Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


Bokszzár, lámpa, piros zászló, stop&go – átbeszéltük a hétvége vitatott kérdéseit és kifaggattunk egy szakértőt!
https://formula.hu/parc-ferme/26561
Legutóbbi podcast-adásunkban alaposan átbeszéltük az Olasz Nagydíj kérdéses eseteit - bőven volt miről beszélni, próbáltuk kicsit tisztázni a helyzetet.
Gasly öröme, a Ferrari fájdalma: az Olasz Nagydíj legjobb rádióüzenetei
https://formula.hu/parc-ferme/26560
A hétvége legjobb rádiós beszélgetései ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthetők/meghallgathatók!
Már mindenki lelépett, de Gasly csak ült tovább a dobogón – jó oka volt rá
https://formula.hu/parc-ferme/26559
Egy ideig még beszélgetett dobogós társaival, Carlos Sainzcal és Lance Stroll-lal az Olasz Nagydíj meglepetésgyőztese, ám végül már az Alpha Tauri csapatmenedzsere, Graham Watson is magára hagyta az emelvényen Pierre Gaslyt. A francia csak ült, ült a helyén, kortyolt még egyet a pezsgőből, nézett maga elé a minden más évben dugig telt, de ezúttal üres célegyenesre, és a gondolataiba mélyedt.
"Nem akartam elmenni onnan, mert sohasem tudhatjuk, hányszor lesz még lehetőségünk átélni ezt a pillanatot" - mondta a videóban is látható jelenetről Gasly első F1-es futamgyőzelme után.
I'm loving this Pierre cam pic.twitter.com/Wq5ALGcfSC
— Ky (@FiftyBucksss) September 6, 2020

A hétvégén a 2. helyen is haladt, élvezi az életet és közeleg a visszavonulása – ki ő?
https://formula.hu/parc-ferme/26558
Kimi Raikkönen zavartalan F1-ezésre számított, amikor a Ferrarit elhagyva két évre a rivaldafénytől távol lévő Alfa Romeóhoz igazolt, de annyira azért talán nem, hogy 2020-ban még a pontszerző helyeket se zavarja! Az Olasz Nagydíj zűrzavarában egy ideig dobogós helyre keveredő, ám a bajnoki tabellán továbbra is pont nélkül álló finn beszél a csapata idei gyengélkedéséről és a saját jövőbeli kilátásairól az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

Gasly győzelmére Grosjean is majd kiugrott a bőréből
https://formula.hu/parc-ferme/26557
Az F1-es futamokat többnyire távolról követve, kizárólag a pályán történtek alapján tájékozódva hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az autóversenyzők is ugyanolyan emberek, mint bárki más. Itt egy emlékeztető erre: Romain Grosjean pontosan ugyanúgy örült honfitársa, Pierre Gasly vasárnapi győzelmének, ahogy aznap délután még számtalan szurkoló a világ minden tájáról. Grosjean még azt is fel tudta idézni, hogy mikor nyert utoljára francia pilóta F1-es versenyen.
Wholesome content alert, feat. @RGrosjean #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/zkisTvRWnM
— Formula 1 (@F1) September 7, 2020
De mégis mivel várja az F1-et Mugello?
https://formula.hu/parc-ferme/26556
Alig ért véget az őrületes Olasz Nagydíj, máris új célpontra szegeződik a mezőny tekintete. Hétvégén azon a mugellói versenypályán állomásozik a sorozat, amelyen eddig soha nem rendeztek F1-es futamot, így egy szinte ismeretlen helyszín vár a pilótákra. De mégis mik a pálya jellemzői a gumik szempontjából? A Pirelli előzetese szerint a szinte kizárólag közepesen gyors és gyors kanyarokból álló 5245 méteres vonalvezetés az aszfalt durvasága és a várható hőmérséklet miatt komoly terhelést ró majd az abroncsokra, így nem is kérdés, hogy a legkeményebb, C1-C3-as gumik lesznek elérhetőek ezen a versenyen.
A Pirelli a technikás vonalvezetés mellett külön kiemelte a nagyobb féktávok hiányát és a magasságváltozást, amelyek egy igazán különleges, régimódi pálya hangulatát idézik.

