DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 25. szerda

Mit vár 2024-ben De Vriestől a Toyota?

2024-ben a Toyota hypercar-csapatának tagja lesz Nyck de Vries, aki a #7-es autóban váltja majd Jose Maria Lopezt, akit a gyártó a GT-projektre helyezett át. Az F1-ből távozó hollandról az FIA-gálán a bajnok #8-as autó stábját kérdezték meg:

„Szerintem ő ismeri az enduranca-versenyzést, versenyzett az LMP2-ben és velünk is sokat tesztelt már. Maga a versenyhétvége viszont nem könnyű, amikor egy óra alatt kell felkészülni, meg kell osztani az autót a többiekkel, szóval ez elég egyedi, és idő kell, amíg hozzászokik az ember. De jó csapattársai vannak, és maga a csapat is tapasztalt, úgyhogy felkészült lesz, és nem hiszem, hogy gondjai adódnak – de szem előtt kell tartani, hogy ez endurance, hosszúak a futamok, és célba kell érni” – válaszolta erre Sebastien Buemi.

„Én is voltam pár éve hasonló helyzetben, szerintem Nyck jól felkészült, és a csapat, valamint a csapattársak miatt hamar felveheti a ritmust. Tesztelt már, biztos, hogy meglesz a tempója” – tette hozzá Brendon Hartley, aki korábban szintén az F1-ből érkezett ide.

wec-devries-toyota

Harmadik lett a svájci bajnokságban Robin Raikkönen

Néhány hete a Gazzetta arról számolt be, hogy Kimi Raikkönen és családja úgy döntöttek, hogy hátrahagyják svájci otthonukat, és Olaszországba költöznek, hogy ezzel is segítsék a család legidősebb gyermeke, Robin ígéretesen induló gokartos karrierjét. A választásuk Comóra esett, de a tópart luxusa helyett egy kissé csendesebb, jelenleg felújítás alatt álló birtokra, az Il Torchióra esett – a renováció idején pedig egy Como belvárosában található lakásba költöztek.

Az idei évben a kis Robin még a svájci Rotax Max Championshipben indult, MicroMax kategóriában, a 2007-es Formula-1-es világbajnok fia pedig a harmadik helyen zárta a bajnokságot. Nyernie ugyan nem sikerült, de a 12 futamból, amin részt vett, 11-et a dobogón zárt. Ti mit gondoltok, milyen magasságokig juthat el Robin Raikkönen?

 

 

Még Jos Verstappen szerint is erős, amiket Max mondott Vegasról

Ha sprinthétvége van, Max Verstappen azt hajtogatja előszeretettel, mennyire nem szereti a formátumot, ha jön az F1 nagy dobása, negyven év után az első nagydíj Las Vegasban, a háromszoros világbajnok a nagy felhajtást kritizálja.

Két emlékezetes, mindenféle diplomatikusságot nélkülöző megszólalása is volt: a szerdai megnyitóünnepségen a közönség előtt arról beszélt, hogy úgy állnak a színpadon, mint a bohócok, a hétvége pedig show, nem verseny, másnap pedig az emlékezetes „Ibizán is le lehet részegedni” kijelentést tette. Még saját apja, a sosem visszafogottságáról híres Jos Verstappen szerint is túl szabadszájú volt ezúttal.

„Elmondhatja a véleményét, de ebben az esetben szolidabban kellene, ezt egyenesen közöltem vele. Időnként erre is szüksége van…Ezen felül az akkumulátor kicsit kezd kifogyni sok embernél. De Max szereti a versenyt, ezt láthattuk ma is. Megértem, miért ez a véleménye, de vakon nem lehet mindenfelé rugdosni” – kritizálta fiát Verstappen a De Telegraaf holland lapnak.

„A DRS sokat segített azon, hogy remek versenyt láthassunk, és az alacsony fokú kopás miatt lehetett nyomni a gumikon. Szóval remélem, mindenki élvezte, mi biztosan. Már most izgatott vagyok, hogy visszajöjjünk jövőre” – igyekezett a háromszoros világbajnok helyett áradozni kicsit Las Vegasról az apa.

Fotó: Red Bull Content Pool

Gyomorrontással versenyzett a Las Vegas-i hétvégén Bottas

Valtteri Bottas betegen szerepelt a Formula-1 Las Vegas-i Nagydíján: a finn a futam után árulta el, hogy gyomorproblémákkal küszködött – már az időmérőn is, ahol ennek ellenére hetedik helyre kvalifikált.

