Stroll: Amikor úgy éreztem, hogy mindent kihoztam az autóból, Fernando akkor is gyorsabb volt
https://formula.hu/parc-ferme/36293
Nem esett össze Lance Stroll önbizalma annak kapcsán, hogy az Aston Martinon belül hatalmas a lemaradása Fernando Alonsóhoz képest: 102 pont a hátránya csapattársával szemben 12 futam alatt, és egészen pocsék szezont fut a spanyollal összehasonlítva.
Erről itt írtunk részletesebben is, de Stroll maga sem tagadja, hogy Alonso gyorsabb nála:
„Tudom, hogy sok olyan futam volt idén, amikor úgy éreztem, hogy most talán mindent kihoztam az autóból, és Fernando mégis gyorsabb volt nálam. Ez így megy. Nagyon magas szinten teljesít egész évben, nagyon ritkán, szinte soha nem hibázik, és ezt el kell ismerni” – mondta Stroll Alonsóról.
A McLaren egykori tesztpilótája lett az Extreme-E-csapat főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/34609
Gary Paffett lesz az elektromos szériában indított csapat sportigazgatója – jelentette be hétfőn a McLaren. Paffett már eddig is fontos pozíciót látott el a wokingiak elektromos részlegén: az idén indult Formula-E-istálló csapatmenedzsere volt, ezt a pozíciót pedig továbbra is ellátja, a Tanner Foust és Emma Gilmour párosával EE-csapat felügyelete mellett. A két elektromos versenycsapat egy részleg alá tartozik a McLarennél: a divízió ügyvezetője Ian James, aki egyben a Formula-E-istálló csapatfőnöke.
Gary Paffett kétszer nyerte meg a DTM-et a Mercedesszel, 2005-ben és 2018-ban, a McLarennél pedig 2006-tól egészen 2014-ig látott el tesztpilótai teendőket – amíg a csapat Mercedes-motorokkal versenyzett. A brit a 2018-19-es szezont a Formula-E-ben töltötte a HWA színeiben, majd tanácsadó, sportigazgató és tartalékpilóta lett, mikor az istálló a Mercedes gyári csapatává vált. A McLaren ennek a formációnak az utódja a Formula-E-ben.
A WEC-ben is csapatot akar indítani az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/34608
A Formula-1-es projekt nem az egyetlen bővülési terv az Andretti istállónál. Az amerikai alakulat a Wayne Taylor Racinggel közös csapattal nevezett a hétvégi Daytona 500 futammal kezdődő IMSA-ban, a GTP csúcskategóriában egy Acura ARX-06-tal. Ez azonban csak az első lépés, a nagy cél a világbajnokságon, a Hypercar osztályban szerepelni: ez a szándék mind Wayne Taylor, mind Michael Andretti részéről elhangzott Daytonában.
„Nem titok, hogy bele akarunk vágni: lesz egy szatelit gyárunk Európában, amely már a létrehozás szakaszában tart és még nagyobb lesz” – idézi Andrettit a Dailysportscar.com. „Az egyik célunk reményeink szerint az, hogy WEC-csapatunk legyen a következő pár évben. A célkitűzés minden jelentős versenysorozatban jelen lenni a világon, Le Mans pedig nyilvánvalóan a legnagyobbak egyike, így egyértelműen ott akarunk lenni.”
Wayne Taylor célzást tett rá, hogy a WEC-projekt összhangban lesz Hondával való szövetségükkel – a japánokat emlegetik az Andretti lehetséges F1-es motorszállítójaként is.
Mély hegeket hagytak Marc Marquez karján a műtétek
https://formula.hu/parc-ferme/34607
A nyolcszoros MotoGP-világbajnok elmúlt éveire a 2020-es jerezi versenyen elszenvedett felkarcsonttörés nyomta rá a bélyegét: az azóta eltelt három szezon jelentős részét ki kellett hagynia a sérülés és négy műtétje miatt.
