DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 26. szerda

Megkezdődött az RMC Grand Finals Bahreinben

Összesen kilenc magyar versenyző száll harcba 2023-ban a Rotax Max Championship Grand Finals elnevezésű világdöntőn, ahol a Rotax égisze alatt versenyző nemzeti és nemzetközi sorozatok győztesei jutottak ki, egész éves teljesítményük jutalmaként. Az idei világdöntőt Szahírban, az F1-es pálya szomszédságában rendezik, Magyarországot pedig a következő kilenc versenyző képviseli: Rózsa Dominik #24, Fally Márkó #140, Lukjanov Deniel #143, Lipovics Patrik #259, Juráncsik Balázs #333, Krepcsik Áron #351, Szabó Bende #416, Vida Benedek #418 és Deák Dominik #615.

Az E20 Senior kategóriában Deak Dominik ígéretesen kezdett, hiszen az első edzésnapon a negyedik leggyorsabb volt, Szabó Bende pedig a harmadik volt a DD2 toplistáján, noha ezredre ugyanolyan köridőt futott, mint a második helyen értékelt finn ellenfele. Az RMC Grand Finals egészen december 9-éig tart, amikor is eldől, hogy ki az idei év legjobbja a világon az egyes kategóriákban. Hajrá, magyarok!


Fotó: RMC Hungary

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Erősorrend: Norris közelít Verstappenre, Hamilton feljött a top 10-be

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Spanyol Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Lando Norris viszont apránként, de folyamatosan közelít a címvédőre. A Ferrarinál mostanra Charles Leclerc vette át az irányítást, az idény elején remeklő Carlos Sainz egészen az ötödik helyig csúszott vissza. Felfelé jönnek viszont a Mercedes-pilóták, immár a szezon első harmadában nemigen villogó Lewis Hamilton is az első tízben található.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első tíz nagydíj átlaga alapján:

podcast-rankings_10

A Formula Podcast legfrissebb adása, benne a barcelonai hétvégére adott pontszámokkal, a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

A Red Bullnál nagyon szoros hétvégére számítanak Ausztriában

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rendkívül szoros hétvégére számít a hétvégi Osztrák Nagydíjon, a brit szakember szerint kis különbségek döntenek majd Spielbergben.

„Kicsit olyan lesz ezt, mint a Brands Hatch, ahol fél tizedmásodpercek döntenek majd a versenyzők között. Nagyon rövid a pálya, szóval szoros lesz. A McLaren és Lando ismét gyors lesz, de a Ferrarival és a Mercedesszel is számolni kell. Ki tudja, talán még mások is beleszólhatnak” – mondta Horner.

„Ha megnézzük a legutóbbi versenyen látott különbségeket, akkor kijelenthető, hogy ezúttal is nagyon, nagyon gyorsak lesznek a körülöttünk lévő srácok. Már tavaly is hasonló volt a helyzet, Lando pedig láthatóan előrelépett. Természetesen meg kell értenünk a gyengeségeinket, és felül kell kerekednünk a problémáinkon” – tette hozzá a Red Bull csapatfőnöke.

Új sóderágyakkal vennék elejét a pályahatáros blama megismétlődésének a Red Bull Ringen

Emlékezetes módon tavaly csak órákkal a leintés után hirdethettünk végeredményt a Formula-1-es Osztrák Nagydíjon, az Aston Martin óvása révén ugyanis több mint 1200 (!) potenciális és a verseny közben büntetlenül maradt pályaelhagyást kellett megvizsgálniuk a felügyelőknek. Végül 83 esetben valóban kihágás is történt, összesen nyolc versenyzőt büntettek, ami átrajzolta a futam végső sorrendjét. Az összes pályaelhagyás az utolsó két, szám szerint 9-es és 10-es kanyarban történt, az FIA pedig megfogalmazta azt a javaslatot is a szervezők felé, hogy sóderágyak odatelepítésével lehetne elejét venni a jelenségnek.

