Daniel Ricciardo 257 futamon állt rajthoz az F1-ben, amivel 10. az örökranglistán, azzal pedig 232 nagydíjon a mezőnyben volt, a második helyen áll Lewis Hamilton mögött. Nyolc futamgyőzelmével a 37. helyen áll az örökranglistán Jacky Ickxszel és Denny Hulme-mal holtversenyben, a 32 dobogó pedig a 32. helyre elég a vonatkozó rangsorban Jim Clark, Jacques Laffite és Jean Alesi oldalán.
A rajtelsőségeket illetően ennél gyengébben áll az ausztrál, hiszen három pole-t szerzett idáig, s ezzel az 58. a ranglistán kilenc másik pilótával holtversenyben, a 17 leggyorsabb kör viszont a 22. helyre elég a rangsorban. Ricciardo 19 versenyen állt az élen, s összesen 340 körön át vezetett, amivel szintén az első 50-ben található, a 2020–21 közötti 34 célba érés sorozatban a harmadik legtöbb az F1 történetében.
Tény, hogy Ricciardo a 10. legtöbb ponttal rendelkezik az összesen megszerzett 1329 egységgel, de a pontrendszer 2010-es megváltoztatása miatt ez nem ad valós képet az eredményességről. Ha a mai rendszerre számítjuk át a versenyzők mindenkori eredményét, azzal a 22. helyen szerepel a listán Lauda és Leclerc között.
Ricciardo összesen 137 nagydíjon szerzett pontot, ami a versenyei 53,3 százalékát jelenti, előbbivel 13. az örökranglistán, míg utóbbival 28. a legalább 10 nagydíjon rajthoz álló versenyzők között.
Az ausztrál kétszer lett harmadik a világbajnokságban a Mercedes akkoriban verhetetlen párosa mögött, ezzel azon 51 versenyző közé tartozik, akik egynél többször is a világbajnoki dobogón zártak.
A legfontosabb adatok táblázatos formában – a jobb oldali oszlopban az örökranglistán elfoglalt helyezés olvasható:
Világbajnoki dobogó |
2 |
36. |
Nagydíj |
257 |
10. |
Futamgyőzelem |
8 |
37. |
Pole |
3 |
58. |
Dobogó |
32 |
32. |
Leggyorsabb kör |
17 |
22. |
Élen töltött kör |
340 |
50. |
Sorozatos célba érés |
34 |
3. |
Pont |
1329 |
10. |
Pont (átszámítva) |
1329 |
22. |
Pontszerzés |
137 |
13. |
Pontszerzés/futam |
53,3% |
28.* |
* A legalább 10 nagydíjon indulókat figyelembe véve.
A csapattársak ellen
Ricciardo F1-es karrierjét végignézve egyértelmű formahanyatlást figyelhetünk meg az elmúlt években, s ez abból is egyértelművé válik, ha áttekintjük, hogyan teljesített csapattársai ellen. Miután Vergne-t és Vettelt magabiztosan, Kvjatot pedig a „illendőnél” talán kisebb különbséggel felülmúlta, Verstappennel is partiban volt utolsó közös szezonjuk közepéig.
A holland a versenyeredményeket illetően a 2018-as Olasz Nagydíjon vette át a vezetést, az időmérőket illetően pedig Kanadáig egál közelében volt az állás. Ezt követte Hülkenberg magabiztos, majd Ocon tükörsima legyőzése, mielőtt jött az igazi mélyrepülés: a McLarennél esélye sem volt Norrisszal szemben, s összességében Tsunodától is simán kikapott.
Év |
Csapat |
Csapattárs |
Verseny |
Időmérő |
Bajnokság |
2011 |
HRT |
Liuzzi |
6–3 |
5–5 |
- |
2011 |
HRT |
Karthikeyan |
0–1 |
1–0 |
- |
2012–13 |
Toro Rosso |
Vergne |
23–16 |
30–9 |
1–1 |
2014 |
Red Bull |
Vettel |
13–5 |
10–9 |
1–0 |
2015–16 |
Red Bull |
Kvjat |
12–11 |
16–7 |
1–1* |
2016–18 |
Red Bull |
Verstappen |
24–32 |
25–33 |
2–1* |
2019 |
Renault |
Hülkenberg |
11–8 |
14–7 |
1–0 |
2020 |
Renault |
Ocon |
13–4 |
15–2 |
1–0 |
2021–22 |
McLaren |
Norris |
12–31 |
11–33 |
0–2 |
2023–24 |
AT/VCARB |
Tsunoda |
11–14 |
9–17 |
0–2** |
* Verstappen 2016-ban négy futam után váltotta Kvjatot. A teljes szezonokat tekintve Verstappennel 1–1, Kvjattal 0–1 a mérleg.
** Egyik szezon sem volt teljes, ha csak az együtt teljesített futamokat tekintjük, a mérleg szintén 0–2.