Marquez a Red Bull edzőközpontjában készült friss fotókkal jelezte, gőzerővel készül a 2023-as szezonra és irigylésre méltó fizikai formában van – az utolsó előtti képen azonban jól látszanak jobb felkarján a műtétek mély hegei.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ez volt Hamilton legjobb és leggyengébb nem világbajnok szezonja?
https://formula.hu/parc-ferme/34606
A 2007-es volt Lewis Hamilton pályafutásának legjobb éve, mikor nem szerzett világbajnoki címet – legalábbis a The Race szaklap összeállítása szerint, amely a Mercedes-pilóta kilenc olyan szezonját rangsorolta, amelyben nem nyert vb-címet. A helyezés nem meglepő: Hamilton nagyon közel került az elsőséghez újonc létére, ráadásul egy kivételes rekordot is felállított, élete első kilenc nagydíján dobogóra állt.
A lista második helyén a 2010-es év áll, mikor Hamilton még matematikai vb-esélyes volt a szezonzárón az év egészét tekintve csak harmadik erő McLarennel, a harmadik pedig a 2009-es, mikor a szabályváltozás után rettentő gyengén indult a wokingiak szezonja, Hamilton végül mégis nyert két futamot.
A szakírók a lista végére sorolták a 2011-es szezont, melyet Hamilton is eddigi legrosszabb évének nevezett: bár nyert három nagydíjat, abban az idényben vezetői hibát hibára halmozott. Az utolsó előtti helyen 2013 áll, első éve a Mercedesszel, amely során szintén szétszórt volt és a fékekkel küszködött. A 2022-es szezont a hetedik helyre tették, mint pályafutása egyetlen győzelem nélküli évét.
A Williams még egy évet szánt Sargeantnek az F2-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34605
Logan Sargeant egyetlen Formula-2-ben töltött szezon után – amely során negyedik lett az összetettben két futamgyőzelemmel – már a Formula-1-ben folytatja. A Williams versenyzői akadémiájának eredeti forgatókönyve két szezon lett volna az utánpótlásosztályban.
„Kétéves tervünk volt Logannel az F2-ben. Szerintem mindenki így kezdi. A szezon kezdete után, főleg Silverstone-ban és az azt követő versenyeken azonban nagyon hamar láttuk a benne levő potenciált, és azt, hogy talán nem lesz szüksége két szezonra” – mondta az Autosportnak Sven Smeets, a Williams sportigazgatója. Hozzátette: nem várták el a fiatal pilótától, hogy bajnok vagy minimum második legyen az F2-ben, helyette a fejlődését figyelték, ez alapján pedig nyáron már számoltak vele.
Sargeantre vonatkozóan az F1-ben is kétéves terve van a csapatnak: „Nem mondhatjuk neki azt Bahreinben, hogy győzze le Alexet, az nem lenne korrekt vele szemben. A cél a fejlődés, a tanulásra fordítani ezt a szezont, aztán ’24-ben már mindent beleadni” – fogalmazta meg Smeets.
Fotó: Williams
Két évre kitiltották a fociból a korábbi Ferrari-csapatfőnököt
https://formula.hu/parc-ferme/34604
A Scuderiát 2015 és 2018 közt vezető Maurizio Arrivabene is szigorú büntetést kapott a Juventus költségvetési botrányában – az olasz klubcsapatnál meghamisították a játékosigazolások pénzügyi elszámolását, közel 100 millió dollárt megspórolva. Arrivabenét, aki a Juventus vezérigazgatójaként az igazgatótanács többi tagjával együtt november végén mondott le a botrány kirobbanása miatt, de feladatait ideiglenesen még ellátta, két évre eltiltották az olasz labdarúgásról, ám a döntéshozók kérvényezték, hogy a tilalom az UEFA és FIFA hatáskörére is kiterjedjen.
A klub vezetőségének 11 tagját büntették, a legszigorúbb, kétéves eltiltást Arrivabene mellett a Juventus volt elnöke, Andrea Agnelli – a Ferrari-elnök John Elkann unokatestvére – és a sportigazgató, Fabio Paratici is kétéves eltiltást kapott. A csapat megúszta a kizárást, de 15 pontot levonnak tőlük a bajnoki tabellán az olasz sportbíróság döntése alapján.