Nos, a Red Bull Ring illetékesei meghallgatták a tanácsot, s a most hétvégi F1-es versenyre mindkét ominózus kanyarba egy sávnyi sóderágyat vittek fel a kerékvetők mellé, amely eltántoríthatja a pilótákat a pálya kiszélesítésétől – vagy ha mégis megteszik, akkor időt veszítenek vele. A megoldás valószínűleg csak átmeneti viszont, hiszen például a MotoGP nem díjazza a hasonlót a gyors kanyarok mellett, így várhatóan az augusztus közepi motoros világbajnoki fordulóra eltávolítják a 9-esből és a 10-esből a sódersávokat.

A kimerültség miatt hagyta ott az F1-et az Aston Martin stratégája

2022-ben a túlterheltség és a kimerültség miatt hagyta ott az F1-et az Aston Martin stratégája, Bernie Collins – azóta a Sky Sports közvetítésében dolgozik, de a jelenleg zajló triple header (vagyis amikor három egymást követő hétvégén is versenyez a mezőny) kapcsán ismét felszólalt.

„Annak idején az egyre több verseny miatt egyre fáradtabbnak éreztem magam a szezon vége felé, és odáig jutottam, hogy már a következő idény elején is – nem voltak izgatott a rengeteg utazás miatt. 2021 végén három egymást követő hétvégét kellett teljesíteni, és ennek a végére egyszerűen fizikálisan kimerültem. Nem tudtam aludni a folyamatos jetlag miatt, szenvedtem azzal, hogy ébren maradjak nap közben. Eljutottam odáig, hogy miért?” – mesélte a BBC-nek.

„Manapság már a csapatok egy része megengedi a szerelőknek, hogy évente két-három futamot kihagyjanak. Nem hangzik soknak, de igazából nagy különbséget jelent. Én is maradtam volna, ha kihagyhattam volna pár versenyt, de akkoriban ez nem volt opció. Szerintem a következő években az F1-nek át kell gondolnia azt, hogy hogyan tudja megtartani a legjobb embereket” – tette hozzá.

f1-astonmartin

WRC: Ogier baleset miatt kórházban, kihagyja a hétvégi futamot

A hétvégi Lengyel Rali pályabejárása alatt, utcai autóval szenvedett közúti balesetet Sebastien Ogier és navigátora, Vincent Landais. A páros az utcai Toyotával írta fel az egyik gyorsaságit (ilyenkor nem zárt a pálya, közúti szabályok szerint zajlik a közlekedés, vannak sebességhatárok és forgalom), amikor frontálisan ütközött egy szemből érkező civil autóval.

A baleset körülményei egyelőre nem tisztázottak, mindenesetre a nyolcszoros világbajnokot mentőhelikopterrel kórházba szállították, és a sérülései miatt bent is tartják. Ugyan Landais-t már kiengedték, de Ogier emiatt nem tud részt venni a hétvégi WRC-futamon, ezt közölte a Toyota csapata.

ogier_3

fotó: POLICJA WARMIŃSKO-MAZURSKA

Nem talált bűncselekményt a rendőrség a Hamilton elleni szabotázsról szóló levél kapcsán

Mi is írtunk róla, hogy a Spanyol Nagydíj előtt több F1-es és sajtóképviselő – köztük a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor – megkapott egy továbbított levelet, amelyben állítólag egy Mercedes-csapattag azzal vádolja az istállót és külön Toto Wolff csapatfőnököt, hogy szisztematikusan szabotálják Lewis Hamiltont és az autóját, méghozzá olyan módon, amely akár a brit életét is veszélyeztetheti. Wolff tagadta a levél valóságtartalmát Barcelonában, és azt is jelezte, hogy a rendőrséget is bevonták az üggyel kapcsolatos nyomozásba.

f1-hamilton-mercedes_1

Nos, a PA hírügynökség megszólaltatott egy rendőrségi szóvivőt az ügy kapcsán, aki elmondta, hogy nem találtak bűncselekményt: „A northamptonshire-i rendőrség június 12-én kapott egy bejelentést egy e-mailről, amely a Mercedes AMG F1-es csapaton belül keringett. Elkövetett bűncselekményt nem találtak, ugyanakkor tanácsot adtak a csapat által esetleges kapott további e-mailekkel kapcsolatban” – olvasható a rendőrség rövid kommünikéjéban.