„Nem voltam túl nagyszerűen, pár napja gyomorrontást kaptam és péntek estig egyre rosszabbodott a helyzet. A péntek volt a legrosszabb, a szombat igazából már jobb. De nem ez volt a legélvezetesebb hétvégém” – nyilatkozta helyi idő szerint szombat éjjeli futam után Bottas.

A remek rajtpozíció ellenére Bottas csak az utolsó, 17. helyen végzett a futamon, de ennek nem a hasfájás volt az oka: az első kanyar rajtbalesetében ő ütközött a megforgó Fernando Alonsónak, miközben hátulról Sergio Perez találta el. Az Alfa Romeo diffúzorja megsérült, nem volt tapadás, így esélye sem nyílt felzárkózni.

 

Fotó: Alfa Romeo

„Mi többet kérhetnénk a versenyzőinktől?” – Horner Perezről

Bár egymást követő második versenyen az utolsó körben bukott egy pozíciót, Sergio Perez az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon elért harmadik helyezésével bebiztosította világbajnoki ezüstérmét Lewis Hamiltonnal szemben. Ezzel a Red Bull története során először sajátította ki az év végi első és második helyet a pilótáknál, emiatt pedig Christian Horner is roppant elégedett a mexikóival: „Ez olyasmi, amit csapatként még sosem értünk el. Úgy értem, mi többet kérhetnénk a versenyzőinktől, mint hogy első és második helyen végezzenek a pilóták világbajnoki pontversenyében? És a formája, a tempója ismét ott volt. Az utolsó két-három versenyen igazán újra megtalálta a formáját.”

Perez Las Vegas-i versenye egyébként igen kalandos volt, hiszen az időmérőn kiesett a Q2-ben, így tízen kívülről rajtolt, majd már az első kör végén orrkúpot kellett cserélni az autóján, amely megsérült a start utáni kavarodásban. Ezzel viszont később a győzelemért való csatába is beszállt a biztonsági autós fázist követően, s csak az utolsó körben dőlt el, hogy nem kettős diadalt szerez a Red Bull, miután Charles Leclerc Perezt is meglepve megelőzte őt. „Max a végén visszavett, hogy megpróbáljon szélárnyékot adni neki. És ez végül épp nem volt elég. De a mezőny végéről zárkózott vissza: szerintem az első körös orrkúpcsere után nagyszerű versenyt futott” – dicsérte a mexikóit Horner.

f1-perez-podium-vegas

Toyotás hírözön: Rovenpera „részmunkaidős” lesz a WRC-ben, De Vries Lopezt váltja a WEC-ben

Több komoly bejelentést is tett a különböző világbajnoki szériákban szereplő csapatai kapcsán a Toyota hétfőn. Ezek közül a legfontosabb és legváratlanabb egyértelműen az, hogy a kétszeres világbajnok Kalle Rovanpera nem teljesít full szezont 2024-ben a Rali-vb-n: a már hivatalosan visszavonult Sebastien Ogier-hez hasonlóan csak néhány kiválasztott versenyen áll majd rajthoz jövőre. A fiatal finn elmondta: szeretné feltölteni az akkumulátorait, mielőtt 2025-ben a tervei szerint ismét egész szezont teljesít majd a WRC-ben, mivel egyébként többéves szerződést írt alá a japán gyártóval. A Toyota színeiben így Elfyn Evans és Takamoto Katsuta fut majd teljes évadot 2024-ben. A vb-címvédő Rovanpera lépéséről az esti Pitwall című műsorunkban is beszélünk majd.

wrc-rovanpera-toyota

Mindeközben az Endurance-világbajnoki alakulatnál is változás lesz a Toyotánál, egész konkrétan a #7-es egységben: a korábbi híreszteléseknek megfelelően Nyck de Vries kerül Jose Maria Lopez helyére. Az F1-ből idén szezon közben kirúgott holland így jövőre két fronton bizonyíthat majd, hiszen a WEC mellett a Formula-E-ben is versenyezni fog a Mahindrával. De Vries a #7-es Toyotában Mike Conway és Kamui Kobayashi kollégája lesz, míg a #8-as egységnél változatlan marad a vb-címvédő Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa trió.

