A tavalyi nagydíj után ismét jól jött ki a safety car Lando Norris számára Miamiban: a brit versenyző egy Lawson–Alonso ütközésnek köszönhetően került az élre, így csapattársa előtt nyerte meg az F1-es Miami Nagydíj sprintjét. A Ferrari bátor húzásának köszönhetően Lewis Hamilton lett a harmadik, míg a pole-ból induló Antonelli és Verstappen is nullázott, miután a Red Bull személyzete a bokszban ráengedte a hollandot az olasz autójára.
A sprint előtti órában folyamatosan esett az eső Miamiban, ami többeket megtréfált a rajtrácsra kivezető körökben – a legrosszabbul Charles Leclerc járt, aki a falnak csapta az autóját, és mivel nem tudott visszatérni a bokszba, a versenye fél órával a rajt előtt véget ért. A mezőny végül a biztonsági autó mögött indult el a felvezető körre, pontosabban körökre, hiszen nem engedték el a pilótákat.
A biztonsági autó mögött is rendkívül rosszak voltak a látási viszonyok, így aztán felfüggesztették a rajtprocedúrát – Piastri egyenesen úgy fogalmazott a csapatrádióban, hogy sosem látott még ennyire rosszul versenyautó volánja mögött. A mezőny visszatért a bokszba, és megkezdődött a várakozás.
A tervezett start után szűk fél órával ismét elment a mezőny két felvezető körre, amelyet követően a versenyirányítás bevállalta az állórajtot. Ezt elsősorban a pole-ból induló Antonelli bánhatta, akinek az elrugaszkodása nem sikerült jól, majd miután megpróbálta megvédeni az elsőségét Piastrival szemben, még két pozíciót bukott Norris és Verstappen ellenében.
Az első köröket átvészelte a mezőny a nehéz látási viszonyok közepette, mindenképp említésre méltó Lawson teljesítménye, aki a 9. helyre jött fel, pedig a sisakrostélya törése is nehezítette a dolgát. A show-t a szép csatát vívó Ocon és Sainz szolgáltatta, igaz csak a 12. helyért küzdöttek egymással. Az élen közben állandósult a sorrend: Piastri vezetett Norris, Verstappen, Antonelli, Russell, Hamilton, Albon és az idei első pontja felé tartó Alonso előtt.
A pálya gyorsan száradt, féltáv körül a versenyzők egyre inkább kénytelenek voltak az intermediate abroncsok hűtéséről gondoskodni, hiszen a sprintformátum miatt nem tűnt reális opciónak a kerékcsere. Végül a 11. körben Tsunoda vállalta be elsőként – nyugodtan kockáztathattak, hiszen a mezőny végén haladt a japán. Aztán a pontszerzők közül elsőként Hamilton érkezett egy körrel később, a Ferrari kockázatot vállalt ezzel.
Aztán egy körrel később megjött Verstappen is, aki a bokszban ütközött Antonellivel, aki így le se tudta cserélni a kerekét, és egy körrel később vissza kellett térnie a szerelőihez, míg a hollandnak megsérült az első szárnya. Sainz időközben defektet kapott, Piastri abroncsai elfogytak, a 13. körben elszabadult a káosz a pályán.
A két McLaren közül az ausztrál érkezett elsőként, Norrisnak pedig óriási szerencséje volt, ugyanis Alonso rommá törte az Aston Martint, miután Lawson megforgatta őt. Érkezett a safety car, így az angol az élen maradt a cseréje után, míg Verstappen 10 másodperc büntetést kapott a veszélyes kiengedés miatt, ezzel a biztonsági autó miatt gyakorlatilag elvesztette az esélyét a pontszerzésre.
A verseny a biztonsági autó mögött ért véget, Norris nyerte csapattársa előtt a miami sprintet, így a McLaren a maximális ponttal fejezte be a futamot, miközben a Red Bull nullázott. A további pontszerzők Hamilton, Albon, Russell, Stroll, Lawson és Bearman voltak.
Az F1-es Miami Nagydíj sprintjének végeredménye
1. |
Lando Norris |
McLaren–Mercedes |
|
2. |
Oscar Piastri |
McLaren–Mercedes |
0.672 |
3. |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1.073 |
4. |
George Russell |
Mercedes |
3.127 |
5. |
Lance Stroll |
Aston Martin–Mercedes |
3.412 |
6. |
Yuki Tsunoda |
Red Bull–Honda RBPT |
5.153 |
7. |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
5.635 |
8. |
Pierre Gasly |
Alpine–Renault |
5.973 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Sauber–Ferrari |
6.153 |
10. |
Isack Hadjar |
Racing Bulls–Honda RBPT |
7.502 |
11. |
Alexander Albon |
Williams–Mercedes |
7.522 * |
12. |
Esteban Ocon |
Haas–Ferrari |
8.998 |
13. |
Liam Lawson |
Racing Bulls–Honda RBPT |
9.024 * |
14. |
Oliver Bearman |
Haas–Ferrari |
9.218 * |
15. |
Gabriel Bortoleto |
Sauber–Ferrari |
9.675 |
16. |
Jack Doohan |
Alpine–Renault |
9.909 |
17. |
Max Verstappen |
Red Bull–Honda RBPT |
12.059 ** |
Kiesett |
|||
|
Fernando Alonso |
Aston Martin–Mercedes |
14. kör |
|
Carlos Sainz |
Williams–Mercedes |
13. kör |
Nem indult |
|||
|
Charles Leclerc |
Ferrari |
|
* 5 másodperces időbüntetéssel
** 10 másodperces időbüntetéssel