A Formula-2 idei szezonjának 15. futama kezdődött meg az F1-es időmérő után Monzában, a rajtrács élén a bajnokság második helyén álló Callum Ilott-tal. A brit meg is őrizte pozícióját a rajtnál, miközben mellette Yuki Tsunoda gyengén jött el, rakétaként lőtt azonban előre Mick Schumacher a 7. helyről, aki Mazepint, Nissanyt, Lundgaardot, Ghiottót és Tsunodát is lehagyva másodikként jött ki az első sikánból.
A német a negyedik körben már Ferrari-akadémista társát, Ilottot támadta a vezetésért, előzni azonban nem tudott. Két körrel később aztán a közvetlen üldözők csatájára szegeződött a figyelem, hiszen Luca Ghiotto a célegyenes végén a külső íven próbált elsuhanni Tsunoda és Christian Lundgaard mellett, de a három autó nem fért el egymás mellett, az olasz és a japán össze is ért nagy sebességnél, de végül mind megúszták az esetet, csak Ghiottónak kellett a menekülőútra térnie.
Az élen a 11. kör végén állt be komoly változás, amikor a lágy gumikon rajtoló Ilott kiállt kerékcseréjére, induláskor azonban lefulladt, és hosszú másodperceket veszített, mire szerelői újraindították az autóját. A vezetés Schumacherre szállt át, ám mivel a következő körben ő is a bokszba hajtott, csak a 20. körtől élvezhette ki ténylegesen annak előnyeit, hogy senki nem halad előtte, hiszen a mezőny ellentétes stratégiát választó fele csak később állt ki a bokszba.
Ekkor, a táv kétharmadánál a német 3,5 másodperccel vezetett Lundgaard előtt, előnye pedig nem is csökkent a leintésig – és Lundgaardnak inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen a hajrában még el is kapta őt Ghiotto, hogy második helyet ünnepelhessen hazai pályán.
Schumacher a verseny előtt a tabella negyedik helyén állt, és bár 2020-ban még nem nyert, a szezonbeli legtöbb dobogóval rendelkezett. A német most zavartalanul megnyerte a futamot azon a pályán, ahol egykoron apját tenyerükön hordozták a Ferrari-szurkolók. Ez Mick Schumacher második győzelme a Formula-2-ben töltött másfél szezonja során a tavalyi hungaroringi után, és most először nyert főversenyen. Nem ez azonban az első győzelme Monzában, 2016-ban az olasz F4 itteni hétvégéjének első futamán már ünnepelhetett sikert a Sebesség Templomában.
A hátraesett Ilott végig erős tempót autózva igyekezett menteni a menthetőt, és végül egészen a hatodik helyig visszazárkózott. A nyolcadik pozícióért és a fordított rajtrácsos pole-ért is komoly csata folyt a hajrában, végül Loius Deletraz szerezte azt meg.
Mivel Robert Svarcman is csak 9. lett, a bajnoki tabella élmezőnye elképesztően szorossá vált: az orosz már csak pontegyenlőséggel vezet Ilott előtt, hiszen mindkettőjüknek 134 egységük van, Schumacher pedig 131-gyel követi őket.
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
1 | Mick Schumacher | Prema Racing | 30 | |
2 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | 3.1 | 30 |
3 | C.Lundgaard | ART Grand Prix | 7.3 | 30 |
4 | Yuki Tsunoda | Carlin | 9.2 | 30 |
5 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 12.5 | 30 |
6 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | 15.1 | 30 |
7 | Dan Ticktum | DAMS | 15.2 | 30 |
8 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 17.5 | 30 |
9 | R.Shwartzman | Prema Racing | 18.2 | 30 |
10 | Jehan Daruvala | Carlin | 21.1 | 30 |
11 | Jüri Vips | DAMS | 23.9 | 30 |
12 | Pedro Piquet | Charouz Racing System | 25.0 | 30 |
13 | Jack Aitken | Campos Racing | 27.8 | 30 |
14 | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | 28.3 | 30 |
15 | N.Matsushita | MP Motorsport | 28.6 | 30 |
16 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 29.2 | 30 |
17 | Artem Markelov | BWT HWA RACELAB | 29.9 | 30 |
18 | Giuliano Alesi | BWT HWA RACELAB | 30.3 | 30 |
19 | Roy Nissany | Trident | 33.0 | 30 |
20 | Marino Sato | Trident | 51.4 | 30 |
21 | Guilherme Samaia | Campos Racing | 52.4 | 30 |
- | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | - | 24 |