wec-devries-toyota

Michelisz: Kiegyensúlyozottabb és jobb voltam, mint 2019-ben

Michelisz Norbert vasárnap Makaóban megnyerte a TCR World Tour bajnoki címét, ezzel 2019-es WTCR-diadala után ismét feljutott a nemzetközi túraautózás csúcsára. A BRC Hyundai pilótája friss blogbejegyzésében arról írt, hogy a saját teljesítményét még jobbra is értékeli a 2023-as idényben: „Könnyebb semmiképpen sem volt idén bajnokságot nyerni, mint 2019-ben. Borzasztó nehéz év volt ez, csak ketten voltunk Hyundai-versenyzők a teljes idényben, a rivális, több autós felállású csapatok előnyben voltak. És ez nemcsak pusztán mennyiségi előny volt, mert erős pilótákkal és technikai háttérrel dolgoztak. Legalább annyira meg kellett küzdenünk a bajnoki címért, mint 2019-ben, de ha a személyes teljesítményemet nézem, akkor kiegyensúlyozottabb és jobb voltam, mint az első bajnoki cím évében. Erre hihetetlenül büszke vagyok” – írta Michelisz.

„Jól kezdtem az évet, rögtön az első futamon nyertem Portugáliában, de később voltak mélypontok is. Az egyetlen futam, amelyen idén nem szereztem pontot, épp a Hungaroringen történt, ahol a rajt után kilöktek. Dél-Amerikában kemény csatákba kerültem, többször ütköztek velem, és voltak olyan pillanatok, amikor nehezemre esett nem felhúzni magam. Próbára tette a türelmemet ez a szezon, de tudtam, hogy a saját érdekemben csak egy dolgot tehetek, ha nyugodt és összeszedett maradok. Nagy dolognak tartom, hogy ezt a legvégéig sikerült megtennem.”

A magyar versenyző szerint a makaói szezonzárón a siker kulcsa az időmérős és az első futamon aratott győzelem voltak, amellyel így nagyobb pontelőnyt szerzett a második versenyre. „Ott még mindig apróságokon is elúszhatott volna a bajnoki cím, de fel voltunk készülve az összes forgatókönyvre, és jó érzés volt úgy versenyezni, hogy kontroll alatt tartottuk az eseményeket. Amikor kilencedik voltam, és úgy tűnt, hogy Huffnak esélye nyílhat nyerni, akkor sem estünk kétségbe, mert volt annyi tartalékunk tempóban, hogy képes lettem volna önerőből is a szükséges egy helyet előrébb jönni. Végig azt éreztem, hogy a riválisoktól függetlenül elég jók vagyunk hozzá, hogy meglegyen a bajnoki cím” – fogalmazott Norbi, aki arról is írt, mennyire jól estek neki a támogató üzenetek és mennyire nehéz volt hetekre távol lennie a kislányaitól az ausztráliai-makaói évadhajrában. A teljes bejegyzés ide kattintva olvasható.

tcr-michelisz-hyundai-makao

Niki Lauda: F1-hős a Vasfüggöny mindkét oldalán

2024. február 22-én lenne 75 éves Niki Lauda, az osztrákok háromszoros Formula-1-es világbajnoka. Ahogy mondani szokták: csak Mozart és Sisi ismertebb nála Ausztriában. De nálunk, Magyarországon is ikon lett, már az 1970-es évek második felében. Köszönhetően annak, hogy az ország nyugati megyéiben az ORF adón lehetett nézni a Forma-1-es futamokat, és 1976-tól a Magyar Televízió is közvetítette pont az Osztrák és a Monacói Nagydíjat.

A 100 éves fennállását ünneplő bécsi Collegium Hungaricum tisztelegni szeretne a 75 éves Niki Lauda emléke előtt. Ezért arra kérik a magyar Forma-1-es rajongókat, hogy akinek bármiféle tárgyi emléke van Laudáról az 1970-80-as évekből, jelezze ezt a szervezők felé. A Collegium Hungaricum vezetősége azt tervezi, hogy egy Lauda-retro kiállítást szervez az összegyűlt emlékekből, illetve a legenda születésnapján, február 22-én Bécsben egy kerekasztal-beszélgetés keretében emlékeznek meg róla, a Lauda-kultuszról, ami még a Vasfüggöny szocialista oldalán is terjedt.

lauda

Verstappen utolérte Vettelt, a Red Bull Mercedes-rekordot döntött

Max Verstappen idei 18. győzelmét hozta a vasárnapi F1-es Las Vegas-i Nagydíj, amely egyúttal karrierje 53. sikere volt a száguldó cirkuszban. Ezzel pedig a holland utolérte a vonatkozó örökranglista harmadik helyén a szintén 53 elsőséget számláló Sebastian Vettelt, akit néhány nap múlva Abu Dhabiban akár maga mögé is utasíthat. A következő célig viszont nagyot kell majd ugrania, hiszen a második Michael Schumacher 91, az éllovas Lewis Hamilton pedig 103 diadalt számlál.