A szabotázsügyről a Pitwall hétfői adásában is hosszan beszélgettünk:

Szabályt szigorítana Vasseur Verstappen imolai F1-es tesztje után

Múlt héten a Spanyol Nagydíjat megelőző napokban a 2022-es Red Bull-lal körözött Max Verstappen Imolában. Mint Paul Monaghan, az energiaitalosok vezető F1-es mérnöke elmondta: a tesztnap azt a célt szolgálta, hogy a regnáló világbajnok összehasonlítási alapot kapjon a korábbi versenygéppel annak kapcsán, hogy már akkor is valóban megvoltak-e az előző versenyeken nehézséget jelentő problémáik a kerékvetőkkel és bukkanókkal.

A teszt teljes mértékben megfelelt a szabályoknak, hiszen az előírások lehetővé teszik, hogy legalább kétéves technikával gyakoroljanak a csapatok. A rivális Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur nem is látott ebben kivetnivalót, arra ugyanakkor rámutatott, hogy szabályozni lehetne a Verstappen imolai tesztjéhez hasonló eseteket és azt, amikor sokkal gyakoribb módon az F1-es alakulatok a fiatal neveltjeiknek adnak így felkészülési lehetőséget (ahogy például azt a Ferrari is szokta olykor csinálni az akadémistáival, vagy épp az Alpine Jack Doohannel és Mick Schumacherrel rövidesen):

„Nem panaszkodom rájuk, megfelel a szabályoknak, amit tettek, teljesen rendben van, de ez sokkal inkább a fejlesztést szolgálja, mint bármi mást” – idézi Vasseurt a PlanetF1.com. „Amit a fiatalokkal csinálhatsz ilyenkor, hogy lehetőséget adsz nekik, hogy gyűjtsék a kilométereket a szimulátorozáshoz és a fejlődésükhöz, úgyhogy az egy másik hozzáállás. Szerintem ha szabályozni akarjuk ezt, külön kell választani ezt a két aspektust: a napokat, amiket az aktuális versenyzőinkkel teljesítünk, és azokat, amiket a nem versenyző pilótáinkkal.”

f1-vasseur-ferrari-barcelona

„Toto még mindig róla beszél?” – Horner reagált Wolff Verstappen-nyilatkozatára

Hiába érvényes 2028 végéig Max Verstappen szerződése a Red Bullnál, hónapok óta újra meg újra előkerülnek pletykák arról, hogy a háromszoros F1-es világbajnok elhagyhatja a csapatot. A Mercedes részéről pedig nyilatkozatok szintjén rendre erősítik is azt, hogy ők szívesen elcsábítanák a hollandot. A napokban Ola Kallenius, a Mercedes AMG vezére beszélt arról, hogy szerinte jól állna Verstappennek az ezüst, Toto Wolff csapatfőnök viszont jelezte, hogy jelenleg nem egyeztetnek a pilótával.

Mindenesetre a Mercedes újabb udvarlását nem hagyta szó nélkül Christian Horner, a Red Bull Formula-1-es csapatvezetője sem: „Számomra nagyon is világos, hol lesz Max a következő szezonban. Méghozzá itt, de Toto még mindig róla beszél?” – nyilatkozta a Sky Sports F1 adásában, majd amikor közölték vele, hogy Wolff konkrétan azt mondta, hogy nincsenek pillanatnyilag tárgyalások Verstappennel, ironikusan hozzátette: „Szóval beszélnek, de közben nem beszélnek.”

f1-verstappen-horner-redbull

Hill Perezről: „Katasztrófa a Red Bullnak”

Christian Horner szerint „sok önbizalmat adhat” Sergio Pereznek a Spanyol Nagydíj, amelyen a szimulációk szerint elérhető maximumot, a nyolcadik helyet szerezte meg a futamgyőztes Max Verstappen csapattársa: Imola óta, ahol szintén nyolcadik lett, első pontjait gyűjtötte a mexikói. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill kevésbé kedvezően ítéli meg Perez utóbbi teljesítményét.

