Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szombaton először egy félórás tét nélküli szabadedzéssel folytatódott a MotoGP Indonéz Nagydíjának programja: a legjobb időt Franco Morbidelli motorozta, míg a pramacos csapattársa, a vb-éllovas Jorge Martin egy elcsúszással hívta fel magára a figyelmet.
Az FP2-t egyből követő időmérő első fázisában nem ők, hanem a pénteken a top 10-ből kiszorulók harcoltak a két továbbjutó helyért. Ezt végül a Hondával egész hétvégén a szokottnál erősebben teljesítő Johann Zarco, valamint a Miguel Oliveira csuklótörése után egyedüli trackhouse-os, Raul Fernandez kaparintotta meg, megelőzve az egyaránt bukó Aleix Espargarót és Alex Marquezt. A Q1 krónikájához tartozik még Brad Binder műszaki hibája: a dél-afrikai csak a 19. helyre kvalifikált.
A legjobb rajthelyekről döntő második szakaszban Martin egyből kétszer egymás után abszolút körrekordot futott, 1:29,0-ra javítva a mandalikai etalont. A fő riválisai ráadásul mind pórul jártak, hiszen Marc Marquez és Enea Bastianini is bukott, Francesco Bagnaia pedig rendre belefutott az ezek miatti sárga zászlós jelzésekbe, így az első próbálkozások után mért kör nélkül állt.
A Q2 hajráját Marquez második esése nyitotta, így ő végül gyorskört sem futva zárt a sor végén. Martint viszont senki nem tudta megszorongatni sem, a Pramac Ducati spanyolja idei hatodik pole-ját szerezte. Ezzel bő fél másodpercet adott mindenkinek: a második Marco Bezzecchi lett egy esés után, az első sort pedig Pedro Acosta teszi teljessé. A gyári Ducatik Bagnaia, Bastianini felállásban a negyedik-ötödik helyen, melléjük pedig a Yamahával remeklő Fabio Quartararo állhat fel, de kiemelendő Zarco hetedik rajtpozíciója is.
A MotoGP mandalikai sprintfutama magyar idő szerint szombat reggel 9 órakor startol.
Az időmérő végeredménye:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'29.088 | |
2. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'29.623 | 0.535 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'29.671 | 0.583 |
4. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'29.745 | 0.657 |
5. | Enea Bastianini | Ducati | 1'29.792 | 0.704 |
6. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'29.848 | 0.760 |
7. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'29.942 | 0.854 |
8. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'29.963 | 0.875 |
9. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'30.107 | 1.019 |
10. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'30.418 | 1.330 |
11. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'30.524 | 1.436 |
12. | Marc Márquez | Gresini Ducati | - | |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'30.110 | |
14. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'30.243 | |
15. | Alex Rins | Yamaha | 1'30.293 | |
16. | Jack Miller | KTM | 1'30.359 | |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'30.395 | |
18. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'30.430 | |
19. | Brad Binder | KTM | 1'30.582 | |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'30.698 | |
21. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'31.086 |