Eközben a Red Bullnak ez volt a 20. sikere a 2023-as idény során, ezzel pedig átadták a múltnak a Mercedes rekordját az egy szezonon belüli győzelmek tekintetében. Az Ezüst Nyilak 2016-ban 19 első helyezést gyűjtöttek be Hamiltonnal és Nico Rosberggel – igaz, akkor ez azt jelentette, hogy két futamot engedték ki a kezükből, míg a Red Bullnak még esélye van arra, hogy egy „hibával”, a szingapúri kisiklással hozza le az évadot.

f1-verstappen-redbull-vegas

„Nagy becsapódás, de jól vagyok” – üzent a kórházból kiengedett Norris

Lando Norris számára már az első körökben véget ért az F1-es Las Vegas-i Nagydíj, amikor a 12-es kanyarban – saját maga és csapata szerint is részben egy hupli miatt – elveszítette irányítását az autója felett és a falnak csapta azt. A becsapódás ereje akkora volt, hogy a McLaren pilótáját előbb a pálya orvosi központjába, majd a közeli kórházba szállították elővigyázatossági okokból, ahonnan azonban szerencsére hamar kiengedték.

A brit a közösségi oldalán néhány fotót is megosztott a kórházból, rövid üzenetet mellékelve hozzá: „Kemény nap volt. Nagy becsapódás, de jól vagyok. Köszönöm az üzeneteket, találkozunk jövő hétvégén!” – írta Norris.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés

Őrült futamon dőlt el a Moto3-as világbajnoki cím Katarban

13 pontos különbséggel érkezett meg az idény utolsó előtti futamára a Moto3-ban Jaume Masia és Ayumu Sasaki, azaz a spanyol akár már a lusaili pályán bebiztosíthatta a világbajnoki elsőségét. A versenyen sokáig kiélezett csatát vívott a két vb-aspiráns – és még néhány társuk –, Masia ráadásul kétszer is kissé már túl kemény manőverrel terelte ki Sasakit. Az utolsó körökben aztán ritmust veszített a japán, amibe besegített Masia csapattársa, Adrian Fernandez is.

A spanyol pedig győzni tudott, ezzel pedig eldőlt: Masia a Moto3 2023-as világbajnoka. A Leopard Racing versenyzőjének ez volt az idei negyedik diadala, miközben riválisa győzelem nélkül volt eddig harcban az év végi elsőségért.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Lángoló roncs az F3-as Világkupán Makaóban

Idén is megrendezték Makaóban az F3 Világkupát, ahol a Formula-3-as sorozat világszerte legjobb versenyzői mérik össze tudásukat, s korábban olyan nevek diadalmaskodtak Makaóban, mint Ayrton Senna, Michael Schumacher vagy David Coulthard. A versenyt a rajttól a célig vezetve a 21 éves Luke Browning nyerte meg, a második helyen a 2021-es Formula-3-as bajnok, Dennis Hauger végzzett, a dobogó harmadik fokára pedig Gabriele Mini állhatott fel.


Fotó: FIA

A verseny egyik legpikánsabb pillanatát azonban Paul Aron szolgáltatta, a Prema versenyzője ugyanis csúnyán odacsapta a szalagkorlátnak autóját, ami azonnal lángra kapott és az autó hátulja leszakadt a többi részéről. A korábbi Formula-1-es pilóta, Alexandr Wurz fia, Charlie is érintett volt a balesetben, aki teljes gázzal érkezett meg a baleset helyszínére, majd mikor meglátta maga előtt a lángoló autót, reflexből a fékre taposott, amitől elvesztette a kontrollt autója felett, és ő is a szalgkorlátnak ütközött. Az incidensben szerencsére egyik pilóta sem sérült meg, Aron pedig azonnal kiszállt a lángoló roncsból.