„Övé a legjobb Formula-1-es autó, ha eltekintünk a McLarentől, de nem képes tartani Max Verstappen tempóját. Értem ezen azt, hogy általában négy-öt rajtpozíció választja el Verstappent és Perezt” – mondta a Sky Sports adásában Hill, aki még szépített is: Barcelonában hat, Monacóban és Imolában tíz, Montrealban tizenöt rajthely volt a különbség a két Red Bull között.

„Ez katasztrófa a Red Bullnak, már ha a legtöbb elérhető pontot akarják megszerezni, és akkor ne is beszéljünk arról, hogy esetleg Verstappen hátát védje. Közelében sincs a sebességénének.”

Fotó: Red Bull Content Pool

Wolff üzent az „agyatlan” összeesküvéselmélet-hívőknek

Mi is írtunk róla az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjének kezdetén, hogy névtelen címről olyan leveleket kaptak F1-es és sajtóképviselők, amelyben azzal vádolták meg a Mercedest és Toto Wolffot, hogy szándékosan szabotálják Lewis Hamiltont és az autóját. Wolff tagadta a levél valóságtartalmát, az ügyben pedig a rendőrség is nyomoz.

Hamilton aztán Barcelonában idén először dobogóra állhatott, de vajon üzenet-e ez a Mercedes-főnök szerint a kétkedőknek? „Zéró tiszteletet érzek az összeesküvés-elméletekben hívők irányába, mert nincs agyuk” – nyilatkozta Wolff. „Olyan autót akarunk, amellyel futamokat és bajnokságokat nyerünk, és ha valaki ezt nem érti meg, annak másik sportot kellene néznie. Jó látni, hogy jó hétvégéje volt, hiszen régóta nem volt már ilyenben része, és a stratégia is ellene dolgozott. Ma viszont neki kedvezett, úgyhogy örülök a dobogójának, mert már rég volt benne része.”

Arra a felvetésre, hogy alakulhat-e ki feszültség a szezon végén távozó Hamilton és csapattársa, George Russell között, így felelt Wolff: „Mindig is lesz rivalizálás a pilóták között, főleg akkor, ha az autó képes a győzelemre. Ez normális. De a két versenyzőnk nagyon tiszteli egymást. Nagyon transzparensek vagyunk a csapaton belül. Megtanultam ezt a leckét, nem tartunk vissza semmit, nem hagyjuk, hogy ellenségeskedés alakuljon ki, ilyen szempontból szerintem szokásos mederben zajlanak a dolgok.”

f1-wolff-barcelona-mercedes

A McLaren szerezte a legtöbb pontot az európai szezonkezdet óta

Az európai szezon idén ismét Imolában kezdődött meg, s a kanadai kitérőt leszámítva egészen szeptemberig az öreg kontinensen marad a száguldó cirkusz. Összesítettük, hogy mióta elindult az évad európai szakasza, ki hány pontot szerzett. A legtöbb pont a McLarené, de a Mercedes és a Ferrari sincs messze a Red Bulltól – Perez egy szinten van a két Aston Martinnal.

1.

Verstappen

83

 

1.

McLaren

113

2.

Norris

67

 

2.

Red Bull

91

3.

Leclerc

50

 

3.

Mercedes

87

4.

Piastri

46

 

4.

Ferrari

83

5.

Russell

44

 

5.

Aston Martin

16

6.

Hamilton

43

 

6.

RB

9

7.

Sainz

33

 

7.

Alpine

7

8.

Alonso

8

 

8.

Williams

2

9.

Stroll

8

 

 

 

 

10.

Perez

8

 

 

 

 

11.

Tsunoda

5

 

 

 

 

12.

Gasly

5

 

 

 

 

13.

Ricciardo

4

 

 

 

 

14.

Albon

2

 

 

 

 

15.