Alonso beköszönt: hamarosan a gyárban lesz
https://formula.hu/parc-ferme/34603
Fernando Alonso az edzőteremből jelentkezett be egy videós üzenet formájában: mint mondta, keményen dolgozik, de hamarosan az Aston Martin gyárában lesz szimulátormunka és üléspróba céljából. A kétszeres világbajnok kőkeményen készül az új szezonra, nemrég arról posztolt, hogy hogyan edzi a reflexeit.
Hard at work.@alo_oficial checking in! pic.twitter.com/Vxu8zLR89K
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) January 21, 2023
Russell mellett Wolff is keményen készül az idei szezonra
https://formula.hu/parc-ferme/34602
Érdekes videót posztolt közösségi oldalaira George Russell. A pilóták közül, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, sokan számolnak be szurkolóik számára a kőkemény edzésmunkáról, ezúttal azonban a brit pilóta által feltöltött videóban a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is feltűnik súlyemelés közben. A felvételek tanulsága szerint az osztrák szakember is kiváló formában van.
Gym sesh ft. Boss pic.twitter.com/daJCy63fW6
— George Russell (@GeorgeRussell63) January 21, 2023
A Verstappen-Perez és a Leclerc-Sainz kettős lett az F1-es mezőny legösszeszokottabb csapattárspárja
https://formula.hu/parc-ferme/34601
Az Alpine-nál Pierre Gasly, a McLarennél Oscar Piastri, az Aston Martinnál Fernando Alonso, a Haasnál Nico Hülkenberg, az AlphaTaurinál Nyck de Vries, a Williamsnél pedig Logan Sargeant érkezése miatt lesz új felállás az F1 2023-as szezonjában.
Ez azt a helyzetet idézi elő, hogy összesen négy olyan istálló marad a mezőnyben, amely ugyanazzal a párossal vág neki ennek az idénynek, mint a tavalyinak, közülük pedig az Alfa Romeónál a Valtteri Bottas - Guanyu Zhou és a Mercedesnél a Lewis Hamilton - George Russell duó is csak egy szezont ért meg eddig együtt.
Így a vonatkozó összevetésben rangidősnek számít az alig két esztendeje összeülő Max Verstappen - Sergio Perez és Charles Leclerc - Carlos Sainz kettős, vagyis a Red Bull és a Ferrari párosa.
Az AlphaTauri a Ferrari miatt nem szerződtette Mick Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/34600
Gyakorlatilag a 2022-es idény végéig bizonytalan volt a fiatal pilóta helyzete, aki végül a Mercedes tartalékpilótája lett, miután megvált tőle a Haas istállója és a Ferrari juniorjai közül is kikerült. Az AlphaTauri csapatfőnöke Franz Tost most a német RTL-nek adott interjúban árulta el, hogy a tavalyi évben jó esély mutatkozott Schumacher szerződtetésére. „Számomra személy szerint ő már akkor is téma volt. Tényleg szerettem volna, ha Mick ül az egyik autónkban, mert biztos vagyok abban, hogy tehetséges és megvan benne az, ami egy sikeres F1-es karrierhez szükséges” – mondta el a csapatvezető, aki azt is megerősítette, hogy „politikai okok” miatt hiúsult meg a megállapodás, mivel az előző esztendőben Schumacher még a maranellóiak kötelékébe tartozott. „Később már nem került sor a megállapodásra, de én személy szerint nagyon sokra tartom őt” – tette hozzá Tost.
Sergio Perez édesapja szerint Mexikónak biztosan lesz F1-es világbajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/34599
Továbbra is bizakodó fia karrierjével kapcsolatban Antonio Perez Garibay, aki úgy gondolja, hogy a 33. életévét nemsokára betöltő versenyző még mindig nem hozta ki magából a maximumot, így reméli, hazája hamarosan egy Formula-1-es világbajnokot ünnepelhet. „A Red Bull csapatával való kapcsolata a legjobb, ami vele történhetett. Ez a két év minden szempontból a legfontosabb volt számára. A mexikói szurkolók a legjobbak a világon, Checo Perezből pedig még nem láttuk a legjobbat. Ez egy olyan élmény, amelyet Mexikó számára nehéz megismételni, szóval ki kell élveznünk. Az idő múlásával Mexikónak biztosan lesz egy Formula-1-es bajnoka” – mondta el a büszke édesapa a Cancha MX weboldalának. A sportág történelmében egyébként eddig 15 ország adott világbajnokot, ezt a számot pedig akár a mexikóiak is növelhetnék, ha Perez egyszer tényleg csúcsra jutna.