 

Norris kórházban volt, de már visszatért a csapathoz

A verseny közben tudatta helysíznen dolgozó kollégánk, hogy bár Lando Norris maga szállt ki a csúnyán összetört auójából, de miután az orvosi központba vitték, a helyi egyetemi kórházba szállították át elővigyázatosságból, további kivizsgálásokra. A McLaren versenyzőjének végül szerencsére haja szála sem görbült a balesetben, s már vissza is tért csapatához, amit ez a kép bizonyít:

 

„Szerintem Max véleménye is megváltozott Vegasról” – Hornernek nagyon tetszett a futam

Nagyon elégedett volt a Las Vegas-i Nagydíj alakulásával Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

„Szerintem ez egy nagyszerű futam volt, izgalmas. Ott vannak a hosszú egyenesek, a nagy féktávok és kicsi a tapadás, szóval trükkös ez a pilóták számára. Szerintem nagyszerű futamot hozott ez a pálya és őrült a tempó itt. A pálya kialakítása hozta, amit kellett, az aszfalt nagyon csúszós, és láthattuk, hogy a versenyzőknek mennyire meg kellett dolgozniuk mindenért. Néha becsuktam a szememet, főleg a hideg gumikon való újraindításnál” – mondta Horner a futamot követően a Sky Sportsnak.

A Red Bull csapatfőnöke az egész hétvégén panaszkodó, de végül szép győzelmet arató Max Verstappent is megemlítette: 

„Szereti az ilyen versenyeket, még akkor is, ha büntetést kapott. Ahogy visszajött, ahogy harcolt… szerintem megváltoztatta a véleményét Vegasról.”

f1-horner-redbull-vegas

Reggel jön az F1-es Las Vegas-i Nagydíj, Michelisz bajnok lehet hajnalban

Las Vegasban este 21:00-kor, magyar idő szerint viszont reggel 7:00-kor kezdődik az F1-es futam, de előtte már tudni fogjuk, hogy Michelisz Norbert lett-e a TCR World Tour idei bajnoka. Zárul a WRC-szezon, de lesz MotoGP is: íme a vasárnapi program a tv-közvetítésekkel együtt!

 

Vasárnap (november 19.) 

23:05-03:57 WRC, 17-21. szakasz (Rally.tv, előfizetés után élő)

03:35 TCR World Tour, 2. futam (TCR YouTube, élő)

05:05 Makaói GT Világkupa, Futam 

07:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

07:15 WRC, Power Stage (Rally.tv, előfizetés után élő)

08:30 F3-as Makaói Nagydíj, Futam 

13:40-13:50 MotoGP, Warm up (NET4+, előfizetés után élő)

15:00 Moto3, Futam (tv: Match4, élő)

16:15 Moto2, Futam (tv: Match4, élő)

18:00 MotoGP, Futam (tv: Match4, élő)

F_NWiX6W4AAVPRT

Helyszíni: Mintha Szingapúrt és Monzát mixelték volna össze

Eddig Leclerc Las Vegas királya, megnyugodtak a kedélyek: Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója jelentkezik a helyszínről. Bejelentkezése ide vagy a képre kattintva érhető el.

Szavazz a 2023-as év legjobb magyar versenyzőire – vasárnap estig!

A háttérben már javában készül szerkesztőségünk új szezonösszefoglaló kötete, a 2023-as Autósport évkönyv, amelyben idén is közöljük a szezon legjobban teljesítő magyar versenyzőinek toplistáját. A szakértői szavazással párhuzamosan azonban elindítunk egy közönségszavazást is, amelynek győztesét idén is különdíjjal jutalmazzuk.

Összeállítottunk egy igen bő listát, amelyben a nemzetközi sorozatok szereplői mellett a magyar pályaversenyzés, rali, ralikrossz és egyéb szakágak kiemelkedő pilótái is helyet kaptak. A nevük mellett zárójelben feltüntettük, hogy melyik sorozatban versenyeztek idén.

A szavazáskor több név is megjelölhető, sőt javasoljuk, hogy így is járjatok el: legfeljebb 5 olyan pilóta nevét jelölhetitek be, akik szerintetek a legkiemelkedőbben teljesítettek a 2023-as versenyszezonban. A szavazás első 10 helyezettjét az Autósport évkönyvben is listázzuk.

A voksok leadására már csak rövid idő áll rendelkezésre: a szavazást november 19-én, vasárnap este 19:00 órakor zárjuk.

A SZAVAZATOK IDE KATTINTVA VÁRJUK!

magyar-autoversenyzők-szavazas-2023

Bocsánatkérés és visszafizetés nem jár a hazazavart F1-es nézőknek Vegasban, de 200 dollárért vásárolhatnak a boltban

Egészen érthetetlen és megdöbbentő jelenet játszódott le a második Las Vegas-i szabadedzés előtt, ugyanis a méregdrágán vett jegyekkel rendelkező nézőket elzavarták a rendőrök és a biztonsági őrök, ugyanis állítólag logisztikai okokból le kellett zárni a nézőtereket. Mivel az FP1 tulajdonképpen elmaradt, így sokan a világon semmit nem kaptak a pénzükért és azért, hogy órákat vártak a helyükön a csípős vegasi éjszakában, mert amikor kaphattak volna, azt mondták nekik, hogy tessék szépen hazamenni.