Ocon

2

 

 

 

 

norris-montreal-podium

Palou a Dugóhúzóban előzött és nyert Laguna Secában – videó

Laguna Secában vendégeskedett a hétvégén az IndyCar mezőnye, ahol a címvédő Alex Palou a pole-ból indulva megszerezte idei második (a bajnokságon kívüli futammal együtt harmadik) győzelmét. A Ganassi spanyolja ugyan a rajtnál elveszítette a vezetést Kyle Kirkwooddal szemben, később visszatért az élre, majd a bokszkiállásokat követően a legendás Dugóhúzó-kanyarnál előzte meg Colton Hertát, amely után már nem engedte ki a kezéből az első helyet. Kettejük mögött Alexander Rossi állhatott még dobogóra, megelőzve az idei legjobb eredményét elérő Romain Grosjeant.

indycar-palou-lagunaseca

A verseny egyébként hemzsegett az incidensektől, különösen annak utolsó harmada. Luca Ghiotto még a futam elején csapódott a falnak, később Christian Lundgaard forgatta meg Marcus Armstrongot, a mezőnybe a Theo Pourchaire-féle halálos fenyegetések körüli botrány után visszatérő Agustin Canapinóval történt koccanás után Kyffin Simpson is megforgott, összegyűjtve Graham Rahalt, de ütközött két Penske-pilóta, Will Power és Scott McLaughlin is, ami utóbbi kieséséhez vezetett. A harmadik Penske-versenyző, Josef Newgarden a hajrában egy darabig második is volt, de két hiba után előbb az ötödik helyre csúszott vissza, majd az utolsó előtti körben azt is eldobta magától.

Az összetettben amúgy Palou az élre állt, megelőzve a vasárnap hetedik Powert és a hatodik Scott Dixont. A futam videós összefoglalója itt nézhető meg:

 

A futam végeredménye:

1. Alex Palou Ganassi Honda  
2. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda 1.9780
3. Alexander Rossi McLaren Chevrolet 4.5136
4. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 4.8243
5. Kyle Kirkwood Andretti Honda 8.6768
6. Scott Dixon Ganassi Honda 9.1504
7. Will Power Penske Chevrolet 9.9964
8. Pato O’Ward McLaren Chevrolet 10.6214
9. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet 11.0025
10. Marcus Ericsson Andretti Honda 11.6398
11. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda 12.7088
12. Nolan Siegel McLaren Chevrolet 13.1305
13. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet 14.3770
14. Pietro Fittipaldi RLL Honda 14.7541
15. Christian Lundgaard RLL Honda 15.0744
16. David Malukas Meyer Shank Honda 18.5009
17. Linus Lundqvist Ganassi Honda 20.1723
18. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet 23.5447
19. Josef Newgarden Penske Chevrolet 27.2568
20. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet 1 kör /20.5955
21. Scott McLaughlin Penske Chevrolet 2 kör /22.1196
22. Marcus Armstrong Ganassi Honda 2 kör /38.6013
23. Graham Rahal RLL Honda Kiesett
24. Kyffin Simpson Ganassi Honda Kiesett
25. Jack Harvey Coyne Honda Kiesett
26. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet Kiesett
27. Luca Ghiotto Coyne/WR Honda Kiesett

Alternatív motorhome kell a McLarennek

A Spanyol Nagydíj szombati napjának Lando Norris rajtelsősége melletti legemlékezetesebb mozzanata a McLaren-motorhome kigyulladása volt, mely komoly felfordulással járt a paddockban, s egy embert elővigyázatosságból kórházba kellett szállítani. Szerencsére a csapat munkatársa hamar visszatérhetett kollégáihoz, maga a motorhome viszont súlyos károsodásokat szenvedett, így a közeljövőben nem lehet majd újra használni.

mclaren-tuzoltok

Sajtóértesülések szerint a wokingiak a soron következő Osztrák Nagydíjon egy ideiglenes, alternatív hospitality-egységet fognak használni – nem kizárt, hogy egy korábbi egységet vetnek be újra. Más beszámolók arról szólnak, hogy a McLaren csapattagjai hosszabb ideig kénytelenek nélkülözni megszokott versenyhétvégi otthonukat – akár a Belga Nagydíjig is.