Az Alfa Romeo egy klasszikus színkombinációval – és egy meglepetésarccal
https://formula.hu/parc-ferme/26554
Olvasónk, a McLarent Gulf-külsőbe öltöztető Veres András küldte el egy újabb dizájnját, ezúttal az Alfa Romeóról: a márka gyári csapata 1984-ben és 1985-ben, a kiszállás előtti utolsó két szezonban viselte a sötétzöld-vörös színeket. Ezt az olasz nemzeti színekre hajazó kombinációt kapta meg az Alfa Romeo aktuális autója. Olvasónk még egy kis korrekciót végzett a csapaton, hiszen Kimi Raikkönen csapattársa rajzán Nico Hülkenberg – 2021-ben sokan örülnének egy ilyen párosnak.

Az eredeti autó, a Benetton által szponzorált Alfa Romeo 184T 1984/85-ből:

Így örültek a francia kommentátorok a 24 év utáni első győzelemnek
https://formula.hu/parc-ferme/26553
Pierre Gasly meglepő monzai győzelme az első francia siker volt a Formula-1-ben Olivier Panis nem kevésbé váratlan 1996-os monacói diadala óta, így érthető, hogy az ottani kommentátorok extázisban közvetítették a befutót:
Here's how the first win for a French driver in 24 years sounded - in French! #ItalianGP #F1 @PierreGASLY pic.twitter.com/cGVFboomCZ
— Formula 1 (@F1) September 6, 2020
Érzelmes videóval búcsúzik a csapattól és az F1-től a Williams család
https://formula.hu/parc-ferme/26552
Az Olasz Nagydíj előtt jelentették be, hogy a monzai lesz az utolsó futam, amelyen a Williams család irányítja a patinás csapatot, ennek apropóján pedig egy megható videóval búcsúzott és adta át a stafétát a família:
Klasszikus festést kap a Ferrari 1000. nagydíjára
https://formula.hu/parc-ferme/26555
A hétvégi Toszkán Nagydíj a Ferrari történetének 1000. Formula-1-es versenye lesz, ennek apropóján a csapat különleges fényezéssel készül, megidézve nagy történelmét. A Motorsport.com szerint ez a vörös egy sötétebb árnyalatát jelenti, és utalás lesz csapat első futamára, az 1950-es Monacói Nagydíjra, amelyen három Ferrari 125 vett részt, Alberto Ascari második helyével pedig mindjárt megszerezte az istálló első dobogóját.

A Ferrari nagyon készül a toszkán versenyre a tulajdonában álló mugellói pályán: névadó szponzora is a versenynek, amely hivatalosan a 2020-as Toszkán Ferrari 1000 Nagydíj címet viseli. A pályára limitált létszámban beengedett 2880 néző közül 880 a Ferrari rajongói klubjaiból választanak ki. Az egyedüli szépséghiba az ünnepi hétvége előtt, hogy a csapat évtizedes mélyponton van, az előző spái és monzai futamokon egyetlen pontot sem szerzett.

Nem nehéz kitalálni, kivel a címlapon jelent meg hétfő reggel a franciák sportnapilapja
https://formula.hu/parc-ferme/26551
„Gasly-varázslat” – harsogja a L’Equipe szeptember 7-i címlapja. 24 év elteltével van újra futamgyőztese Franciaországnak, a tegnapi Olasz Nagydíj előtt Olivier Panis 1996-ban nyert Monacóban, abban az évben, mikor Pierre Gasly megszületett.