A szervezők az egészért nem hogy nem adják vissza a jegyek árát, de még bocsánatot sem kértek, és végül azt sikerült kártérítésként kitalálni, hogy azok, akik csak a csütörtöki napra (tehát az első két szabadedzésre) szóló belépőket vásároltak, 200 dollár értékben vásárolhatnak valamit a hivatalos F1-es márkaboltban. 

f1-lasvegas-thursday-6

Villeneuve megházasodott a Las Vegas-i F1-es paddockban

Mint arról még a hét elején beszámoltunk, a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj paddockjában külön részt alakítottak ki, ahol házasságot lehet kötni. Nos, erre csütörtök este, még a balhésan induló szabadedzések előtt nem más csapott le, mint az F1 1997-es világbajnoka, Jacques Villeneuve, aki elvette párját, Giuliát:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 Las Vegas (@f1lasvegas) által megosztott bejegyzés

MotoGP: Meglepő apriliás elsőség pénteken, hét ezred a vb-esélyesek között

Utolsó előtti fordulójához érkezik a hétvégén a 2023-as MotoGP-szezon a Katari Nagydíjjal, ahol a pénteki második edzés döntött arról, kik jutnak automatikusan a szombati időmérő második szakaszába. A legjobban az Apriliák kezdtek, Maverick Vinales új körrekordot is futott, ám azt az eredményét sárga zászló miatt elvették, így végül némi meglepetésre az RNF-es Raul Fernandez zárt az élen. Vinales harmadik, a gyári csapattárs Aleix Espargaro pedig az ötödik lett az RS-GP nyergében. Közéjük a MotoGP-s helyért küzdő Fabio di Giannantonio, valamint a KTM-es Brad Binder furakodott be a második és negyedik helyekre.

Ami a vb-aspiránsok illeti: alig hét ezredmásodperc választotta el egymástól Jorge Martin és Francesco Bagnaiát a hetedik-nyolcadik pozícióban, miután egyikük sem teljesített kiemelkedő pénteki napot. Igaz, a mezőny is elképesztő szoros volt, hiszen még a 11. helyezett – és így már Q2-be be nem jutó – Jack Miller is fél másodpercen belül végzett Fernandezhez képest. A top 10-be amúgy Luca Marini, Augusto Fernandez és Marc Marquez fért még be az említetteken kívül. A Yamahák csak a 13. és 21. helyen – jóllehet, Fabio Quartararo szintén körelvétel miatt csúszott a mezőny végére. Folytatás szombaton az időmérővel és a sprintfutammal.

A péntek esti edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-katar-fp

 

 

motogp-fernandez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Akár át is jöhetett volna az autón” – Ocon szerencsésnek érzi magát

Bár Carlos Sainz járt rosszabbul, hiszen ő akkumulátorcsere miatt még tízhelyes rajtbüntetést kapott, Esteban Ocon autója is komoly károkat szenvedett a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj első szabadedzésének elején, köszönhetően egy meglazult csatornafedélnek. Végül a francia a ferraris társához hasonlóan részt tudott venni a második gyakorláson, így összességében még szerencsésnek is érzi magát az Alpine pilótája:

„Szerencsés voltam, hogy halasztották a második edzést, mert eléggé megsérült az autóm az FP1-en. Úgyhogy őrült érzésekkel teli nap volt. Szerencsére én is jól vagyok, hiszen könnyedén áttörhetett volna az autón az a tárgy. Új autót kaptam, ami nem volt része a tervnek” – idézi Ocont a RaceFans.net portál.

A pilóta ugyanakkor hozzátette, hogy elfogadhatatlan, hogy a kilátogató szurkolókat logisztikai okok miatt hazaküldték az FP2 előtt, így nem láthattak érdemben köröző F1-es gépeket csütörtök éjjel: „Jó volt azért körözni végül, de nyilván sajnálom a rajongókat. Remélhetőleg holnap jó show-t tudunk nyújtani számukra, mivel gyakorlatilag nem láttak egyetlen autót sem ma, ami nyilvánvalóan elfogadhatatlan.”

f1-ocon-alpine_1