Nem is Antonelliről szól az „Antonelli-szabály”?

Az elmúlt időben egyszerűen „Antonelli-szabályként” emlegettük azt a változtatást, melynek értelmében az FIA immáron különengedélyt adhat a 17 éves versenyzőknek arra, hogy 18. születésnapjuk előtt megszerezhessék az F1-es szuperlicenszet. Nem véletlenül kapcsolta össze gyakorlatilag mindenki a változtatást a Mercedes fiatal olasz tehetségével, hiszen hónapok óta arról lehet hallani, hogy a Lewis Hamilton potenciális utódaként számon tartott Andrea Kimi Antonellit a lehető leggyorsabban szeretnék F1-es autóban látni a csillagosok vezetői – a 18. születésnapjáig viszont hónapok vannak még hátra.

lindblad-2024

Amikor a minap Toto Wolff elmondta, hogy nem ők tettek javaslatot a módosításra, s ennek ellenére sem fogják idő előtt autóba ültetni az ifjú olaszt, sokan még mindig porhintésre gyanakodtak, azonban a Formula.hu, illetve a RacingNews365 forrásai szerint valóban nem a Mercedes, hanem a Red Bull érdekeit szolgálja ez a változtatás.

Az érintett személy pedig nem más, mint a 16 esztendős brit tehetség, Arvid Lindblad, aki épp ma aratta idei második futamgyőzelmét az FIA F3-as bajnokságában. Lindblad augusztusban tölti be a 17-et, s ha megkapja a különengedélyt, akkor 17 évesen szabadedzéseken megkezdheti a felkészülést az F1-es karrierre – vagy akár élesben is bevethetik, ha a licenszpont mennyisége lehetővé teszi ezt.

lindblad-2024-2

Bokszutcai rajt a Williamsnél, változott az F1-es Spanyol Nagydíj rajtrácsa

A szabályok értelmében csak a bokszutcából vághat majd neki Alexander Albon a vasárnapi Formula-1-es Spanyol Nagydíjnak. Az FIA jelentése szerint ugyanis a thai-brit pilóta autójába két hajtáslánckomponensből, az akkumulátorból és a vezérlő-elektronikából már az idei harmadikat szerelte be a Williams, miközben az idény során csupán kettő az engedélyezett. Ez automatikusan bokszutcai rajtot eredményez a 19. pozíció helyett Albon számára – ami azt is jelenti, hogy Logan Sargeant örökli meg a helyét a rajtrácson, vagyis az amerikai a Lance Stroll feltartása miatt kapott három rajthelyes hátrasorolása ellenére is előrébb indulhat, mint ahova eredetileg kvalifikálta magát…

A 15 órakor rajtoló F1-es Spanyol Nagydíj teljes rajtrácsa ide kattintva található.

f1-albon-williams-pit-barcelona

Famin az Alpine jó teljesítményének okait keresi

Idén először fordult elő, hogy mindkét Alpine bejutott a Q3-ba: Pierre Gasly a hetedik, Esteban Ocon pedig a nyolcadik rajthelyet szerezte meg Spanyolországban.

Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke természetesen elégedetten nyilatkozott a kvalifikációt követően, ám szavai azt tükrözik, ő sem igazán tudja, hogy honnan jött a barcelonai jó szereplésük.

„Ez az idei legjobb eredményünk és legjelentősebb teljesítményünk, hiszen mindkét autóval bejutottunk a Q3-ba. A pontokat nem szombaton osztják, de nagyon fontos, hogy folytassuk a kemény munkát és felkészülten vágjunk neki a versenynek, ahol remélhetőleg mindkét autóval pontot tudunk szerezni. A riválisainkhoz képest versenyképesek vagyunk – meg kell értenünk ennek az okait és biztosítanunk kell, hogy ez a trend folytatódjon” – mondta Famin.

„A körülmények eltérőek lehetnek holnap, de minden eshetőségre fel fogunk készülni, hogy fontos eredményt érjünk el a bajnokság szempontjából” – tette hozzá az Alpine csapatfőnöke.