Le Mans lehet a McLaren következő célja
https://formula.hu/parc-ferme/34598
Az F1 továbbra is prioritást élvez a wokingiak számára, akik emellett már más szériákban is jelen vannak Zak Brown vezetésével. A McLaren ugyanis az IndyCar, a Formula-E és az Extreme-E sorozatokban is jelen van, a vezérigazgató pedig a RacingNews365 cikke szerint egyértelművé tette, hogy a WEC bajnokságát, így egyúttal a Le Mans-i 24 órást versenyt is szeretnék megcélozni. „Szeretném, ha Le Mans-ban versenyeznénk a sportautók között. A csillagoknak persze ehhez együtt kell állniuk, a megfelelő időben a megfelelő helyen kell lenniük, miközben biztosnak kell lennünk abban, hogy elégedettek vagyunk a meglévő programjainkkal, de ha egy varázspálcám lenne, és valamelyik versenysorozatban szerepelhetnék, akkor az a sportautózás lenne” – mondta el Brown.
Fotók: Leclerc és Gasly kosarazott is egyet az NBA párizsi meccsén
https://formula.hu/parc-ferme/34597
Ahogy arról beszámoltunk, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Esteban Ocon együtt tekintette meg a Párizsban rendezett Detroit-Chicago NBA-mérkőzést, Leclerc viszont arról is posztolt a közösségi oldalán, hogy Gaslyval a labdát is a kezükbe fogták: a képeken a franciák két korábbi NBA-sztárja, Tony Parker és Joakim Noah is látható. Leclerc végül annyit írt a képekhez, hogy jobb, ha marad a vezetésnél...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hivatalos az Alfa-bemutató időpontja is
https://formula.hu/parc-ferme/34596
Az Alfa Romeo hivatalosan bejelentette, hogy február 7-én mutatja be új 2023-as F1-es autóját. Így már csak a Haas bemutatójának időpontja ismeretlen.
The date you’ve been looking for.
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) January 20, 2023
Join us LIVE 07.02 to meet your new favourite #F1 car#C43 #GetCloser pic.twitter.com/IwudbUJL38
Leclerc, Gasly és Ocon egy NBA-meccsen töltötték az időt
https://formula.hu/parc-ferme/34594
A Covid-járvány óta először rendezett újra európai mérkőzést az NBA. Párizsban ezúttal a Detroit Pistons és a Chicago Bulls összecsapását élvezhette a közönség, melynek soraiban Pierre Gasly, Esteban Ocon és Charles Leclerc is helyet foglaltak. A versenyzők erről közösségi oldalaikra is feltöltöttek néhány képet, melyen látszik, hogy kifejezetten jól érezték magukat. A pilóták a pálya mellől élvezhették végig a találkozót, melyet a Bulls 126-108-ra nyert meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ismét eladó Schumacher 1991-es F1-es Jordanje
https://formula.hu/parc-ferme/34595
Alig másfél év után újra eladóvá vált Michael Schumacher debütáló F1-es autója, az 1991-es Jordan. Az eredeti állapotába visszaállított autót (a 6-os alvázszámú Jordan 191), amivel Schumacher a Belga Nagydíjon szerepelt, Bonhams aukciósház kínálja, elsőre 1,4 és 2 millió euró közé árazta be, vagyis többre értékelte, mint amennyiért 2021-ben eladták. Az autót február 2-án fogják elárverezni Párizsban.