Autóversenyző is népszerűsíti a kulturált jet-skizést
https://formula.hu/parc-ferme/26550
Etikus és környezettudatos jet-skizés. Ezt népszerűsítették egy egész napon keresztül sportolók, rendőrök és közéleti személyiségek a Tisza-tónál, Sarudon, az Élményfaluban. A résztvevők között volt az ország egyik legsikeresebb és legismertebb endurance autóversenyzője, Walter Csaba, aki több szállal kötődik a jet-skizéshez.
Először indul ausztrál versenyző a WTCR-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26549
A teljes szezonra nevezett 20 pilóta – köztük négy magyar – mellett szabadkártyás is lesz a Túraautó-világkupa belgiumi szezonnyitóján Zolderben a hétvégén. A 22 éves Dylan O’Keeffe a mezőny új csapata, a Vukovic Motorsport Renault Megane RS TCR-jét vezeti, melyet az első verseny eredeti helyszínén, Salzburgban tesztelt.
O’Keeffe az első ausztrál lesz a sorozatban, ezekben a koronavírusos időkben pedig kalandos módon jutott el hazájából a WTCR-es szereplésig: mivel a helyi TCR-szériát Ausztráliában októberig felfüggesztették, volt ideje vállalkozni az utazásra és a kötelező karanténidőszakokat letölteni.
A Vukovic csapat teljes szezonra egy Renault-t nevezett, Jack Younggal pilótaként, de a mostani hír alapján van még versenygép a garázsban, amit vendégpilótáknak adhatnak ki a folytatásban.

Csak úgy hullottak az élmenők az F3 vasárnapi viadalán
https://formula.hu/parc-ferme/26546
Mintha átok ült volna a vezető pozíción a Formula-3-asok sprintversenyén Monzában. Ahogy arról beszámoltunk, az Olasz Nagydíj vasárnapi betétfutama elképesztő fordulatokat és feszültséget hozott - íme a legfontosabb események öt percben.
Ezt kell mindenkinek látnia, aki lemaradt az Olasz Nagydíjról: Összefoglaló 7 percben
https://formula.hu/parc-ferme/26548
Bottas pocsék és a McLarenek nagy rajtja, Vettel fékhibája, Magnussen leállása, safety car, Hamilton kerékcseréje a tilosban, Sainz az élen, Leclerc hatalmas balesete, piros zászló, második rajt, Hamilton büntetése, Stroll hibája, Gasly az élen, Verstappen kiesése, Raikkönen vesszőfutása, Sainz hajszája, Hamilton felzárkózása, Gasly és az Alpha Tauri győzelme – és most csak rövid címszavakban foglaltuk össze, amit látni kell. (Aki pedig inkább olvasni akarja, annak bő lére eresztett futambeszámolónkat ajánljuk.)
(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)
Gesztus az új győztesnek: Hamilton az Instagramon gratulált Gaslynek
https://formula.hu/parc-ferme/26547
Tényleg fontos ügynek kell lennie, hogy Lewis Hamilton közösségi oldalain posztoljon: márpedig a hatszoros világbajnok sportszerű vesztesként 20 millió követővel rendelkező Instagramján és többmilliós egyéb közösségi oldalain keresztül üzent az első nagydíjgyőzelmét megszerző Pierre Gaslynek.
„Először is, szeretném őszintén elismerni Pierre Gaslyt mai lenyűgöző győzelméért. Nagyon-nagyon megérdemelte. Kifejezetten nehéz időszaka volt, amikor a Red Bull lefokozta őt, de erősebb és erősebb lett, hogy megszerezze ezt a mai eredményt, és legyőzze a csapatot, amely elengedte őt. Gratulálok testvér, igazán örülök neked” – írta Hamilton, kissé megpiszkálva a Mercedes fő riválisát, a Red Bullt is.
A Mercedesnél fokozott figyelmet szentelnek az Alpha Tauri győzelmének, hiszen a csapat Twitter-oldalán is közzétettek a nyertes formációnak szánt bejegyzést: „Ez vagány. Mindig azt mondjuk, hogy egy győzelmet úgy kell ünnepelni, mintha az utolsó lenne. Ezeknek a fiúknak 4371 napot kellett várniuk rá. A mai napot az Alpha Taurinál viszont senki, soha nem fogja elfelejteni.”
This is cool. We always say celebrate every win like it might be your last, because you don't know when the next one will be.
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
These guys had to wait 4,371 days. But today will be a day that everyone @AlphaTauriF1 will never, ever forget. pic.twitter.com/Z4SvUDhknc
F2: Kizárták a futamgyőztes Ticktumot, Ilott örökölte meg a helyét
https://formula.hu/parc-ferme/26545
Nem maradt elég üzemanyag az autójában, ezért elvették Dan Ticktum ma kora délután megszerzett Formula-2-es futamgyőzelmét. A DAMS pilótája a második helyről rajtolva nyert Monzában, ám mivel az FIA felügyelői nem tudtak elég üzemanyagot mintavételezni az autójából, ezért automatikusan kizárták őt a versenyből. A győzelmet így a mögötte 4,6 másodperces hátránnyal leintett Callum Ilott örökölte meg. A futam összefoglalója itt elérhető.
A Formula-3-ban is módosult a végeredmény az élmezőnyben: a második futamon második helyen célba érő Liam Lawsont sorolták hátra 10 másodperccel egy másik autó kiszorítása miatt. Lawson hetedik helyre esett vissza, így Theo Pourchaire második, Alex Smolyar harmadik lett, ami utóbbi első dobogós pozíciója. Baleset okozásáért rajtbüntetést kapott Mugellóra Clement Novalak, Oscar Piastri és Logan Sargeant is, Bent Viscaalt pedig kizárták a parc fermé-szabályok megsértése miatt.
A Formula-2 módosított végeredménye:


Első helyről esett ki a Fittipaldi-unoka, hullottak a bajnokesélyesek az F3-ban
https://formula.hu/parc-ferme/26544
Csillaghullás volt a Formula-3 vasárnapi sprintfutamán Monzában, ahol 30 versenyzőből tízen nem értek célba. Az első körökben a fordított rajtrács első sorából induló Lirim Zendelli és Enzo Fittipaldi előzgették oda-vissza egymást, egészen a 8. körig, amikor az első sikánban Zendeli első szárnya összeért Fittipaldi hátsó kerekével. A brazil defektet kapott és azonnal búcsúzott még a pontszerzés esélyétől is: Emerson Fittipaldi unokája korábban még nem ért célba nyolcadiknál jobb helyen az F3-ban, nagy áttörés lett volna számára a győzelem.

Zendeli is hátraesett, így Jake Hughes örökölte meg a vezető pozíciót, melyet győzelemre váltott, idei második sikerére. Mögötte a bajnokság első két helyezettje, Oscar Piastri és Logan Sargeant is kihullott a versenyből: Piastrit az első sikánban forgatta ki Clement Novalak, az incidensben pedig még ketten kiestek, Sargeant a csapattárssal, Frederik Vestivel ütközött. Az összetettben így Piastri továbbra is 160 ponttal, Sargeant 152-vel áll, viszont közelebb került hozzájuk a futamon második Liam Lawson (135 pont) és Theo Pourchaire (134 pont).
Golden rule: BROKEN
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 6, 2020
Team mates Vesti and Sargeant collided in Race 2 #ItalianGP #F3 pic.twitter.com/QeEAXignnv
Mintha 2004-et írnánk: Schumacher mellett Barrichello is győzött
https://formula.hu/parc-ferme/26540
Megszerezte első formulaautós futamgyőzelmeit Eduardo Barrichello, a korábbi F1-es pilóta Rubens Barrichello 18 éves fia. Az ifjú brazil 2019-ben debütált a versenyautók világában az amerikai belépőszintnek számító U.S. F2000 sorozatban, azt a szezont pedig a tabella 11. helyén zárta. Idénre szintet lépett, és 2020-ban ő lett az első a bajnokságban, aki megszakította a szezon korábbi mind a hat futamát megnyerő Christian Rasmussen sorozatát. Az U.S. F2000 ezen a hétvégén az indianapolisi belső pályán bonyolított le három versenyt, Barrichello pedig duplázott, hiszen az első két viadalon is ő ért célba elsőként. Mindezt ugyanazon a hétvégén, amikor apja legendás F1-es csapattársának fia, Mick Schumacher is győzelmet ünnepelt a Formula-2-ben, ezzel a két híres vezetéknév hosszú idő után ismét az autósportos szalagcímek között szerepelhet.
Ugyanakkor ne feledjük, hogy 48 évesen még Rubens Barrichello is aktív, és a Stock Car Brasilban idén szintén nyert már futamot.

Lemaradtál a monzai időmérőről? Mutatjuk a lényeget!
https://formula.hu/parc-ferme/26542
Íme, az Olasz Nagydíj kvalifikációjának hivatalos mozgóképes összefoglalója (amelyet átkattintás után tekinthettek meg):