüstéremtől:

„Ez nem ennyire kötött, a körülményeket is nézni kell. Checónak szerződése van velünk 2024-re, és ez is a szándékunk, hogy az autónkban üljön 2024-ben. Minden tőlünk telhető támogatást megadunk neki, hogy biztosíthassuk a második helyét, de nincs olyan előfeltétel, hogy ha nem végez másodikként, akkor kirakjuk.”

f1-perez-redbull_4

Az utolsó kör végén rendelte bokszba Sargeantet a Williams – videó

Furcsa véget ért Logan Sargeant számára a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: a 12. helyen haladt az újonc pilóta a futam végén, csapata azonban a rádión arra kérte az amerikait, hogy az utolsó kör végén hajtson be a bokszba. Mint kiderült, az üzemanyagpumpával adódtak problémái a Williamsnek a verseny során, és az erőforrás kímélése miatt döntöttek úgy, hogy ne a kockás zászló intse le Sargeantet – igaz, mivel a táv több mint 90 százalékát teljesítette, így is értékelték a 16. pozícióban. A videóból kiderül, hogy Sargeant nem örült, és még a legvégén is visszakérdezett a mérnökétől, hogy biztosan a bokszba hívják-e:

Nemcsak az időmérőn, a bokszban is a leggyorsabb volt a Ferrari Mexikóban – videó

Bár a győzelmet nem sikerült behúznia az első rajtsor kisajátítása után a Ferrarinak vasárnap, a bokszmunkájuk így is kiemelkedő volt: Carlos Sainz 2,35 másodperces kerékcseréje a futam leggyorsabbja volt Mexikóban. Ezzel két századdal múlták felül az AlphaTaurit és héttel a Red Bullt – miközben persze a McLaren Katarban felállított 1,8 szekundumos világrekordjától eléggé messze voltak. Mindenesetre a Ferrari idén hatodszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszban, ezzel elléptek a McLarentől (5) és közelítettek az éllovas Red Bullra (8). Videón a Sainz-kerékcsere:

Az egyik legerősebb csapattal lép fel az F2-be a Williams juniorja

Zak O’Sullivan a fiatal pilótageneráció egyik legígéretesebb reménysége: a Williams akadémiáját erősítő brit a második szezonját futotta idén a Formula-3-ban, ahol összetettben a második helyen végzett a bajnok Gabriel Bortoleto mögött, ráadásul ő szerezte a legtöbb győzelmet, szám szerint négyet. Magától értetődő volt, hogy 2024-ben már az F1 előszobájának számító Formula-2-ben versenyezzen: a mai bejelentés értelmében ráadásul a Williams patronáltja az F2-ben jelenleg az egyéni és csapatértékelést is vezető ART Grand Prix színeiben fog debütálni.

O’Sullivan érthető módon örült a hírnek: „A csapat egyértelműen megmutatta, hogy mindennel rendelkezik ahhoz, hogy győzzön, úgyhogy alig várom, hogy kezdjünk. Az ART már most éreztette, hogy üdvözölnek. A 2024-es egy érdekes év lesz, és készen állok a kihívásra” – fogalmazott a 18 éves versenyző.

osullivan-williams

„Imádják az élcsapatokat” – Tsunoda beszólt a stewardoknak

Az AlphaTauri jó úton járt afelé, hogy mindkét versenyzőjük erős pontszerző helyen érjen célba a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ám míg Daniel Ricciardo be is hozta az autót a hetedik pozícióban, Yuki Tsunoda egy ütközés miatt kicsúszott a top 10-ből. A japán az 1-es kanyarban próbálkozott kívülről Oscar Piastri ellen, ám akárcsak Sergio Perez a startot követően, ő is túl hamar kezdett el kanyarodni, aminek összeérés lett a vége.

Tsunoda ettől kiforgott, a rádióban pedig a tőle megszokott módon dühöngött – s ezt a hevességet a leintés után is megtartotta, ugyanis szerinte a McLaren ausztrálját kellett volna büntetni az incidensért, de nem lepődött meg rajta, hogy ez nem történt meg: „Imádják az élcsapatokat, szóval ez van” – utalt a felügyelőkre a pilóta. „Az autó tempója pontosan olyan jó volt, mint amire számítottunk. Jó teljesítményt mutattunk szombaton, szóval kár érte, hogy így ért véget.”

f1-tsunoda-alphatauri_1

Verstappen: Checo hagyhatott volna több helyet, de...

Max Verstappent is megkérdezték Sergio Perez mexikói, első kanyarban elkövetett hibájáról, és a világbajnok is nagyjából ugyanazt mondta el, mint csapatfőnöke, Christian Horner: Perez túlvállalta azt a helyzetet, de a hazai közönség előtt érthető volt tőle ez a hozzáállás.

„Megértem, mert ez a hazai futama. A dobogóra akart állni, szóval teljesen megértem, hogy miért próbált meg kívülről megelőzni mindenkit és átvenni a vezetést. A videót megnézve szerintem hagyhatott volna egy kicsit több helyet, de ha bejön, akkor csodálatos lett volna. Szerintem ez inlább arról szólt, hogy izgatott volna a dobogóra állás miatt és ezúttal nem jött be a manőver” – mondta Verstappen.

„Akkor egyébként én nem sokat láttam belőle, egyszer láttam, hogy egy autó a levegőben van, de csak Charles-ra koncentráltam, és nem láttam, hogy mi történik a másik oldalon. Csak utána láttam videón.”

SI202310290555_resize

Leclerc: Sajnálom, ami történt, nekünk szerencsénk volt

Közösségi médiás posztjában Charles Leclerc elismételte, amit már a Mexikóvárosi Nagydíj leintése után, a közönség füttykoncertjére reagálva elmondott.

„Az első dobogón Mexikóban. Sajnálom, ami az első körben Checóval történt. Nekünk szerencsénk volt, hogy be tudtuk fejezni a versenyt azzal a sérüléssel. Találkozunk jövőre” – üzent békülő szándékkal a mexikói közönségnek Leclerc, akinek eddigi legjobbja Mexikóban negyedik hely volt, még 2019-ből. A monacóit Perez is megvédte: versenybaleset történt, hangsúlyozta szintén egy posztban a hazai hős.

„Nyomorult érzés volt az utolsó 15 kör” – Russell még a hatodik helynek is örült

George Russell a negyedik Carlos Sainzt is szorongatta a Mexikóvárosi Nagydíjon, a végén azonban örülhetett, hogy nem előzte meg Daniel Ricciardo – elmagyarázta, hogyan tették tönkre a fékek és közvetve a gumik versenyének hajráját.

„Ezen a futamon megint a gumik diktáltak. Az autó nagyon erősnek tűnt Carlos mögött, csak nem tudtam előzni. Aztán vissza kellett vennem, mert a fékek túlhevültek, mint sok más pilótának is. De amint visszavettem, teljesen elveszett a gumik hőmérséklete, és nem tudtam többet visszahozni. Mintha jégen vezettem volna az utolsó 15 körben. Nyomorult érzés volt, nagyon szerencsés vagyok, hogy egyáltalán hatodikként célba értem” – nyilatkozta Mexikóvárosban Russell.

„Ez a hétvége a gumikról szólt, mindenki számára. A szombati is teljes meglepetés volt a csapatoknak, jó vagy rossz értelemben. Remélem, Brazíliában nem lesz ilyen fokú az érzékenység” – mondta a versenyző, aki az amerikai hétvégéken jelentősen elmaradt csapattársától, így megy tovább egyetlen F1-es győzelme helyszínére, a Sao Pauló-i Nagydíjra.