fotó: dppi
Russell vagy Norris világbajnoki címében reménykedik az F1 legendája
https://formula.hu/parc-ferme/34593
Az Egyesült Királyság fantasztikus helyzetben van Sir Jackie Stewart szerint. A sportág háromszoros világbajnoka úgy véli, a hétszeres bajnok Lewis Hamilton, valamint a két fiatal tehetség, George Russell és Lando Norris révén hazájából származik a világ három legjobb pilótája. „Az emberek csodálatos helyzetben vannak. Nagy-Britanniában van most a világ három legjobb autóversenyzője. Ott van Lewis, aki újra és újra győzni tudott, sajnos egy német céggel, de ez a csapat Brackley-ben építteti az összes autóját, mert Nagy-Britannia a motorsport technológiai központja. Szeretném, ha valamelyik fiatal autóversenyzőnk megnyerné az idei bajnokságot, az fantasztikus lenne” – idézte a korábbi F1-es pilótát a Crash.net weboldala.
Az F3 bajnoka is fellép az F2-be – idei csapatával eddig minden szériát megnyert
https://formula.hu/parc-ferme/34592
Tisztázta 2023-as terveit a Formula-3 előző évi bajnoka, Victor Martins – ahogyan az a harmadosztály győztesei esetében megszokott, az idei évet a Formula-2-es szinten kezdi meg. A csapatválasztás sem meglepő: a 21 éves Alpine-junior az ART-hez igazol. Ezzel a csapattal nyerte meg 2022-ben az F3-at, 2020-ban pedig a Formula Renault Eurocup szériát – a közös együttműködés erre a két évre nyúlik vissza, így a sikerarány százszázalékos.
A Formula-2 persze már keményebb dió, Martins komoly ellenfélre számíthat csapaton belül is: az ART másik versenyzője Theo Pourchaire, a tavalyi ezüstérmes lesz, aki tegnap jelentette be maradását, és a bajnoki cím nagy esélyesének számít.
A 2023-as mezőnyben nyüzsögni fognak az újoncok: Martins a tizedik, aki a Formula-3-ból érkezik. Fellép a mögötte második Zane Maloney (Trident), harmadik Oliver Bearman (Prema), negyedik Isack Hadjar (Hitech), ötödik Roman Stanek (Trident), hatodik Arthur Leclerc (DAMS), hetedik Jack Crawford (Hitech), 13. Juan Manuel Correa (Van Amersfoort) 14. Kush Maini (Campos) és 23. Brad Benavides (Charouz). Egyetlen kiadó hely maradt az F2-es mezőnyben, a címvédő MP Motorsport ülése a 2021-es F3-as bajnok Dennis Hauger mellett.
Így élesíti reflexeit Fernando Alonso - videó
https://formula.hu/parc-ferme/34591
Az F1-es pilóták komoly edzésmunkával készülnek a 2023-as szezonra, a napi feladatok között pedig a reflexek fejlesztésére is odafigyelnek. Ennek láthatjuk fényes bizonyítékát az alábbi videón is, amit az Aston Martin tapasztalt versenyzője töltött fel saját közösségi oldalára. A felvételek alapján a spanyolok kétszeres világbajnoka 41 esztendősen továbbra sem tűnik lassúnak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Toto Wolff eladja különleges Ferrariját
https://formula.hu/parc-ferme/34590
A szuperautók értékesítésére szakosodott Tom Hartley Junior weboldalán általában nem mindennapi autócsodák találnak gazdára, most azonban egy Ferrari F40 leírásánál az eddigieknél is érdekesebb dolgot lehet olvasni. A jármű állítólag a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Toto Wolff gyűjteményéből származik, most pedig eladásra kínálják náluk. Az oldal információi szerint a szóban modell mindössze 5 536 kilométert futott és az egyike annak a 27 darabnak, amelyet újonnan Spanyolországba szállítottak, továbbá Ferrari „Red Book” Classiche tanúsítvánnyal rendelkezik, amely megerősíti, hogy még mindig megőrizte eredeti alvázát, karosszériáját, motorját és sebességváltóját. A német márka csapatfőnöke még tavaly említette meg, hogy valószínűleg eladja néhány autóját, amit az alábbi Ferrari meghirdetése is alátámaszt.