Az őszi szünet első F1-es mentes hétvégéjén nem záporoztak a hírek, de azért így is beszámolhattunk néhány érdekességről, melyek között az élre kívánkozik, hogy immár nem Michael Andretti vezeti a többek között az IndyCarban és a Formula–E-ben szereplő, illetve az F1-be igyekvő Andretti-projektet. A részletekről a csapat későbbre ígért tájékoztatást.
Aztán folytassuk Helmut Marko nyilatkozatával, aki arról beszélt, hogy komolyan kell venni, amikor Max Verstappen arról beszél, hogy elhagyhatja az F1-et, ha tovább folytatódnak azok a tendenciák, melyek egyre kevésbé teszik vonzóvá számára a sportágat. A holland egyébként egy róla szóló dokumentumfilmben felidézte, amikor Marko doktor magához rendelte Grazba, hogy közölje, előrehozzák a 2017-re tervezett Red Bull-átigazolást.
Verstappenről bőven esett szó abban az összeállításban is, melyet az idei F1-es szezon időmérős csatározásairól készítettünk, hiszen ő mérte a legdurvább csapaton belüli verést partnerére a mezőny összes tagja közül. Az Alpine-é és a Ferrarié a legszorosabb küzdelem, s sok más érdekesség is kiderül FormulaPlusz rovatunk cikkéből.
Nem ez volt az egyetlen statisztikai összegzés, melyet ma közöltünk a rovatban. Daniel Ricciardo F1-es statisztikáit összegezve arra juthatunk, hogy a számok szerint az ausztrál ott van minden idők 50 legeredményesebb versenyzője között, a csapattársaival szembeni mérlege pedig megerősíti, milyen mélyrepülésbe kezdett karrierje utolsó éveiben.
Az ausztrál a minap arról nyilatkozott, elképzelhető-e, hogy más szériában folytassa karrierjét: ennek kapcsán elmondta, mennyire nagyra tartja a NASCAR-t, és azt is elárulta, hogy a mai napig ijesztőnek tartja az IndyCart. ó
Valtteri Bottasnak viszont úgy tűnik, hogy egyelőre még nem kell ezzel foglalkoznia, hiszen rövidesen bejelenthetik szerződéshosszabbítását, méghozzá szerinte teljesen megérdemelten, ugyanis jobban vezet, mint a Mercedesnél tette annak idején – talán a finn közelgő hosszabbításával is összefügg az, hogy a Sauber F1-es csapatának juniorja, Zane Maloney úgy döntött, hogy a Formula–E felé veszi az irányt.
Még két F1-es sztori máról: Lewis Hamilton alkoholmentes tequilamárkája is feltűnhet a jövő évi Ferrarin szponzorként; Nico Rosberg arról beszélt, hogy mennyire varázslatos a McLaren felemelkedése, és leszögezte, hogy egyetért azzal, hogy a wokingiak nem sorolták idő előtt Lando Norris mögé Oscar Piastrit.
Ami pedig a kétkerekűeket illeti: Marc Marquez az időmérőn, Jorge Martin pedig a sprinten bukott a MotoGP indonéz fordulóján, így hiába szerezte meg a bajnoki éllovas a rajtelsőséget, végül a címvédő Pecco Bagnaia győzött a sprintfutamon, és ezzel sikerült lefeleznie a hátrányát. Végül pedig azt is említsük meg, hogy az aragoni Superbike-fordulón Andrea Iannone megszerezte első győzelmét a szériában – mely a 2016-os osztrák MotoGP-futam óta az első sikere volt az összes versenysorozatot tekintve.