Az F1-es Spanyol Nagydíj versenynapjának menetrendje

Elérkezett a barcelonai vasárnap, és mivel nincs se időeltolódás, se semmilyen „zavaró” tényező, a jól megszokott délután 15 órai időpontban startol az idei tizedik Formula-1-es futam a katalán pályán – és ezúttal már a közvetítésbe sem zavar bele a foci-Eb. Az F1-et megelőzően persze a Formula-3 és a Formula-2 is versenyez Spanyolországban, ha pedig mindez nem lenne elég, este/éjszaka Amerikára figyelhetnek az autósport-rajongók a NASCAR New Hampshire-i és az IndyCar Laguna Seca-i futamaival – itt a teljes mai program:

10:05 Formula–3, második futam (10:45-től M4 Sport)

11:35 Formula–2, második futam (M4 Sport)

15:00 Formula–1, futam (M4 Sport)

20:30 NASCAR Cup Series, futam (Match4)

00:15 IndyCar, futam (Match4)

barcelona-f1-kep2_1

Feltartásért még büntetést is kapott az utolsó Sargeant

Nem múlhatott el utólagos vizsgálat nélkül a Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérője sem: Logan Sargeant tartotta fel még a Q1-ben Lance Stroll a 10-es kanyarban. A felügyelők arra jutottak, hogy bár az amerikai megfelelően manőverezett, miután észlelte a tükrében a kanadait, nagyban a csapata jelzésére akart támaszkodni a forgalom kapcsán. A Williams azonban nem jelezte időben Sargeantnek az Aston közeledését, ez azonban nem fogadható el magyarázatként vagy kifogásként, így a stewardok kiosztották a pilótának az ekkor megszokott három rajthelyes büntetést. Aminek persze túl sok jelentősége nincs, hiszen Sargeant eleve az utolsó rajtkockába kvalifikálta magát…

f1-sargeant-williams

Kórházba került a McLaren egy csapattagja a tűz után

Lando Norris rajtelsősége vigaszt jelenthetett a nagy ijedtség után a McLaren tagjainak számára – a csapat motorhome-ját a harmadik szabadedzés előtt kellett tűz miatt kiüríteni, s helyszíni forrásaink szerint súlyos kár keletkezett a csapat versenyhétvégi otthonában. Még az időmérő előtt erősítette meg a csapat, hogy egy embert elővigyázatosságból kórházba szállítottak a tűzesetet követően, s mostanra az is kiderült, hogy az érintett elhagyhatta az egészségügyi intézményt.

Mindezt Zak Brown csapatfőnök erősítette meg a Sky kamerái előtt: „Mindenki rendben van. Egy csapattagunk kórházba került, de már ki is engedték. Örömmel számolhatok be róla, hogy a motorhome kivételével mindenki jól van.”

ms-barcelona-tuz-2_1

Döntöttek a szabadedzéses koccanások ügyében

F1-es szabadedzéshez képest meglehetősen sok, szám szerint két koccanást is láthattunk a 2024-es Spanyol Nagydíj harmadik gyakorlásán: előbb Lewis Hamilton és Lance Stroll, majd Charles Leclerc és Lando Norris ért össze egymással. A stewardok mind a négy versenyzőt meghallgatták, és a kanadai, illetve a monacói versenyzőt hozták ki vétkesnek – de mindketten megúszták egy megrovással.

A közlemény értelmében Leclerc azt mondta el a sportfelügyelőknek, hogy Norris akadályozta az 5-ös kanyarban, és ez kizökkentette, majd a gyorskör megszakítása után a 7-es kanyar előtt megpróbálta elhagyni az ideális ívet, de rosszul ítélte meg autója helyzetét, és ezért koccant Norrisszal. A precedenseknek megfelelően e „szabálytalan, de nem veszélyes” manőverért megrovást osztottak ki.

A Stroll–Hamilton eset közleménye majdnem ugyanígy szól, de a kanadai azt is elismerte, hogy a feltartás miatti elégedetlenségét úgy akarta kifejezni, hogy közben közel húzódik a Mercedeshez – és ezért értek össze.

tv-stroll-hamilton